ایرادهای پژو ۲۰۷

ایرادهای پژو 207

ایرادهای پژو 207


در طی ۲۰ سال گذشته، شرکت پژو انواع محصولات و مدل‌های مختلفی را در بازار خودرو ایران عرضه کرده است. اما به نظر می‌رسد پژو ۲۰۷i یا همان ۲۰۶+ به خاطر طراحی جوان پسند و اسپرت، در بازار ایران بسیار موفق بوده است. در واقع، پژو ۲۰۷i یا ۲۰۶+ نسخه به‌روز شده و بهبود یافته پژو ۲۰۶ محسوب می‌شود که از پیشرانه tu3 به جای آن از پیشرانه tu5 استفاده می‌کند. علاوه بر این، به‌روزرسانی‌های ظاهری در طراحی این خودرو جذابیت آن را دو چندان کرده است و در واقع، به عنوان تکمیل کننده نسخه قبلی خود شناخته می‌شود. با این حال، به دلیل اینکه پژو ۲۰۷ یکی از خودروهای اقتصادی شرکت پژو است و همچنین توسط گروه خودروسازی ایران خودرو برای چندین سال تولید می‌شود، برخی معایب و مشکلات فنی و ظاهری در آن وجود دارد که در این مقاله قصد بررسی آن‌ها را داریم.

مشکلات جعبه دنده یا گیربکس پژو ۲۰۷

مشکلات جعبه دنده یا گیربکس پژو ۲۰۷

مشکلات جعبه دنده یا گیربکس پژو ۲۰۷

یکی از مشکلات پژو ۲۰۷، بخش گیربکس آن است. موتور tu5 با توان خروجی ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور، با دو نوع گیربکس دستی و اتومات در بازار عرضه شده است. در حالی که گیربکس دستی پژو ۲۰۷ هماهنگی بسیار خوبی با پیشرانه خود دارد، در مدل اتومات این خودرو، مشکلات بسیاری از سوی مشتریان گزارش شده است.

 

گیربکس اتومات پژو ۲۰۷ با نام AL4 نسبت به گیربکس‌های خودروهای جدیدتر، عملکرد ضعیف‌تر و کندتری دارد. در ساخت و مونتاژ این گیربکس، از مواد اولیه با کیفیت پایین استفاده شده است. همچنین، گیربکس ۴ سرعته پژو ۲۰۷ دارای مشکلات خنک کاری بوده و هنگامی که حرارتش بالا می‌رود، عملکرد مفید آن کاهش می‌یابد. در زمان جابجایی دنده عقب، صداهای آزاردهنده از گیربکس به گوش می‌رسد و باعث ضربه‌های بدی به گیربکس می‌شود. بخش تعویض دنده دسته گیربکس ترونیک نیز تاخیر بسیاری در تعویض دنده‌های یک و دو دارد که باعث کاهش شتاب اولیه خودرو می‌شود.

 

گزارش‌های خرابی و ایراد از گیربکس AL4 پژو ۲۰۷ به حدی زیاد بود که ایران خودرو مجبور به عرضه گیربکس جدید بر روی ۲۰۷ MC شد. در این بار، ایران خودرو به جای گیربکس قدیمی، گیربکس شش سرعته خودکار ساخت DAE چین را برای پژو ۲۰۷ انتخاب کرد که در دنا و تارا نیز استفاده شده و عملکرد نرم و روانی دارد.

بیشتر بخوانید : ایراد های شایع تارا 

فضای کم سرنشینان و مواد به کاررفته نامرغوب در کابین ۲۰۷

مشتریان پژو ۲۰۷، به فضای بسیار کم داخل کابین این خودرو شکایت کرده‌اند. در صورت تنظیم صندلی‌های راننده و شاگرد برای قد حدود ۱۷۵ سانتی متر، سرنشینان عقب با سختی قادر به نشستن در ردیف عقب هستند. همچنین، خشکی سیستم تعلیق این خودرو و فضای کابین بسیار کوچک، استفاده در شهری را دشوار کرده و در مسافت‌های طولانی یا مسافرت، شرایط را نامناسب می‌کند.

 

مواد استفاده شده در داشبورد، ستون‌ها و پلاستیک کابین این خودرو، بی‌کیفیت هستند و پس از مدت کوتاهی استفاده، به سر و صدا می‌افتند و حتی ممکن است دچار شکستگی یا دررفتگی خارها شوند. البته باید توجه داشت که این مشکل در تمامی خودروهای ایرانی اعم از سایپا و ایران خودرو، شایع است و در برخی خودروها بیشتر و در برخی کمتر مشهود است.

خرابی و نقص در آپشن های ۲۰۷i

پژو ۲۰۷ ایران خودرو، یکی از مدل‌های با آپشن‌های رفاهی کمتر است. وجود این آپشن‌ها، پژو ۲۰۷ را به خودروی نسبتاً خوب و به‌روز تبدیل می‌کند، اما باید توجه داشت که در صورت خرابی یا نقص‌های فنی، کاربران با مشکلات سخت و دشواری روبه‌رو خواهند شد. خدمات پس از فروش ناقص از سوی برند خودروساز، عملکرد درست و مطلوب این آپشن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

خرابی‌های عمده در آپشن‌های پژو ۲۰۷، معمولاً در بخش سیستم مالتی مدیا یا مانیتور این خودرو رخ می‌دهد. اما به علت خدمات پس از فروش نامناسب از سوی سازنده، کاربران در صورت بروز مشکل، با مشکلاتی مواجه خواهند شد. همچنین، آپشن کروز کنترل نیز در اکثر مدل‌های پژو ۲۰۷، عملکرد یکسانی ندارد و حتی در بعضی از نمونه‌ها، به طور کامل قطع می‌شود.

بیشتر بخوانید : ایراد های شایع شاهین 

کلام آخر

جذاب ترین خودرو ایران خودرو از دیدگاه جوانان پژو ۲۰۷ میباشد . ولی این خودرو نیز مثل بقیه محصولات ایران خودرو دارای نواقصی است .در این مقاله به برسی این موارد پرداختیم .

امتیاز

خودرو

خودرو جوان پسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *