جراحی زیبایی پلک چیست ؟ هر آنچه لازم است راجب این عمل زیبایی بدانید !

جراحی زیبایی پلک چیست ؟ هر آنچه لازم است راجب این عمل زیبایی بدانید !

جراحی زیبایی پلک چیست ؟ هر آنچه لازم است راجب این عمل زیبایی بدانید !


جراحی زیبایی پلک، که به طور رسمی به آن بلفاروپلاستی نیز گفته می‌شود، برای برداشتن پف پلک‌ها، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی اطراف چشم طراحی شده است. در ادامه برای اطلاعات بیشتر راجب این جراحی با مجله همراه باشید .

پلک فوقانی

جراحی زیبایی پلک چیست ؟ هر آنچه لازم است راجب این عمل زیبایی بدانید !

جراحی زیبایی پلک چیست ؟ هر آنچه لازم است راجب این عمل زیبایی بدانید !

جراحی زیبایی پلک فوقانی برای برطرف کردن پف آلودگی و شلی پوست با ایجاد برشی در خط چین پشت پلک انجام می‌شود که بعد از مدتی محو می‌شود. برخی از افراد به حدی افتادگی پلکشان زیاد است که موجب محدود شدن دید جانبی می‌شود. این اشخاص می‌توانند با انجام عمل پلک فوقانی وضعیت پلک‌های خود را بهبود بخشند.

پلک تحتانی

دکتر مجلسی در رابطه با جراحی زیبایی پلک تحتانی می‌گوید که با پلک فوقانی متفاوت است. زمانی که پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، قادر به نگهداری از بافت چربی زیر عضله نخواهد بود، و در نتیجه چربی از زیر عضله پلک به پوست زیرین پلک نفوذ خواهد کرد و پلک حالت پف آلودی خواهد گرفت.

برای برداشتن پوست اضافه و تنظیم کردن بافت چربی پلک تحتانی برشی خیلی باریک در زیر خط مژه ایجاد می‌شود که اصلاً قابل مشاهده نخواهد بود. عمل زیبایی پلک دارای نتایج مطلوب و مورد رضایتی می‌باشد و تاثیر بسزایی در موقعیت پلک و جوانتر نشان دادن چهره فرد خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : راز های زیبایی که باید بدانید!خانم ها بخوانند .

کاندیدای مناسب جراحی زیبایی پلک

افراد مناسب برای این جراحی باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

سن حداقل ۳۵ سال: اگرچه در برخی موارد، افراد جوان‌تر نیز می‌توانند این جراحی را انجام دهند.

مواجهه با پف آلودگی یا افتادگی پلک‌ها.

سلامت جسمی کامل: باید وضعیت جسمانی مناسبی داشته باشند.

عدم ابتلا به بیماری‌های خاص.

انتظارات معقول از نتایج جراحی.

نکات درباره جراحی زیبایی پلک

نکات درباره جراحی زیبایی پلک

نکات درباره جراحی زیبایی پلک

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی یکی از جراحی‌های شایع در زمینه جراحی زیبایی است و معمولاً پس از جراحی بینی، تعداد زیادی طرفدار در سرتاسر جهان دارد. این جراحی عمدتاً برای رفع مشکلاتی مانند افتادگی و پف پلک انجام می‌شود، که عمدتاً به دلیل عوامل ژنتیکی، پیری و عوامل محیطی مانند تابش اشعه فرابنفش، تغذیه نادرست و غیره ایجاد می‌شوند. باید توجه داشت که این جراحی به منظور رفع مشکلات فوق الذکر انجام می‌شود و نباید انتظار رفع مسائل دیگری مانند:

رفع افتادگی ابرو.

رفع تیرگی دور چشم.

رفع چین و چروک‌های اطراف پلک و ناحیه مابین ابروها.

چه اقداماتی قبل از جراحی زیبایی پلک باید انجام شود؟

متقاضیان برای جلوگیری از احتمال عوارض جراحی باید اطلاعات زیر را رعایت کنند:

در صورت مصرف هر نوع داروی خاص، حساسیت دارویی یا ابتلا به بیماری‌های خاص، باید حتماً پزشک خود را مطلع کنند.

از مصرف ژلوفن، بروفن، آسپرین و هر نوع داروی رقیق کننده خون باید حداقل ۲ هفته قبل از جراحی امتناع کنند، زیرا این نوع داروها می‌توانند خطر خونریزی حین جراحی را افزایش دهند.

قبل از جراحی پلک، برای معاینه و بررسی وضعیت سیستمیک و سلامت بدن باید به وی توصیه شود، و لازم است آزمایشات مورد نیاز را انجام دهد.

بیشتر بخوانید : حفظ و نگهداری پوست در شرایط هوای آلوده؛ روش‌های تمیز کردن پوست

دوره مراقبت پس از جراحی پلک

دکتر علیرضا مجلسی، بهترین جراح زیبایی پلک در اصفهان، در مورد فرآیند دوره مراقبت پس از عمل بلفاروپلاستی مطالبی را تبیین کرده‌اند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

در اغلب موارد پس از انجام جراحی زیبایی پلک، تورم و کبودی کمی روی صورت مشاهده می‌شود که ممکن است تا ۲ تا ۴ هفته طول بکشد. پس از گذشت این مدت، تورم و کبودی کاهش می‌یابد و آثار قابل مشاهده‌ای باقی نمی‌ماند. بیمار می‌تواند پس از چند روز دوباره به فعالیت‌های روزمره‌اش بازگردد. بخیه‌ها معمولاً بین روز ۴ تا ۷ برداشته می‌شوند. در برخی از جراحی‌ها مانند جراحی زیبایی پلک بالا که معمولاً با بی‌حسی موضعی و بدون نیاز به بستری انجام می‌شود، فرد بعد از گذشت چند روز، از نظر فیزیکی آمادگی‌های لازم را برای بازگشت به محل کار خود دارد. اما تاکید می‌شود که در مدت ۴ هفته از انجام فعالیت‌های ورزشی و بلند کردن اشیاء سنگین خودداری شود.

عمل زیبایی پلک و جراحی ترمیمی پلک چه تفاوت‌هایی دارند؟

پروسه جراحی زیبایی پلک تنها به منظور افزایش زیبایی چشم‌ها انجام می‌شود و هیچ الزام پزشکی برای انجام آن وجود ندارد. از همین رو، شرکت‌های بیمه هزینه‌ای را برای عمل بلفاروپلاستی تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند و آن را تحت تأمین‌کنندگی خود نمی‌گیرند.

آیا جراحی زیبایی پلک نوعی عمل لیفت می‌باشد؟

برای پاسخ به این سوال، باید گفت که در این نوع جراحی، پلک لیفت نمی‌شود. اما پس از جراحی پلک بالا، چشم کمی بازتر و شاداب‌تر به نظر می‌آید.

آیا انجام جراحی زیبایی پلک دردناک است؟

اغلب افرادی که جراحی زیبایی پلک را در اصفهان توسط دکتر مجلسی، بهترین جراح زیبایی پلک در اصفهان، انجام می‌دهند، شکایتی از درد مشتاقانه ندارند. تجربه درد بسیار کم پس از بلفاروپلاستی کاملاً طبیعی است. اما به طور کلی، جراح برای افراد داروهای مسکنی تجویز می‌کند تا در صورت احساس درد در دوره مراقبت، از آنها برای مدیریت و کنترل شدت درد استفاده کنند.

منبع : کلینیک دکتر علی رضا مجلسی 

 

امتیاز

زیبایی

زیبایی چشمزیبایی صورتعمل جراحی زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *