بهترین فیلم های ژانر بقا و نجات ؛ معرفی ۲۵ عنوان از فیلم های ژانر نجات از مرگ

بهترین فیلم های ژانر بقا و نجات ؛ معرفی 25 عنوان از فیلم های ژانر نجات از مرگ

بهترین فیلم های ژانر بقا و نجات ؛ معرفی 25 عنوان از فیلم های ژانر نجات از مرگ


فهرست محتوا

آیا به دنبال یک لیست از فیلم‌های ژانر بقا هستید؟ این فیلم‌ها در مورد یکی از ارکان اصلی انسان، یعنی تمایل به زنده ماندن، ساخته شده‌اند. در این مقاله، ما با معرفی لیستی از فیلم‌های متمحور بر بقا، شما را همراه می‌سازیم.

بقا، یک مفهوم جذابی است که در طبیعت انسان‌ها جاری شده است. از اوایل تاریخ تا به امروز، انسان‌ها هیچ تلاشی را فراموش نکرده‌اند تا بقای خود را حفظ کنند. این نیاز و تمایل به زنده ماندن در حیوانات نیز قابل مشاهده است. تلاش برای زنده ماندن احتمالاً اولین قانون طبیعت است؛ قانونی که ممکن است بقیه قوانین را نیز به چالش بکشد.

مفهوم بقا و تلاش برای زنده ماندن همواره موضوعی جذاب برای هنرمندان بوده است. تصویرسازی یا شرح دادن تلاش انسان‌ها برای ادامه حیات هیجان‌انگیز و معنی‌دار است. صنعت سینما نیز از این موضوعات بهره برده و فیلم‌های بی‌نظیری را تولید کرده است، با فیلمنامه‌های عالی، کارگردانان ماهر، و بازیگران با استعداد. در این مقاله، ما قصد داریم بهترین فیلم‌های ژانر بقا و نجات را معرفی کنیم.با مجله همراه باشید .

بهترین فیلم های ژانر بقا و نجات

در ادامه به معرفی و بحث در مورد فیلم های ژانر بقا در دنیای سینما خواهیم پرداخت.

فیلم پیش به سوی طبیعت وحشی (Into the Wild) | لیست فیلم بقا یافتن

فیلم پیش به سوی طبیعت وحشی (Into the Wild) | لیست فیلم بقا یافتن

فیلم پیش به سوی طبیعت وحشی (Into the Wild) | لیست فیلم بقا یافتن

سال ساخت: ۲۰۰۷

کارگردان: شان پن (Sean Penn)

بازیگران: امیل هرش، مارسیا گی هاردن، ویلیام هرت، جنا مالون، کاترین کینر

امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۸٫۱

فیلم پیش به سوی طبیعت وحشی، یک فیلم سینمایی در ژانر درام ماجراجویی و بیوگرافی است که در مورد بقا در طبیعت حکایت می‌کند. این فیلم برگرفته از کتابی به همین نام اثر جان کراکائر (Jon Krakauer) است. داستان زندگی مردی به نام کریستوفر مک‌کندلس را روایت می‌کند که تمام دارایی‌های خود را به خیریه اهدا می‌کند و سفری بلند به سوی طبیعت وحشی آغاز می‌کند. او به سفری در نواحی آمریکای شمالی می‌پردازد و در مسیرش با افراد و شرایط مختلفی روبه‌رو می‌شود، که این تجربه زندگی او را تغییر می‌دهد.

این اثر از بهترین فیلم‌های ژانر بقا در طبیعت پس از انتشار با نقدهای مثبت منتقدان مواجه شد. این فیلم نامزد دو جایزه گلدن گلوب شد و یکی از آنها را به خانه برد. همچنین، دو بار نیز نامزد جوایز اسکار شد. اگر به دنبال دانلود فیلمی درباره تلاش برای بقا هستید، “پیش به سوی طبیعت وحشی” می‌تواند انتخاب عالی باشد.

بیشتر بخوانید : کتاب هایی خوب و جذاب  برای جوانان ۱۶ تا ۱۸ ساله

فیلم بازگشته (The Revenant)

فیلم بازگشته (The Revenant)

فیلم بازگشته (The Revenant)

سال ساخت: ۲۰۱۵

کارگردان: الخاندرو گونسالس اینیاریتو (Alejandro González Iñárritu)

بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، تام هاردی، دامنل گلیسون، ویل پولتر

امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۸

بدون شک، فیلم ژانر بقا در جنگل “بازگشته” با حضور دو ستاره برجسته سینما، لئوناردو دی‌کاپریو و تام هاردی، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های دهه گذشته شناخته می‌شود. این فیلم جذاب نامزد دریافت ۱۲ جایزه اسکار شد و ۸ از آنها را به خانه برد. همچنین، چهار جایزه گلدن گلوب نیز از جوایز این فیلم بود. داستان فیلم درباره گروهی از شکارچیان است که در میان جنگل‌های وحشی فعالیت دارند. وقتی که دو نفر از اعضای این گروه به طور خطرناکی توسط سرخپوست‌ها حمله می‌شوند و یکی از آنها به نام هیو گلاس ترک می‌شود، او برای بقا و زنده ماندن در میان دشمنان و طبیعت وحشی باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد. تماشای این اثر از بهترین فیلم‌های ژانر بقا را حتماً از دست ندهید.

فیلم مریخی (The Martian) | لیست فیلم بقا یافتن

سال ساخت: ۲۰۱۵

کارگردان: ریدلی اسکات (Ridley Scott)

بازیگران: مت دیمون، جسیکا چستین، کریستن ویگ، جف دانیلز

امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۸

معرفی بهترین فیلم‌های ژانر نجات از موقعیت‌های ایستاده را با یکی از آثار علمی-تخیلی اقتباسی ادامه می‌دهیم. فیلم مریخی که با الهام از کتابی با همین نام و نوشته اندی ویر (Andy Weir) ساخته شده، داستان یک فضانورد را روایت می‌کند که در سیاره مریخ گیر افتاده و حالا باید تا زمانی که ناسا موفق شود او را نجات دهد و به زمین بازگرداند، بقا کند.

فیلم مریخی از بهترین فیلم‌های ژانر بقا در فضا و سیارات دیگر است که پس از انتشار با استقبال خوبی از سوی منتقدان و بینندگان روبرو شد. این فیلم علیرغم بودجه بالای ۱۰۸ میلیون دلاری‌اش، بیش از ۶۳۰ میلیون دلار فروش جهانی داشت و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم کارگردان ریدلی اسکات و دهمین فیلم پرفروش سال شد. منتقدان به کارگردانی، جلوه‌های تصویری، موسیقی متن، فیلمنامه و صحت علمی فیلم ارزیابی مثبت دادند. این فیلم از بهترین فیلم‌های نجات از موقعیت‌های ایستاده جهان شناخته شد و جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم را از آن خود کرد. همچنین، نامزدی در جوایز معتبری چون اسکار نیز در فهرست افتخارات این فیلم قرار دارد.

فیلم زندگی پی (Life of Pi)

سال ساخت: ۲۰۱۲

کارگردان: انگ لی (Ang Lee)

بازیگران: سورج شارما، عرفان خان، تابو

امتیاز در آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۹

زندگی پی، فیلمی هیجان‌انگیز با داستان منحصر به فردی است. این فیلم بقا در طبیعت را که بر اساس کتابی با همین نام اثر یان مارتل ساخته شده، در سال ۲۰۱۲ اکران شد و به سرعت طرفداران زیادی را جذب کرد. سایت راتن تومیتوز بر اساس ۲۵۶ نقد، ضمن اعلام نظر مثبت ۸۶ درصد از آن‌ها، به این فیلم امتیاز ۷٫۹۰ اختصاص داد. داستان فیلم Life of Pi درباره خانواده‌ای است که به دلیل مشکلات مالی باغ وحش خود را به فروش می‌دهند و با پاداش حاصل از فروش آن، همراه با حیوانات به سفر دریایی راهی کانادا می‌شوند. در مسیر سفر، کشتی غرق می‌شود و پسری به نام پی روی یک قایق نجات به همراه یک ببر تنها بازماندگان این حادثه می‌شوند.

فیلم کاپیتان فیلیپس (Captain Phillips) | لیست فیلم بقا یافتن

سال ساخت: ۲۰۱۳

کارگردان: پل گرینگرس (Paul Greengrass)

بازیگران: تام هنکس، بارخاد عبدی

نمره در‌ آی‌ام‌‌دی‌بی: ۷٫۸

داستان فیلم کاپیتان فیلیپس درباره یک کشتی باری است که تحت فرماندهی کاپیتان فیلیپس قرار دارد و مورد هجوم دزدان دریایی قرار می‌گیرد. این فیلم بر اساس داستان واقعی که در سال ۲۰۰۹ برای ریچارد فیلیپس اتفاق افتاده، ساخته شده است. وبسایت متاکریتیک با بررسی ۴۸ نقد، این فیلم را با امتیاز متوسط ۸۲ از ۱۰۰ ارزیابی کرده و آن را لایق تحسین جهانی خوانده است. این فیلم، از بهترین اثرهای ژانر بقا که مورد تعریف منتقدان قرار گرفته، در فصل جوایز نیز عملکرد موفقی داشته و نامزد ۶ جایزه اسکار، ۹ جایزه بفتا و ۴ جایزه گلدن گلوب شده است.

فیلم دور افتاده (Cast Away)

فیلم دور افتاده (Cast Away)

فیلم دور افتاده (Cast Away)

سال ساخت: ۲۰۰۰

کارگردان: رابرت زمکیس (Robert Zemeckis)

بازیگران: تام هنکس، هلن هانت، نیک سیرسی

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۸

فیلم زندگی در جزیره متروکه دور افتاده با بازی فوق‌العاده تام هنکس به عنوان یکی از بهترین اثار ژانر نجات و بقا شناخته می‌شود. این فیلم که در سال ۲۰۰۰ اکران شد، با فروشی بیش از ۴۲۹ میلیون دلار به یک موفقیت تجاری تبدیل شد. داستان فیلم درباره یک مرد به نام چاک نولاند است که به عنوان یک تحلیلگر در یک شرکت بین‌المللی فعالیت می‌کند. او قبل از سفر کاری به کلی یک حلقه می‌دهد و در هواپیما به سانحه‌ای ناگوار برخورد می‌کند. پس از سقوط هواپیما در دریا، او تنها با یک برهنه در یک جزیره دور افتاده باقی می‌ماند و برای بقا و بازگشت به جامعه باید تمام تلاش‌های خود را به کار گیرد. حتماً این فیلم زیبا را تماشا کنید.

فیلم سیزده زندگی (Thirteen Lives) | لیست فیلم بقا یافتن

سال ساخت: ۲۰۲۲

کارگردان: ران هاوارد (Ron Howard)

بازیگران: ویگو مورتنسن،‌ کالین فارل، جوئل اجرتون، سوکولاوات کاناروت، تیرافات ساجاکول

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۸

فیلم سیزده زندگی یکی از بهترین اثار ژانر بقا در سال ۲۰۲۲ بود که به کارگردانی ران هاوارد و نویسندگی ویلیام نیکلسون (William Nicholson) بر مبنای واقعه نجات در غار تام لانگ ساخته شد. این فیلم از طریق سرویس Amazon Prime Video منتشر شد و توسط منتقدان با تعریف و ستایش مواجه شد. راتن تومیتوز نیز این فیلم را با امتیاز ۸۶% از بین نقدها قرار داد. داستان فیلم درباره تیم نجاتی در تایلند است که برای نجات گروهی از پسران جوان و مربی فوتبال آنها در غارهای زیرزمینی محاصره شده‌اند. اگر به دنبال دانلود فیلمی در ژانر بقا و نجات هستید، سیزده زندگی را از دست ندهید.

فیلم جاذبه (Gravity)

سال ساخت: ۲۰۱۳

کارگردان: آلفونسو کوارون (Alfonso Cuarón)

بازیگران: ساندرا بولاک، جرج کلونی

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۷

فیلم موفق جاذبه هم از بهترین اثار ژانر نجات و بقا در سینما به شمار می‌آید. این فیلم که در سال ۲۰۱۳ اکران شد، با بازخورد مثبت تماشاگران و منتقدان مواجه شد و در کل جهان بیش از ۷۲۳ میلیون دلار فروش داشت. داستان فیلم جاذبه از بهترین اثار نجات دنیا به شمار می‌آید و در آغاز داستان، گروهی از فضانوردان در میان ماموریت فضایی به مواجهه با زباله‌های فضایی پرتاب می‌شوند که به سرعت به سمت آنها حرکت می‌کنند. این واقعه منجر به حادثه‌ای می‌شود که تمامی فضانوردان به جز دو نفر، یعنی رایان استون و مت کوالسکی کشته می‌شوند.

فیلم صد و بیست و هفت ساعت (۱۲۷ Hours) | لیست فیلم بقا یافتن

فیلم صد و بیست و هفت ساعت (127 Hours) | لیست فیلم بقا یافتن

فیلم صد و بیست و هفت ساعت (۱۲۷ Hours) | لیست فیلم بقا یافتن

سال ساخت: ۲۰۱۰

کارگردان: دنی بویل (Danny Boyle)

بازیگران: جیمز فرانکو، کیت مارا، آمبر تامبلین

نمره در آی‌ام‌‎د‌ی‌بی: ۷٫۶

۱۲۷ ساعت یک فیلم سینمایی بقا در طبیعت درام است که در سال ۲۰۱۰ با بازی درخشان جیمز فرانکو به اکران عمومی درآمد. این فیلم بر اساس داستان واقعی و زندگی کوهنوردی به نام آرون رالستون ساخته شده است. او در هنگام کوهنوردی در یکی از پارک‌های ملی ایالت آریزونا در طی حادثه‌ای عجیب بر روی تخته سنگی زندانی می‌شود. او که راه فراری پیدا نمی‌کند، از همه ابزارهای در اختیارش استفاده می‌کند تا زنده بماند. این فیلم، از بهترین اثار در زمینه نجات جان، نامزد دریافت ۶ جایزه اسکار، ۸ جایزه بفتا و ۳ جایزه گلدن گلوب شد. پیشنهاد می‌کنیم تماشای این فیلم از فیلم های ماجراجویی در طبیعت ترسناک را از دست ندهید.

فیلم قطار بوسان (Train to Busan)

سال ساخت: ۲۰۱۶

کارگردان: یان سنگ-هو (Yeon Sang-ho)

بازیگران: گونگ یو، ما دونگ-سیوک، جیونگ یو-می

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۶

فیلم Train to Busan ساخته کشور کره جنوبی و محصول سال ۲۰۱۶ است. این فیلم مهیج فروش خوبی در سراسر دنیا داشت و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. داستان این فیلم، از بهترین اثار در زمینه نجات از مرگ، درباره مردی است که همراه دخترش سوار قطاری به مقصد بوسان می‌شود. در همین زمان ویروسی خطرناک که مردم را به زامبی تبدیل می‌کند، در حال گسترش است. در آخرین لحظاتی که قطار آماده حرکت است، فردی آلوده به ویروس، خودش را در قطار جا می‌دهد و همه مسافران را به خطر می‌اندازد.

فیلم یک مکان ساکت (A Quiet Place) | لیست فیلم بقا یافتن

سال ساخت: ۲۰۱۸

کارگردان: جان کرازینسکی (John Krasinski)

بازیگران: امیلی بلانت، جان کرازینسکی، میلیسنت سیموندز، نوآ جوپ

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۵

یک مکان ساکت یک فیلم ترسناک ژانر بقا است که به کارگردانی و نویسندگی جان کرازینسکی ساخته شد. این اثر پس از انتشار با استقبال خوبی روبه‌رو شد و توانست موردتوجه قرار گیرد. این فیلم بودجه‌ای ۱۷ میلیون دلاری داشت و ۳۴۱ میلیون دلار به فروش رسید. یک مکان ساکت نامزدی اسکار نیز در کارنامه خود داشت و از منتقدان راتن تومیتوز نمره ۹۶% را دریافت کرد. این فیلم یک دنباله دیگر نیز در سال ۲۰۲۰ دارد.

داستان این اثر از بهترین فیلم های تلاش برای بقا درباره خانواده ای است که برای بقا در دنیایی که اکثر انسان‌ها توسط موجودات نابینا اما حساس به صدا کشته شده‌اند، مبارزه می‌کنند. آنها مجبور هستند تا به زبان اشاره با هم ارتباط برقرار کنند و موجودات را از خود دور نگه دارند.

فیلم غیرممکن (The Impossible)

سال ساخت: ۲۰۱۲

کارگردان: خوان آنتونیو بایونا (Juan Antonio Bayona)

بازیگران: نائومی واتس، ایوان مک‌گرگور، تام هالند

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۵

فیلم ترسناک ژانر بقا به نام غیرممکن، اثری اسپانیایی به کارگردانی خوان آنتونیو بایونا و نویسندگی سرخیو گوتیه‌رس سانچس (Sergio Gutiérrez Sánchez) است. این فیلم با بودجه ۴۵ میلیون دلاری ۱۹۸ میلیون دلار فروش داشت و نامزد جوایز مختلفی از جمله اسکار شد. منتقدان نیز از عملکر فیلم رضایت داشتند و به آن نمره ۸۱% را در راتن تومیتوز دادند. داستان این اثر از بهترین فیلم های بقا در طبیعت درباره ماریا، هنری و سه فرزندشان است که تصمیم می‌گیرند کریسمس را در تایلند بگذرانند. اما تعطیلات آنها به یک کابوس تبدیل می‌شود زیرا یک سونامی بدون اعلام قبلی خانواده را گرفتار و از هم جدا می‌کند.

فیلم شناگران (The Swimmers)

سال ساخت: ۲۰۲۲

کارگردان: سالی الحسینی (Sally El-Hosaini)

بازیگران: ناتالی عیسی، مانال عیسی، احمد ملک، ماتیاس شوایگهوفر

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۴

شناگران یک فیلم بیوگرافی و ورزشی جدید در ژانر بقا است که در سال ۲۰۲۲ تولید شد. این اثر بر اساس داستان واقعی ساخته شده و به کارگردانی الحسینی و نویسندگی جک تورن (Jack Thorne) ارائه شد. پس از اکران، این فیلم در نتفلیکس نیز منتشر شد و توانست نظرات مثبتی از منتقدان جلب کند. همچنین، شناگران نامزد یک جایزه بفتا نیز شد.

داستان این فیلم بقا درباره دو نوجوان اهل سوریه به نام‌های یسرا و سارا ماردینی است، که شناگران ماهری هستند و در مواجهه با مخاطرات زیادی نه تنها خودشان بلکه ۱۸ پناهنده دیگر را نیز با استفاده از مهارت‌های شنا نجات می‌دهند.

فیلم راه بازگشت (The Way Back) | لیست فیلم بقا یافتن

فیلم راه بازگشت (The Way Back) | لیست فیلم بقا یافتن

فیلم راه بازگشت (The Way Back) | لیست فیلم بقا یافتن

سال ساخت: ۲۰۱۰

کارگردان: پیتر ویر (Peter Weir)

بازیگران: جیم استرجس، کالین فارل، اد هریس، سیرشا رونان

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۳

از جمله فیلم‌هایی که به چالش انسان در برابر طبیعت اشاره دارند، می‌توان به فیلم راه بازگشت اشاره کرد. این اثر بر اساس کتاب “پیاده‌روی طولانی” به قلم اسلاوومیر راویکز (Sławomir Rawicz) ساخته شده و توسط پیتر ویر کارگردانی شده است. این فیلم ممکن است در فروش بلیت‌ها موفقیت چندانی نداشته باشد، اما نامزد یک جایزه اسکار شد و نمره ۷۴% را از سایت راتن تومیتوز دریافت کرد. داستان این فیلم در ژانر بقا در طبیعت درباره‌ی یک افسر ارتش است که به ۲۰ سال زندان در یک گولاگ در سیبری محکوم می‌شود و با دیگر زندانیان فرار می‌کند. آن‌ها باید ۴۰۰۰ مایل را پیاده طی کنند تا آزادی خود را به دست آورند.

فیلم من افسانه هستم (I Am Legend)

سال ساخت: ۲۰۰۷

کارگردان: فرانسیس لارنس (Francis Lawrence)

بازیگران: ویل اسمیت، آلیس براگا، دش میهوک

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۲

فیلم من افسانه هستم یکی از اثار سینمایی در ژانر سورویوال و ترکیبی از اکشن، تریلر و پسا-آخرالزمانی است. این فیلم بر اساس کتابی به نام “من افسانه هستم” نوشته ریچارد متیسون (Richard Matheson) ساخته شده است. داستان این فیلم در دنیایی پس از آخرالزمان روایت می‌شود، جایی که ویروسی عجیب وحشتناک اکثر انسان‌ها را به موجوداتی جهش‌یافته تبدیل کرده است. رابرت نویل، که یک ویروس‌شناس ارتش آمریکا است، به عنوان آخرین انسان بازمانده در شهر نیویورک با موجوداتی وحشتناک باید مقابله کند و همچنین به دنبال راهی برای درمان این ویروس بگردد.

این فیلم در باکس آفیس به عملکرد خوبی دست یافت و توانست نظرات مثبتی از منتقدان را جلب کند. اجرای برجسته ویل اسمیت در نقش اصلی نیز تحسین‌برانگیز بوده و با وجود برخی انتقادها به خصوص نسبت به پایان فیلم، این اثر به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ژانر تلاش برای بقا در دنیای پس از آخرالزمان شناخته می‌شود.

فیلم اورست (Everest) | لیست فیلم بقا یافتن

سال ساخت: ۲۰۱۵

کارگردان: بالتاسار کورماکور (Baltasar Kormákur)

بازیگران: جیسون کلارک، جاش برولین، جان هاکس، رابین رایت

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۱

داستان فیلم معروف اورست بر اساس وقایع واقعی سانحه صعود به قله اورست در سال ۱۹۹۶ ساخته شده است. این فیلم نیز بر روی کتابی به نام “پایین نیز دیگر خیالی نیست” اثر جان کراکاور (Jon Krakauer) و ماجرای صعود به اورست بر اساس داستان‌های واقعی کوه‌نوردان معروفی چون راب هال و اسکات فیشر تمرکز دارد. گروهی از کوه‌نوردان در تلاش برای فتح اورست با مشکلات و شرایط نامساعدی مواجه می‌شوند. آن‌ها هنگامی که با یک طوفان عظیم مواجه می‌شوند، باید در برابر شرایط سخت جوی و کمبود امکانات زنده بمانند و به انجام مأموریت خود ادامه دهند.

این فیلم توانسته است با رضایت ۸۸ درصد کاربران گوگل و تعدادی از منتقدان، جایگاه خوبی را در فهرست بهترین فیلم‌های ژانر تلاش برای بقا در دنیای پرخطر را کسب کند.

فیلم زنده (Alive)

سال ساخت: ۱۹۹۳

کارگردان: فرانک مارشال (Frank Marshall)

بازیگران: ایثن هاک، وینسنت اسپانو، جاش همیلتون

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۱

فیلم زنده از جمله آثار سینمایی در ژانر نجات و بقا است که داستان واقعی سقوط هواپیمای تیم راگبی اوروگوئه در کوه‌های آند را به تصویر می‌کشد. این حادثه در تاریخ ۱۳ اکتبر ۱۹۷۲ (۲۱ مهر ۱۳۵۱) اتفاق افتاد و در فیلم زنده، همراه با اعضای این تیم، با شرایط سخت در این کوه‌ها روبه‌رو می‌شویم. پیشنهاد می‌شود که این فیلم سینمایی در مورد بقا در کوهستان را تماشا کنید.

فیلم مدفون (Buried)

سال ساخت: ۲۰۱۰

کارگردان: رودریگو کورتس (Rodrigo Cortés)

بازیگران: رایان رینولدز، خوزه لوئیس گارسیا پرز (صدا)، رابرت پترسون (صدا)، استیون توبولوسکی (صدا)

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۷

فیلم مدفون یا دفن شده از جمله آثاری در مورد گم شدن است که به کارگردانی رودریگو کورتس و نویسندگی کریس اسپارلینگ (Chris Sparling) ساخته شده است. این اثر توسط کمپانی وارنر بروس منتشر شده و یک فیلم انگلیسی زبان محصول کشور اسپانیا محسوب می‌شود. رایان رینولدز نقش اصلی این فیلم را بازی کرده و سایر بازیگران فقط به صورت صدا در آن حضور دارند. مدفون موضوعی روانشناختی نیز دارد که تا انتهای فیلم به معنای واقعی مشخص می‌شود.

داستان این فیلم در ژانر بقا و ترس درباره یک مرد به نام پل کانروی است که پس از حمله‌ای که به او شده، خود را درون یک تابوت می‌یابد که در آن زندانی شده است و به جز چند وسیله، چیز دیگری در آن ندارد. همراه پل، یک تلفن همراه نیز دارد و طی تماس‌های مختلف، ما بیشتر درباره وضعیت و مشکلات او آگاه می‌شویم.

فیلم همه چیز از دست رفته است (All Is Lost) | لیست فیلم بقا یافتن

سال ساخت: ۲۰۱۳

کارگردان: جی. سی. چاندور (J. C. Chandor)

بازیگران: رابرت ردفورد

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۹

فیلم All Is Lost که تنها بازیگرش رابرت ردفورد است، یکی دیگر از فیلم‌های پیشنهادی ما در فهرست بهترین فیلم های نجات و بقا است. این فیلم درباره مردی است که راهی سفر دریایی انفرادی می‌شود. او متوجه می‌شود که قایقش با یک کشتی حمل و نقل برخورد کرده است و حالا با مشکلات زیادی روبرو است. او باید با کمترین امکانات تلاش خود را برای زنده ماندن انجام دهد. سایت راتن تومیتوز با بررسی ۲۳۴ نقد، ۹۴ درصد از آن‌ها را مثبت خواند و در اجماع نهایی خود در تحسین این فیلم، از بهترین فیلم های ژانر نجات از مرگ، چنین نوشت:

این فیلم عملکردی شگفت‌انگیز در میان تمامی کارهایی که با این سبک ساخته شده داشته است.

فیلم مرد ارتشی سوئیسی (Swiss Army Man)

سال ساخت: ۲۰۱۶

کارگردان: دنیل کوان (Daniel Kwan)، دنیل شینرت (Daniel Scheinert)

بازیگران: پل دینو، دنیل ردکلیف، مری الیزابت وینستد

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۹

فیلم مرد ارتشی سوئیسی، از عجیب‌ترین و بهترین فیلم ها با موضوع جزیره است. این فیلم که در ژانر طنز تلخ و پوچ‌گرا ساخته شده، داستان مردی را روایت می‌کند که در جزیره‌ای گیر افتاده است و قصد خودکشی دارد. اما وقتی یک جسد را در ساحل می‌بیند، از تصمیمش منصرف می‌شود و سعی می‌کند با کمک آن جسد راهی برای نجات خود پیدا کند. این فیلم از فیلم هایی که در جزیره گیر می کند، ماجرای جالبی دارد و تماشایش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فیلم خاکستری (The Grey) | لیست فیلم بقا یافتن

سال ساخت: ۲۰۱۱

کارگردان: جو کارنهان (Joe Carnahan)

بازیگران: لیام نیسون، فرانک گریلو، دلمرت ملرنی

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۸

داستان فیلم سینمایی بقا در طبیعت خاکستری از درباره مردی است که در آلاسکا وظیفه حفاظت از یک پالایشگاه در برابر گرگ‌ها را بر عهده دارد. او با از دست دادن همسرش تصمیم به خودکشی می‌گیرد، ولی از تصمیمش پشیمان می‌شود. او تصمیم دارد به خانه برگردد، ولی در راه هواپیما سقوط می‌کند و به همراه شش نفر دیگر، تنها بازماندگان این سانحه هستند. آن‌ها علاوه بر گرسنگی و کمبود غذا باید با خطر بزرگتری دست و پنجه نرم کنند؛ گرگ‌ها. سایت راتن تومیتوز با تمجید از فیلم خاکستری، از بهترین فیلم های ژانر نجات از مرگ، درباره آن نوشت:

فیلم خاکستری یک داستان هیجان‌انگیز از بقاست و سرشار از شخصیت‌های بی‌پروا و برنامه‌ای فلسفی است که شما را غافلگیر می‌کند.

فیلم کتاب الی (The Book of Eli)

سال ساخت: ۲۰۱۰

کارگردان: آلبرت هیوز (Albert Hughes)، آلن هیوز (Allen Hughes)

بازیگران: دنزل واشینگتن، گری اولدمن، میلا کونیس، مایکل گامبون

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۸

کتاب الی یا کتاب عیلی از جمله بهترین فیلم های ژانر بقا است که آلبرت و آلن هیوز کارگردانی آن را برعهده داشتند و گری ویتا (Gary Whitta) نیز نویسنده آن بود. این فیلم نه مواجه انسان با حوادث طبیعی است، نه گیر افتادن او در شرایط خاص، این اثر به یک آخرالزمان اشاره دارد! فیلم کتاب الی اگرچه نقدهای متوسطی از منتقدان دریافت کرد اما موفق شد تا فروشی بسیار خوب در سراسر دنیا داشته باشد و فیلمی معروف شود.

داستان این فیلم سینمایی بقا یافتن ۳۰ پس از یک هولوکاست هسته‌ای اتفاق می‌افتد و تعداد کمی از انسان‌ها در زمین باقی مانده‌اند. در این شرایط الی یک کتاب ارزشمند دارد که می‌خواهد آن را به مکان امنی برساند اما با مردی به نام کارنگی روبه‌رو می‌شود که قصد دارد با استفاده از بی‌اطلاعی مردم، کتاب الی را به دست بیاورد و خود را یک فرد برگزیده معرفی کند…

بیشتر بخوانید :بیوگرافی ایرج طهماسب .داستان زندگی مجری محبوب و خاطره ساز ایرانی

فیلم اکسیژن (Oxygen)

سال ساخت: ۲۰۲۱

کارگردان: الکساندره آجا (Alexandre Aja)

بازیگران: ملانی لوران، متیو آمارلیک، مالیک زیدی

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۵

فیلم اکسیژن یکی از جدیدترین اثار در ژانر بقا و زنده ماندن است که در سال ۲۰۲۱ توسط الکساندره آجا ساخته شده و به تازگی از طریق پلتفرم نتفلیکس منتشر شده است. این فیلم با بازیگری ملانی لوران، متیو آمارلیک، و مالیک زیدی، داستان یک زن را روایت می‌کند که در یک محیط محدود و تنگ به هوش می‌آید و متوجه می‌شود که اکسیژن در حال کاهش است و او باید با محدودیت‌ها و فشارهای زیادی روبرو شود تا بتواند زنده بماند.

فیلم هواپیما (Plane)

فیلم هواپیما (Plane)

فیلم هواپیما (Plane)فیلم هواپیما (Plane)

سال ساخت: ۲۰۲۳

کارگردان: ژان فرانسوا ریشه (Jean-François Richet)

بازیگران: جرارد باتلر، مایک کولتر، یوسون آن، تونی گولدوین

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۵

فیلم هواپیما یکی از اثار جدید در ژانر بقا و برخورد با مشکلات پس از حادثه‌ای وخیم است که در سال ۲۰۲۳ توسط کارگردان ژان فرانسوا ریشه ساخته شده است. این فیلم که با بازی جرارد باتلر، مایک کولتر، یوسون آن، و تونی گولدوین در خدمت حضور دارد، داستان یک خلبان را به تصویر می‌کشد که به دلیل شرایط نامساعد مجبور به فرود اضطراری می‌شود و در مواجهه با مشکلات و چالش‌های فراوان، تلاش می‌کند تا خود و سایر مسافران را نجات دهد.

فیلم انجمن برف (Society of the Snow)

سال ساخت: ۲۰۲۳

کارگردان: جی. ای. بایونا (J. A. Bayona)

بازیگران: ماتیاس ریکالت، آگوستین پاردلا، فلیپ گونزالز اوتانو، لوسیانو چاتون

نمره در آی‌ام‌دی‌بی: ۸٫۹ (۱۰۱ رای)

فیلم انجمن برف یکی از جدیدترین آثار در دسته‌بندی بقا و زنده ماندن محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۳ به کارگردانی جی. ای. بایونا ساخته شده و ترکیبی از سه کشور، اسپانیا، شیلی و اوروگوئه را در خود جای داده است. این اثر در واقع بر اساس یک کتاب به همین نام و یک سفر برفی پر از چالش تحت عنوان هایوایی ساخته شده است. فیلم در جشنواره ونیز نیز اکران گردید و نقدهای مثبتی را از منتقدان به دست آورد. همچنین منتظر اسکار نیز است و بزودی در نتفلیکس نیز معرفی خواهد شد. این اثر به دلیل قدرت داستانی و اجرای فوق‌العاده خود، توجه ما را جلب کرده و از آن به عنوان یک پیشنهاد ویژه خبر می‌دهیم.

کلام آخر

فیلم‌های بقا و نجات از مرگ اغلب زیبا و هیجان‌انگیز هستند و تماشای آن‌ها می‌تواند ساعات خوشی را برایتان به ارمغان آورد. این اثرها توانسته‌اند تعداد زیادی از منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کنند. در این مقاله، تلاش کردیم به معرفی بهترین فیلم‌های این ژانر بپردازیم. البته باید توجه داشته باشید که هنوز فیلم‌های زیادی در این زمینه وجود دارند که در این لیست جا نگرفته‌اند، اما مشاهده آن‌ها همچنان لذت‌بخش خواهد بود. با نظرات و پیشنهادات خود به ما و دیگر کاربران بپیوندید و اشتراک دانش و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : پلازا 

4.2/5 - (8 امتیاز)

چهره هاداستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *