بهترین گروه های کیپاپ ؛ پرطرفدارترین گروه های موسیقی کیپاپ کدامند؟

بهترین گروه های کیپاپ ؛ پرطرفدارترین گروه های موسیقی کیپاپ کدامند؟

بهترین گروه های کیپاپ ؛ پرطرفدارترین گروه های موسیقی کیپاپ کدامند؟


بهترین گروه کی‌پاپ جهان:

موسیقی کی‌پاپ از چند سال پیش به طور جهانی شناخته و محبوب شده است. اعضای مذهب موسیقی کره‌ای که پس از سال‌ها زحمت و تمرین وارد دنیای گروه‌های کی‌پاپ می‌شوند، مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند. در این مقاله از مجله ، قصد داریم به معرفی بهترین گروه کی‌پاپ جهان بپردازیم و اطلاعاتی از آنها را به اشتراک بگذاریم. نظر شما در مورد محبوب‌ترین گروه کی‌پاپ چیست؟ کیپاپ چه خواننده‌ای از نظر شما بیشترین شهرت را دارد؟

اطلاعات در مورد دسته‌بندی گروه‌های کی‌پاپ:

تاکنون چهار نسل از فعالیت گروه‌های کی‌پاپ مشاهده شده است. هر یک از این نسل‌ها بر اساس زمان ظهور و فعالیت گروه‌ها در صحنه موسیقی کی‌پاپ دسته‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال، گروه‌هایی که از اوایل دهه ۹۰ تا اواسط دهه ۲۰۰۰ دبیو کرده‌اند، در نسل اول گروه‌های کی‌پاپ قرار می‌گیرند. به عنوان نمونه می‌توان به گروه Seo Taiji and Boys، گروه H.O.T، گروه S.E.S، گروه Baby Vox و دیگر گروه‌های کی‌پاپ از نسل اول اشاره کرد.

نسل دوم گروه‌های کی‌پاپ، بازه زمانی سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ را در بر می‌گیرد. در این دوره، گروه‌های معروفی همچون گروه SS501، گروه Super Junior، گروه BigBang، گروه TVXQ، گروه Girls Generation، گروه Shinee، گروه Kara و دیگران شناخته شدند.

نسل سوم گروه‌های کی‌پاپ در بازه زمانی از اوایل سال ۲۰۱۲ تا اواخر سال ۲۰۱۸ فعالیت داشتند. این نسل شامل گروه‌های بسیار معروفی است از جمله گروه BTS، گروه EXO، گروه BlackPink، گروه Twice، گروه Red Velvet، گروه MAMAMOO، گروه MonstaX، گروه GOT7 و بسیاری دیگر می‌شود.

نسل چهارم گروه‌های کی‌پاپ جدیدترین نسل محسوب می‌شوند و از اوایل سال ۲۰۱۹ تا کنون فعالیت دارند. در این دوره نیز گروه‌های بسیاری شناخته شده از جمله گروه G-IDLE، گروه TXT، گروه Itzy، گروه Enhypen، گروه Stray Kids، گروه Ateez، گروه Aespa و دیگران به صاحب شهرتی گسترده تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید : بیوگرافی نگار نیک دل ؛ نگاهی بر زندگی بازیگر شیدا شفاعت در زخم کاری ۲

بهترین گروه کیپاپ پسرانه:

در این بخش، به معرفی بهترین گروه‌های کی‌پاپ پسرانه در جهان می‌پردازیم. نظر شما در مورد بهترین گروه کی‌پاپ پسرانه چیست؟

گروه BTS:

گروه BTS:

گروه BTS:

اعضای کنونی: کیم نامجون، کیم سئوکجین، مین یونگی، جانگ هوسوک، پارک جیمین، کیم تهیونگ، جئون جانگکوک

سال‌های فعالیت: از ۲۰۱۳ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: Wings | Be | Map of the Soul: 7 – The Journey

گروه BTS بدون شک بهترین گروه کی‌پاپ پسرانه جهان به حساب می‌آید. این گروه هفت نفره در سال ۲۰۱۳ تحت نظر کمپانی BigHit Entertainment فعالیت خود را آغاز کردند و به سرعت به موفقیت‌های جهانی دست یافتند. آلبوم‌های آن‌ها معمولاً به فروش عظیمی دست پیدا می‌کنند و تعداد زیادی طرفدار در سراسر جهان دارند.

BTS به عنوان اولین گروه کره‌ای نامزد دریافت جایزه در جشنواره گرمی شدند و رکورد‌های فروش آلبوم‌هایشان در جهانی تاریخی بی‌نظیر است. آهنگ‌های آن‌ها نیز به طور مکرر به صدرنشینی در چارت‌های موسیقی جهانی دست پیدا می‌کنند. گروه BTS بی‌تردید یکی از محبوب‌ترین گروه‌های کی‌پاپ پسرانه در جهان است.

گروه EXO:

اعضا کنونی: سوهو، بکهیون، چانیول، دی.او، چِن، کای، سهون، شیومین، لِی

سال‌های فعالیت: از ۲۰۱۲ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: Countdown | Obsession | Don’t Mess Up My Tempo

در دنیای کی‌پاپ، گروه EXO نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین گروه‌ها شناخته می‌شود و به عنوان بهترین گروه کی‌پاپ پسرانه جهان شناخته می‌شود. اعضای این گروه تحت نظر کمپانی SM Entertainment فعالیت می‌کنند. گروه EXO با ۱۲ عضو آغاز به کار کرد و پس از تغییرات در اعضا، اکنون با ۹ نفر ادامه می‌دهد.

EXO به عنوان یکی از نخستین گروه‌های کی‌پاپ چینی-کره‌ای شناخته می‌شود و با لقب “کینگ کی‌پاپ” مشهور است. آلبوم‌های آن‌ها به فروش عظیمی دست پیدا می‌کنند و این گروه دارای زیرگروه‌های EXO-CBX و EXO-SC نیز می‌باشد.

گروه BigBang:

اعضا کنونی: جی دراگون، تاپ، ته-یانگ، ده-سونگ

سال‌های فعالیت: ۲۰۰۶ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: Made Series | Alive | Remember

گروه BigBang یکی از معروف‌ترین و تأثیرگذارترین گروه‌های کی‌پاپ است. این گروه از سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را آغاز کرد و با چهار عضو کنونی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. آلبوم‌ها و آهنگ‌های BigBang به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا می‌کنند و این گروه به خاطر تنظیم آثار خود به شکل مستقل نیز شناخته می‌شود.

گروه Tomorrow By Together (TXT):

گروه Tomorrow By Together (TXT):

گروه Tomorrow By Together (TXT):

اعضا کنونی: سوبین، یونجون، بومگیو، تهیون، هیونینگ‌کای

سال‌های فعالیت: ۲۰۱۹ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: The Chaos Chapter: Freeze | Still Dreaming | The Dream Chapter: Magic

TXT به عنوان یکی از تازه‌ترین گروه‌های K-Pop و نیز یکی از پرموفق‌ترین‌ها در نسل چهارم معروفند. این گروه توسط کمپانی BigHit Entertainment تحت نظر گرفته شد و در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰ دی ۱۳۹۷) به طور رسمی فعالیت‌های خود را آغاز کرد. آلبوم جدیدشان با نام The Chaos Chapter: Freeze که به تازگی منتشر شده است، به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.

این آلبوم، اولین آلبوم از یک گروه کره‌ای نسل چهارم است که در سال ۲۰۲۱ موفق به حضور در چارت Billboard 200 شده و تی‌اکس‌تی را اولین گروه نسل چهارم کی‌پاپ می‌کند که به این موفقیت دست یافته است. گروه TXT که در فهرست بهترین گروه کیپاپ پسرانه جهان نیز آمده، در اولین سال فعالیت‌های خود تعداد زیادی جوایز از جمله بهترین تازه‌کار سال، بهترین آرتیست مرد تازه‌کار و آرتیست جدید سال را در جشنواره‌های موسیقی کره جنوبی از آن خود کرده و به عنوان بهترین گروه کی پاپ جهان شناخته می‌شوند.

گروه Shinee:

اعضا کنونی: اونیو، کی-بوم، مینهو، تِمین

سال‌های فعالیت: ۲۰۰۸ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: Lucifer | Don’t Call Me | Odd

گروه شاینی یکی از برترین گروه‌های کره‌ای محسوب می‌شود. اعضای این گروه در تاریخ ۵ خرداد ۱۳۸۷ تحت نظر کمپانی SM Entertainment فعالیت‌های خود را آغاز کردند و چندی بعد تک آهنگ Replay را منتشر کردند. واقعه‌ای غم‌انگیز در تاریخ این گروه اتفاق افتاد، که به فوت ناگهانی یکی از اعضا به نام جونگهیون در سال ۲۰۱۷ منجر شد و تاثیر گذار بر کل جامعه کیپاپ قرار گرفت.

پس از این حادثه، شایعاتی مبنی بر انحلال گروه شاینی به گوش آمد، اما اعضا این گروه این شایعات را رد کردند. این گروه به عنوان بهترین گروه کیپاپ از دید بسیاری از طرفداران موسیقی کره‌ای تلقی می‌شود. گروه شاینی تاکنون ۱۲ آلبوم استودیویی، ۴ آلبوم زنده، ۳۷ تک‌آهنگ و ۴۳ موزیک ویدیو منتشر کرده است. آخرین آلبوم استودیویی آنها با عنوان Don’t Call Me در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۹۹ منتشر شد.

گروه NCT:

اعضا کنونی: جزئیات اعضا گروه را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

سال‌های فعالیت: از ۲۰۱۶ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: Neo Zone | Hot Sauce | Awaken The World

نام گروه NCT از عبارت Neo Culture Technology گرفته شده است و همیشه به عنوان بهترین گروه کی پاپ جهان و بهترین گروه کیپاپ پسرانه شناخته می‌شود. این گروه در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ تحت نظر کمپانی SM Entertainment فعالیت خود را آغاز کرد. NCT یک گروه با تعداد اعضای زیاد است و تا کنون ۲۳ عضو را در پنج زیرگروه مختلف با نام‌های NCT U، NCT 127، NCT Dream، WayV و NCT Hollywood تشکیل داده‌اند. این گروه به حساب یکی از معروف‌ترین گروه‌های کره‌ای می‌آید و تا کنون ۷ آلبوم استودیویی، ۲ آلبوم زنده و ۳۹ تک‌آهنگ منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید : بیوگرافی امیلیا کلارک ؛ فیلم شناسی و داستان هایی از زندگی خصوصی او

گروه GOT7:

اعضا کنونی: مارک، جی‌بی، جکسون، جین‌یونگ، یونگجه، بم‌بم، یوگیوم

سال‌های فعالیت: از ۲۰۱۴ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: Breath Of Love: Last Piece | Present:You | Identify

گروه GOT7 بدون شک در لیست بهترین گروه‌های کیپاپ کره‌ای جای دارد. این گروه در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۹۲ با منتشر کردن اولین مینی آلبوم Got It تحت نظر کمپانی JYP Entertainment فعالیت‌های خود را آغاز کرد. GOT7 تاکنون ۵ آلبوم استودیویی، ۱۲ آلبوم ویدیویی و ۲۳ تک‌آهنگ را منتشر کرده است.

در تاریخ ۲۲ دی ۱۳۹۹، کمپانی JYP در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که پس از انقضای قرارداد گروه، تمام اعضا آزادی از کمپانی را انتخاب کرده و گروه تصمیم به ترک کمپانی نگرفته است. این خبر به شایعاتی مبنی بر انحلال گروه منجر شد، اما اعضا با انتشار عکس‌های مشابه در صفحات شخصی اینستاگرام خود، این شایعات را رد کردند. به علاوه، نام اختصاصی GOT7 توسط اعضا از کمپانی JYP خریداری شد و این گروه می‌تواند با نام خود به فعالیت‌های خود ادامه دهد. پس از این اتفاقات، اعضا تک‌آهنگی به نام Encore را منتشر کردند و گروه GOT7 همچنان یکی از محبوب‌ترین گروه‌های K-Pop باقی ماند.

گروه Stray Kids:

گروه Stray Kids:

گروه Stray Kids:

اعضا کنونی: بنگ‌چان، لی‌نو، چانگ‌بین، هیونجین، هان، فلیکس، سونگمین، یانگ جونگین

سال‌های فعالیت: از ۲۰۱۷ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: Go Live | Noeasy

گروه استری کیدز نیز جزو برترین گروه‌های کی پاپ پسرانه نسل چهارم محسوب می‌شود. بدون تردید، هر جایی که لیستی از معتبرترین خوانندگان کره‌ای تهیه شود، گروه Stray Kids نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین گروه‌های K-Pop در آن لیست قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۷، کمپانی JYP به همکاری با شبکه Mnet پرداخت و رقابتی به نام Stray Kids را برگزار کرد که در آن گروه استری کیدز تشکیل شد. این مسابقه به منظور دبیو یک گروه پسرانه به همین نام انجام شد و اعضای آن در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۹۶ دبیو شدند.

گروه Stray Kids در طول فعالیت خود توانسته است ۲۵ جایزه از جشنواره‌های مختلف موسیقی کره جنوبی را به دست آورد و تا کنون دو آلبوم استودیویی، یک آلبوم ویدیویی، ۱۷ تک‌آهنگ و ۵۴ موزیک ویدیو منتشر کنند. نام گروه استری کیدز در همان ابتدا به عنوان یکی از قدرتمندترین گروه‌های K-Pop در لیست محبوب‌ترین‌ها قرار گرفته است.

گروه Super Junior:

اعضا کنونی: لیتوک، هیچول، یِسونگ، شیندونگ، سانگمین، اینهیوک، دونگهه، شیوون، ریووک، کیوهیون

سال‌های فعالیت: از ۲۰۰۵ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: The Renaissance | Mr.Simple | Sorry Sorry

گروه سوپر جونیور نیز جزو بهترین گروه‌های کی پاپ دنیا محسوب می‌شود. این گروه در تاریخ ۱۸ آبان ۱۳۸۴ تحت نظر لی سومان، مدیر عامل کمپانی SM Entertainment فعالیت‌های خود را آغاز کرد. سوپر جونیور به عنوان برترین گروه موسیقی کیپاپ جهان برای نسل دوم شمرده می‌شود. اعضای این گروه در طول فعالیت خود علاوه بر فعالیت‌های گروهی، در زمینه‌های متنوعی از جمله برنامه‌های تلویزیونی، سریال‌ها و مسابقات تلویزیونی شرکت کرده و محتوای متنوعی ارائه داده‌اند.

گروه سوپر جونیور تا کنون ۱۱ آلبوم استودیویی، ۶ آلبوم زنده، ۴۱ تک‌آهنگ و ۵۱ موزیک ویدیو منتشر کرده است. آلبوم تک‌آهنگی با نام Sorry Sorry که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، به عنوان آغاز موفقیت‌های جهانی این گروه در چارت‌های موسیقی شناخته می‌شود. سوپر جونیور در طول فعالیت خود ۲۶۹ بار نامزد و ۱۸۷ بار جایزه در جشنواره‌های مختلف کسب کرده است.

گروه Enhypen:

اعضا کنونی: هیسونگ، جِی، جِیک، سونگهون، سونو، جونگوون، نیکی

سال‌های فعالیت: از ۲۰۲۰ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: BRDER: DAY ONE | BRDER:Carnival

گروه انهایپن، یکی دیگر از گروه‌های مشهور کره‌ای است که اخیرا دبیو کرده است. این گروه هفت عضوه در برنامه رقابتی I-Land از بین ۲۳ نفر انتخاب شدند و در نهایت در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کردند. گروه انهایپن تحت نظر کمپانی BE:LIFT Lab فعالیت می‌کند، که به همت دو کمپانی BigHit و CJ E&M تشکیل شده است.

گروه انهایپن اولین مینی آلبوم خود با عنوان BRDER: DAY ONE را در تاریخ ۳۰ نوامبر همان سال منتشر کرد. آلبوم دوم آن با عنوان BRDER: Carnival توانست در رده ۱۸ چارت Billboard 200 دبیو کند، که بالاترین موقعیت یک گروه نسل چهارم در این چارت به شمار می‌آید و از میان گروه‌های کیپاپ، به سرعت به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد.

گروه iKON:

اعضای کنونی: بابی، جین هوان، چان وو، یون هیونگ، دنگ هیوک، جون هه

سال‌های فعالیت: از ۲۰۱۵ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: Return ،Welcome Back

گروه iKON نیز از جمله برترین گروه‌های کی پاپ جهان محسوب می‌شود. این گروه در سال ۲۰۱۵ توسط کمپانی YG Entertainment تشکیل شده و اصلاحاً از هفت عضو تشکیل شده بود، اما متأسفانه در ژوئن ۲۰۱۹، لیدر گروه به نام B.I از گروه جدا شد.

آلبوم استودیویی اول گروه با عنوان “Welcome Back” توانست به رتبه اول جدول آلبوم‌های Gaon در کره جنوبی برسد. این آلبوم یک موفقیت تجاری بزرگ بود و بیش از ۲۶۰,۰۰۰ نسخه در سراسر آسیا فروخته شد. همچنین تک‌آهنگ‌های این آلبوم بیش از ۴٫۸ میلیون نسخه به فروش رسیده و این باعث شد که گروه iKON جوایز متعددی از جشنواره‌های موسیقی آسیایی مثل Mnet، ملون، موسیقی سئول، دیسک طلایی و گاون چارت کی پاپ را دریافت کنند و به عنوان یکی از بهترین گروه‌های کی پاپ شناخته شوند.

پس از دبیو در سال ۲۰۱۵، این گروه جوایز بسیاری از جمله بهترین هنرمند جدید در Mnet Asian Music Awards (MAMA)، جوایز Melon، جوایز سئول موسیقی، جوایز دیسک طلایی و گاون چارت کی پاپ را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶، فعالیت‌های این گروه در ژاپن و چین تمرکز کرد که منجر به دریافت جوایز بهترین هنرمند جدید در جوایز رکورد ژاپن و جوایز موسیقی QQ شد. گروه iKON بدون تردید در لیست محبوب‌ترین گروه‌های K-Pop حضور قوی دارد و با سبک موسیقی خود، یکی از تأثیرگذارترین گروه‌های نسل چهارم کی پاپ محسوب می‌شوند.

گروه Ateez:

گروه Ateez:

گروه Ateez:

اعضای کنونی: هونگ جونگ، سان، وویونگ، سونگ ههوا، مینگی، یون هو، یو سانگ، جونگ هو

سال‌های فعالیت: از ۲۰۱۸

برخی از آلبوم‌ها: Zero: Fever Epilogue ،Treasure EP.Fin: All to Action

گروه موسیقی کره‌ای Ateez نیز یکی از برترین گروه‌های کی پاپ جهان است که توسط کمپانی KQ Entertainment تشکیل شده است. این گروه در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۱۸ با مینی آلبومی به نام “Treasure EP.1: All to Zero” به فعالیت خود پرداخت. به عنوان یک گروه جوان، Ateez به عنوان بهترین هنرمند نسل بعدی در مراسم جوایز دیسک طلایی سال ۲۰۱۹ انتخاب شد و در جوایز موسیقی آسیایی Mnet در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به عنوان منتخبین جوایز توسط طرفداران جهانی شناخته شدند.

تا مارس ۲۰۲۲، گروه Ateez هشت مینی آلبوم و یک آلبوم استودیویی به زبان کره‌ای منتشر کرده است، همچنین یک مینی آلبوم و دو آلبوم استودیویی به زبان ژاپنی نیز دارند. این گروه توسط رسانه‌های کره‌ای به عنوان “آیدل‌های عملیات جهانی” شناخته می‌شوند و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره آنها را به عنوان “رهبران نسل چهارم” در میان گروه‌های کی پاپ تحسین کرده است. گروه Ateez بدون شک اعضایی با پتانسیل بزرگ هستند تا در کنار یکدیگر به بهترین گروه کی پاپ جهان تبدیل شوند و همواره در صدر جداول رأی‌گیری در میان گروه‌های نسل چهارم کی پاپ قرار دارند.

گروه BtoB:

اعضای کنونی: اون کوانگ، مین هیوک، چانگ سوب، هیون شیک، سونگجه، پنیل

سال‌های فعالیت: از ۲۰۱۲

برخی از آلبوم‌ها: Brother Act. ،Complete ،Be Together

گروه BtoB، یکی از پرطرفدارترین گروه‌های کی پاپ است که در سال ۲۰۱۲ توسط کمپانی Cube Entertainment تشکیل شد. این گروه در ابتدا از هفت نفر تشکیل شده بود، اما متأسفانه در دسامبر ۲۰۲۰، جونگ ایل هون از گروه جدا شد و از آن زمان BtoB با ۶ عضو فعالیت خود را ادامه داده‌اند.

از زمان دبیو اول گروه BtoB در سال ۲۰۱۲، آن‌ها به عنوان برنده‌ی جوایز متعددی شناخته شده‌اند، از جمله برنده جایزه بهترین گروه آواز در سال ۲۰۱۶ در جوایز دیسک طلایی، ۱۰ جایزه برتر موسیقی Melon در سال ۲۰۱۷ و جایزه بهترین گروه موسیقی در جشنواره موسیقی سئول در سال ۲۰۱۸٫ پنج آلبوم از آلبوم‌های آن‌ها در صدر جدول آلبوم‌های Gaon قرار گرفته‌اند، و ۹ تک‌آهنگ از آهنگ‌هایشان به ده آهنگ برتر دیجیتال Gaon دست یافته‌اند. گروه BtoB به عنوان یکی از پرطرفدارترین گروه‌های K-Pop شناخته می‌شوند و تعداد زیادی طرفدار دارند.

گروه Astro:

اعضای کنونی: چا اون وو، مون بین، ام جی، یون سان ها، راکی، جین جین

سال‌های فعالیت: از ۲۰۱۵

برخی از آلبوم‌ها: All Light ،All Yours ،Drive to the Starry Road

گروه کی پاپ Astro یکی از گروه‌های پرطرفدار است که توسط کمپانی Fantagio تشکیل شده است. اعضای این گروه در سال ۲۰۱۵ از طریق برنامه‌ای به نام “iTeen Boys” معرفی شدند و در سال ۲۰۱۶ به طور رسمی با هم فعالیت‌های خود را شروع کردند. گروه Astro با تک‌آهنگ “Hide & Seek” از اولین مینی آلبوم خود با عنوان “Spring Up” به فعالیت رسمی خود پایان دادند و به سرعت توسط بیلبورد به عنوان یکی از بهترین گروه‌های کی پاپ جدید در سال ۲۰۱۶ شناخته شدند.

تمام اعضای این گروه در فعالیت‌های خود بسیار موفق بوده‌اند. به عنوان مثال، چا اون وو علاوه بر خوانندگی، به عنوان یک بازیگر نیز موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده و در سریال‌هایی مانند “آیدی هو آیدل”، “گو هه ریونگ مورخ تازه کار” و “زیبای حقیقی” به عنوان بازیگر حضور داشته است. او به خاطر بازی در این سریال‌ها محبوبیت بسیار زیادی به دست آورده است. متأسفانه در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۲۳، مون بین، لیدر گروه Astro، پیکر بی‌جانی در منزلش پیدا شد که این اتفاق باعث شوک و غم عمیق در میان طرفداران کی پاپ شد.

گروه Seventeen:

اعضای کنونی: برای مشاهده لیست کامل اعضا به این سایت مراجعه شود.

سال‌های فعالیت: از ۲۰۱۵

برخی از آلبوم‌ها: Face the sun ،An Ode ،Teen Age

گروه Seventeen نیز به دلیل محبوبیت بسیار خود در لیست بهترین گروه‌های کی‌پاپ شناخته می‌شود. این گروه توسط کمپانی Pledis Entertainment تشکیل شده و در سال ۲۰۱۵ فعالیت‌های خود را آغاز کرد. Seventeen به عنوان یک گروه “خود تولید” شناخته می‌شود، زیرا اعضای آن به طور فعال در ترانه‌سرایی، رقص، و بسیاری از جنبه‌های موسیقی و اجراهاشان شرکت می‌کنند. اعضای گروه Seventeen به عنوان یک تیم متحد در هیپ-هاپ، آواز، و اجرا تقسیم می‌شوند و هر کدام از اعضا در یک حوزه‌ی تخصصی خاص فعالیت می‌کنند. این گروه با عنوان “پادشاهان اجرا” توسط رسانه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی شناخته می‌شوند.

Seventeen در سال اول فعالیت خود سه جایزه تازه کار را به خانه برد و از آن زمان شش جایزه بزرگتر Bonsang و دو جایزه بزرگ Daesang از جشنواره‌های مختلف جوایز پایان سال را به خود اختصاص داده‌اند. آن‌ها همچنین در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ جوایز بهترین اجرای رقص را در جوایز موسیقی آسیایی Mnet به دست آورده و در سال ۲۰۲۱ نیز نامزد جایزه بهترین هنرمند اجتماعی در جوایز موسیقی بیلبورد شدند. Seventeen به عنوان اولین گروه کی‌پاپ در کمپین جهانی MTV PUSH، که توسط تیم‌های موسیقی و استعداد MTV در ایالات متحده و سراسر جهان مدیریت می‌شود، حضور داشتند. این گروه بدون شک یکی از پرطرفدارترین گروه‌های K-Pop از میان آن‌ها محسوب می‌شوند.

گروه Monsta X:

اعضای کنونی: شونو، کی هیون، مین هیوک، جو هانی، هیونگ وون، آی ام

سال‌های فعالیت: از ۲۰۱۵

برخی از آلبوم‌ها: Fatal Love ،Take.2 We Are Here ،The Dreaming

ادامه لیست گروه‌های کی‌پاپ کره‌ای با گروه محبوب Monsta X است. این گروه توسط کمپانی Starship Entertainment در سال ۲۰۱۵ تشکیل شده است. در ابتدا، گروه از ۷ عضو تشکیل شده بود، اما در سال ۲۰۱۹، وون هو از گروه جدا شد و به عنوان یک هنرمند سولو فعالیت‌هایش را ادامه داد. Monsta X به دلیل آهنگ‌ها و آلبوم‌های خود به زبان انگلیسی، به ویژه آهنگ “Who Do You Love”، شهرت جهانی زیادی به دست آورده و آلبوم‌های ژاپنی و انگلیسی نیز در کارنامه خود دارند که با بازخوردهای مثبتی مواجه شده‌اند. در سال ۲۰۲۰، آلبوم انگلیسی اول گروه به نام “All About Luv” توانست در رتبه پنجم بیلبورد ۲۰۰ ایالات متحده و رتبه هفتم در Rolling Stone Top 200 ایالات متحده قرار گیرد.

Monsta X به دلیل ترکیبی از هیپ هاپ، پاپ و EDM و شکستن هنجارهای جنسیتی در دورانی که هنوز کی‌پاپ با این روند زیاد همخوانی نداشت، به عنوان “پادشاهان نسل بعدی” شناخته می‌شوند. در سال ۲۰۱۹، Monsta X به مناسبت سهمیه‌شان در توسعه فرهنگ و هنر پاپ معاصر کره جنوبی، لوح تقدیر وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری را در مراسم جوایز فرهنگ و هنر مردمی کره دریافت کردند.

گروه Treasure:

اعضای کنونی: چوی هیون سوک، جیهون، یوشی، جونکیو، دویونگ، آساهی، جه هیوک، هاروتو، جونگ وو، جونگ هوان

سال‌های فعالیت: از ۲۰۱۹

برخی آلبوم‌ها: The First Step: Treasure Effect ،Reboot

گروه کیپاپ کره‌ای معروف به نام Treasure در اینجا معرفی می‌شود. این گروه در سال ۲۰۱۹ تحت نظر شرکت YG Entertainment تأسیس شد. ابتدا با ۱۲ عضو شروع به فعالیت کردند، اما در سال ۲۰۲۲، دو عضو به نام‌های یدام و ماشیهو از گروه جدا شدند و اکنون Treasure با ۱۰ عضو ادامه می‌دهد. این گروه با انتشار آلبوم اول خود به نام “The First Step: Chapter One” در سال ۲۰۲۰ توانست در مدت پنج ماه بیش از یک میلیون نسخه از آلبوم خود را بفروشد، که برای یک گروه تازه‌کار، این موفقیت بی‌نظیری بود. همچنین توانستند گواهی پلاتینیوم از انجمن حق نشر موسیقی کره (KMCA) را برای تمام نسخه‌های خود دریافت کنند. فعالیت‌های گروه Treasure شامل دو آلبوم استودیویی، سه آلبوم تک‌آهنگ، شش تک‌آهنگ و دو موسیقی متن می‌شود.

گروه ۲PM:

اعضای کنونی: جون هو، تکیون، وو یونگ، نیکون، جون سو، چانسونگ

سال‌های فعالیت: از ۲۰۰۸

برخی آلبوم‌ها: Must ،Hands Up ،Gentlemen’s Game

گروه کی‌پاپ کره‌ای ۲PM یکی دیگر از برترین گروه‌های کی‌پاپ است. این گروه در سال ۲۰۰۸ تحت نظر کمپانی JYP Entertainment تأسیس شد و با هفت عضو به دبیو رفت. اما در سال ۲۰۰۹، یکی از اعضا به نام جه بوم (حالا به نام هنری جی پارک شناخته می‌شود) از گروه جدا شد. اعضای گروه ۲PM در حال حاضر در زمینه‌های هنری مختلف حضور دارند، به ویژه تکیون و لی جون هو که به عنوان بازیگران موفق در صنعت سینما و تلویزیون شناخته می‌شوند. تکیون در عناوینی مانند سریال “King the Land 2023” و سریال “The Red Sleeve 2022” حضور دارد و لی جون هو را می‌توان در سریال‌هایی مانند “Heartbeat 2023” و سریال “Vincenzo 2021” مشاهده کرد.

بهترین گروه‌های کی‌پاپ دخترانه:

در این بخش به معرفی گروه‌های دخترانه کی‌پاپ و بهترین گروه‌های کی‌پاپ دخترانه جهان می‌پردازیم.

گروه BlackPink:

گروه BlackPink:

گروه BlackPink:

اعضا کنونی: جیسو، جنی، رزی، لیسا

سال‌های فعالیت: از ۲۰۱۶ به امروز

برخی از آلبوم‌ها: Square Two | Square Up | Kill This Love

گروه کی پاپ کره‌ای بلک پینک (Blackpink) به عنوان یکی از بهترین و برترین گروه‌های موسیقی کی پاپ جهان شناخته می‌شود. این گروه در تاریخ ۸ اوت ۲۰۱۶ تحت نظر شرکت YG Entertainment به فعالیت خود آغاز کرد. آلبوم اوّل آن به نام “Square One” در همان سال منتشر شد و به سرعت موفقیت‌های بزرگی را برای این گروه به ارمغان آورد. این آلبوم موفقیت‌های زیادی را به دنبال داشت و گروه بلک پینک به عنوان اولین هنرمند کره‌ای به رده اول چارت‌های جهانی دیجیتال بیلبورد دست یافت.

گروه بلک پینک در طول فعالیت‌های خود ۲۴۶ بار نامزد دریافت جوایز شد و ۷۸ جایزه از مراسم‌ها و جشنواره‌های موسیقی مختلف به دست آورد. این گروه به عنوان یکی از برترین گروه‌های کی پاپ دخترانه جهان شناخته می‌شود.

گروه MAMAMOO:

اعضا کنونی: سولار، مونبیول، وئین، هاسا

سال‌های فعالیت: از ۲۰۱۴ به امروز

برخی از آلبوم‌ها: Melting | Reality in Black

گروه مامامو (MAMAMOO) نیز در میان بهترین گروه‌های کی پاپ جهان جای دارد. قدرت صدای قوی اعضا و ووکال برجسته آن‌ها از اولین شناخته‌شدنی‌های این گروه است. مامامو در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۱۴ تحت نظر شرکت RBW Entertainment به فعالیت‌های خود پیوست. اولین تک‌آهنگ این گروه با عنوان “Mr. Ambiguous” کمتر از یک ماه پس از دبیو منتشر شد و به عنوان یکی از بهترین دبیوهای کی پاپ در سال ۲۰۱۴ مورد تعریف قرار گرفت. مامامو تاکنون ۳ آلبوم استودیویی، ۲۴ تک‌آهنگ و ۴۴ موزیک ویدئو منتشر کرده است.

در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱، شرکت RBW به طور رسمی اعلام کرد که سه عضو اصلی گروه مامامو، یعنی مونبیول، سولار و هاسا، قراردادهای خود را تمدید کرده و ادامه خواهند داد. اما عضو چهارم گروه، وئین، تصمیم به عدم تمدید قرارداد گرفته است. بنابراین هر گونه ادعای تفکیک گروه مامامو اشتباه است و آن‌ها همچنان در رده بهترین گروه‌های کی پاپ دنیا حضور دارند.

گروه Girls Generation:

گروه Girls Generation:

گروه Girls Generation:

اعضا کنونی: تِیون، سانی ، تیفانی، هیویئون، یوری، سویونگ، یونا، سوهیون

سال‌های فعالیت: ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷

برخی از آلبوم‌ها: Lion Heart | Holiday Night | I Got a boy

گروه Girls Generation یا به اختصار SNSD یکی از بهترین و برترین گروه‌های کی پاپ دخترانه نسل دوم و برجسته‌ترین گروه موسیقی کی پاپ جهان محسوب می‌شوند. این گروه در ۵ اوت ۲۰۰۷ تحت نظر شرکت SM Entertainment تأسیس شد و به سرعت به عنوان یکی از پیشوایان صنعت موسیقی کی پاپ شناخته شدند. Girls Generation با داشتن عضویت‌های چندگانه و توانایی‌های صوتی برجسته اعضا، به لقب “گروه ملی کره” دست یافتند.

این گروه در دوران فعالیت‌هایشان ۹ آلبوم استودیویی منتشر کردند و تعداد زیادی تک‌آهنگ و موزیک ویدئو تولید کردند. آلبوم “Gee” که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، به عنوان یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین آلبوم‌های کی پاپ تاریخ در کره جنوبی شناخته می‌شود.

در سال ۲۰۱۷، گروه Girls Generation با آلبوم “Holiday Night” به مناسبت دهه‌ی فعالیت‌هایشان فعالیت‌های گروهی را به پایان آوردند و اعضای گروه به فعالیت‌های تکی مشغول شدند.

گروه (G)I-DLE:

اعضا کنونی: سویون، سوجین، یوکی، مینی، میون، شوهوا

سال‌های فعالیت: ۲۰۱۸ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: I Burn | I Made | I Am | I Trust

گروه (G)I-DLE یکی دیگر از بهترین گروه‌های کی پاپ دخترانه است که شناخته شده‌اند و به خود “گروه خودساخته” تبدیل شده‌اند. اعضای این گروه توسط جئون سویون، لیدر و سریعترین رپر زن کی پاپ، تهیه و تنظیم می‌شوند. (G)I-DLE در تاریخ ۲ می ۲۰۱۸ تحت نظر شرکت Cube Entertainment دبیو کردند و با تک‌آهنگ “Latata” که توسط لیدر گروه ساخته شد، به سرعت موفقیت‌های بزرگی کسب کردند. این گروه در سال اول فعالیت‌های خود عنوان “هیولاهای روکی” را به خود اختصاص دادند و از جوایز معتبری بهره‌مند شدند.

(G)I-DLE اولین گروه دختر نسل چهارم کی پاپ هستند که به یک میلیارد استریم در پلتفرم اسپاتیفای دست یافته‌اند. همچنین، آلبوم جدید این گروه با عنوان “I Burn” و ترک “Hwa” موفق به کسب ۱۰ جایزه در موزیک‌شوهای کره شد و نشان از موفقیت بزرگ آن‌ها در عرصه کی پاپ دارد.

گروه Twice:

اعضا کنونی: نایون، جئونگیون، مومو، سانا، جیهو، مینا، داهیونگ، چِیونگ، جویی

سال‌های فعالیت: ۲۰۱۵ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: Perfect World | Eyes Wide Open | Twictagram

گروه توایس یکی از بهترین گروه‌های کی پاپ دخترانه است. این گروه در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۱۵ تحت لیبل JYP فعالیت خود را آغاز کرد. با انتشار تک‌آهنگ “Cheer Up” در سال ۲۰۱۶، توانستند به شهرت رسیده و در بخش آهنگ سال در جشنواره‌های معتبر موسیقی کره مانند Melon Music Awards و Mnet Music Awards جوایز به دست آورند.

گروه توایس تاکنون ۴ آلبوم استودیویی و ۲۷ تک‌آهنگ منتشر کرده و با بیش از ۱۱۲ جایزه رکورد بیشترین تعداد جوایز برای یک گروه دخترانه در جشنواره‌های موسیقی کره را دارا هستند. آنها به عنوان یکی از بهترین گروه‌های کی پاپ دنیا شناخته می‌شوند.

گروه Dreamcatcher:

اعضا کنونی: جیوو، سوآ، شیوون، هاندونگ، یوهیون، دامی، گاهیون

سال‌های فعالیت: ۲۰۱۴-۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: Dystopia: The Tree of Languagem | The Beginning Of The End

گروه دریم کچر یکی دیگر از بهترین گروه‌های کی پاپ دخترانه و برجسته‌ترین گروه موسیقی کی پاپ جهان است. داستان دبیو این گروه کمی با بقیه گروه‌ها متفاوت است. اعضا ابتدا در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۴ تحت لیبل HappyFace به نام Minx فعالیت می‌کردند. اما به دلایلی، گروه Minx تفکیک شد و پنج تن از اعضا در تاریخ اواخر سال ۲۰۱۶ با اضافه شدن دو عضو جدید با نام‌های هاندونگ و گاهیون، گروه دریم کچر را تأسیس کردند و با تک‌آلبوم “Nightmare” دبیو کردند.

این گروه با سبک متال راک در کی پاپ تا به امروز توانسته طرفداران زیادی جلب کند. کانسپت‌های رویایی و رازآلود گروه دریم کچر به عنوان یکی از دلایل موفقیت آنها ذکر می‌شود. این گروه تاکنون با انتشار مختلف آلبوم‌ها و موزیک‌ویدئوها در عرصه کی پاپ به عنوان یکی از گروه‌های محبوب شناخته می‌شوند.

گروه Red Velvet:

گروه Red Velvet:

گروه Red Velvet:

اعضا کنونی: آیرین، یِری، سولگی، وِندی، جویی

سال‌های فعالیت: ۲۰۱۴ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: The Red | Perfect Velvet

گروه ردولوت در تاریخ ۱ اوت ۲۰۱۴ زیر نظر کمپانی SM به فعالیت خود با تک‌آهنگ “Happiness” آغاز کرد. این گروه تاکنون ۲ آلبوم استودیویی، ۲ آلبوم ویدئویی، ۲۳ تک‌آهنگ و ۲۲ موزیک‌ویدئو منتشر کرده است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این گروه اجرای آن‌ها در کره شمالی بوده است. ردولوت به عنوان یکی از محبوبترین و برجسته‌ترین گروه‌های کی پاپ و گروه‌های برتر کی پاپ دخترانه شناخته می‌شود.

گروه Itzy:

اعضا کنونی: یجی، لیا، ریوجین، چِریونگ، یونا

سال‌های فعالیت: ۲۰۱۹ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: Not Shy | It’z Different

گروه ایتزی یکی از بهترین گروه‌های کی پاپ نسل چهارم است که به تازگی دبیو کرده‌اند. این گروه با سابقه کوتاهی توانسته جایگاه ویژه‌ای در صنعت موسیقی کی پاپ دست یابد. گروه ایتزی در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۱۹ با تک‌آلبوم “It’z Different” زیر نظر کمپانی JYP به فعالیت خود ادامه داد. اعضای این گروه در اولین سال از فعالیت‌های خود موفقیت‌های بزرگی را کسب کردند و در جشنواره‌های موسیقی معتبری چون GDAs، MMAs و MAMAs جوایز به عنوان هنرمند تازه‌کار را از آن خود کردند.

گروه Aespa:

اعضا کنونی: کارینا، وینتر، نینگ‌نینگ، گیسل

سال‌های فعالیت: ۲۰۲۰ تاکنون

برخی از تک‌آهنگ‌ها: Black Mamba | Next Level

دبیو گروه اِسپا یکی از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین دبیوهای اخیر در صنعت موسیقی کی پاپ بود. کمپانی SM، یکی از بزرگترین شرکت‌های سرگرمی کره جنوبی، پس از شش سال از دبیو گروه ردولوت، گروه دختر جدیدی به نام اِسپا را معرفی کرد. این گروه در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۲۰ با تک‌آهنگ “Black Mamba” به رسمیت فعالیت‌های خود آغاز کردند. از آن زمان، گروه اِسپا به عنوان یکی از بهترین گروه‌های کی پاپ نسل چهارم و یکی از محبوب‌ترین گروه‌های کی پاپ این روزها شناخته می‌شوند.

گروه Newjeans:

اعضای کنونی: مین جی، هانی، هه رین، دنیل، هه این

سال‌های فعالیت: از سال ۲۰۲۲

برخی از آهنگ‌ها: Attention OMG، Ditto

گروه نیوجینز از سال ۲۰۲۲ زیر نظر شرکت ADOR به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اولین آهنگ‌های این گروه در سال ۲۰۲۲ با عناوین “Attention”، “Hype Boy” و “Cookie” منتشر شدند و موفقیت خوبی را به دست آوردند. در ژانویه ۲۰۲۳، با انتشار آلبوم تک‌آهنگ به نام “OMG”، به سرعت در صنعت موسیقی موفقیت‌های چشمگیری کسب کردند. سپس با آهنگ “Ditto” توانستند وارد جدول Billboard Hot 100 و نیز UK Singles Chart شوند و در مدت کوتاهی شهرت جهانی کسب کنند.

گروه مختلط K.A.R.D:

اعضا کنونی: بی‌اِم، جی وو، جی سف، سومین

سال‌های فعالیت: ۲۰۱۷ تاکنون

برخی از آلبوم‌ها: Way with Words

گروه کی‌ای‌آر‌دی از اولین گروه‌های مختلط کی پاپ است که در تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۱۷ تحت نظر شرکت DSP به فعالیت خود پرداخت. این گروه به دلیل ترکیب اعضای مختلفی که شامل دو خانم و دو آقا بودند، از ابتدا توجه بسیاری از طرفداران جلب کرد و نقدهای مختلفی از سوی طرفداران داخلی و بین‌المللی دریافت کرد. هرچند که در کشور خودشان توجه زیادی به خود نداشتند، اما طرفداران بین‌المللی بسیاری، به ویژه در آمریکای شمالی، دارند و گروه کی‌ای‌آر‌دی در لیست محبوب‌ترین گروه‌های کی پاپ از بهترین‌ها شناخته می‌شود.

گروه های کیپاپی که دیسبند شده‌اند کدام هستند؟

از گروه‌هایی که فعالیت خود را به پایان برده‌اند می‌توان به گروه سیستار، گروه ۴مینوت، گروه ۲انی وان، گروه واندر گرلز، گروه تی‌وی‌ایکس‌کیو و گروه آی‌زی‌وان اشاره کرد.

ثروتمندترین گروه کی پاپ کدام است؟

به ترتیب، گروه‌های بی‌تی‌اس، توایس، بلک‌پینک، تی‌وی‌ایکس‌کیو، اکسو، سویتینتین، مامامو و ردولوت از ثروتمندترین گروه‌های کیپاپ هستند.

پرطرفدارترین گروه های کی پاپ کدام هستند؟

گروه بی‌تی‌اس از پرطرفدارترین گروه‌های کی پاپ به حساب می‌آید. نام هواداران این گروه “آرمی” است که یکی از فن‌دوم‌های قدرتمند جهان نیز معروف هستند.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله ، ما با شما به معرفی ۲۵ از برترین گروه‌های کی‌پاپ در جهان پرداختیم و به طور مختصری به زندگینامه‌های آنها اشاره کردیم. بدون شک، هنوز گروه‌های دیگری نیز در دنیای کی‌پاپ وجود دارند که ارزش ذکر در این لیست را دارند.

از شما خواهش می‌کنیم که نظرات خود را در مورد گروه‌های دیگر کی‌پاپ به اشتراک بگذارید و نام گروه‌هایی که به نظرتان در این لیست خالی مانده است، را بنویسید. همچنین اگر یکی از طرفداران گروه‌های کی‌پاپ هستید، می‌توانید نام گروه مورد علاقه‌تان و نام فندوم خود را به اشتراک بگذارید.

در مورد بهترین گروه‌های کی‌پاپ دخترانه و پسرانه، این وابسته به سلیقه شخصی هر کس است و هر گروه خاصی ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصر به فردی دارد که ممکن است به چشم مخاطبان جذاب باشد. همچنین محبوب‌ترین گروه K-pop برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد و به سلیقه‌ی شخصی و تجربه‌های فردی وابسته باشد.

در نهایت، دنیای کی‌پاپ پر از هنرمندان با استعداد و تنوع فراوانی است و هر گروه و هنرمندی تلاش می‌کند تا با موسیقی و اجراهای خود به جذب طرفداران جدید بپردازد. این تنوع و رقابت سالم بین گروه‌ها به منظور ایجاد موسیقی زیبا و پرانرژی در دنیای کی‌پاپ منحصر به فرد است.

منبع پلازا 

 

امتیاز

چهره ها

گروه موسیقیهنرمندان مشهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *