بیوگرافی کریستیانو رونالدو ؛ زندگی شخصی، افتخارات فوتبالی، حواشی و حقایق زندگی او

بیوگرافی کریستیانو رونالدو ؛ زندگی شخصی، افتخارات فوتبالی، حواشی و حقایق زندگی او

بیوگرافی کریستیانو رونالدو ؛ زندگی شخصی، افتخارات فوتبالی، حواشی و حقایق زندگی او


کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronaldo)، یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های جهان است که توانسته تعداد زیادی افتخار فوتبالی را از خود بیرون بکشد و تعداد بسیاری از طرفداران را به خود جلب کند. او در سال ۱۹۸۵ میلادی در کشور پرتغال به دنیا آمد و از سال ۲۰۰۲ به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای در تیم اسپورتینگ شروع به بازی کرد و سپس با پیوستن به منچستر یونایتد به درخشش و شهرت دست یافت. رونالدو تاکنون بیشتر از هر بازیکن اروپایی با دریافت پنج بار جایزه توپ طلا و چهار بار جایزه کفش طلا توانسته جایزه‌های مهمی را از آن خود کند. او تاکنون در تیم‌های مختلف توانسته ۳۲ بار قهرمان شود و در بیش از ۱۱۰۰ بازی رسمی حضور داشته باشد. فعلاً رونالدو به عنوان کاپیتان در تیم النصر عربستان بازی می‌کند و در پست مهاجمی به میدان می‌رود.در ادامه این مطلب با مجله همراه باشید .

اطلاعات شخصی کریستیانو رونالدو

اطلاعات شخصی کریستیانو رونالدو

اطلاعات شخصی کریستیانو رونالدو

نام و نام خانوادگی: کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronald)

تاریخ تولد: ۵ فوریه ۱۹۸۵ (۱۶ بهمن ۱۳۶۳)

محل تولد: فونشال، مادیرا، پرتغال

نام کامل رونالدو: کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو (Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro)

سن رونالدو: ۳۸ سال

قد کریستیانو رونالدو: ۱۸۷ سانتی متر

وزن کریستیانو رونالدو: ۸۳ کیلوگرم

وضعیت تاهل: در رابطه (ایرینا شایک (Irina Shayk) از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵) (جورجینا رودریگز (Georgina Rodríguez) 2016 تا کنون)

صفحه اینستاگرام رونالدو: cristiano@

بیشتر بخوانید :  بهترین گروه های کیپاپ ؛ پرطرفدارترین گروه های موسیقی کیپاپ کدامند؟

زندگی نامه کریستیانو رونالدو

زندگی نامه کریستیانو رونالدو

زندگی نامه کریستیانو رونالدو

در ابتدای سال ۱۹۸۵، در جزیره کوچک مادیرا، خوزه دنیس اویرو و ماریو دولوروس اویرو فرزند دیگری به نام کریستیانو ریگان را به دنیا آوردند. پدر او به دلیل علاقه به فوتبال و تأثیر رونالد ریگان، نام کریستیانو را برای او انتخاب کرد. علاوه بر کریستیانو، این خانواده دو دختر و یک پسر بزرگتر داشت. از کودکی، کریستیانو علاقه زیادی به فوتبال داشت و هر فرصتی را برای بازی کردن در دست می‌گرفت، حتی معلم دبستان او افتخار می‌کند که او هر زمانی که فرصت پیدا می‌کرد، در فوتبال مشغول به بازی بود.

اما زندگی در آن دوران به کریستیانو زندگی خوشی نمی‌آورد. پدر او به دلیل فشارهای اقتصادی و تلاش برای تأمین نیازهای یک خانواده شش نفره به اعتیاد الکل افتاده بود و به گفته خود کریستیانو شبانه‌روز الکل می‌نوشید. همچنین مادر او به منظور تأمین نیازهای خانواده مجبور به کار در خانه‌های همسایه‌ها بود. کودکی کریستیانو در بسیاری از مشکلات و فقر گذراند، اما هرگز تسلیم نشد و در نهایت در سن ۸ سالگی به عنوان بازیکن فوتبال حرفه‌ای به تیم آندورین‌ها پیوست.

رونالدو تاکنون تلاش کرده است تا خصوصیات شخصی و خانوادگی‌اش را از دسترس عموم محافظت کند، اما از طریق شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌هایی از زندگی خصوصی‌اش را به اشتراک می‌گذارد.

در سال ۲۰۰۵، پدر کریستیانو رونالدو به دلیل بیماری ناشی از اعتیاد به الکل درگذشت. او همواره بیان کرده که به دلیل اعتیاد پدرش، او توانایی در شناخت کامل او را نداشته و از آن زمان به الکل انزجار دارد.

زندگی خصوصی رونالدو

در این بخش با اطلاعات شخصی کریستیانو رونالدو آشنا می‌شویم. در سال ۲۰۱۰، او پدر یک پسر شد و نام او را کریستیانو جونیور گذاشت؛ اما هویت والدین واقعی این فرزند هرگز فاش نشد. در همان سال، او رابطه عاشقانه‌ای با مدل روسی به نام ایرینا شایک آغاز کرد، اما پنج سال بعد جدایی ایشان رخ داد. کریستیانو جونیور اکنون پدرش را در مسیر فوتبال در آکادمی فوتبال مهد (Mahd Academy) در عربستان سعودی همراهی می‌کند.

کریستیانو در سال ۲۰۱۶ با جورجینا رودریگز اسپانیایی آشنا شد و رابطه آن‌ها به تدریج جدی‌تر شد. جورجینا رودریگز، مدل و رقصنده اسپانیایی متولد ۱۹۹۵ است و او با کریستیانو و پسرش کریستیانو جونیور رابطه بسیار خوبی دارد و به عنوان همسر رونالدو شناخته می‌شود.

رونالدو در سال ۲۰۱۷ عکس‌هایی از دوقلوهای خود به نام ماتئو و اِوا را در اینستاگرام منتشر کرد، اگرچه هویت مادر دوقلوها همچنان مبهم است و رونالدو ادعا می‌کند که این دو نوزاد از طریق رحم اجاره‌ای به دنیا آمده‌اند. فرزند چهارم او، آلانا مارتینا نام دارد و در سال ۲۰۱۷ متولد شد. این زوج در سال ۲۰۲۲ نیز دوقلوی پسر و دختر به دنیا آوردند، اما متأسفانه پسر رونالدو در زمان تولد درگذشت و دختر به نام بلا اسمرالدا توانست زنده بماند.

در سال ۲۰۲۳ به دلیل پیوستن به تیم النصر، رونالدو به همراه خانواده به عربستان سعودی رفت. در این کشور، یک قانون وجود دارد که از زوج‌هایی که ازدواج رسمی نکرده‌اند، جلوگیری به اشتراک زندگی مشترک را می‌کند. به نظر می‌آید که این قانون در مورد رونالدو اجرا نشده و مقامات عربی به نوعی از مداخله در این مسئله خودداری کرده‌اند.

زندگی شغلی رونالدو

در این قسمت از بیوگرافی رونالدو به کارنامه حرفه‌ای او می‌پردازیم و نگاهی به مسیری که این بازیکن برای دستیابی به موفقیت طی کرده است می‌اندازیم.

زندگینامه رونالدو: آغاز بهترین بازیکن جهان

زندگینامه رونالدو: آغاز بهترین بازیکن جهان

زندگینامه رونالدو: آغاز بهترین بازیکن جهان

رونالدو تا سن ۱۲ سالگی به عنوان یک بازیکن فوتبال با استعداد و تکنیک‌های شگفت‌انگیز شناخته می‌شد و توجه باشگاه‌های معتبر پرتغال را به خود جلب کرد. تیم‌های بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون برای جلب او پیشنهاداتی دادند، اما کریستیانو در نهایت تیم اسپورتینگ را انتخاب کرد، چرا که این باشگاه مورد علاقه مادرش بود.

وی در آکادمی اسپورتینگ به شکلی بی‌نظیر رشد کرد و در تمام سطوح سنی این باشگاه به میدان رفت و عملکرد برجسته‌ای از خود نشان داد. اما در سن ۱۵ سالگی با مشکل جدی قلبی مواجه شد؛ حتی به او گفته شد که نمی‌تواند به بازی فوتبال ادامه دهد. با این حال، با حمایت مدیران باشگاه و خانواده، زیر عمل جراحی قرار گرفت و موفق به بازگشت به فوتبال شد.

ورود به عرصه حرفه‌ای

در ادامه بیوگرافی کریستیانو رونالدو به زندگی حرفه‌ای او می‌پردازیم. در سال ۲۰۰۳، زمانی که تیم اسپورتینگ لیسبون در مقابل منچستر یونایتد قرار گرفت، عملکرد ممتاز کریستیانو باعث پیروزی تیم انگلیسی شد و به توجه سر الکس فرگوسن، سرمربی منچستر یونایتد، انجامید. منچستر یونایتد در آن زمان یکی از تیم‌های برجسته اروپا بود و بازی در این تیم به عنوان یک افتخار محسوب می‌شد.

کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۰۳ با یک معامله به ارزش ۱۲ میلیون پوند از اسپورتینگ به منچستر یونایتد پیوست و اولین بازیکن پرتغالی این تیم شد. او ابتدا قصد داشت شماره ۲۸ را در تیم بپوشد، اما سر الکس فرگوسن به او پیشنهاد شماره ۷ داد.

فرگوسن به او گفت: “تو باید پیراهن شماره ۷ را بپوشی. این شماره پیش از این توسط بازیکنان افسانه‌ای مانند جرج بست، اریک کانتونا و دیوید بکهام پوشیده شده است و این برای تو یک افتخار است.”

رونالدو در دوره ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ تمام افتخارات ممکن را با منچستر یونایتد به دست آورد؛ از جمله قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و بازی در جام باشگاه‌های جهانی. او همچنین توپ طلای اروپا، توپ طلای فیفا، کفش طلای اروپا، بازیکن سال مجله ورلد ساکر و عنوان آقای گل لیگ برتر انگلستان را به خود اختصاص داد. درباره همکاری با رونالدو، سر الکس فرگوسن اظهار داشت:

“من نسبت به این پسر هیچ چیز جز ستایش ندارم. او بهترین بازیکن فوتبال جهان است و از ریکاردو کاکا و لیونل مسی بهتر است. او در فوتبال از همه پیشرفته‌تر است و مشارکت عالی، گل‌های باورنکردنی و آمار شگفت‌انگیزی دارد. او برای گلزنی تلاش می‌کند و به سمت آن پیش می‌رود. رونالدو در کل حیرت‌انگیز است.”

بیوگرافی کریستیانو رونالدو؛ ورود به رئال مادرید

در سال ۲۰۰۹، سرانجام کریستیانو رونالدو قراردادی به ارزش ۸۰ میلیون پوند با باشگاه رئال مادرید را پذیرفت و به جمع کهکشانی‌ها پیوست و به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن فوتبال جهان شناخته شد.

در مراسم معارفه او، ۸۰ هزار نفر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو حاضر شدند که رکورد حضور تماشاچی‌ها که قبلاً در اختیار دیگو مارادونا بود را شکست. کریستیانو در ابتدا نیم‌تنه شماره ۹ را به تن کرد، اما یک فصل بعد از جدایی رائول گونزالس، کاپیتان افسانه‌ای مادرید، شماره ۷ را به تن گرفت. از آن پس او به عنوان سی آر سون (CR7) شناخته می‌شد؛ حتی کمپانی نایک کفش‌های ورزشی خاصی با نام CR7 برای او تولید کرد.

حضور ۹ ساله رونالدو در باشگاه ممتاز اسپانیایی همراه با کسب موفقیت‌های تیمی و فردی بی‌نظیری بود. او در این دوره علیرغم حرکت به طرف تمامی افتخارات باشگاهی ممکن را به دست آورد و رکورد شگفت‌انگیزی به تعداد ۴۵۰ گل در ۴۳۸ بازی برای رئال مادرید را به ثبت رساند. همچنین کریستیانو رونالدو با رئال مادرید دو قهرمانی لالیگا، ۴ قهرمانی چمپیونز لیگ و کسب ۴ بار توپ طلای فوتبال اروپا را در کارنامه خود دارد.

پس از پیروزی تیم لیورپول و قهرمانی در چمپیونز لیگ در فصل ۲۰۱۸، رونالدو اعلام کرد که به دنبال چالشی جدید است و در عین ناباوری تصمیم به ترک رئال مادرید گرفت و با قراردادی به ارزش ۱۱۲ میلیون یورو به تیم یوونتوس ایتالیا پیوست. این موضوع باعث شد که عنوان گرانترین بازیکن بالای ۳۰ سال تاریخ فوتبال به او تعلق بگیرد و رکورد تراکنش‌های باشگاه‌های ایتالیایی را نیز شکست دهد.

مارسلو، یکی از هم‌تیم‌های رونالدو در تیم رئال مادرید در مورد این مسئله اظهار کرد:

“یک شب قبل از بازی فینال با لیورپول، کریستیانو به من گفت که می‌خواهد مادرید را ترک کند. وقتی این اتفاق افتاد من یک شب تا صبح گریه کردم.”

بیشتر بخوانید : بیوگرافی رضا رشیدپور ؛ زندگی خصوصی، کارنامه کاری، حواشی و حقایق پنهان او

بیوگرافی کریستیانو رونالدو؛ پس از ورود به یوونتوس

بعد از آنکه کریستیانو رونالدو وارد ورزشگاه آلیانز شهر تورین شد، تعداد دنبال‌کنندگان حساب اینستاگرام یوونتوس به شدت افزایش یافت. به علاوه، خرید پیراهن ورزشی او به معنایی بسیار سودآور برای باشگاه یوونتوس بود. رونالدو در یوونتوس توانست قهرمانی در لیگ سری آ و جام سوپر ایتالیا را به دست آورد. او از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۱ به مدت سه فصل در یوونتوس بازی کرد و توانست ۸۱ گل به ثمر برساند. در سال ۲۰۲۱، این بازیکن تصمیم به ترک تیم گرفت و به منچستر سیتی منتقل شد. پس از عدم توافق با منچستر سیتی، او به تیم سابق خود منچستر یونایتد بازگشت.

بازگشت کریستیانو رونالدو به منچستر یونایتد

در بیوگرافی کریستیانو رونالدو آمده است که او پس از سال‌ها به تیم سابق خود، منچستر یونایتد بازگشت. این بازیکن در باشگاه بازی‌های برجسته‌ای انجام نداد و مشکلاتی با آن داشت، به حدی که در نهایت اختلافات با اریک تن هاخ منجر به توافق برای جدایی شد. او پس از ۴۰ بازی و ۱۹ گل، از منچستر یونایتد جدا شد.

بیوگرافی کریستیانو رونالدو؛ ورود به النصر

بیوگرافی کریستیانو رونالدو؛ ورود به النصر

بیوگرافی کریستیانو رونالدو؛ ورود به النصر

در اواخر سال ۲۰۲۲، مذاکرات برای پیوستن کریستیانو رونالدو به تیم النصر آغاز شد و این بازیکن در اوایل سال ۲۰۲۳ تا سال ۲۰۲۵ با تیم النصر قرارداد بست. او برای عضویت در این تیم توافقی با ارزش ۲۰۰ میلیون یورو در هر سال امضا کرد که کریستیانو رونالدو را به بازیکن پردرآمدترین جهان تبدیل کرد. او ۲۱ بازی در تیم النصر انجام داده و تا کنون ۲۱ گل به ثمر رسانده است.

افتخارات تیم ملی کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو، به جز ازخارات و دستاوردهای باشگاهی، در تیم ملی پرتغال نیز رکوردها و افتخارات بزرگی کسب کرده است. او در سال ۲۰۰۳ با بازی اولین بازی ملی خود در برابر تیم ملی قزاقستان را انجام داد و سپس در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴ به نمایندگی از تیم ملی پرتغال بازی کرد و دو گل در این تورنمنت به ثمر رساند که در نهایت به مقام نایب قهرمانی این مسابقات دست یافت.

در جام جهانی ۲۰۰۶ در آلمان، او یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی پرتغال بود و اولین گل خود در این رقابت‌ها را در برابر تیم ملی ایران به ثمر رساند. با این حال، در بازی مرحله حذفی جلوی تیم ملی انگلستان باعث اخراج وین رونی از زمین بازی شد و این مسئله به تخریب محبوبیت او نزد هواداران منچستر یونایتد منجر شد. رونالدو در این تورنمنت موفق به کسب رتبه چهارم با تیم ملی پرتغال شد.

در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی، تجربه‌ای خوشایند برای رونالدو و تیم ملی پرتغال نبود و تنها با زدن یک گل در مرحله حذفی توسط تیم ملی اسپانیا از رقابت‌ها حذف شدند.

در جام ملت‌های ۲۰۱۲، رونالدو علاوه بر بازوبند کاپیتانی تیم ملی پرتغال را به خود بست، اما در این تورنمنت تنها یک گل به ثمر رساند و در مراحل حذفی از رقابت‌ها خارج شد. همچنین در جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل، تیم ملی پرتغال نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در مراحل گروهی از رقابت‌ها حذف شد.

کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۶ در مسابقات یورو به میزبانی فرانسه به عنوان کاپیتان تیم ملی پرتغال اقدام به قهرمانی کرد. او با گل‌های مهمی تیم ملی پرتغال را به فینال این تورنمنت رساند. در بازی فینال، او به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد اما با روحیه‌بخشی از نیمکت، تیم ملی پرتغال را به قهرمانی هدایت کرد و این مسابقه به عنوان بزرگ‌ترین افتخار فوتبالی او در تیم ملی ثبت شد.

در جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه، او با یک بازی برجسته در مقابل تیم ملی اسپانیا موفق به زدن سه گل شد، اما تیم ملی پرتغال در مرحله حذفی توسط تیم ملی اروگوئه از رقابت‌ها خارج شد.

در ادامه بیوگرافی رونالدو می‌خوانیم که او پس از بازی مقابل تیم ملی جمهوری ایرلند با زدن ۱۱۰ و سپس ۱۱۱ گل، رکورد گلزنی تاریخی ملی کشور خود را به دست آورد و تاکنون تعداد ۱۲۳ گل در سطح تیم ملی به ثمر رسانده است. در سال ۲۰۲۲ نیز در ترکیب تیم ملی پرتغال برای جام جهانی ۲۰۲۲ حضور داشت و تجربه آخرین حضورش در این رقابت‌ها را کسب کرد، اما تیم ملی پرتغال در مقابل تیم ملی مراکش شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد.

تیم های رونالدو

سال باشگاه تعداد بازی تعداد گل
۲۰۰۲-۲۰۰۳ اسپورتینگ بی ۲ ۰
۲۰۰۲-۲۰۰۳ اسپورتینگ ۲۵ ۳
۲۰۰۳-۲۰۰۹ منچستر یونایتد ۱۹۶ ۸۴
۲۰۰۹-۲۰۱۸ رئال مادرید ۲۹۲ ۳۱۱
۲۰۱۸-۲۰۲۱ یوونتوس ۹۸ ۸۱
۲۰۲۱-۲۰۲۲ منچستر یونایتد ۴۰ ۱۹
۲۰۲۳ تا کنون النصر ۲۱ ۲۱

 

بیوگرافی رونالدو ؛ حضور رونالدو در تیم ملی

 

سال تیم تعداد بازی تعداد گل
۲۰۰۱ زیر ۱۵ سال پرتغال ۹ ۷
۲۰۰۱-۲۰۰۲ زیر ۱۷ سال پرتغال ۷ ۵
۲۰۰۳ زیر ۲۰ سال پرتغال ۵ ۱
۲۰۰۲-۲۰۰۳ زیر ۲۱ سال پرتغال ۱۰ ۳
۲۰۰۴ زیر ۲۳ سال پرتغال ۳ ۲
۲۰۰۳ تا کنون پرتغال ۲۰۱ ۱۲۳

 

جوایز و افتخارات کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال در طول مسیر حرفه‌ای خود، به تعداد زیادی جایزه و افتخار دست یافته است که برای ذکر هر یک از آنها نیاز به وقت و اجتناب از تکرار داریم. این بازیکن تا به حال ۵ بار توپ طلای فوتبال را به عنوان بهترین بازیکن جهان از آن خود کرده و به عنوان اولین بازیکن اروپایی توانسته است این تعداد بی‌نظیر را کسب کند. از میان رکوردهای بزرگ رونالدو، می‌توان به رکورد گلزنی بیشترین تعداد گل در جام باشگاه‌های جهان (۷ گل)، رکورد گلزنی بیشترین تعداد گل در مسابقات قهرمانی اروپا (۱۴ گل)، رکورد گلزنی بیشترین تعداد گل در مرحله مقدماتی قهرمانی اروپا (۳۶ گل)، رکورد گلزنی بیشترین تعداد گل زده در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا (۱۷ گل)، رکورد گلزنی بیشترین تعداد گل ملی در جهان (۱۲۳ گل)، رکورد گلزنی بیشترین تعداد بازی در یک تیم ملی اروپایی (۲۰۰ گل)، رکورد گلزنی در ۲۲ فصل پیاپی در لیگ‌های معتبر جهان، رکورد گلزنی بیشترین تعداد گل با ضربه سر و رکورد گلزنی بیشترین تعداد گل با پای غیر تخصصی در تاریخ فوتبال اشاره کرد. او تا کنون در مجموع ۱۲۱۶ بازی انجام داده و ۳۵ جام در مسیر حرفه‌ای خود به دست آورده است. در زیر به بخشی از این افتخارات اشاره می‌شود.

بیوگرافی رونالدو؛ جوایز باشگاهی

 

سال عنوان جایزه تیم
۲۰۰۲ سوپر جام فوتبال پرتغال اسپورتینگ
۲۰۰۶-۲۰۰۷ / ۲۰۰۷-۲۰۰۸ / ۲۰۰۸-۲۰۰۹ لیگ برتر فوتبال انگلستان منچستر یونایتد
۲۰۰۳-۲۰۰۴ جام حذفی فوتبال انگلستان منچستر یونایتد
۲۰۰۵-۲۰۰۶ / ۲۰۰۸-۲۰۰۹ جام اتحادیه منچستر یونایتد
۲۰۰۷ جام خیریه انگلستان منچستر یونایتد
۲۰۰۷-۲۰۰۸ لیگ قهرمانان اروپا منچستر یونایتد
۲۰۰۸ جام باشگاه‌های فوتبال جهان منچستر یونایتد
۲۰۱۱-۲۰۱۲ / ۲۰۱۶-۲۰۱۷ لا لیگا رئال مادرید
۲۰۱۰-۲۰۱۱ / ۲۰۱۳-۲۰۱۴ کوپا دل ری رئال مادرید
۲۰۱۲ / ۲۰۱۷ سوپر جام فوتبال اسپانیا رئال مادرید
۲۰۱۳-۲۰۱۴ / ۲۰۱۵-۲۰۱۶ / ۲۰۱۶-۲۰۱۷ / ۲۰۱۷-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید
۲۰۱۴ / ۲۰۱۷ سوپرجام اروپا رئال مادرید
۲۰۱۴ / ۲۰۱۶ / ۲۰۱۷ جام باشگاه‌های فوتبال جهان رئال مادرید
۲۰۱۸-۲۰۱۹ / ۲۰۱۹-۲۰۲۰ سری آ یوونتوس
۲۰۲۰-۲۰۲۱ کوپا ایتالیا یوونتوس
۲۰۱۸ / ۲۰۲۰ سوپر جام ایتالیا یوونتوس

 

بیوگرافی رونالدو ؛ افتخارات ملی

سال عنوان جایزه تیم
۲۰۰۳ مسابقات تولون زیر ۲۰ سال پرتغال
۲۰۱۶ جام ملت‌های اروپا پرتغال
۲۰۱۸-۲۰۱۹ لیگ ملت‌های اروپا پرتغال

 

بیوگرافی رونالدو ؛ افتخارات فردی

سال عنوان جایزه
توپ طلا ۲۰۰۸/۲۰۱۳/۲۰۱۴/۲۰۱۶/۲۰۱۷
کفش طلای اروپا ۲۰۰۷-۲۰۰۸ / ۲۰۱۰-۲۰۱۱ / ۲۰۱۳-۲۰۱۴ / ۲۰۱۴-۲۰۱۵
بازیکن سال فوتبال جهان ۲۰۰۸
بهترین بازیکن مرد فیفا ۲۰۱۶/۲۰۱۷
جایزه ویژه فیفا برای دستاوردهای برجسته ۲۰۲۱
جایزه پوشکاش فیفا ۲۰۰۴/۲۰۰۷-۲۰۲۰
حضور در تیم سال یوفا ۲۰۱۳-۲۰۱۴ / ۲۰۱۵-۲۰۱۶ / ۲۰۱۶-۲۰۱۷
جایزه براوو ۲۰۰۴
بازیکن جوان منحصر بفرد سال ۲۰۰۳-۲۰۰۴ / ۲۰۰۴-۲۰۰۵
بازیکن سال پی‌اف‌ای ۲۰۰۶-۲۰۰۷ / ۲۰۰۷-۲۰۰۸
بازیکن فصل لیگ برتر انگلستان ۲۰۰۶-۲۰۰۷ / ۲۰۰۷-۲۰۰۸
کفش طلای لیگ برتر فوتبال انگلستان ۲۰۰۷-۲۰۰۸
بهترین بازیکن سال سر مت بازبی ۲۰۰۳-۲۰۰۴ / ۲۰۰۶-۲۰۰۷ / ۲۰۰۷-۲۰۰۸ / ۲۰۲۱-۲۰۲۲
بازیکن سال انجمن نویسندگان فوتبال ۲۰۰۶-۲۰۰۷ / ۲۰۰۷-۲۰۰۸
بازیکن سال مجله ورلد ساکر ۲۰۰۸/۲۰۱۳/۲۰۱۴/۲۰۱۶/۲۰۱۷
جایزه بهترین گلزن فصل لالیگا ۲۰۱۱-۲۰۱۱ / ۲۰۱۳-۲۰۱۴ / ۲۰۱۴-۲۰۱۵
بازیکن سال اسپانیا از نظر مارکا ۲۰۱۱-۲۰۱۲ / ۲۰۱۲-۲۰۱۳ / ۲۰۱۳-۲۰۱۴ / ۲۰۱۵-۲۰۱۶
بازیکن سال سری آ ۲۰۱۹/۲۰۲۰
کفش طلای سری آ ۲۰۲۰-۲۰۲۱
بازیکن سال فدراسیون فوتبال پرتغال ۲۰۱۶/۲۰۱۷/۲۰۱۸/۲۰۱۹/۲۰۲۲
حضور در تیم منتخب یورو ۲۰۰۴/۲۰۱۲/۲۰۱۶
کفش طلای یورو ۲۰۲۰

 

نظرات بزرگان درباره رونالدو

در ادامه زندگی‌نامه رونالدو، نظرات برخی از افراد معروف در مورد کریستیانو رونالدو را مطالعه خواهید کرد.

سر الکس فرگوسن

او بازیکن بسیار با استعدادی است. تاریخ منچستر یونایتد مملو از بازیکنان بزرگی است و کریستیانو نیز جزو این افراد بزرگ محسوب می‌شود. او علاوه بر استعداد طبیعی، با تمرینات سخت خود توانسته است مهارت‌های خود را بهبود بخشد. او تمام تلاش خود را می‌کند و به آن تمرین می‌دهد که شبیه به اریک کانتونا شود. بدون شک، رونالدو ارزش بالایی برای تیم رئال مادرید دارد.

زین الدین زیدان

مسی؟ از نظر من، رونالدو بهترین بازیکن دنیاست. در مورد کریستیانو، بسیاری چیزهای منفی می‌گویند، اما او دارای قلبی فروتن است و انسانیت بالایی دارد. رقابت بین مسی و رونالدو مدت‌هاست که ادامه دارد و این رقابت به هر دوی آنها کمک کرده است تا به بازیکنان بهتری تبدیل شوند. این رقابت به نفع فوتبال است و هواداران از آن لذت می‌برند.

ماریو گوتزه (بازیکن تیم باشگاهی دورتموند)

همه مرا مسی کوچک صدا می‌زنند، اما من دوست دارم که CR7 کوچک صدایم کند.

کارلو آنچلوتی (مربی سابق رئال مادرید)

کریستیانو یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال است؛ بهترین مهاجم تاریخ فوتبال. رونالدو درون زمین باید احساس آزادی کند. او ترجیح می‌دهد در جناحین بازی کند. در سیستم ۳-۳-۴ در سمت چپ از او استفاده می‌کردم، اما همیشه آزادی بیشتری می‌خواست. من هرگز بازیکنی بهتر از او نداشته‌ام.

دیدیه دروگبا (بازیکن سابق تیم چلسی)

همه می‌دانند که رونالدو بهترین بازیکن دنیاست؛ اما می‌ترسند آن را به زبان بیاورند!

جیانلوییجی بوفون (دروازه‌بان تیم باشگاهی یوونتوس)

اگر پویول مالدینی و کاناوارو در مقابل من باشند، قول می‌دهم تا پایان فصل گلی دریافت نکنم؛ البته اگر کریس رونالدو مهاجم تیم حریف نباشد!

حواشی رونالدو

حواشی رونالدو

حواشی رونالدو

این بازیکن نیز همچون اکثر افراد بزرگ، در طول زندگی حرفه‌ای خود با حواشی و مواضع پر جنب و جوشی روبرو شده است که به دو مورد از این حواشی اشاره خواهیم کرد.

بیوگرافی رونالدو ؛ حاشیه اتهامات تعرض به یک زن

رونالدو تا به حال دو بار به اتهام تعرض جنسی متهم شده است. او یکبار در سال ۲۰۰۵ اتهامات مشابهی را متوجه خود کرد و بسیار قاطعانه این ادعا را رد کرد و پس از آن به خیریه کمک مالی نمود. در سال ۲۰۱۷ نیز این بار اتهامات به او متهم شد که پس از مروری دقیق بر روی مدارک و شواهد موجود، پرونده به صورت دائمی بسته شد.

بیوگرافی رونالدو ؛ حاشیه استقبال بی‌سابقه از رونالدو در ایران

این بازیکن پس از ورود به ایران در تاریخ ۲۷ شهریور، با استقبال بی‌سابقه‌ای از سوی هواداران ایرانی مواجه شد. شلوغی به اندازه‌ای بود که ترافیک شهری دچار مشکل شد و افراد تلاش کردند تا از تپه‌های اطراف هتل اقامت او وارد شوند و به هتل خسارت وارد کنند. این حادثه واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی به دنبال داشت.

حقایق نهان رونالدو

در این قسمت تعدادی از حقایق جالب در مورد این بازیکن آورده شده است.

او در خانواده‌ای با وضعیت مالی ضعیف به دنیا آمد.

کریستیانو رونالدو علاقه ویژه‌ای به مادرش دارد و نقش بزرگی در زندگی او ایفا می‌کند.

این بازیکن اولین فوتبالیست در تاریخ است که دارایی‌های او به میلیارد دلار رسیده است.

رونالدو در دوران کودکی به عنوان یک کودک تندتپش شناخته می‌شد و به عنوان “بچه نونور” توسط خانواده‌اش صدا زده می‌شد.

او در دوران کودکی با مشکل تندتپشی یا “تاکی‌کاردیا” مواجه بود و در سن پانزده سالگی عمل جراحی قلب انجام داد.

کلام اختتامی

به پایان مرور بیوگرافی رونالدو رسیدیم. او در حال حاضر ۳۸ ساله است، اما هنوز به عنوان یک ورزشکار برجسته در دنیای فوتبال فعالیت می‌کند. او یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال محسوب می‌شود و اگرچه در زندگی خود با چالش‌های بسیاری روبه‌رو شده است، اکنون روزهای خوبی را با همسر و پنج فرزندش تجربه می‌کند. در این مقاله از پلازا، یک بیوگرافی جامع از زندگی ورزشی و شخصی او ارائه دادیم. اگر علاقه‌مند به فوتبال هستید، تا چه حد به کریستیانو رونالدو علاقه دارید؟ آیا با انتقال او به تیم النصر موافق بودید؟ نظراتتان را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

منبع :بیتوته 

5/5 - (1 امتیاز)

چهره ها

بیوگرافیستارگان فوتبالفوتبالیت محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *