بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا از نظر فنگ شویی

بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا از نظر فنگ شویی

بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا از نظر فنگ شویی


گیاهان آپارتمانی یکی از راه های موثر برای تغییر فنگ شویی خانه شما است. با اضافه کردن گیاهان آپارتمانی به دیزاین خانه باعث افزایش انرژی مثبت در خانه و بهبود کیفیت هوای داخل آن می‌شود و ارتباط مستقیمی بین گیاهان و کیفیت هوا وجود دارد و ناسا در سال ۱۹۸۹ مجموعه ‌ای از گیاهان آپارتمانی را آزمایش کرده و میزان تصفیه‌ی هوا را اندازه‌گیری کرده است و نتیجه این است که انسان ها همراه با طبیعت و گیاهان تکامل یافته ‌اند.در ادامه این مقاله از سایت مجله آنلاین بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا را معرفی می‌کنیم.همچنین، در ادامه به معرفی ۱۰ گیاه آپارتمانی آویز می‌پردازیم که زیبایی خانه‌ی شما را دو برابر می‌کنند

پتوس

 

پتوس

گیاه پتوس، یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا است و مراقبت از آن بسیار آسان است. این گیاه دارای برگ‌ های نرم و قلبی شکل است که نماد عشق و مهربانی هستند. علاوه بر این، پتوس یک گیاه آویزان و آبشاری دوست‌ داشتنی است که موجب تحرک و نشاط در فضا می‌شود و انرژی زیادی را در هوا منتشر می‌کند. نیاز های نوری این گیاه متوسط تا کم می‌باشد و بهتر است آن را در معرض نور غیر مستقیم قرار داد. همچنین، آبیاری آن باید هر زمان که خاک آن خشک شده است انجام شود.

زامیفولیا

 

زامیفولیا

گیاه زامیفولیا، که به عنوان نخل زمردی یا گیاه زنگبار نیز شناخته می ‌شود، دارای شاخه‌ های قوی و برگ‌ های ضخیم است. آب زیادی در خود دارد و می‌تواند در شرایط خشکسالی نیز به خوبی زنده بماند. این گیاه مناسب برای تزئین فضا های خانه و آپارتمان است. نیاز های نوری آن متوسط تا روشن است و می ‌تواند نور کم را نیز تحمل کند. بین دو آبیاری، به خاک فرصت دهید تا خشک شود.

انجیر برگ کمانچه

 

انجیر برگ کمانچه

گیاه آپارتمانی محبوب درخت انجیر برگ کمانچه است که ما را با درس‌ های زیبایی از صبر، مهربانی و عشق به چیزی خارج از خود آموزش می‌ دهد. این گیاه همانند شما به توجه و مراقبت شما نیاز دارد و به آفتاب و آب نیز نیاز دارد. علاوه بر این، فیکوس یکی دیگر از گیاهان تصفیه‌ کننده‌ ی هوا است. نیاز های نوری این گیاه از روشن تا آفتاب کامل متغیر است. خاک را مرطوب نگه داشته اما از آبیاری بیش از حد آن خودداری کنید.

سانسوریا

 

سانسوریا

گیاه سانسوریا دارای برگ‌ هایی با شکل شمشیری است که با حضورش انرژی محافظتی از خود منتشر می‌کند. الیاف این گیاه در گذشته برای ساخت رشته ‌های کمان استفاده می‌ شدند که نماد حس حفاظت بود. علاوه بر این، سانسوریا در شب اکسیژن را آزاد می‌ کند. به همین دلیل، این گیاه یک انتخاب عالی برای اتاق خواب است زیرا امنیت و همچنین تصفیه هوا را تامین می‌کند. نیاز های نوری آن در محدوده نور متوسط تا روشن قرار دارد و می ‌تواند نور کم را نیز تحمل کند. بین دو آبیاری، به خاک فرصت دهید تا خشک شود.

ژربرا

 

ژربرا

گیاهان گلدانی ژربرا، به خاطر گل ‌های زیبایشان شناخته شده‌ اند و یکی از گیاهان تصفیه کننده هوا هستند. رنگ گل‌ های این گیاه‌ ها نیز به‌ عنوان فنگ شویی برای خانه قابل استفاده هستند. در فنگ شویی، گل می‌تواند برای جدا کردن هر چیزی که گیر کرده ‌است مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، رنگ قرمز اشتیاق و الهام‌گرفتن را نشان می‌دهد، رنگ زرد به سلامتی اشاره می‌کند، رنگ صورتی نماد عشق به خود است و بنفش برای فراوانی شناخته می ‌شود. حتی زمانی که آن ‌ها گل نمی ‌دهند، این گیاه‌ ها هنوز زنده هستند، بنابراین نیازمند مراقبت هستند. نور مورد نیاز آن‌ ها نور فیلتر شده و روشن است. همچنین، بین دو آبیاری، خاک را مرطوب نگه‌ دارید اما از آبیاری بیش از حد خودداری کنید. در انتها، دریافت کنید که گیاهان آپارتمانی هفت فایده ‌ی شگفت‌انگیز بر‌اساس یافته‌ های علمی دارند.

فیکوس الاستیکا

 

فیکوس الاستیکا

گیاه فیکوس الاستیکا نیز یکی از گیاهان پر انرژی است که برگ ‌های پهن آن قادر به انتقال عناصر چوبی در فضا هستند. علاوه بر این، این گیاه یک فنگ شویی عالی برای گوشه‌ های تاریک است که به انرژی زندگی نیاز دارد. نیاز های نوری آن نیز در محدوده نور متوسط تا روشن قرار دارد و می‌تواند نور مستقیم روشن را نیز تحمل کند. بین دو آبیاری، خاک را مرطوب نگه دارید اما از آبیاری بیش از حد آن خودداری کنید.

ارکیده شاپرکی

 

ارکیده شاپرکی

گیاه ارکیده شاپرکی یکی دیگر از گیاهانی است که در شب اکسیژن را آزاد می‌کند و یکی از گیاهان تصفیه کننده هوا هم محسوب می‌شود، بنابراین برای اتاق خواب یک انتخاب خوب است. دریافت کنید که حتی اگر شکوفه ‌های ارکیده پژمرده شوند، گیاه هنوز زنده است. به عنوان یک قسمت از فنگ شویی، این مهم است که در مراقبت از این گیاه حتی در صورت پژمردگی آن نیز دقت کنید. ارکیده شاپرکی یک گیاه است که برای ایجاد تأثیر عاشقانه نیز استفاده می‌شود. نیاز های نوری آن نیز شامل آفتاب روشن و غیر مستقیم می ‌باشد. از لحاظ آبیاری، این گیاه به آب کمی احتیاج دارد.

گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی

مراقبت و نگهداری از گیاهان عنکبوتی بسیار آسان است و آن‌ ها به راحتی تکثیر می‌ شوند. یکی از آموزه‌ هایی که مادر طبیعت به ما می‌آموزد، سخاوت است. طبیعت همواره بخشنده بوده و فراوانی را به ما عطا می‌کند و همین مفهوم در گیاه عنکبوتی نیز مشاهده می‌شود؛ چرا که این گیاه به راحتی رشد و افزایش می‌ یابد. گیاه عنکبوتی به ما یادآوری می‌کند که ارتباطات خوبی را با دوستان و عزیزان خود برقرار کنیم. این گیاه برای قرار دادن در گوشه ‌های ثروت و رفاه خانه هم مفید است. نیاز های نوری عنکبوتی شامل نور غیر مستقیم خورشید است و نیازمندی آب آن نیز این است که خاک را مرطوب نگه دارید اما از آبیاری بیش از حد آن خودداری کنید. اینجا ۱۴ نمونه از گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری که باید بشناسید را معرفی می‌کنیم.

برگ انجیری

 

برگ انجیری

گیاه گرمسیری و جذابی است که برای تزیین هر خانه ‌ای طراحی زیبایی ایجاد می‌ کند. این گیاه برای گوشه‌ های شهرت و آشنایی خانه شما یک انتخاب عالی است. با برخورد با چشم انداز سبز این گیاه آپارتمانی، نماد عنصر چوبی یافت می‌ شود که می‌تواند شعله گوشه ‌های شهرت را تغذیه کند. نیازمندی نوری این گیاه شامل نور غیر مستقیم به طور متوسط تا روشن است و نیاز آبی آن نیز می‌خواهد که خاک همیشه مرطوب نگه داشته شده و همچنین باید زهکشی خوبی فراهم کرد.

گل اسپاتی

 

گل اسپاتی

گیاه اسپاتی یک نماد صلح و آرامش است که شکوفه ‌هایی شبیه به سوسن را تولید می‌کند. نام این گیاه به تنهایی انرژی مثبتی را به همراه دارد و برای افرادی که به دنبال آرامش هستند، یک انتخاب عالی است. برگ‌ های سبز و نازک این گیاه عنصر چوب را فراخوانی می‌کنند و مناسب برای هر منطقه ‌ای از باگوا است و به رشد و پیشرفت کمک می‌کند. علاوه بر این، اسپاتی یکی از بهترین گیا هان تصفیه‌ کننده هوا نیز محسوب می‌ شود. نیاز های نوری این گیاه شامل نور غیرمستقیم و متوسط است و در مورد آبیاری، باید به طور مکرر آب داده شود و از استفاده از آب حاوی کلر خودداری کنید.

منبع:websitepluse.ir

سخن پایانی

گیاه‌ ها از منظر فنگ شویی نقش پخش‌ کننده انرژی و تصفیه‌کننده هوا را دارند. هر گیاه را می‌توانید در منطقه‌ ای از خانه که به فنگ شویی اختصاص داده ‌اید قرار دهید تا انرژی آن منطقه بهبود یابد. البته در کنار این موضوع، مراقبت و نگهداری از گیاه را نیز در نظر بگیرید.سپاسگذاریم که با ما همراه بودید. امیدواریم که مطالب مفید واقع شده باشد.

امتیاز

سبک زندگی

بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا از نظر فنگ شوییگیاهان تصفیه کننده هوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *