بهترین سریال های وسترن تاریخ؛ از وست ورلد تا لانگمایر

بهترین سریال های وسترن تاریخ؛ از وست ورلد تا لانگمایر

بهترین سریال های وسترن تاریخ؛ از وست ورلد تا لانگمایر


در این مقاله از مجله آنلاین، بهترین سریال‌ های وسترن تاریخ را از وست ورلد تا لانگمایر معرفی خواهیم کرد. سریال‌هایی که نه تنها نقش مهمی در تاریخ سینما و تلویزیون داشته‌اند، بلکه به عنوان شاهکارهایی از نظر داستان، بازیگری و فضا شناخته شده اند.

در این مقاله، به بررسی عمیق این سریال‌ها خواهیم پرداخت و عواملی همچون داستان، کارگردانی، بازیگری و تاثیر آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. امیدواریم که این راهنمایی به شما در انتخاب بهترین سریال‌ های وسترن تاریخ کمک کند و از تماشای آثار بزرگ این ژانر لذت ببرید.

۱۹۲۳

۱۹۲۳

سال پخش: ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳

کارگردان: تیلور شریدان

بازیگران: هلن میرن، هریسون فورد، سباستین روشه، دارن مان، میشل رندولف، جیمز بج دیل، مارلی شلتن، برایان گراتی

امتیاز IMDb به سریال: ۸.۳ از ۱۰

داستان: سریال “۱۹۲۳” یک پیش‌ درآمد در دنیای “یلواستون” است و داستان را در سال ۱۹۲۳ تعمیق می‌دهد. در این مجموعه، ما شاهد روزهای سخت خانواده داتون هستیم که با مشکلاتی مانند ممنوعیت الکل، خشکسالی و رکود بزرگ درگیر می‌شوند و همه اینها قبل از سقوط وال‌ استریت در سال ۱۹۲۹ رخ می‌دهد و شرایط را بدتر می‌کند. داستان‌گویی تیلور شریدان در “۱۹۲۳” به نحوی فوق‌ العاده است و وقتی ستارگانی مانند هلن میرن و هریسون فورد نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند، می‌توان حدس زد که نتیجه نهایی چقدر عالی خواهد بود. “۱۹۲۳” یکی از بهترین مینی‌ سریال‌ های وسترن سال‌ های اخیر است و مستحق است که برای چند فصل دیگر ادامه یابد.

ددوود (Deadwood)

ددوود (Deadwood)

سال پخش: ۲۰۰۴ – ۲۰۰۶

کارگردان: دیوید میلچ

بازیگران: تیموتی اولفینت، ایان مک‌شین، مولی پارکر، جیم بیور، دبلیو ارل براون، دیتون کالی، کیم دیکنز، براد دوریف

امتیاز IMDb به سریال: ۸.۶ از ۱۰

داستان: در دوران رونق شبکه HBO، آن‌ها چندین سریال برجسته مانند “سوپرانوز” و “وایر” را تولید کردند، اما یک سریال که می‌توانست به ارزش خود برسد، “ددوود” بود؛ یکی از بهترین سریال‌ های وسترن تمام دوران که متأسفانه با لغو زودرس مواجه شد. این سریال که بر اساس رویداد های واقعی ساخته شده بود، همانند سایر آثار آن روزها، به طور قابل توجهی واقع‌ گرا و با کیفیت بود. دو بازیگر توانمند هالیوودی، تیموتی اولفانت و ایان مک‌ شین، نقش‌ های اصلی را بازی کردند و با استفاده از مهارت‌ های خود، ابعاد انسانی داستان را به تصویر کشیدند. پس از تقریباً ۱۲ سال، HBO نسخه سینمایی “ددوود” را نیز تولید کرد؛ این فیلم، داستان سریال را به پایان می‌برد و پرونده این سریال محبوب را می‌بندد.

وست ‌ورلد (Westworld)

وست ‌ورلد (Westworld)

سال پخش: ۲۰۱۶ – ۲۰۲۲

کارگردان: جاناتان نولان، لیزا جوی

بازیگران: ایوان ریچل وود، آنتونی هاپکینز، تندی نیوتون، آرون پال، جفری رایت، جیمز مارسدن، بن بارنز، لوک همسورث

امتیاز  IMDb به سریال: ۸.۵ از ۱۰

داستان: در طول زمان، سریال “وست‌ ورلد” تبدیل به یک اثر علمی-تخیلی شده است، اما در ابتدا عناصر وسترن نیز در آن بسیار برجسته بودند و در آن زمان، این سریال را به عنوان یکی از بهترین سریال‌ های وسترن قرن بیست‌ و یک می‌شناختند. “وست‌ ورلد” به نمایش آینده‌ای می‌پردازد که در آن ربات‌ هایی به نام میزبان به بازیچه آدمی تبدیل شده اند وساکنان یه شهر خیالی را تشکیل داده اند. ساکنان ثروتمند به عنوان میهمانان وارد این شهر می‌شوند و وظیفه میزبان‌ها این است که مهمانان را سرگرم کرده و درخواست‌ های آنها را برآورده کنند. با این حال، همه چیز همواره طبق برنامه پیش نمی‌رود و تعدادی از میزبان‌ها به مخالفت با برنامه‌ ریزی و صاحبان خود می‌پردازند تا درگیری‌ هایی بین انسان و ربات‌ ها ایجاد شود.

اگر شما تعداد زیادی از فیلم‌ های وسترن را تماشا کرده باشید، در سریال “وست‌ ورلد” قطعاً با لحظاتی آشنا روبه رو می شوید؛ اما دنیای غرب تنها یک قسمت کوچکی از جهان گسترده این سریال است. “وست‌ ورلد” در مقایسه با نسخه سینمایی اصلی آن (۱۹۷۳) بسیار فلسفی‌تر است و شما را به تفکر می‌اندازد، اما نکته‌ای که می‌تواند آزار دهنده باشد این است که داستان نیمه‌ کاره رها می‌شود و پایان مشخصی ندارد.

۱۸۸۳

۱۸۸۳

سال پخش: ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲

کارگردان: تیلور شریدان

بازیگران: سم الیوت، تیم مک‌گرا، فیث هیل، مارک ریسمان، ایزابل می، اریک نلسن، مارتین سنسمیر، جیمز جردن

امتیاز IMDb به سریال: ۸.۷ از ۱۰

داستان: از دیدن نسخه فرعی دیگر مجموعه “یلواستون” حتماً استفاده کنید؛ زیرا در آنجا توسط تیلور شریدان، که اکنون به عنوان یکی از استادان برجسته ژانر وسترن شناخته می‌شود، یک داستان تاثیر گذار و انسانی از غرب وحشی روایت می‌شود. این بار، به دوران گذشته برمی‌گردیم، زمانی که بی‌فرهنگی گسترش یافته است و جهان بسیار خطرناک‌ تر است و اکثر مردم در شرایط سختی قرار دارند.

قصه در حال اتفاق افتادن ۱۵۰ سال پیش، قبل از وقوع رویدادهای مجموعه “یلواستون” است، جایی که خانواده داتون همراه با گروهی از مهاجران اروپایی در غرب وحشی سفر می‌کنند تا یک خانه مناسب برای زندگی پیدا کنند. “۱۸۸۳” به بررسی پیشینه خانواده داتون می‌پردازد و به ما راجع به مشکلاتی که آنها در ابتدای این مسیر پشت سر گذاشته‌اند، می‌گوید.

بیشتر بخوانید:بهترین سریال ترکی ۲۰۲۴ | لیست سریال های مورد انتظار ترکیه در سال جدید

لانگمایر (Longmire)

لانگمایر (Longmire)

سال پخش: ۲۰۱۲ – ۲۰۱۷

کارگردان: جان کاونی، هانت بالدوین

بازیگران: روبرت تیلور، کتی سکف، لو دایموند فیلیپس، بایلی چیس، کسیدی فریمن، زان مک‌کلارنون، آ مارتینز

امتیاز IMDb به سریال: ۸.۳ از ۱۰

داستان: “لانگمایر” یک اقتباس از مجموعه رمانی به همین نام نوشته‌ی کریگ جانسون است و داستان یک مامور پلیس به نام والت لانگمایر (با بازی روبرت تیلور) را روایت می‌کند. او درحال مدیریت جرم و جنایت در یک شهر کوچک است و در عین حال باید با مرگ همسرش مواجه شده و رابطه‌اش با دخترش کیدی (با بازی کسیدی فریمن) را نیز بهبود ببخشد.

“لانگمایر” یک وسترن مدرن است که به شخصیت‌های آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و سعی دارد به زندگی شخصی هر یک از آن‌ها بپردازد؛ همچنین با پرونده‌های جنایی نیز سر و کار داریم که معمولاً با برخی غافل‌ گیری‌ های هیجان‌ انگیز همراه هستند. جذابیت “لانگمایر” در این است که قهرمان داستان، یعنی والت لانگمایر، یک شخصیت کامل و بی‌نقص نیست؛ مانند کابوی‌ های کلاسیک، او نمی‌تواند در مقابل دشمنان به تنهایی ایستادگی کند و با تروماهای خود مبارزه کند. علاوه بر این، این مجموعه به طور محترمانه‌ای به داستان سرخ‌ پوست‌ ها نیز پرداخته است.

موجه (Justified)

موجه (Justified)

موجه (Justified)

سال پخش: ۲۰۱۰ – ۲۰۱۵

کارگردان: گراهام یوست

بازیگران: تیموتی اولفینت، نیک سیرسی، جوئل کارتر، جیکوب پیتس، ناتالی زی، والتون گاگینز، جری برنز، تام پراکتر

امتیاز IMDb به سریال: ۸.۶ از ۱۰

داستان: یک سریال نئووسترن دیگر که با شخصیت‌ ها و داستان‌ هایش، همه را هیجان‌ زده می‌کند؛ این بار، شخصیت‌ ها از اسب به جای  ماشین‌ ها استفاده میکنند و با آن سفر می‌کنند و کابوی‌ ها جای خود را به قاچاقچیان داده‌اند، اما تنها چیزی که تغییر نکرده است، فضای روایت است که همچنان به فضایی شبیه وسترن اشاره دارد. داستان این سریال در ایالت کنتاکی و دور از وطن خود، درباره‌ی مارشال ریلان گیونز (با بازی تیموتی اولفینت) روایت می‌شود. او پس از چند سال دوری، به زادگاه خود بازمی‌گردد و متوجه می‌شود که فساد در آن زمان رو به شهرت است.

سریال “موجه” نسخه‌ای فرعی با ۸ قسمت به نام “شهر باستانی” نیز دارد. در این نسخه، ریلان گیونز از کنتاکی به میامی می رود و تلاش می‌کند تا در میان زندگی حرفه‌ای و شخصی خود به عنوان پدر یک دختر نوجوان ۱۵ ساله، تعادلی برقرار کند. در این بین، ریلان درگیر یک پرونده جدید می‌شود که او را به دیترویت سر می‌برد و در آنجا با کلمنت منسل، یک جنایتکار بی‌رحم، روبرو می‌شود. سریال “موجه” مناسب برای افرادی است که به دنبال تماشای یک وسترن منحصر به‌ فرد هستند و تمامی تمایلات شما را برآورده می‌کند.

در این مقاله ما سعی کردیم تا به طور کلی برای شما علاقه مندان به فیلم و سریال، بهترین سریال های وسترن را معرفی کنیم و داستان هر کدام از آنها را بررسی کنیم. لطفا نظر خود را در خصوص هر یک از این سریال ها به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجی کالا

امتیاز

چهره ها

معرفی سریال های وسترن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *