۹ روش مؤثر برای رسیدن به وزن ایده‌آل تا عید نوروز

9 روش مؤثر برای رسیدن به وزن ایده‌آل تا عید نوروز

9 روش مؤثر برای رسیدن به وزن ایده‌آل تا عید نوروز


راهبرد های طبیعی برای لاغری تا عید نوروز را متخصصان تغذیه و رژیم توصیه می‌کنند و معتقدند که فرد می‌تواند به وزن مورد نظر خود در بازه زمانی کوتاهی نزدیک شود. در ادامه این مقاله از سایت مجله آنلاین ، با ۹ راهبرد کاهش وزن و حفظ آن که واقعاً مؤثر هستند، آشنا خواهیم شد. بسیاری از افراد در این روزها به دنبال رسیدن به وزن ایده‌آل تا عید نوروز می‌باشند و به امید توانایی پوشیدن لباس مورد علاقه و ظاهر شدن خوش ‌اندام در عکس‌ های یادگاری با وزن ایده ‌آل خود، تلاش می‌کنند. اگرچه زمان محدود است اما متخصصان تغذیه و رژیم معتقدند که هنوز می‌توان تلاش کرد و در این بازه زمانی به نتیجه رسید. به همین منظور، راهبرد هایی وجود دارد که بتواند در کاهش وزن و حفظ آن به طور طبیعی کمک کند.

۱٫آگاهانه غذا بخورید

آگاهانه غذا بخورید

تا عید نوروز، از امروز باید با آگاهی در انتخاب غذا ها، به تناسب اندام دست یابیم. قبل از قرار گرفتن غذا در بشقاب، به تمام آیتم ‌ها روی میز نگاه کنید و تعیین کنید کدام را بیشتر میل دارید. در این رابطه، متخصص تغذیه و درمانگر تغذیه‌ی پزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند توصیه می‌کند از غذا های مورد علاقه تان کمتر بخورید و به جای آن، از هر آنچه که ضروری نیست صرف نظر کنید و غذاهایی که کمتر کالری دارند میل کنید، اگر از آگاهی در انتخاب غذا اجتناب کنید و از خوردن خوراکی ‌هایی که بیشتر کالری دارند استفاده کنید به تناسب اندام مورد علاقه خود نمیرسید.

۲٫از بشقاب کوچک تر استفاده کنید

استفاده از بشقاب ‌های کوچکتر، به معنای این است که فضای کمتری برای قرار دادن غذا دارید. مطالعات متعددی نشان داده‌اند که استفاده از بشقاب‌ های کوچکتر در واقع به شما کمک می‌کند کمتر غذا بخورید زیرا نگاه شما را به اندازه وعده‌ ها را تغییر می‌دهد و شما را به‌خوردن کمتر غذا ترغیب می‌کند.اگر برای رسیدن به وزن مطلوب تا عید نوروز، غذا های خود را در بشقاب کوچکتری قرار دهید، شما در واقع ۳۰ درصد کالری کمتری دریافت خواهید کرد. همچنین، استفاده از ظروف کوچکتر می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر به مقدار غذا که مصرف می‌کنید آگاه شوید.

۳٫به خودتان گرسنگی ندهید

به خودتان گرسنگی ندهید

گرسنه ماندن بسیاری از ما، به خوردن هر چیزی که در دسترس است، ترغیب می‌کند و برای رسیدن به تناسب اندام تا عید نوروز نیازی به این کار نیست. به جای آن، تقسیم غذا به چند وعده می‌تواند بهترین راه باشد. این روش به شما کمک می‌کند تا کالری کمتری مصرف کنید و نهایتا به وزن موردنظرتان دست یابید.بسیاری از افراد از اینکه برای رسیدن به وزن ایده ‌آل تا عید نوروز صبحانه را نادیده بگیرند، اطلاع دارند. اما این تصور یک اشتباه است، زیرا این عمل بر خلاف انتظار عمل می‌کند! اگر بعد از بیدار شدن از خواب ساعت ‌ها قبل از صبحانه منتظر بمانید، سطح گلوکز خون شما زودتر کاهش می‌یابد. این به این معنی است که تا زمان ناهار یا حتی زودتر، شما گرسنه می‌شوید و در این حالت، احتمال انتخاب ‌های سالم برای صبحانه کاهش می‌یابد.

۴٫وزن خود را هر روز چک کنید

وزن خود را هر روز چک کنید

برای کنترل وزن، بهتر است هر روز صبح وزن خود را روی ترازو چک کنید. تحقیقات حوزه تغذیه نشان می‌دهند که افرادی که روزانه وزن خود را کنترل می‌کنند، احتمال کاهش وزن بیشتری نسبت به افرادی که در فواصل زمانی طولانی‌تر وزن خود را بررسی می‌کنند، دارند.

۵٫غذا رو خوب بجوید

جویدن، بخش اولیه از فرآیند گوارش است که به طرز نادیده‌گرفته شده‌ای دچار می‌شود. جویدن به آهستگی و به صورت کامل غذا می‌تواند علاوه بر افزایش تولید هورمون‌هایی که با کاهش وزن مرتبط هستند، به کاهش پرخوری نیز کمک کند.به دلیل عادت ما در خوردن سریع غذا، جویدن ما باید ما را به کاهش سرعت خوردن تشویق کند تا از طعم غذا لذت ببریم و بیشتر آگاه باشیم که واقعاً چقدر می‌خوریم. زمانی که خیلی سریع غذا می‌خوریم، احتمالاً قبل از اینکه ادرار کنیم که سیر شده‌ایم، بیشتر کالری مصرف می‌کنیم. طبق تجربه‌ها نیز به تقریبا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد تا مغز بفهمد که سیر شده‌ایم.

۶٫میان وعده های سالم بخورید

میان وعده های سالم بخورید

اگر در طول روز به طرف غذا می روید و به مقدار غذایی که مصرف می کنید توجه نمی کنید، بهتر است گزینه های سالم مانند سبزیجات یا میوه های خرد شده را در دسترس خود نگه دارید. همچنین، برای میان وعده ها، توصیه می شود از غذاهایی استفاده کنید که سطح انرژی شما را در طول روز بالا نگه داشته و از افت تند انرژی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:چطور بدانیم که تغذیه سالم داریم؟+معرفی و علائم

۷٫از ردیاب عادت استفاده کنید

پس از گذشت مدتی از پیروی از رژیم غذایی، معمولاً به خود سهل انگاری می‌کنیم و دوباره شروع به مصرف غذای اضافی می‌کنیم. برای حفظ مسئولیت ‌پذیری، همیشه یک گزارش غذایی را نگه دارید. همچنین، به مصرف نوشیدنی‌های خود (مانند الکل، نوشیدنی‌های شیرین، قهوه و چای) توجه کنید، زیرا ممکن است کالری بیشتری را نسبت به تصوراتتان به رژیم غذایی خود اضافه کنند. استفاده از یک دفترچه ردیابی عادت یا نصب نسخه دیجیتال آن می‌تواند به شما کمک کند تا پیشرفت خود را مشاهده کنید و کمتر به وسوسه بیافتید که همه چیز را رها کنید و دوباره به پرخوری بازگردید.

۸٫برای رسیدن به وزن ایده آل تا عید نوروز زیاد آب بخورید

برای رسیدن به وزن ایده آل تا عید نوروز زیاد آب بخورید

احتمالاً عجیب به نظر می‌رسد، اما در بسیاری از موارد، احساس گرسنگی ممکن است نشانه کم آبی بدن باشد. به عبارت دیگر، گاهی اوقات احساس تشنگی را اشتباهانه با گرسنگی اشتباه می‌گیریم. یک راهکار ساده برای کاهش وزن این است که قبل از هر وعده غذایی، دو فنجان آب بنوشید. این کار به شما در هیدراتاسیون بدنتان کمک می‌کند و حتی با رفع گرسنگی، کمتر غذا می‌خورید.اگر در هنگام تشنگی وسوسه می‌شوید که به نوشیدنی ‌های شیرین مانند نوشابه، آبمیوه و قهوه با شیرین‌کننده روی بیاورید، سعی کنید همیشه یک بطری آب همراه داشته باشید. همچنین، ردیابی میزان مصرف آب در طول روز امری ضروری است. برای اینکه خودتان را متعهد به مصرف آب کنید، می‌توانید یک بطری آب بزرگ یا یک جدول ردیابی عادت استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند که اشتباهاً کم آبی را به جای گرسنگی بگیرید، به بدن خود آب کافی را تأمین کنید و به وزن ایده‌آل خود تا عید نوروز برسید.

۹٫از سلامت روان خود غافل نشوید

خوردن سالم و آگاهانه یا انجام فعالیت ‌های ورزشی بیشتر ممکن است زمان‌بر باشد، اما اهمیت اختصاص زمان کافی به یک سبک زندگی سالم بسیار بیشتر واثربخشتر است. نه تنها باید به آنچه پیش از عید نوروز می‌خورید توجه کنید، بلکه به سایر عواملی هم که در سبک زندگیتان وجود دارند و می‌توانند به شما به نظر خوب و احساس خوب کمک کنند باید توجه کنید.برای لاغری، حتماً به خواب کافی تا عید نوروز توجه کنید، زیرا برای کاهش وزن بسیار مهم است. کمبود خواب به هورمون‌ های اشتهای شما آسیب می ‌زند. انقصاب در هورمون‌ ها به دلیل کمبود خواب به افزایش وزن منجر می‌شود و اشتهای شما را برای مصرف غذا‌ های پرکالری تغییر می‌دهد. همچنین، بدون خواب کافی، انرژی لازم برای ورزش موثر را نخواهید داشت.ماه‌ های پایانی سال ممکن است بسیار پر استرس باشند. استرس یکی از علت ‌های اصلی پرخوری است که منجر به افزایش وزن می‌شود و ممکن است تلاش ‌های شما در کاهش وزن را اختلال یا متوقف کند. مطمئن شوید که وقت کافی برای خودتان دارید، از جمله وقتی برای تناسب اندام و انجام تمرینات ورزشی مناسب برای لاغری تا عید نوروز و همچنین وقتی برای مطالعه یا مدیتیشن.هر نوع ورزشی که انجام می‌دهید، لزوماً نیازی به افراط در آن نیست. با شروع از پیاده روی، دو چرخه‌ سواری، تمرینات کششی یا دویدن برای چند دقیقه سه بار در هفته، می‌توانید شروع کنید و به تدریج شدت تمرینات را افزایش دهید.

کلام آخر

هر بدنی متفاوت و منحصر به فرد است، بنابراین استراتژی ‌های کاهش وزن سالم که برای شخص دیگری مؤثر است، ممکن است برای شما موثر نباشد. بنابراین، اگر احساس کردید روشی که برای کاهش وزن استفاده می‌کنید، نتیجه مطلوب را به همراه ندارد، پیشنهاد می‌کنم تکنیک ‌های دیگر را امتحان کرده و به یک روش معین محدود نشوید.باید به خاطر داشته باشید که هدف اصلی از بهبود رژیم غذایی در زمان محدود، کاهش کالری نیست، بلکه باید دریافت کالری را در طول روز به حداقل برسانید. به جای تمرکز بر وزن هدف، تلاش کنید به تکنیک‌ها متعهد شده و لذت ببرید از خوردن غذای آگاهانه، داشتن فعالیت ورزشی و مراقبت از خود تا به اندازه دور کمر ایده‌آل خود سریعتر برسید.سپاسگذاریم که با همراه بودید امیدواریم که مطالب برایتان مفید واقع شده باشد.

منبع:donya-e-eqtesad.com

امتیاز

سلامت

9 روش مؤثر برای رسیدن به وزن ایده‌آل تا عید نوروزرسیدن به وزن ایده‌آل تا عید نوروزلاغر شدن تا عید نوروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *