طرز تهیه دمپختک دمی باقالی خوشمزه و ساده به روش اصفهانی

طرز تهیه دمپختک دمی باقالی خوشمزه و ساده به روش اصفهانی

طرز تهیه دمپختک دمی باقالی خوشمزه و ساده به روش اصفهانی


در سرزمینی که غنی از تاریخ و فرهنگ آشپزی است، طعم ‌هایی گرم و دل ‌نشین مانند دمپختک دمی باقالی اصفهانی، همیشه مورد توجه بوده ‌اند . در این مقاله از سایت مجله آنلاین، ما به شما یک دستور ساده برای تهیه دمپختک دمی باقالی اصفهانی ارائه خواهیم داد. از آغاز تا انتها، همراه ما باشید تا در این سفر مهمان ناگفته‌ها و رازهایی از طعم و رایحه این غذاهای بی‌نظیر شوید.

مواد لازم تهیه دمپختک دمی باقالی

مواد لازم تهیه دمپختک دمی باقالی

برای چهار نفر

۴ پیمانه برنج

۱.۵ پیمانه باقالی زرد

 ۲ عدد پیاز متوسط

 ۲ عدد تخم مرغ

 ۴.۵ پیمانه آب

 ۵۰ گرم کره

 نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

 روغن و زردچوبه به اندازه کافی

بیشتر بخوانید:طرز تهیه خورشت آلو با اردک، غذای خاص و لاکچری گیلانی

طرز تهیه دمپختک دمی باقالی

طرز تهیه دمپختک دمی باقالی

در ادامه این مقاله به مرحله به مرحله تهیه دمپختک دمی باقالی اصفهانی خوش ‌مزه می پردازیم.با ما همراه باشید.

مرحله اول

 ابتدا، باقالی ‌ها را به مدت دو ساعت در آب خیس می‌کنیم تا نرم شوند. برنج را نیز در ظرفی دیگر با کمی نمک خیس می‌کنیم. پیازها را ریز و به شکل نگینی خرد می‌کنیم.

مرحله دوم

سپس نصف کره را با پیازها در یک قابلمه مناسب تفت می‌دهیم تا طلایی شوند. نصف پیاز داغ را کنار می‌گذاریم و باقیمانده را باقالی ‌های آبکشیده مخلوط می‌کنیم.

مرحله سوم

سپس باقالی ‌ها را با ادویه ‌ها سرخ می‌کنیم تا موقع پخت له نشوند. در این مرحله، کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مواد اضافه می‌کنیم.

مرحله چهارم

بعد از اینکه مواد به خوبی ترکیب شدند، دو پیمانه آب گرم را به مواد اضافه کرده و درب قابلمه را می‌گذاریم تا باقالی ‌ها به مدت ده دقیقه با حرارت ملایم بپزند.

مرحله پنجم

سپس برنج را آبکشی کرده و به مواد اضافه می‌کنیم. دو و نیم پیمانه آب گرم، یک قاشق غذاخوری نمک و مقداری زعفران دم ‌کرده را هم اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

مرحله ششم

حالا حرارت زیر قابلمه را بالا می‌ بریم تا آب به جوش بیاید. سپس حرارت را کمی کاهش می ‌دهیم و منتظر می ‌مانیم تا آب قابلمه کشیده شود و مقداری آب داخل ظرف باقی بماند.

مرحله هفتم

دو قاشق غذا خوری روغن مایع را به مواد اضافه کرده و درب قابلمه را می‌گذاریم تا دم‌ کشیده شود. در این مرحله می‌توانید زیر درب قابلمه یک دم‌ کن هم قرار دهید.

مرحله هشتم

بعد از حدود چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت، دمپختک آماده می‌شود. سپس باقیمانده کره را به مواد اضافه و مخلوط می‌کنیم. به ‌علاوه، معمولاً با دمپختک، انواع ترشی، سالاد شیرازی و تخم مرغ نیمرو همراه می‌شود.

نکات طرز تهیه دمپختک

نکات طرز تهیه دمپختک

برای بهبود رنگ و طعم دمپختک، می‌توانید از زرد چوبه استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید دمپختک شما رنگ کدری نداشته باشد، می‌توانید مقدار کمتری زرد چوبه استفاده کنید و به‌ جای آن از زعفران دم ‌کرده استفاده کنید. این کار علاوه بر بهبود بوی دمپختک، باعث ایجاد رنگی جذاب ‌تر نیز می ‌شود.

سخن پایانی

سپاسگذاریم که با ما همراه بودید امیدوارم که این غذای لذیذ ایرانی را درست کرده و به همراه خانواده و دوستان خود میل کرده و لذت برده باشید

منبع:bartarinha.ir

امتیاز

آشپزی

طرز تهیه دمپختک دمی باقالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *