معرفی چند کشور آسیایی برای مسافرت خارجی

معرفی چند کشور آسیایی برای مسافرت خارجی

معرفی چند کشور آسیایی برای مسافرت خارجی


اگر به دنبال یک مسافرت خارج از کشور به یکی از کشور های آسیایی هستید بدون شک انتخاب های بسیار زیادی رو به روی شما قرار خوتهد گرفت . قاره اسیا بزرگ ترین قاره دنیا با کشور های متعددی میباشد و هر کدام از این کشور ها نیز دارای جاذبه های توریستی و گردشگری فوق العاده زیبایی میباشد . در این مقاله از سایت مجله به معرفی چند مقصد برای مسافرت خارجی خواهیم پرداخت .

تور ارمنستان جذاب، مفید و مختصر

تور ارمنستان جذاب، مفید و مختصر

تور ارمنستان جذاب، مفید و مختصر

یکی از مقاصد محبوب در بین ایرانیان این روزها، کشور همسایه یعنی ارمنستان است. اخذ وقت سفارت کانادا در ارمنستان و تور واکسن به ارمنستان از اصلی‌ترین دلایل حضور ایرانیان در این کشور محسوب می‌شود. به جرات می‌توان گفت که ارمنستان در حال حاضر مهمترین مقصد تور واکسن کرونا در ایران است. علاوه بر این، با داشتن تاریخچه‌ی ۳۰۰۰ ساله و جامعه‌ی مهمان‌نواز، ارمنستان یکی از بهترین مقاصد گردشگری است. در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی آن که میان اروپا و آسیا، واقع در بین دریای سیاه و خزر قرار دارد، نیز اهمیت بسیاری دارد. پایتخت این کشور، ایروان، در دامنه‌ی کوه آرارات و در حاشیه رودخانه‌ی هرازدان واقع شده است. این شهر در مرز چهار استان کوتایک در شمال، آرارات در جنوب، آرماویر در جنوب غربی و آراگاتسوتن در شمال غربی قرار دارد. ایروان یکی از شهرهای دیدنی ارمنستان است و در این مطلب، قصد داریم تا با تعدادی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شما آشنا شویم. هدف ما این است که تور ارزان‌ترین ارمنستان را برای شما برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید : مسافرت خارجی ارزان 

درباره شهر ایروان

ایروان، شهری امن و بین‌المللی برای گردشگران سراسر جهان است که با پذیرایی آمیزی به تمام مسافران خوش آمد می‌گوید. با داشتن تاریخچه حدود ۳۰۰۰ سال، این شهر دارای آثار تاریخی و باستانی فراوانی است و هر سال هزاران نفر برای بازدید از این آثار و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متعدد، به این شهر سفر می‌کنند. خیابان‌های عریض، درختان قد بلند، ساختمان‌های زیبا و کافه‌های با شارژ بالا از جمله نمادهای این شهر هستند. این شهر در نگاه اول شباهت زیادی به پاریس دارد، اما معماری منحصر به فرد خود با گذر زمان نمایان می‌شود. ایروان دارای جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی بسیاری است و در ادامه مطلب، برخی از جذاب ترین جاذبه‌های این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

دریاچه سوان

دریاچه سوان

دریاچه سوان

این دریاچه در ارتفاع ۱۹۱۶ متری از سطح دریا و در فاصله ۶۰ کیلومتری از شهر ایروان قرار دارد و به خاطر سواحل زیبایش شهرت دارد. این دریاچه یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید در تابستان وقت خود را به سر ببرید. با ارائه تفریحات و امکانات بسیاری مانند جت‌اسکی، قایق‌سواری، کایت‌سرفینگ، پاراگلایدرسواری، ویک‌بوردینگ، وایند‌سرفینگ و چندین فعالیت دیگر، این دریاچه شما را سرگرم خواهد کرد. همچنین، در اطراف این دریاچه به جاذبه‌های تاریخی دیگری مانند صومعه سواناوانک، صومعه هاراوانک و قلعه آدزبرد نیز می‌توانید برسید.

تالار اپرای ایروان

یکی از شگفت‌انگیزترین سالن‌های اپرا و تئاتر جهان، با معماری و طراحی الکساندر تامانیان، معمار برجسته و مشهور ارمنی، در سال ۱۹۳۳ ساخته شده است. این سالن دارای دو تالار با سقفی مشترک است که هر دو از نظر صدا و آکوستیک عالی عمل می‌کنند و باعث خلل در کار یکدیگر نمی‌شوند. این سالن اپرا دارای ۱۲۰۰ صندلی است و برنامه‌های متنوعی در آن برگزار می‌شود. همچنین، در صورت تمایل، علاوه بر بازدید از بیرون ساختمان که با مجسمه‌ها و نورپردازی‌های زیبای خود در شب جلوه گری می‌کند، می‌توانید به تماشای تئاتر نیز بپردازید. اما باید توجه داشت که ورود به این سالن، دارای قوانینی است و از ورود افراد با لباس‌های ورزشی یا در حالت عدم ثبات جلوگیری می‌شود. همچنین، بردن مواد غذایی و نوشیدنی به داخل این ساختمان مجاز نمی‌باشد.

مسجد آبی

مسجد آبی

مسجد آبی

مسجد آبی ایروان یکی از نقاط دیدنی و مهمی است که در سفر به این شهر نباید از دیدن آن عبور کنید. این مسجد، تنها باقیمانده‌ی هشت مسجد مهم شهر ایروان است. در قرن هجدهم، مسجد آبی ساخته شده و در زمانی که ارمنستان بخشی از شوروی بود، فعالیتی به عنوان مسجد نداشت و تبدیل به مؤسسه‌ی موزه‌ی تاریخ ایروان شده بود. پس از جدایی ارمنستان از شوروی در سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹ و با حمایت ایران، این مسجد بازسازی شد و به‌عنوان تنها مسجد فعال در کشور ارمنستان شناخته می‌شود. در حال حاضر، در این مکان به علاقه‌مندان به زبان فارسی آموزش داده می‌شود. ورود و بازدید از این مسجد رایگان است.

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر

در بزرگ‌ترین جشن هزار و هفتصدمین سالگرد اعلام مسیحیت به عنوان دین رسمی ارمنستان، کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر به افتخار پیشوای مذهبی ارمنی که دین مسیحیت را در این کشور معرفی کرد، ساخته شد. این کلیسا با نام کلیسای جامع سنت گریگور لوزاوریچ هم شناخته می‌شود. کار ساخت این بنا در سال ۱۹۹۷ تحت نظارت استپان کیورکچیان آغاز شد و پس از ۴ سال در سال ۲۰۰۱ به پایان رسید. این کلیسای جامع حواری ارمنی بزرگترین بناي جامع در جهان است.

لاورز پارک ایروان

لاورز پارک ایروان، بهترین مکان برای فرار از شلوغی شهر و لذت‌بردن از گردش در طبیعت است. در این مکان که در قرن هجدهم به عنوان پارکی شروع به کار کرده بود، در سال ۲۰۰۵ تصمیم به بازسازی و گسترش آن گرفته شد و این کار بر عهده‌ی پیر رامباخ، معمار مشهور سوئیسی، قرار گرفت. در سال ۲۰۰۸، پارک دو و نیم هکتاری لاورز پارک یا پارک عشاق به شکل امروزی به بازدید عمومی رسید. در این پارک جدید، یک دریاچه مصنوعی با دو جزیره ساخته شده که از یکی از جزایر به عنوان صحنه تئاتر با ظرفیت ۲۰۰ نفر استفاده می‌شود. از دیدن‌ کافه آچاجور و گذراندن وقتی در این پارک لذت‌بخش خالی نخواهد بود.

بازار ورنیساژ ایروان

ورنیساژ، بازار بزرگ ایروان، یک بازار سنتی است که با دیدن آن می‌توانید با فرهنگ ارمنستان آشنا شوید. اجناس متفاوت و با کیفیت قابل قبول، در این بازار به فروش می‌رسند و می‌توانید برای خرید با فروشندگان مذاکره کنید. تنوع بسیار خوبی از اجناس در این بازار موجود است و می‌توانید از عروسک‌های سنتی، جواهرات، پیراهن‌ها، تخته و شطرنج‌های دست‌ساز چوبی و فلزی تا عتیقه‌ها و نقاشی‌ها پیدا کنید. این بازار، یک پارک کوچک و ۳۵۰ متری را در خود جای داده‌است که در صورت نیاز به استراحت، می‌توانید از آن استفاده کنید. سفالی‌ها، آویزها و گردنبندهای با شکل و نقش انار، یکی از بهترین و مهم‌ترین سوغاتی‌ها هستند که می‌توانید از این بازار تهیه کنید.

همچنین شما میتوانید بلیط مسافرت خود را از سایت علی بابا خریداری کنید .

میدان جمهوری

میدان جمهوری، به عنوان نماد ایروان، بخشی از طرح اصلی شهر در سال ۱۹۲۴ است و محلی برای برگزاری مراسم‌ها و جشن‌ها است. هر سال در روز استقلال ارمنستان (۲۱ دسامبر)، در این میدان جشن بزرگی برگزار می‌شود. کار ساخت فاز اول این میدان ۱۴۰۰۰ متر مربعی، توسط آلکساندر تامانیان ، معروف‌ترین معمار ارمنی، در سال ۱۹۲۶ شروع شد. ساخت این فاز، ۲۴ سال به طول انجامید و در سال ۱۹۵۰ به پایان رسید، اما هنوز بخشی از کار باقی مانده بود تا در سال ۱۹۷۷، میدان جمهوری تکمیل شود.

این میدان ابتدا با نام لنین شناخته می‌شد و مجسمه لنین در ضلع جنوب غربی میدان واقع بود که در سال ۱۹۹۰ پس از ۵۰ سال بعد از آن جا برداشته شد. در فصل گرم سال، هر شب حدود ساعت ۹ تا ۱۱، رقص نور و فواره موزیکال در میدان جمهوری اجرا می‌شود. میدان جمهوری با هفت ساختمان احاطه شده است که به ترتیب عبارت‌اند از گالری ملی و موزه تاریخ، وزارت داخله، خانه دولت، دفتر مرکزی پست ارمنستان، هتل ماریون، وزارت خارجه و وزارت انرژی و منابع طبیعی.

ماتناداران

ماتناداران، یکی از معروف‌ترین موزه‌های جهان و ارمنستان است که در سال ۱۹۵۷ توسط مارک گریکوریان تأسیس شد. در این موزه، نزدیک به ۱۱ هزار نسخه خطی و متن به زبان ارمنی قدیم و دیگر زبان‌های کهن نگهداری می‌شود و با گسترش این نسخه‌ها، تعداد آن‌ها به حدود ۱۷ هزار نسخه رسیده‌است. لغت “ماتناداران” به معنی مجموعه‌ای برای نگهداری اسناد، کتاب‌ها و متون است. این موزه، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و هر ساله، هزاران بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.

کلیسای جامع سارکیس مقدس

در شهر ایروان، تعداد زیادی کلیسا وجود دارد که کلیسای سارکیس مقدس به عنوان پرطرفدارترین آن‌ها در میان مردم شناخته می‌شود. این کلیسا که نزدیک به ۲۰۰ سال از ساخت آن می‌گذرد، در سال ۱۸۴۰ ساخته شد و از نظر تاریخی و مذهبی، در میان ارامنه جایگاه ویژه‌ای دارد.

دیگر جاذبه‌های گردشگری ایروان، شامل دژ اربونی، خیابان شمالی، خیابان آبوویان، میدان آزادی، آبشار، پارک مجسمه و موزه هنر کافسچیان، خیابان ماشتوتس، بازار تحت پوشش، پارک کودک و بسیاری از موزه‌های این شهر است.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

شاید از شما بپرسند که کوش آداسی کجاست؟ این شهر تفریحی و ساحلی در غرب ترکیه واقع شده است، در فاصله ۷۱ کیلومتری از شهرستان مرکزی استان آیدین و در نوار ساحلی منطقه اژه و در فاصله ۸۰ کیلومتری ازمیر قرار دارد. بندر کوش آداسی به دلیل نزدیکی با جزیره یونانی ساموس، جذابیت خاصی برای گردشگرانی که به ترکیه سفر می‌کنند، دارد. در فصل بهار و تابستان، سفرهای منظم با قایق های موتوری از بندر کوش آداسی به جزیره یونانی ساموس صورت می‌گیرد و این قایق‌های مدرن تفریحی که تورهای آبی را برگزار می‌کنند، زیبایی خاصی به این بندر بخشیده‌اند.

ترکیه در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری مناسبی را در حوزه گردشگری انجام داده است و حتی تسهیلات قانونی خوبی برای خرید خانه در ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه برای شهروندان سایر کشورها ارائه داده است. در این مقاله در مورد موضوعاتی مانند نحوه سفر به کوش آداسی، نکات سفر به کوش اداسی، هتل‌های کوش آداسی و مقایسه آن با آنتالیا صحبت خواهیم کرد.

آب و هوای کوش آداسی

سواحل مدیترانه و دریای اژه از نظر آب و هوایی بسیار شبیه به یکدیگر هستند، با تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل. در کوش آداسی، هوا در فصل تابستان گرم است (حدود ۳۰ الی ۳۵ درجه) و در زمستان، هوا بارانی با میزان بارندگی بالاست. در ماه‌های جولای و آگوست، دمای هوا به بیش از ۴۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و این موقعیت برای سفر به کوش آداسی مناسب نیست. به طور کلی، آب و هوای کوش آداسی در فصل بهار، پاییز و زمستان بسیار خوب است و بیشتر گردشگران این فصول را برای سفر به کوش آداسی انتخاب می‌کنند.

سفر به کوش آداسی

کوش آداسی فرودگاه خود ندارد و برای رفتن به این شهر باید از فرودگاه ازمیر استفاده کنید. برای سفر به ازمیر، پروازهای مختلفی از تهران با هزینه ۳ تا ۵ میلیون تومان وجود دارد. ازمیر تا کوش آداسی نیز حدود یک ساعت و نیم زمان لازم است که با تاکسی یا وسایل نقلیه دیگر می‌توان به آنجا رفت. دُلموش، مهمترین وسیله حمل‌ونقل عمومی در کوش آداسی است. اما اگر مشکلی در پرداخت هزینه حمل‌ونقل ندارید، تاکسی هم یکی از گزینه‌های اصلی برای رفتن به مقصد هستند.

اقامت در کوش آداسی

هتل‌های ساحلی با تنوع امکانات تفریحی و ورزشی، یک محیط کامل برای گذراندن تعطیلات بدون استرس فراهم می‌کنند، در حالی که هتل‌های داخل شهری بیشتر برای افرادی مناسب هستند که به قصد تجارت به این شهر سفر می‌کنند یا علاقه‌مند به گردش و دیدنی‌های اطراف شهر هستند.

اویستا بوتیک هتل، هتل الایدا آوانتگارد، هتل آمارا سیلایت الیت و هتل لِ بلو اَند ریزورت، جز بهترین هتل‌های ۵ ستاره کوش آداسی هستند. هتل الیاد، هتل آلپ، مسافرخانه باخوس و هتل آپارتمان پاشا نیز از اقامتگاه‌های بهترین و ارزان‌ترین کوش آداسی هستند.

کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟

برای پاسخ به سؤال اینکه کدام یک از شهرهای کوش آداسی و آنتالیا بهتر است، باید در نظر داشت که شرایط سفر شما مانند زمان سفر، بودجه و علایق شما متفاوت هستند. هر دو شهر بسیار زیبا هستند و دارای امکانات تفریحی زیادی هستند. اما هوای آنتالیا در حدود ماه‌های اردیبهشت تا دیماه مناسب و معتدل است، در حالی که برای سفر به کوش آداسی باید ماه‌های اردیبهشت تا آبان را انتخاب کنید تا بهترین هوای معتدل را تجربه کنید. یکی از مشکلات آنتالیا این است که به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان، مملو از گردشگران است. بنابراین، اگر به دنبال یک مکان ساکت و خلوت هستید، کوش‌آداسی را به شما توصیه می‌کنیم. همچنین یک نکته دیگر درباره آنتالیا این است که سفر به آن با خطرات بیشتری همراه است. به دلیل وجود موانع طبیعی زیاد و جذاب، مانند جنگل، سفر به آنتالیا کمی سخت‌تر است و در صورت همراه داشتن کودک، باید مدام به او مراقبت کنید.

دیدنی های کوش آداسی

دیدنی های کوش آداسی

دیدنی های کوش آداسی

جزیره کبوتر، نامی از این جزیره به دست آمده است که از طریق یک جاده باریک با شهر متصل می‌شود. در زمان غروب آفتاب، منظره این جزیره زیباتر از همیشه است و فصل مهاجرت پرندگان زیبایی آن را دو چندان می کند. ساحل این جزیره بسیار دنج و خلوت است و مناسب برای مسافرانی که به دنبال آرامش و آسایش محیط هستند و قصد دارند از هیجانات دور باشند. در دوران عثمانی، این جزیره به دلیل موقعیت استراتژیک خود برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت و داخل آن یک قلعه ساخته شده بود. دیدن موزه داخل این قلعه نیز می‌تواند جذاب باشد.

 

شهر افسوس در واقع بقایای شهری چندین هزار ساله از امپراتوری روم شرقی است که در حدود ازمیر و کوش‌آداسی قرار دارد. خانه مریم نیز یک ساختمان قدیمی است که حضرت مریم ده سال آخر عمرش را در آنجا گذرانده و امروزه به عنوان یک مکان زیارتی شناخته می‌شود. کوه های شمال نیز محلی است که مردم معتقدند اصحاب کهف در دامنه آنها در غاری نزدیک به دویست سال خوابیده بودند. ستون‌های سنگی بزرگ نیز نمادی از یک شهر رومی می‌باشد. این شهر با ستون‌های سنگی بزرگ، میدان نبرد گلادیاتورها و بقایایی از آمفی‌تئاتر و دروازه‌های شهر نمادی از شهرهای رومی است.

روستای کیرازلی، به نام دهکده گیلاس شناخته می‌شود و از طریق رانندگی با دولموش از کوش آداسی به آنجا دسترسی دارید. در این روستا، می‌توانید از طعم غذاهای سنتی ترکی با استفاده از محصولات ارگانیک لذت ببرید و در ماه ژوئن، جشنواره گیلاس با همراهی رقص سنتی و غرفه‌های صنایع دستی برگزار می‌شود.

 

پاموک کاله (قصر پنبه ای)، به دلیل زیبایی های ناهموار پله‌ای سفید، شهرت دارد. در این منطقه، بیش از پانزده چشمه آب گرم با دمای بیش از ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد وجود دارد که به هیچ وجه قابل شنا نیستند و گرمای آن‌ها باعث رسوب املاح شده و شکل پنبه‌ای به منطقه داده است. آب این حوضچه‌ها برای درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن مفید است.

 

ساحل مرکزی شهر (Downtown)، تنها ساحلی است که در بخش مرکزی شهر کوش آداسی واقع شده است و دقیقاً بین بندر و گردشگاه ساحلی شهر قرار گرفته است. نزدیکی آن به مرکز شهر، عامل محبوبیت آن است.

 

پارک ملی کوش آداسی، در ۳۰ کیلومتری جنوب کوش آداسی به سمت Guzelcamli، پارک ملی زیبایی به نام Millipark وجود دارد. این پارک، یک قطعۀ کوچکی از بهشت ​​و مکان فوق‌العاده‌ای برای غواصی است و ساحل آن یکی از زیباترین سواحل کوش آداسی و اروپا محسوب می‌شود.

پارک ملی کوش آداسی

پارک ملی کوش آداسی

 

غار زئوس، قبل از ورود به پارک ملی در بین گل‌ها و بوته‌ها، این غار را خواهید دید. عمق مناسب غار و آب معدنی آن را مکانی مناسب برای شنا و فرار از گرمازدگی می‌کند.

سواحل Ladies Beach، Long Beach، Love Beach و Kustur از جمله سواحل محبوب و پرطرفدار در کوش آداسی هستند. در این سواحل، امکانات ورزش‌های آبی نظیر شنا، غواصی، اسکی روی آب و سایر سرگرمی‌های دریایی در دسترس گردشگران قرار دارد.

 

Perine یا پرینه، یکی از جاذبه‌های توریستی مهم کوش آداسی است که شامل موزه، دیوار قلعه باستانی بازتاب بیزانسی، آمفی‌تئاتر، حمام و بقایای معبد آپولو است. در موزه شهر باستانی، تاریخچه جذاب این شهر گردآوری شده است.

Perine یا پرینه

Perine یا پرینه

 

آدالند یکی از پارک‌های آبی بزرگ و مجهز منطقه است که شامل بازی‌های آبی مختلفی برای سنین مختلف مانند سرسره‌های آبی، آبشارها، شنا در عمق‌های مختلف و غیره است. ساحل و پلاژ این پارک نیز اسب کرایه‌ای برای علاقه‌مندان به سوارکاری در دسترس دارد. آدالند با پارک‌های آبی مشابه در شهرهایی همچون آنتالیا و دبی رقابت می‌کند.

غواصی در آکوا آدابانکو

هر سال، غواصان بسیاری از نقاط مختلف جهان به ترکیه سفر کرده و در نقاط کمتر شناور و کشف‌نشده دریای مدیترانه غواصی می‌کنند. در کوش آداسی، سه ایستگاه برای غواصی در خلیج آن وجود دارد که معروف‌ترینشان Aqua Adabanko است. با پوشیدن لباس غواصی، می‌توانید به عمق دریا بروید و زیبایی‌های کف دریا و موجودات دریایی را به صورت نزدیک تماشا کنید.

 

بازارهای روز کوش آداسی

در کوش آداسی چندین بازار محلی وجود دارد. روزهای سه‌شنبه و جمعه بازار تره بار و چهارشنبه بازار لباس و پوشاک است. در روز سه‌شنبه می‌توانید ماهی‌های تازه و سبزیجات و میوه‌های فصلی را تهیه کنید. در روز چهارشنبه، می‌توان لباس و پوشاک با کیفیت تولید محلی را با قیمت ارزان خریداری کرد. در این بازارها همچنین لوازم خانگی، لوازم آرایشی و کفش نیز موجود است.

 

شهر باستانی آفرودیسیاس

شهر آفرودیسیاس در نزدیکی شهر Geyre قرار دارد و تقریباً ۱۷۰ کیلومتری شهر ازمیر است. موزه این شهر شامل مجموعه‌ای از آثار با ارزشی مانند مجسمه و سرامیک است که به عصر برنز بر می‌گردد. دیدن تئاتر باستانی و غارت‌های حمام هادریان نیز از جاذبه‌های این شهر باستانی است.

 

کاروانسرای اوکوز محمدپاشا

این کاروانسرا در نزدیکی بلوار آتاتورک و اسکله واقع شده و مربوط به قرن هفدهم میلادی است. ساختمان کاروانسرا شبیه به یک قلعه است و هر شب برنامه‌ی شب ترکیه با آوازهای محلی در همین کاروانسرا برگزار می‌شود.

 

مراکز خرید کوش آداسی

فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، بوتیک‌ها و مراکز خرید بزرگ، برای علاقه‌مندان به خرید، این شهر را جذاب کرده است. انواع پوشاک، فرش‌های دستباف و جواهرات در فروشگاه‌های این شهر قابل دسترسی هستند. حتماً به بازار قدیمی Grand Bazaar و بازار Orient سر بزنید.

 

کشتی‌سواری

یکی از تفریحاتی که در شهر کوش آداسی باید تجربه کرد، سواری بر کشتی‌های کروز است. هزینه‌ی سواری برای این کشتی‌ها بسته به امکانات و مدت زمان استفاده، متفاوت و تقریباً بالا است.

 

غار سیر تلائینی (Sir Telaiiini Cave)

غار سیر تلائینی بزرگترین غار این شهر است که در میان دو روستای یوکاری چام آداسی و نارلی گدیک قرار دارد. این غار ۳۴۸ کیلومتر طول دارد و عمیق‌ترین نقطه آن حدود ۳۲ متر است. غار کاملاً خشک است و هیچ گونه آبی در آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید : شرایط گرفتن گواهی نامه بین المللی 

سفر به تایلند و فستیوال های خاصش

سفر به تایلند و فستیوال های خاصش

سفر به تایلند و فستیوال های خاصش

پادشاهی تایلند با نام سابق سیام، در قاره جنوب شرق آسیا و بین هند و چین واقع شده است. نام تایلند از دو کلمه Thi و Land به معنای سرزمین پری‌ها گرفته شده است. پایتخت تایلند بانکوک، بزرگترین شهر این کشور است. شهرهای دیگر مهم آن شامل پاتایا، پوکت و جزیره سامویی هستند. حدود ۷۵ درصد جمعیت تایلندی‌ها، ۱۴ درصد چینی‌ها، ۳ درصد مالایی‌ها و سایر اقوام مانند مردمان مون، خمرها و طوایف کوه‌نشین هستند.

اقلیم تایلند

آب و هوای تایلند استوایی و مرطوب است و سه فصل اصلی دارد. فصل گرم از مارس تا مه، فصل خنک از نوامبر تا فوریه و فصل باران از حدود ژوئن تا اکتبر است. بسیاری از گردشگران فصول گرم را برای بازدید از سواحل زیبای تایلند انتخاب می‌کنند. در صورت علاقه به هوای خنک، می‌توانید در فصل سرما به تایلند سفر کنید. البته در فصل‌های سرد، دمای هوای تایلند به شدت کاهش نمی‌یابد و در مناطق مرکزی به حدود ۲۱ درجه و در مناطق شمالی به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند

آب و هوای تایلند استوایی و مرطوب است و سه فصل اصلی دارد. فصل گرم از مارس تا مه، فصل خنک از نوامبر تا فوریه و فصل باران از حدود ژوئن تا اکتبر است. بسیاری از گردشگران فصول گرم را برای بازدید از سواحل زیبای تایلند انتخاب می‌کنند. در صورت علاقه به هوای خنک، می‌توانید در فصل سرما به تایلند سفر کنید. البته در فصل‌های سرد، دمای هوای تایلند به شدت کاهش نمی‌یابد و در مناطق مرکزی به حدود ۲۱ درجه و در مناطق شمالی به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

جشنواره های تایلند

مردم تایلند در مناسبت‌ها و رویدادهای مختلف، جشنواره‌های متنوعی برگزار می‌کنند که در ادامه به بررسی آن‌ها به تفکیک ماه خواهیم پرداخت.

 

جشنواره‌های ماه ژانویه:

جشن سال نو چینی

بسیاری از تایلندی‌ها ریشه چینی دارند و به همین دلیل، جشن سال نو چینی را در مناطقی که جمعیت چینی زیادی در آن سکونت دارند، مانند بانکوک، برگزار می‌کنند. این جشنواره در سراسر کشور جشن گرفته می‌شود و به ویژه در محله چینی‌های بانکوک، با یک مهمانی بزرگ شامل رقص اژدهاها، صدای ترقه‌ها و رقص و پایکوبی برگزار می‌شود.

در تایلند، مردم در مناسبت‌ها و رویدادهای مختلف، جشنواره‌های گوناگونی برگزار می‌کنند؛ که در ادامه به بررسی آن‌ها به تفکیک ماه خواهیم پرداخت.

 

جشنواره‌های ماه ژانویه

جشن‌های برگزار شده در این ماه:

– جشن سال نو چینی

– جشنوارۀ کینگ منگ رای

 

جشنواره‌های ماه فوریه

جشن‌های برگزار شده در این ماه:

– جشنوارۀ گل Chiang Mai

 

جشنواره‌های ماه مارس

جشنواره‌های برگزار شده در این ماه:

– جشنواره لاک‌پشت‌ها

 

جشنواره ماکابوچا

این جشنواره به یاد روزی است که بودا آخرین خطبه مهم خود را بیان کرد و پس از آن، وی به نیروانا وارد شد. بودایی‌ها در این روز به معابد می‌روند و سه بار دور ابوسوت (ubosot) قدم می‌زنند، شمع روشن می‌کنند و آرزو می‌کنند.

 

جشنواره‌های ماه مارس

جشن‌های برگزار شده در این ماه:

– جشنوارۀ بالن‌ها

– جشنواره بین‌المللی موسیقی پاتایا

 

جشنواره‌های ماه آوریل

جشنوارۀ سال نو تایلندی (Songkran)

این جشنواره در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ آوریل در سراسر کشور برگزار می‌شود. در این جشنواره بر اساس سنت، آب به روی مردم ریخته می‌شود تا گناهان و بدی‌ها پاک شوند. امروزه، برای تفریح بیشتر در این جشن، از سطل آب و تنگ‌های آب پاش در چیانگ‌مای استفاده می‌شود.

Poy Sang Long

این جشنواره در چیانگ‌مای و مای‌ونگ‌سون در اواخر ماه مارس و اوایل آوریل برگزار می‌شود. در این جشن، پسران سنین ۷ تا ۱۴ سال را آرایش کرده و لباس‌های مخصوص جشن به تنشان می‌کنند.

 

جشنواره‌های ماه می

جشن‌های برگزار شده در این ماه:

– جشنوارۀ Bun Bang Fai

– مراسم شخم‌زدن

– جشنوارۀ ویساکا بوچا (Visakha Bucha)

 

جشنواره بون بانگ فای

این جشنواره پر سر و صدای دو روزه به امید بارش باران برگزار می‌شود. در مناطق شمال شرقی که معمولاً کمبود بارش دارند، روستاییان موشک‌هایی از جنس بامبو را رنگ‌آمیزی کرده و به آسمان شلیک می‌کنند.

 

مراسم شخم‌زدن

این مراسم سلطنتی از آیین‌های باستانی در زمان شروع فصل کاشت برنج است. گاوهای مقدس با گاوآهن چوبی، بخشی از زمین‌های Sanam Luang در بانکوک را شخم می‌زنند.

 

ویسکابوچا (Visakha Bucha)

در طول سال، جشنواره‌های مهم بودایی وجود دارد؛ اما مهم‌ترین آن‌ها در تایلند، ویسکابوچا است. این روز بزرگداشت سه واقعه‌ای است که برای بودا در این تاریخ اتفاق افتاده است. در این روز بودا متولد شد و ۳۵ سال بعد در همین روز درگذشت و ۴۵ سال بعد به نیروانا وارد شد. این روز چون بر مبنای ماه قمری است، تاریخ ثابتی ندارد؛ ولی معمولاً در ماه می یا ژوئن است.

 

جشنواره‌های ماه ژوئن

جشن‌های برگزار شده در این ماه:

– جشنوارۀ میوه‌های Chanthaburi

– جشنوارۀ جاز هوآ هین (Hua Hin)

– جشنوارۀ Phi Ta Ta Khon

 

جشنواره میوه‌های چانتابوری Chanthaburi

در اواخر ماه مه یا آغاز ماه ژوئن برگزار می‌شود و فرصتی برای لذت‌بردن از میوه‌های منطقه‌ای تایلند است.

 

جشنواره جاز هوآ هین (Hua Hin)

این جشنواره از سال ۲۰۰۱ توسط هیلتون برگزار می‌شود؛ معمولاً در ماه ژوئن برگزار می‌شود و بهترین استعداد جاز تایلند را نشان می‌دهد.

 

جشنواره Phi Ta Ta Khon

این مراسم با نام جشنوارۀ ارواح در دن سای استان لوی تایلند برگزار می‌شود. در این جشنواره، زنان و مردان محلی لباس‌های و ماسک‌های عجیب و غریب و رنگی می‌پوشند و در خیابان رقص سنتی انجام می‌دهند.

 

 

جشنواره‌های ماه جولای

جشن‌های برگزار شده در این ماه:

– آساهنا بوچا (Asahna Bucha)

– جشنواره شمع اوبون راچاتانی

 

جشنواره آساهنا بوچا

از مقدس ترین روزهای بودایی و روزی است که بودا اولین خطبه خود را ایراد کرد. در این روز بودایی ها به زیارت معابد می‌روند و شمع روشن می‌کنند. این شمع‌ها بعد از ظهر به پارکی در وسط شهر منتقل شده و به نمایش گذاشته می‌شوند.

 

جشنواره شمع اوبون راچاتانی

اما مشهورترین و محبوب‌ترین جشنوارۀ شمع در اوبون راچاتانی، یک شهر بزرگ در منطقه ایزان تایلند، در حدود ۵۰۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت تایلند بانکوک برگزار می‌شود. این مراسم از قدیمی‌ترین جشنواره‌های پادشاهی است.

 

جشنواره‌های ماه آگوست

جشن‌های برگزار شده در این ماه:

– جشنوارۀ شبح گرسنه (پور تور)

 

جشنوارۀ شبح گرسنه (پور تور)

رویدادی مهم برای مردم محلی است و در پوکت برگزار می‌شود. در این جشنوارۀ غذاهای مخصوص (به شکل لاک‌پشت‌های قرمز)، گل و شمع برای ارواح خیرات می‌شود.

 

جشنواره‌های ماه سپتامبر

جشن‌های برگزار شده در این ماه:

– مسابقه قایق‌رانی (Phichit Boat)

– جشنواره بین‌المللی رقص و موسیقی بانکوک

 

جشنواره مسابقه قایق‌رانی Phichit Boat

این جشنواره حدود ۲۰۰ سال است در این ماه به طول دو روز برگزار می‌شود و قایق‌ها در مسابقات مختلف با هم رقابت می‌کنند. امروزه این مسابقه با جشن و غذا و نوشیدنی همراه است.

 

جشنواره بین المللی رقص و موسیقی بانکوک

این جشنواره با اجرای موسیقی از ژانرهای متنوع، نمایش‌های رقص، اپرا، باله و موارد دیگر در این ماه جمعیت زیادی را به خود جلب می‌کند.

 

جشنواره‌های ماه اکتبر

جشن‌های برگزار شده در این ماه:

– جشنوارۀ گیاهخواری

– فستیوال فانوس‌ها (Yi Peng Lantern)

 

جشنواره گیاهخواری

این جشنواره ریشه چینی دارد و برگزاری آن ۹ روز طول می‌کشد. در این روزها مردم سراسر تایلند از خوردن گوشت خودداری می‌کنند. این جشنواره در شهر پوکت با سنت‌های خاص و عجیب و غریب اجرا می‌شود. تایلندی‌ها این اعتقاد را دارند که در طول این مراسم از قدرتی برخوردار خواهند شد که آن‌ها را از درد محافظت می‌کند. به همین دلیل روی آتش راه می‌روند بدن خود را به سیخ می‌کشند و با تبر و چاقو و سلاح به خود آسیب می‌زنند.

 

فستیوال فانوس‌ها (Yi Peng Lantern)

جشنواره‌ای ویژه که توسط مردم لانا در شمال تایلند برگزار می‌شود. در چیانگ مای و لانا، خانه‌ها و معابد با فانوس‌های رنگارنگ تزئین می‌شوند و هزاران فانوس کاغذی همراه دعاها و آرزوها به آسمان فرستاده می‌شود.

 

در ماه نوامبر، جشنواره‌های متعددی در تایلند برگزار می‌شود که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید : مسافرت حرفه ای با کمترین هزینه 

جشنواره‌های ماه نوامبر

جشن‌هایی که در این ماه برگزار می‌شوند عبارتند از:

– جشنواره قایق‌های شناور کولی‌های دریا (Loi Ruea Chao Le)

– جشنواره میمون‌ها

– جشنواره فیل سورین

 

جشنواره قایق‌های شناور کولی‌های دریا (Loi Ruea Chao Le)

این جشنواره در مناطق مختلف جزیره آندامان برگزار می‌شود و با حضور کولی‌های دریایی محلی و قایق‌های زیبا و شاداب با گل و شمع تزئین شده در سواحل جمع می‌شوند. در این مراسم، آوازخوانی و رقص سنتی اجرا می‌شود.

 

جشنواره میمون‌ها

این جشنواره هر سال در آخرین یکشنبه ماه نوامبر در لوپبوری برگزار می‌شود و با موسیقی و رقص میمون‌های انسانی آغاز می‌شود. سپس میمون‌ها به میزهای دعوت شده برای تنوع در غذا خوردن دعوت می‌شوند.

 

جشنواره فیل سورین

این جشنواره سالانه در استان شمال شرقی سورین برگزار می‌شود و بیش از ۵۰ سال است که ادامه دارد. در این جشنواره، نمایش‌های فیل برگزار می‌شود و رژه افتخاری و مراسم‌های دیگر نیز در نظر گرفته شده است.

در ماه دسامبر، در تایلند چندین جشنواره برگزار می‌شود که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین نرخ بلیط را در سایت مستر بلیط جست و جو کنید .

جشنواره‌های ماه دسامبر

جشن‌هایی که در این ماه برگزار می‌شوند شامل:

– نمایشگاه زمستانی چیانگ مای (Chiangmai Red Cross And Winter Fair)

– جشنواره تولد راما IX

– جشنواره غذا و سرگرمی چیانگ مای

– جشنواره سالانه Wonderfruit

 

نمایشگاه زمستانی چیانگ مای (Chiangmai Red Cross And Winter Fair)

این جشنواره ۱۰ روزه صنایع دستی چیانگ مای را به نمایش می‌گذارد.

 

تولد راما IX

این جشنواره در روز تولد پادشاه فقید در ۵ دسامبر همراه با رژه برگزار می‌شود. این روز به عنوان روز ملی پدر نیز معروف است.

 

جشنواره غذا و سرگرمی چیانگ مای

این جشنواره هر سال با نمایش بهترین غذاهای تایلندی در ماه دسامبر برگزار می‌شود.

 

جشنواره سالانه Wonderfruit

این جشنواره از ۱۲ تا ۱۶ دسامبر ۲۰۱۹ در پاتایا برگزار شده و به منظور تجلیل از موسیقی، هنر و زندگی پایدار برگزار می‌شود.

 

۱۰ دلیلی که شما رو به مالزی می‌کشونه

۱۰ دلیلی که شما رو به مالزی می‌کشونه

۱۰ دلیلی که شما رو به مالزی می‌کشونه

ما در طول ماه گذشته به بررسی کارهایی که در مالزی انجام داده بودیم پرداختیم. در مالزی در جنگل گم شده، فستیوال‌های باستانی را تماشا کردیم، غذاهای لذیذ بسیاری را امتحان نمودیم و در طبیعت جذاب گشت و گذار کردیم.

 

آیا شما به دنبال دلایل بیشتری هستید تا قانع شوید که مالزی یکی از بهترین کشورها برای سفر است؟

 

اگر چنین است، می‌توانید ۱۰ دلیل برای سفر به مالزی را که براساس تجربیات خودمان در این کشور جمع آوری کرده‌ایم، مطالعه نمایید.

مالزی مردم مهربونی داره

مالزی مردم مهربونی داره

مالزی مردم مهربونی داره

مالزی با سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا تفاوت‌هایی دارد. در مالزی، هیچ دستگاه خودپردازی قابل حملی وجود ندارد و فروشندگان خیابانی وجود ندارند. مردم هیچ تلاشی برای فروش به شما نمی‌کنند و در کل همیشه احساس امنیت دارید. به نظر من، مردم مالزی واقعا از دیدار گردشگران خوشحال می‌شوند و همیشه حاضرند به آنها کمک کنند. علاوه بر همه این‌ها، زبان انگلیسی در همه جا صحبت می‌شود و به لطف این که مالزی در گذشته جزو مستعمرات بریتانیا بوده، بسیار راحت‌تر می‌شود با دیگران ارتباط برقرار کرد. در اتوبوس، رستوران، ساحل و هتل، این ارتباطات تبدیل به خاطرات بسیار جالب از سفر ما شد.

حیات وحش مالزی بی‌نظیره

حیات وحش مالزی به شدت متنوع و جذاب است و این یکی از دلایل اصلی برای سفر به این کشور بود، بلکه ممکن است تنها دلیلی باشد که ما تصمیم گرفتیم به بورنئو سفر کنیم و دو هفته در اینجا بمانیم. ما به سپیلوک سفر کردیم و مرکز نگهداری از اورانگوتان‌ها را بازدید کردیم. در آنجا به ما اجازه داده شد که به این حیوانات شگفت‌انگیز نزدیک شویم. پس از آن، ما سه روز شگفت‌انگیز را در جنگل سپری کردیم؛ جایی که به اورانگوتان‌ها، گیبون‌ها، میمون‌های پوزه‌دراز و سوسمارها و صدها حیوان دیگر با رنگ‌های مختلف پرداختیم.

مناظر طبیعی مالزی رو باید دید

مالزی با دارا بودن چشم‌اندازهای طبیعی متنوع از جنگل‌ها تا کوهستان‌ها و سواحل، هرگز خسته شدن را در علاقه‌مندان به تصویربرداری و طبیعت نمی‌آورد. ما به ویژه عاشق جنگل‌های تامان، نگارا و مزارع چای کامرون هایلند شدیم. البته، تعداد زیادی از فضاهای طبیعی دیگری مانند پارک ملی گانونگ مولو و جزایر پرنتیان نیز وجود داشتند که به دلیل محدودیت زمان، قادر به بازدید از آن‌ها نبودیم. این یکی دیگر از دلایلی است که ما را به بازگشت به مالزی و بازدید از مناطقی که قبلاً نتوانسته‌ایم ببینیم، مشتاق می‌کند.

تجربه فراموش نشدنی کوهنوری در مالزی

مالزی یک سرزمین زیبایی‌های طبیعی است و برای کاوش آن، به ویژه با پیاده‌روی، فرصت بسیاری وجود دارد تا به طبیعت نزدیک شوید. در این کشور، مسیرهای زیادی برای کوهنوردی وجود دارند. ما خودمان به جنگل‌های تامان، نگارا، کینابالو، و کامرون هایلند سفر کردیم و حتی گم شدیم. سپس، دو روز را صعود به تپه‌ها در کامرون هایلند گذراندیم. البته، اینها همه نیستند؛ چرا که منظره‌های ساحلی زیبایی نیز در لنکاوی موجود است که به عنوان بهشتی واقعی به حساب می‌آیند. ارزش دانستنی است که بلندترین درخت دنیا به تازگی در بورنئو کشف شده است!

فرهنگ مالزی

یکی از دلایل اصلی علاقه‌مندی ما به مالزی، بوجود آمدن یک فرهنگ متنوع است که در کشورهای دیگر به همین شکل وجود ندارد. با ورود به این کشور، شما می‌توانید این را در اولین روزها به سرعت تجربه کنید. در شهرها، ما از مساجد به معابد پاگودا تایوئیست دسترسی داریم، در حالی که معبدهای هندو کمی فاصله دیگری دارند. مالزی، محصولی از سه فرهنگ مختلف، یعنی مالایی، هندی و چینی، است. در حقیقت، می‌توان گفت که مالزی خود یک قاره آسیایی است.

فستیوال‌های مالزی

فستیوال‌های بسیار جذاب در مالزی، نتیجه مستقیم فرهنگ‌های متنوع این کشور است. ما در دورهٔ ژانویه و فوریه به مالزی سفر کردیم و موفق شدیم دو جشن بزرگ را تجربه کنیم؛ جشن تایپوسام و جشن سال نوی چینی. هر ماه در سراسر مالزی، فستیوال‌های زیادی با اهداف مذهبی و غیرمذهبی، ورزشی و فرهنگی برگزار می‌شود. همچنین، شهر مالاکا به عنوان یکی از جاذبه‌های خیره‌کننده مالزی شناخته می‌شود و ما در سفر آینده حتماً آن را نیز بازدید خواهیم کرد.

ارزش پول مالزی

مالزی ممکن است ارزان‌ترین کشور در منطقه جنوب شرق آسیا نباشد، اما ارزش پول خود را دارد. قیمت‌ها بسیار مناسب هستند و به مقایسه با استانداردهای غربی، کیفیت محل اقامت و حمل و نقل عالی است. ما در مهمان‌خانه‌هایی با بودجهٔ ما، بین پنجاه تا هشتاد رینگیت برای یک اتاق دوتخته پرداخت کردیم. این اتاق‌ها شامل سیستم تهویه هوا و سرویس بهداشتی اختصاصی بودند. همچنین، اتوبوس‌ها و قطارها بهتر از وسایل حمل و نقل مشابه در تایلند و لائوس بودند.

شهرهای زیبای مالزی

یکی از نقاط ضعف من، شهرهای بزرگ آسیا است. من عاشق ترافیک و همچنین جو شلوغ این شهرها هستم و به فود کورت‌ها و فروشنده‌های خیابانی آن‌ها علاقه دارم؛ جایی که مذهب و فرهنگ به یکدیگر آمیخته شده‌اند. پایتخت مالزی، کوالالامپور، به شمار بهترین شهرهای جنوب شرق آسیا می‌رود و پر از جاذبه‌های دیدنی است که شما را برای چندین روز سرگرم خواهند کرد. با این حال، برای ما، سورپرایز واقعی شهر پنانگ بود؛ بهترین شهری که دیده بودیم! این شهر بسیار عالی با غذاهای خوشمزه، جاهای دیدنی، مراکز فرهنگی و طبیعت بسیار عالی است که همه در یک شهر کوچک جمع شده‌اند.

ساحل‌های مالزی

ما به سفر به سواحل علاقه زیادی نداریم و برای ما یک یا دو روز کفایت می‌کند. با این حال، در مالزی سواحل بسیار زیبایی دیدیم. ساحل پولائوساپی در کنار خلیج کوتاکینابالو، جایی عالی برای گذراندن روزهای تعطیل است. سواحل زیبایی در لنکاوی وجود دارد که می‌توانند جزیره‌های مناسبی برای ماه عسل باشند و با یک قایق به آن‌ها دسترسی داریم. علاقه‌مندان به شنا و غواصی هم می‌توانند به آرزوی خود برسند زیرا ساحل پولائوسیپادان یکی از مقاصد مشهور برای غواصی در جهان است.

 

غذا در مالزی

برای تکمیل کردن این لیست، گزینه دیگری جز غذا وجود نداشت و باید به غذای مالزیایی اشاره کنیم؛ بهترین غذای دنیا! برای ما، غذاهای پنانگ بهترین غذاهای مالزی بودند. اگر تا به حال به مالزی سفر نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که بلیط مالزی را خریداری کنید و در صورتی که سفری را تجربه نکرده‌اید، بلیط تور مالزی را خریداری کنید تا فرصت دیدن این کشور زیبا را از دست ندهید.

کلام آخر

در این مطلب از سایت مجله به برسی کامل چند کشور معروف آسیایی برای مسافرت خارجی پرداختیم شما اگر قصد سفر خارجی به کشور های آسیایی دارید حتما از کشور هایی که در این مقاله معرفی کردیم دیدن کنید .

شما میتوانید برای گرفتن تور های مختلف به آژانس مسافرتی فلای تودی مراجعه کنید 

امتیاز

مسافرت

تجربه مسافرت خارج از کشورزیباترین مکان های دنیا برای بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *