مسافرت حرفه ای با کمترین هزینه

چگونه یک سفر کم هزینه ولی جذاب داشته باشیم؟

راهکار های مسافرت کم هزینه


یکی از مواردی که به شما کمک میکند زندگی شاد تری داشته و انگیزه کافی برای کار کردن داشته باشید مسافرت میباشد . اما مشکلی که اکثر اوقات با ان مواجه میشوید این است که زمان کافی برای مسافرت ندارید . یا حتی اگر با مشکل زمان مواجه نباشید شاید هزینه های یک سفر برای شما مقرون به صرفه نباشد و نتوانید از پس هزینه های ان به خوبی بر بیایید .

اما این مشکلات به این معنی نیست که شما نمیتوانید سفر کنید . چراکه راهکار هایی وجود دارد که شما میتوانید با هزینه های بسیار کم یک سفر لذت بخش و دلنشین را تجربه کنید .

در این مطلب به برسی راهکار هایی میپردازیم که شما میتوانید به استفاده از ان ها سفر کم هزینه اما با کیفیت را تجربه کنید .

انتخاب بهترین زمان برای سفر و مسافرت خارج از فصل

راهکار های مسافرت کم هزینه

مردم ایران معمولا در فصل بهار و تابستان بیستر مسافرت میکنند.با توجه به افزایش تقاضا مسافرت در این دو فصل ، طبیعتا هزینه ها نیز افزایش میابد .

در این زمان اکثر مکان های دیدنی و تفریحی شلوغ هستند و تور های گردشگری تقاضا بیشتری دارند . با توجه به موارد بالا میتوان به این نتیجه دست یافت که بهترین زمان مسافرت وقتی است که مردم در خانه خود نشسته اند و میلی به سفر ندارند .

بهتر است در تعطیلات به سفر نروید چراکه معمولا هزینه سفر در ایام تعطیل مثل عید نوروز افزایش چشمگیری پیدا میکند . همچنین در ایام تعطیل شلوغی مکان های گردشگری افزایش پیدا میکند و ممکن شما به دلیل شلوغی نتوانید لذت کافی از مسافرت خود را ببرید .

بیشتر بخوانید :چگونه شاد وسالم زندگی کنیم ؟

انتخاب بهترین راه برای سفر

روش های مختلفی وجود دارد که شما را به مقصد میرساند . برای رفتن به سفر لازم نیست که حتما با خودروی شخصی خود سفر کنید . با اینکه شما در خودروی شخصی میتوانید تمام وسایل مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید یا به هر مکانی که میخواهید بروید اما مسافرت با خودروی شخصی هزینه های بالایی در بر خواهد داشت .

شما به غیر از خودرو شخصی میتوانید از تاکسی ، اتوبوس ، قطار ، هواپیما  هم استفاده کنید . در ادامه به برسی هر کدام از این وسایل نقلیه خواهیم رداخت .

مسافرت با هواپیما

راهکار های مسافرت کم هزینه

از راحت ترین و سریع ترین وسایل نقلیه هواپیما میباشد . این راحتی و سرعت بالا دلیل بر بالا رفتن هزینه شما میباشد . اگر به دنبال راحتی و ارامش در سفر خود هستید و هزینه ان برایتان مهم نیست هواپیما یک انتخاب بسیار عالی میباشد اما اگر پایین بودن هزینه سفر برایتان مهم است هواپیما اصلا گزینه مناسبی برای سفر کم هزینه نمیباشد .

مسافرت با تاکسی

اگر مایل به استفاده از خودرو شخصی تان برای مسافرت نیستید و هزینه هواپیما را نیز نمیتوانید پرداخت کنید تاکسی میتواند یک گزینه نسبتا کم هزینه برای سفرتان باشد . شما با سفر با تاکسی میتوانید هر زمان که احتیاج داشتید سفر خود را متوقف کنید و استراحت کنید .

مسافرت با قطار

یکی از گزینه های بسیار خوب برای سفر قطار میباشد . خط های راه اهن ایران از بیشتر شهر ها عبور میکنند اما ممکن است شما در سفر با قطار به همه شهر ها دسترسی نداشته باشید . میتوانید قسمتی از مسیر را با قطار طی کنید وقسمت دیگر را با وسیله نقلیه دیگری طی کنید.

قطار وسیله راحتی برای سفر میباشد و هزینه ان نسبت هواپیما کمتر میباشد ولی سرعت ان زیاد نیست و شما برای چند ساعتی ممکن است در مسیر باشید .

مسافرت با اتوبوس

مسافرت با اتوبوس کمی سخت تر از مسافرت با دیگر وسایل نقلیه میباشد چراکه نه سرعت هواپیما را دارد نه راحتی قطار را ، ولی نکته که وجود دارد این است که هزینه مسافرت با اتوبوس بسیار پایین تر نسبت به قطار و هواپیما میباشد .

مزیتی که اتوبوس نسبت به هواپیما و قطار دارد این است که در اکثر شهر های ایران پایانه اتوبوس رانی وجود دارد و شما میتوانید با اتوبوس به همه شهر های ایران سفر کنید .درضمن شما پرداخت کمی هزینه بیشتر میتوانید بیلیت اتوابوس وی ای پی تهیه کنید که مسافرت با این نوع اتوبوس ها راحت تر از اتوبوس های معمولی میباشد .

از غذا های محلی و خیابانی استفاده کنید

شما معمولا برای راحتی خود دوست دارید در سفر به رستوران بروید ولی این کار باعث به وجود امدن هزینه بالایی برای شما میشود .

از طرف دیگر شما فقط برای دیدن سفر نکرده اید و نیاز به غذا خواهید داشت و درست کردن غذا نیز زمان بسیاری از شما میبرد .

برای حل این مشکل شما میتوانید غذاهای محلی ان شهر را از رستوران های و غذاخوری های کوچک ان شهر تهیه کنید یا غذاهای خیابانی را امتحان کنید .

بعضی از اقامتگاه های بومگردی برای پذیرایی از مسافران خود از غذاهای سنتی و محلی استفاده میکنند. شما میتوانید یا اقامت در ان ها هم در بسیار از هزینه های سفر صرفه جویی کنید هم لذت غذاهای خوشمزه محلی را ببرید .

شهر تهران یکی از شهر هایی است که غذا های خیابانی معروفی دارد . در تهران گردی حتما غذاهای خیابانی تهران را امتحان کنید.

راه دیگری که خیلی کم هزینه تر میباشد این است که برای غذا همراه خود کنسرو ببرید . از مزایای کنسرو این است که در زمان کمی پخته میشود ، در همه جا پیدا میشود و نسبتا قیمت پایینی دارد .

از وسایل نقلیه عمومی در سفر استفاده کنید

راهکار های مسافرت کم هزینه

پس از رسیدن به مقصد برای رفتن مکان هایی که مد نظر دارید از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنید . امروزه اکثر شهر های ایران دارای ناوگان حمل و نقل  عمومی میباشند .

این کار به شما بسیار کمک میکند تا سفر کم هزینه داشته باشید .به علاوه اینکه مسیر هایی برای ناوگان حمل ونقل عمومی به مکان های گردشگری شهر وجود دارد که کار شما را برای رفتن به ان مکان ها اسان تر خواهد کرد .

اقامتگاه های ارزان  رزور کنید

از مهم ترین مواردی که در یک مسافرت وجود دارد داشتن یک سر پناه برای استراحت میباشد . امروزه راه های متفاوتی وجود دارد که انسان برای اقامت خود میتواند از ان در مکان دیگر استفاده کند.برای اقامت در مکان دیگر شما میوانید از قبل یا در همان محل ، هتل، هتل آپارتمان، سوئیت، هاستل، اقامتگاه بومگردی و خانه‌های محلی رزور کنید .

اما نکته ای که وجود دارد این است بعضی از این اقامت گاه ها هزینه های بالایی دارند.برای این مورد هم راه حلی وجود دارد.

یکی از این راه ها  اقامت بومگردی میباشد که هزینه خیلی پایینی دارد . علاوه بر هزینه پایین ، شما در بومگردی مزایای زیادی بدست می اورید .

از مزیت های بومگردی اشنایی با رسم و رسوم ها ، تاریخ ، معماری و فرهنگ شهری میباشد که به ان سفر کرده و قصد اقامت در ان ار دارید . شما با اقامت در اقامتگاه های بومگردی هزینه بسیار پایینی پرداخت خواهید کرد و به علاوه ان ، با شهر مقصد نیز  بیشتر اشنا میشوید .

اقامتگاه های بومگردی مدت زیادی نیست که در شهر های مختلف به وجود امده اند ولی در همین زمان به سرعت بین گردشگران محبوب شده اند . علت این محبوبیت اشنایی بیشتر با زیبایی های شهری است که گردشگر برای سفر خود انتخاب کرده است .

وسایل کمتری با خود ببرید

هرچه سبک تر با وسایل کمتر سفر کنید به نفعتان است . چراکه وقتی شما وسایل زیادی به همراه داشته باشید نمیتوانید به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی جابه جا شوید و مجبور به گرفتن تاکسی دربست میشوید این باعث بالا تر رفتن هزینه های سفر شما میشود.

اما این به این منظور نیست که شما وسایل ضروری که در چک لیست هر سفر باید وجود داشته باشند را به همراه نداشته باشید .

هزینه سفر با تور با هزینه سفر شخصی را مقایسه کنید

شما برای داشتن یک سفر خوب با قیمت مناسب باید در تور های مختلف به دنبال ان بگردید و همینطور هزینه های تور را با هزینه هایی که اگر به صورت شخصی مسافرت کنید ،مقایسه کنید و ببینید کدامیک از اینها برای شما مقرون به صرفه تر میباشد .

اژانس های مختلف مسافرتی بسیاری هستند که خدمات مختلف گردشگری ارئه میدهند .برای سفر کم هزینه میتوانید در بین انها جست و جو گنید ویکی از انها را انتخاب کنید .

اژانس های مسافرتی معمولا خدمات کاملی به شما ارئه میدهند . این خدمات شامل خدماتی از جمله : وسیله حمل و نقل، اقامتگاه، وسلیه تردد در شهر برای دیدن جاهای دیدنی و غذا میباشد . شما وقتی با اژانس مسافرتی ، مسافرت میکنید هزینه تمام مواردی که گفته شد را از قبل پرداخت خواهید کرد .

مورد دیگری که وجود دارد انتخاب مقصد میباشد چراکه قیمت مقصد های مختلف با هم متفاوت است.

برای داشتن یک سفر کم هزینه بهتر است همه هزینه ها را برسی کنید و اگر سفر به صورت شخصی به صرفه تر بود، شخصی سفر کنید یا اگر اینگونه نبود با تور سفر کنید.

رزور اقامتگاه در سراسر ایران به چه صورت است ؟

راهکار های مسافرت کم هزینه

برای داشتن یک سفر کم خرج در مقدار پولی که برای اقامت خود پرداخت میکنید بسیار باید صرفه جویی کنید . در سراسر ایران اقامت گاه های اقتصادی وجود دارد. از نمونه این اقامتگاه ها میتوان به اقامت گاه های بومگردی یا هاستل ها اشاره کرئ . این اقامتگاه ها هزینه کمتری نسبت به هتل دریافت کرده و امکانات نسبتا مطلوبی در اختیار شما قرار میدهند که بسیار در داشتن یک سفر اقتصادی ولی حرفه ای به شما کمک میکند.

برای رزرو اینگونه اقامت گاه ها میتوانید به سایت های معتبر یا آژانس های معتبر مسافرتی مراجعه کنید.

 

سخن پایانی

بدون شک مسافرت یکی از فعالیت های بسیار لذت بخش میباشد . مسافرت میتواند به بهبود روحیه شما و سلامت روان شما بسیار کمک کند. مشکلی که بسیار دیده میشود هزینه های بالای مسافرت میباشد .

ما در این مقاله به معرفی راهکار هایی برای حل کردن این مشکل بزرگ پرداختیم.شما با رعایت نکاتی که در این مقاله به ان اشاره کردیم میتوانید یک سفر کم هزینه و لذت بخش  را تجربه کنید و لذت ببرید .

با مجله همراه باشید، خوش حال میشیم نظراتتون رو در مورد مسافرت با کمترین هزینه با ما در میون بگذارید.

 

5/5 - (3 امتیاز)

مسافرت

مسافرت ارزانمسافرت کم هزینه

10 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *