راهنمای سفر به هند به همراه توصیه مسافران

راهنمای سفر به هند به همراه توصیه مسافران

راهنمای سفر به هند به همراه توصیه مسافران


راهنمای سفر به هند اغلب برای راهنمایی علاقه‌مندان به سفر آماده می‌شود تا در زمان سفر به یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان به آنها کمک کند تا بدون نگرانی در این کشور گسترده گردش کنند. طبق آمار جهانی، هندوستان یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است و در جنوب قاره آسیا و در نزدیکی آب‌های اقیانوس هند قرار دارد و هر سال میزبان میلیون‌ها گردشگر از کشورهای مختلف جهان برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این کشور است. هند زمینی وسیع برای ماجراجویی و کشف زیبایی‌های طبیعی و آشنا شدن با آداب و رسوم محلی هندوستانی است و تنوع فرهنگی و غذایی نیز یکی از جذابیت‌های سفر به این کشور محسوب می‌شود. اگر علاقه‌مندید به کشف مناظر طبیعی و تجربه غذاهای جدید، حتما تا انتهای این مقاله از مجله گردشگری همراه با ما باشید تا شما را بیشتر با هندوستان آشنا کنیم.

راهنمای سفر به هند

راهنمای سفر به هند

راهنمای سفر به هند

کشور هند در ناحیه جنوب‌ شرقی آسیا واقع شده‌است و پایتخت آن شهر دهلی است که یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور است. دهلی در بخش شمالی هندوستان واقع شده و یکی از مراکز گردشگری این کشور توریستی محسوب می‌شود. یکی از دلایل اصلی علاقه گردشگران برای سفر به هندوستان، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و آثار باستانی، تسلط اکثر مردم به زبان انگلیسی است که باعث شده گردشگران در زمان سفر به این کشور بتوانند به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنند و مشکلی از نظر تعامل نداشته باشند.

شغل بسیاری از مردم در روستاها و نواحی شهری کوچک در هند کشاورزی، دامداری و تولید محصولات غذایی و دستبافت است و صنعت گردشگری یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدزایی این کشور محسوب می‌شود. در راهنمای سفر به هند باید به این نکته اشاره کنیم که مردم هند به سنت‌ها و باورهای دینی خاص شهرت دارند، به همین دلیل احترام به اصول آنها در زمان سفر به این کشور برای گردشگران ضروری است.

اطلاعات موردنیاز

زبان رسمی:

هندی، انگلیسی

پایتخت:

دهلی

مشهورترین فرودگاه بین‌المللی:

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی

واحد پول:

روپیه هند (INR)

پیش شماره تلفن:

۹۱+

شماره‌های ضروری امدادی:

پلیس: ۱۰۰

آتش‌نشانی: ۱۰۱

آمبولانس: ۱۰۲

جهت رانندگی:

چپ

اختلاف زمانی با ایران:

۲ ساعت جلوتر از ایران است.

ویزا:

برای ورود اتباع ایرانی داشتن ویزا الزامی است

دین اغلب مردم:

هندوئیسم

نوع برق شهری:

برق شهری در هند ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

موقعیت جغرافیایی هند

کشور هند در جنوب قاره آسیا واقع شده و از شمال با کشورهای نپال، چین و بوتان، از شرق با بنگلادش و میانمار، از جنوب با سری‌لانکا و اقیانوس هند و از غرب با پاکستان همسایه است. وسعت بزرگ این کشور یکی از اصلی‌ترین دلایل تنوع آب‌وهوایی هندوستان محسوب می‌شود، این کشور حدود ۳.۲۸۷ میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد و یکی از بزرگترین کشورهای جهان است. تنوع جغرافیایی در این کشور باعث شده گردشگران فرصتی رویایی برای تماشای کوهستان‌ها، دشت‌ها، صحراها، جزایر و سواحل طولانی در ساحل اقیانوس هند داشته باشند. برخی از عناصر برجسته جغرافیایی همچون کوه‌های هیمالیا در شمال، دشت‌های گنگتیک در مرکز، صحرای تراریک در غرب و ساحل مالابار در جنوب این کشور جز جاذبه‌های طبیعی مشهور هندوستان در سطح جهانی است. هند دارای رودخانه‌های مهمی همچون گنگا، یمونا، براهماپوترا است و خط ساحلی طولانی در کنار اقیانوس هند دارد.

بهترین زمان برای سفر به هند

بهترین زمان برای سفر به هند

بهترین زمان برای سفر به هند

هند کشوری وسیع با جاذبه‌های متنوع است و در اکثر روزهای سال از گردشگران خارجی با ملیت‌های مختلف پذیرایی می‌کند. اما بهترین زمان برای سفر به این کشور همان طور که در راهنمای سفر به هند هم ذکر شده، از نظر بسیاری از گردشگران و مردم محلی میان اکتبر (مهر) تا مارس (اسفند) است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هند کشوری بزرگ است و در تمام نقاط این کشور آب و هوا یکسان نیست.

کوه‌های هیمالیا از ورود هوای سرد به مناطق جنوبی هند جلوگیری می‌کنند و نواحی شمالی هم در طول فصل پاییز و زمستان آب و هوایی معتدل و خنک دارند. به طور خاص باید بگوییم که هند کشوری گرمسیر است که وقوع بادهای موسمی در فصل‌های بهار و پاییز آب و هوای این کشور را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. بهترین زمان سفر به شهرهای شمالی همچون آگرا، جیپور و دهلی بین اکتبر و مارس است، برای سفر به شهرهای گوا و کلارا دسامبر تا مارس بهترین زمان است.

وضعیت آب و هوایی کشور هند

آب و هوای هند بسیار متنوع است و از نظر اقلیم می‌توان آن را به چند ناحیه تقسیم کرد. این تقسیمات به طور کلی شامل مناطق گرم و مرطوب، مناطق خشک و بیابانی، مناطق سرد و کوهستانی و مناطق ساحلی هستند. فصل بارانی یا موسم مانسون در بیشتر مناطق هند از ژوئن تا اوایل اکتبر ادامه دارد. این فصل بارانی همراه با بارش‌های فراوان از سواحل هندی دریای عرب و اقیانوس هند به داخل خشکی هند می‌آید و اهمیت زیادی برای کشاورزان دارد.

مناطق گرم و مرطوب: نواحی شرقی و جنوبی هند، به عنوان مثال بخش‌هایی از بنگال، آسام، و جزایر اندامان و نیکوبار به عنوان نمونه‌های مناطق گرم و مرطوب شناخته می‌شوند. این نواحی دارای تابستان‌های گرم و بارانی و زمستان‌های معتدل هستند.

مناطق خشک و بیابانی: منطقه تراریک در غرب هند و راجستان به عنوان نماینده‌های مناطق خشک و بیابانی این کشور شناخته می‌شوند. این نواحی دارای تابستان‌های بسیار گرم و خشک و زمستان‌های سرد هستند.

مناطق سرد و کوهستانی: ایالات هیماچال پرادش، اتراخند، کشمیر و بخش‌هایی از اترانچال پرادش به عنوان نمایندگان مناطق سرد و کوهستانی در این کشور شناخته می‌شوند. این نواحی دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های سرد و برفی هستند.

مناطق ساحلی: سواحل جنوبی و جنوب‌غربی هند، از جمله سواحل کرالا و گوا به عنوان مناطق ساحلی شناخته می‌شوند. این نواحی دارای آب و هوای گرم و مرطوب در طول سال هستند و رطوبت در اغلب روزهای سال در این مناطق بالا است.

هزینه های سفر به هند

هزینه سفر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های گردشگران قبل از عزیمت به مقصد مورد نظر است، که در راهنمای سفر به هند هم باید به آن اشاره کنیم. این هزینه شامل مواردی از قبیل محل اقامت، مدت سفر، وسیله حمل و نقل، هزینه خوراک و گشت شهری و مواردی از این دست است. به صورت کلی به دلیل تنوع امکانات، سفر به هند نسبت به بسیاری از کشورهای جهان نسبتاً ارزان و مقرون به صرفه است و گردشگران با بودجه‌ای محدود هم می‌توانند سفری هیجان انگیز به این سرزمین رنگارنگ داشته باشند. با توجه به گزارش سایت Champion Traveler، میانگین هزینه‌های یک سفر ۷ روزه به هند برای یک سفر انفرادی حدود ۹۱۱ دلار آمریکا و برای زوج‌ها ۱۶۰۰ دلار و برای خانواده‌های ۴ نفره ۳۱۹۳ دلار تخمین زده می‌شود که البته این هزینه با توجه به سبک سفر متغیر است.

هزینه هتل در هند

هزینه هتل در هند

هزینه هتل در هند

در هند هتل‌ها و اقامتگاه‌ها تنوع زیادی دارد و از هتل‌های لوکس و بوتیک هتل‌ها در شهرهای بزرگ تا هتل‌های اقتصادی و هاستل‌ها برای کوله‌گردها در این کشور فضا برای اقامت فراهم شده است. هتل‌های مدرن و لوکس این کشور اغلب در مناطقی همچون راجستان و شیملا قرار دارند، هزینه اقامت در هتل‌ها بسته به نوع و موقعیت هتل متغیر است. به طور معمول اما هزینه اقامت هر شب در هتل‌های ارزان این کشور مبلغی در حدود ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ روپیه و هتل‌های لوکس به طور متوسط بین ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ روپیه یا بیشتر است.

هزینه های خوراک

اگر به تجربه طعم‌های جدید در سفر علاقه دارید، هند یکی از بهترین مقاصد برای سفر محسوب می‌شود. در این کشور انواع غذاهای متنوع و خوشمزه در هر نقطه‌ای قابل دسترسی برای گردشگران قرار دارد. شما می‌توانید طعم غذاهای اصیل هندی را در رستوران‌های لوکس یا در دکه‌های خوراکی در خیابان‌های دهلی تجربه کنید. هزینه یک وعده‌ غذای کامل در رستوران‌های ارزان معمولاً بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ روپیه است و در رستوران‌های متوسط و به بالا برای دو نفر این هزینه میان ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ روپیه متغیر است. در بیشتر رستوران‌های این کشور همچنین گزینه‌های متعددی برای گیاه‌خواران موجود است و منوهای ویژه‌ای برای آنها تدارک دیده شده است. هزینه انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد نیز در این کشور بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

مشهورترین جاذبه‌های دیدنی هند

مشهورترین جاذبه‌های دیدنی هند

مشهورترین جاذبه‌های دیدنی هند

هند دارای میراث غنی فرهنگی و طبیعی است که باعث می‌شود توریست‌ها در زمان سفر به این کشور از دیدن این حجم از تنوع و زیبایی متحیر شوند و از دیدن این جاذبه‌ها لذت ببرند. تعداد آثار تاریخی، مناظر طبیعی و مکان‌های دیدنی کشور هندوستان به قدری زیاد است که ممکن است در یک سفر کوتاه چند روزه فرصت کافی برای بازدید از همه آنها وجود نداشته باشد. بسیاری از گردشگران به همین دلیل چند بار به کشور هند سفر می‌کنند یا برای عزیمت به این کشور با تورهای گردشگری همراه می‌شوند تا برنامه سفر منظمی داشته باشند. به‌طور کلی اما مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های کشور هندوستان که پیشنهاد می‌شود حتماً در زمان سفر از آنها دیدن نمایید عبارت‌اند از:

تاج محل

این ساختمان زیبا در شهر آگرا واقع شده و به عنوان یکی از شگفتی‌های جهان شناخته می‌شود، بسیاری از گردشگران فقط برای دیدن این مکان زیبا و خیره کننده به کشور هندوستان سفر می‌کنند تا این ساختمان سفید رنگ را از نزدیک ببینند.

معابد و بازارهای دهلی

پایتخت هند دارای مجموعه‌ای از معابد، بازارها، موزه‌ها و مکان‌های تاریخی است که برای دیدن بسیار جذاب است، دهلی به عنوان پایتخت کشور هند جاذبه‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده که برای بازدید از همه آنها چند روزی زمان نیاز است.

فورت آمبر

این قلعه تاریخی در شهر جیپور واقع شده و جز بناهای ارزشمند تاریخی و آثار معروف دیدنی کشور هند محسوب می‌شود. این قلعه با معماری فوق‌العاده و تزئینات منحصر به فردی که دارد بین گردشگران شهرت زیادی پیدا کرده است.

گوا

گوا

گوا

شهر گوا با سواحل زیبا در مجاورت اقیانوس و مهمان‌نوازی فراوان برای توریست‌ها جذابیت خاصی دارد و یکی از مقاصد جذاب در کشور هند برای گذراندن تعطیلات است.

جزیره سنتا کروز

جزیره زیبا در اقیانوس هند با مناظر طبیعی آرامش‌بخش و فرصت‌های تفریحی فراوان، این جزیره فضایی کاملاً لوکس برای گذراندن یک تعطیلات خاطره‌انگیز دارد.

قلعه سرخ

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی هند که متعلق شاه جهان بوده و با ماسه‌های قرمز رنگ ساخته شده است.

دروازه هند

در شهر بمبئی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی وجود دارد که این دروازه با ارتفاع زیاد یکی از منحصر به‌فردترین سازه‌ها است. این دروازه به مناسبت ورود پادشاه جرج پنجم به هندوستان ساخته شده است.

قلعه آگرا

سازه نظامی که در شهر آگرا در نزدیکی بنای مشهور تاج محل قرار دارد و جز مشهورترین جاذبه‌های دیدنی کشور هند است.

چشیدن طعم غذاهای هندی در سفر

چشیدن طعم غذاهای هندی در سفر

چشیدن طعم غذاهای هندی در سفر

تجربه چشیدن طعم غذاهای هندی به تنهایی می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل برای سفر به کشور هندوستان باشد. اکثر گردشگرانی که از کشورهای مختلف به هند می‌روند، علاقه دارند طعم لذیذ و بی‌نظیر غذاهای سنتی این کشور را تجربه کنند و با رسوم و آداب غذا خوردن مردم این کشور آشنا شوند. تنوع غذاهای خوشمزه در شهرهای مختلف این کشور مانند دهلی و گوا بسیار فراوان است و ادویه‌ها به‌ویژه ادویه‌های تند نقطه مشترک همه این غذاها هستند. از مشهورترین غذاهای هندی که بین گردشگران نیز محبوبیت زیادی دارد، می‌توان به مرغ کری، ساموسا، مرغ تندوری، قورمه قرمه (خورشت گوشت)، آلو گچچی و چندال اشاره کرد. یکی از مشهورترین نوشیدنی‌های کشور هند هم چای ماسالا است که ترکیبی ویژه از ادویه‌های مختلف دارد و جز محبوب‌ترین نوشیدنی‌های هند بین گردشگران محسوب می‌شود.

معروفترین رستوران‌های هند

بی‌تردید غذاهای خیابانی هند و روش تهیه این غذاها یکی از جاذبه‌های این کشور وسیع برای گردشگران و توریست‌های خارجی به شمار می‌آید، اما برخی از گردشگران تمایل دارند طعم اصیل غذاهای متنوع هندی را در رستوران‌ها تجربه کنند.

عطر و طعم خاص غذاهای سنتی این کشور به تنهایی می‌تواند یکی از دلایل سفر به هند برای گردشگران خارجی باشد. در کشور هند چیزی به نام غذای معمولی وجود ندارد، در تمامی شهرهای هند از کرالا تا کلکته می‌توانید غذاهای محلی جذاب هند را پیدا کنید و طعم این غذاهای رنگارنگ را در کافه‌های کوچک محلی یا رستوران‌های لوکس و مجلل تجربه کنید. مرغ تیکا ماسالا، راگو جوش، کوفته مالائی و نان و مرغ تنوری از مشهورترین غذاهای هندی هستند که در منوی بسیاری از رستوران‌های معروف این کشور برای میهمانان ارائه می‌شوند.

در شهر دهلی منطقه چاندی چوک و رستوران “هالدی رامز” بهترین گزینه برای لذت بردن از یک وعده ناهار خوشمزه با هزینه‌ای مقرون به صرفه است. رستوران اصفهان (Esphahan) در آگرا و رستوران لالیت (Lalit) در دهلی نیز جز معروفترین رستوران‌های این کشور به شمار می‌روند.

حمل و نقل عمومی در هند

تنوع وسایل حمل و نقل عمومی در کشور هند بسیار فراوان است و گردشگران بر اساس بودجه و نیاز خود می‌توانند بهترین انتخاب را برای سفر در این کشور انجام دهند. در شهرهای بزرگ همچون دهلی، مترو به عنوان یکی از بهترین و سریع‌ترین وسایل حمل و نقل درون شهری شناخته می‌شود و از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب قطارها برای انتقال مسافران در دسترس هستند.

کرایه تاکسی در هندوستان همانند بسیاری از کشورهای دیگر با متر محاسبه می‌شود و هزینه سفر با این وسیله گران است. اما یک جایگزین ارزان و در دسترس برای تاکسی در این کشور ریکشا و توتوک هستند که در اکثر مناطق شهری قابل دسترسی هستند. تاکسی‌های آنلاین مانند اوبر نیز یک انتخاب مناسب برای سفرهای درون شهری با هزینه کمتر هستند. اتوبوس‌ها نیز در مسیرهای مختلف شهرهای هند فعالیت دارند، اما جمعیت بالا ممکن است استفاده از اتوبوس برای گردشگران بهترین گزینه نباشد.

برای سفر بین شهری در هند: پرواز یا قطار؟

افرادی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر هستند، می‌توانند برای سفرهای بین شهری از قطارهای هند استفاده کنند. البته باید توجه داشت که با سفر با قطارها ممکن است با شلوغی و تأخیر مواجه شوید. افرادی که محدودیت بودجه ندارند، می‌توانند از پروازهای داخلی استفاده کنند که به آسانی امکان سفر راحت به شهرهای مختلف کشور را فراهم می‌کنند. با این حال، هزینه‌های مربوط به حمل و نقل از فرودگاه به مرکز شهر نیز باید به هزینه‌های سفر اضافه شود.

معروفترین بازارهای محلی و مراکز خرید هند

تنوع و تعداد بازارهای سنتی و محلی در شهرهای مختلف کشور هندوستان فراوان است و در اکثر شهرهای این کشور بازارهای محلی هر روز یا هر هفته برگزار می‌شوند که گردشگران می‌توانند از نزدیک با محصولات و فرهنگ محلی آشنا شوند و از خرید آن‌ها لذت ببرند. در این بازارها انواع غذاهای محلی، ادویه‌ها، جواهرات دست‌ساز، پارچه‌ها، صنایع دستی و اشیای قدیمی به فروش می‌رسد و گردشگران می‌توانند با فروشندگان این بازارها مذاکره کنند. همچنین تنوع مراکز خرید لوکس و بزرگ در شهرهای بزرگ همچون دهلی، مومبئی و آگرا فراوان است و گردشگران می‌توانند برای خرید هدایا و سوغاتی‌ها از فروشگاه‌های این مراکز خرید نیز بازدید کنند. برخی از مراکز معروف عبارت‌اند از:

مرکز خرید آر سیتی (R-City Mall)

بازار جانپات (Janpath Market)

مرکز خرید دی ال اف امپوریو (DLF Emporio)

فشن استریت (Fashion Street)

مرکز خرید سلبریشن اوماکس (Omaxe Celebration Mall)

چندی چاوک (Chandni Chowk)

ساروجینی نگر (Sarojini Nagar)

مرکز خرید گریتر کایلاش (Greater Kailash)

گذری به تاریخ هندوستان

تاریخ هندوستان بسیار پربار و پر از رویدادهای مهم است. این سرزمین با تاریخ چند هزار ساله‌اش یکی از مکان‌های باستانی مهم جهان به شمار می‌رود. در طول تاریخ، هندوستان شاهد حکومت‌های مختلفی بوده است و سال‌های طولانی تحت استعمار دولت بریتانیا به سر برده است. یکی از وقایع مهم در تاریخ اخیر این کشور، مبارزات مهاتما گاندی برای استقلال هندوستان از حکومت بریتانیا در قرن بیستم و تأسیس جمهوری هند در سال ۱۹۴۷ بوده است. هند همچنین به عنوان یک مرکز فرهنگی و مذهبی مهم شناخته می‌شود و مردم این کشور با ادیان و باورهای مختلفی زندگی می‌کنند. هندوئیسم و بودایی‌ها از معروف‌ترین ادیان در این کشور هستند و جمعیت زیادی از مردم هند پیرو این ادیان می‌باشند.

باید ها و نبایدها در زمان سفر به هند

مجموعه‌ای از مواردی که باید و نباید در سفر به هند رعایت کرد، بسیار گسترده است. زیرا در این کشور افراد با تنوع فرهنگی و مذهبی زیادی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و احترام به همه اقشار مردمی این کشور یکی از ضرورت‌های مهم در سفر به هند است. مردم این کشور تدابیر و فرهنگ خاص خود را دارند و مذاکره در زمان خرید کالا یکی از بهترین راهکارها برای خرید اقتصادی در هندوستان به شمار می‌آید. همچنین احترام به طبیعت، جانوران و گیاهان این کشور و نگهداری بهداشتی خود از مهم‌ترین مسائلی است که باید در هنگام سفر به هند مورد توجه قرار گیرد. متأسفانه تأخیر در حمل و نقل در این کشور امری معمول و رایج است و افراد محلی به مراتب منظم‌تر از افراد خارجی به نظر نمی‌رسند. همچنین باید توجه داشت که جاده‌های این کشور برای رانندگی افراد غیر محلی مکان ایمنی نیستند و احتمال وقوع حوادث رانندگی در این جاده‌ها بسیار بیشتر است.

توصیه‌های مسافران برای سفر به هند

توصیه‌های مسافران برای سفر به هند

توصیه‌های مسافران برای سفر به هند

قبل از سفر به هند، معمولاً گردشگران نیاز دارند که راهنمای سفر به هند را مطالعه کرده و خود را برای سفری ماجراجویانه و پرمخاطرات به این کشور آماده کنند. چرا که در این کشور اقدامات و نهادینه‌های محلی بسیار زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

عدم رعایت اصول بهداشتی در این کشور یکی از مسائلی است که گردشگران وسواسی باید قبل از سفر به هند برای آن آماده باشند و اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها انجام دهند. لباس‌های مناسب و پوشیده برای بازدید از مکان‌های مذهبی نیز بسیار حائز اهمیت است. برخی از توصیه‌های اصلی برای گردشگران قبل از سفر به هند عبارتند از:

واکسیناسیون: حتماً واکسین‌های هپاتیت B، A، کزاز و تیفوئید را قبل از سفر به هند تزریق کنید.

لباس‌ها: همواره در هنگام بازدید از مکان‌های مذهبی، لباس‌های مناسب را پوشیده باشید.

شارژ وسایل الکترونیکی: همواره شارژرهای موبایل و دیگر وسایل الکترونیکی را با خود داشته باشید.

کفش‌های راحت: برای گشت و گذار روزانه از کفش‌های راحت استفاده کنید.

قفل: استفاده از قفل‌های مقاوم برای کیف و چمدان در زمان سفر به هند ضروری است، زیرا در این کشور آمار سرقت‌ها بالا است.

کوله‌پشتی کوچک: یک کوله‌پشتی با حجم کوچک برای سفرهای یک روزه بسیار مفید است، قرار دادن مواد غذایی و لوازم بهداشتی در این کوله‌پشتی احساس راحتی شما را در طول سفر به هند افزایش می‌دهد.

لباس‌های مناسب فصل: لباس‌هایی که با فصل سفر هماهنگ باشند را با خود ببرید، داشتن چتر و رخت‌آویز در هنگام سفر به هند در فصل بهار و تابستان بسیار ضروری است.

مواد دفع حشرات: در فصل‌های گرم، حتماً موادی مانند پشه‌زدایی، توری، جوراب‌های ضد حشرات و پمادهای دفع نیش حشرات را همراه داشته باشید.

آب آشامیدنی: همیشه یک بطری آب آشامیدنی همراه خود داشته باشید، زیرا پیدا کردن آب آشامیدنی به راحتی در کشور هند امری آسان نیست.

سوالات متداول

۱. محبوب‌ترین غذاهای هندی چی هستند؟

از پرطرفدارترین غذاهای هندی که بین گردشگران نیز مورد توجه زیادی قرار می‌گیرند، می‌توان به مرغ ماکنی، سمبوسه، مرغ تاندوری، روغن‌جوش (خورشت بره)، خورشت آلود و نخود اشاره کرد.

۲. زبان اصلی مردم در هند چیست؟

زبان اصلی مردم هند و انگلیسی است، بیشتر مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و البته زبان هندی نیز در مناطق شهری و روستایی این کشور پرکاربرد است.

۳. فاصله فرودگاه دهلی با مرکز شهر چقدر است؟

فرودگاه گاندی در شهر دهلی در فاصله ۱۶ کیلومتری از مرکز این شهر قرار دارد و مساحت آن حدود ۲۰۰۰ هکتار است. مسافرانی که از طریق این فرودگاه وارد شهر دهلی می‌شوند، می‌توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به مناطق مختلف شهر دهلی بروند.

۴. آیا امکان دریافت ویزای گردشگری برای هند بدون نامه‌ی دعوت وجود دارد؟

بله، برای سفر به شهرهای مختلف هند باید حتماً قبل از سفر به این کشور ویزای لازم را دریافت کنید و گردشگران ایرانی می‌توانند بدون نیاز به نامه‌ی دعوت برای دریافت ویزای گردشگری این کشور اقدام کنند.

۵. بهترین جاذبه‌های طبیعی هند کدام هستند؟

دریاچه دال در جامو و کشمیر، ماجولی در آسام، فلات کاس در ماهاراشترا، دره نوبران در لاداخ، دریاچه چاندرتال در هیماچال و جزیره آگاتی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی هند به شمار می‌روند.

۶. مدت زمان پرواز دهلی از مبدأ تهران چند ساعت است؟

به طور متوسط مدت زمان پرواز بین تهران و دهلی حدود ۴ ساعت است و این پرواز در حال حاضر به صورت رفت و برگشت و تنها توسط هواپیماهای ایرلاین ماهان انجام می‌شود.

۷. بهترین زمان برای سفر به کشور هند چه وقت است ؟

اگر قصد سفر به هند را دارید، بهترین زمان برای سفر به این کشور در اواخر پاییز است. دمای هوا در این فصل به میزانی متعادل‌تر است و رطوبت هوا نیز به حداقل خود می‌رسد.

کلام آخر

هند یک کشور گسترده با تاریخی پربار است که به هنر، فرهنگ باستانی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعت زیباش معروف است، سفر به این کشور باعث می‌شود با معماری و فرهنگ حاکمان افغان، ترک، مغول، بریتانیایی و هندی آشنا شوید. در این کشور تنوع جاذبه‌های گردشگری بسیار فراوان است و اغلب گردشگران موفق نمی‌شوند در یک سفر کوتاه چند روزه از همه مناطق دیدنی این کشور بازدید کنند.

 

 

 

 

 

امتیاز

مسافرت

تجربه مسافرت خارج از کشورمسافرت خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *