بررسی مشخصات گوشی Z Flip 5 سامسونگ

بررسی مشخصات گوشی Z Flip 5 سامسونگ

بررسی مشخصات گوشی Z Flip 5 سامسونگ


آیا گوشی Samsung Galaxy Z Flip 5 ارزش خرید دارد؟

در اینجا، جدیدترین عضو خانواده سامسونگ از محصولات تاشو، به نام Galaxy Z Flip 5 را بررسی خواهیم کرد و بررسی خواهیم کرد که آیا به‌روزرسانی امسال ارزش خرید دارد یا خیر. سامسونگ چه تغییرات و بهبودهایی را برای نسل جدید از گوشی‌های تاشو خود در نظر گرفته است. با  مجله در این بررسی از مشخصات Samsung Galaxy Z Flip 5 همراه باشید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Samsung Galaxy Z Flip 5

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Samsung Galaxy Z Flip 5

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Samsung Galaxy Z Flip 5

حالا به بررسی بخش طراحی و کیفیت ساخت گوشی Samsung Galaxy Z Flip 5 می‌پردازیم. این گوشی دارای یک طراحی بسیار منحصر به فرد و شیک است که باز شده، به شکل یک کتاب تاشو درآمده و به آسانی در جیب شما جا می‌گیرد. بدنه اصلی از آلومینیوم تولید شده و پشت گوشی از شیشه Gorilla Glass Victus 2 ساخته شده است. یک نمایشگر با اندازه ۳٫۴ اینچ در بالای گوشی قرار دارد که به نسبت نسل قبلی، یعنی Galaxy Z Flip 4، بزرگ‌تر شده است. این نمایشگر به شکلی تخت و به نوعی به آیکون فولدر شبیه ساخته شده است و دارای یک بریدگی در قسمتی که دوربین‌های اصلی قرار دارند، می‌باشد. این بریدگی ممکن است کمی آزاردهنده باشد. همچنین، این گوشی دارای یک لولای فوق‌العاده جذاب است و وقتی گوشی را ببندید، هیچ درز یا شکافی در وسط وجود ندارد و گوشی به طور کامل بسته می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود گرد و خاکی که ممکن بود در این محل جا بگیرد، وارد نشود و به صفحه نمایش آسیب نرسد. در قسمت پایینی گوشی که باز کردید، درگاه USB-C، میکروفون و اسپیکر قرار دارند. دکمه پاور در لبه راست قرار دارد و همچنین حسگر اثر انگشت به این دکمه ترکیب شده است. دکمه‌های تنظیم صدا نیز در همین قسمت قرار دارند. در بالای گوشی، یک میکروفون دیگر قرار دارد و در لبه سمت چپ، شیار سیم کارت قرار دارد که تنها از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند.

پنل جلویی دارای یک نمایشگر تخت است که متاسفانه برآمدگی و فرورفتگی در وسط آن هنوز وجود دارد و به صورتی که باید صاف نشده است. دوربین سلفی در یک پانچ هول بسیار کوچک در بالا و وسط قرار دارد و اگر از یک تصویر زمینه تیره یا مشکی استفاده کنید، دیگر قابل مشاهده نخواهد بود. یک لایه پلاستیکی هم در دور ور نمایشگر قرار داده شده است که زمانی که گوشی بسته می‌شود، بر روی آن قرار می‌گیرد و جلوی وارد شدن آسیب به نمایشگر را می‌گیرد. این گوشی دارای گواهی IPX8 نیز است که ضد آب است، اما متاسفانه در مقابل گرد و غبار مقاومی ندارد. این موضوع به معنای آن است که لولای گوشی هنوز نتوانسته استانداردهای مورد نیاز برای مقاومت در برابر گرد و غبار را ارتقاء دهد و به همین دلیل، گرد و خاک به داخل آن وارد شده و باعث خرابی نمایشگر می‌شود. لولای گوشی به گونه‌ای طراحی شده است که باید تا حدی باز شود تا بتوانید پس از آن آن را به صورت دلخواه تنظیم کنید. این لولا در وسط به طور ثابت قرار نمی‌گیرد، اما از این نقطه به بعد می‌توانید آن را در هر زاویه‌ای تنظیم کنید تا به طور مطمئن قرار بگیرد و از آن استفاده کنید.

در کل، از نظر طراحی، این گوشی واقعاً یک محصول منحصر به فرد و جذاب است. این امکان را به شما می‌دهد که آن را به راحتی در هر مکانی که بخواهید قرار دهید. این نمایشگر پشتی نیز بهبود یافته است، اما هنوز یک مشکل کوچک در باز شدن کامل آن وجود دارد که نیاز به بهبود دارد.

بیشتر بخوانید : بررسی مشخصات گوشی Xiaomi 13 Lite

بررسی نمایشگر سامسونگ Z Flip 5

حالا به بخش بعدی، یعنی صفحه نمایش، برویم. در اینجا نمایشگر سوپر امولد ۶٫۷ اینچی را می‌بینیم که واقعاً کیفیت بالایی دارد. با این حال، باید توجه کنیم که هنوز هم مشکلاتی مانند فرورفتگی و برآمدگی در وسط آن وجود دارد. این نمایشگر از فناوری LTPO بهره می‌برد، که به اون اجازه می‌دهد تا نرخ تازه‌سازی خود را از ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد. این نمایشگر دارای عمق رنگ عالی است و کیفیت تصویر بسیار جذابی دارد. سرعت عملکرد آن بسیار خوب است و روشنایی مناسبی دارد. در کل، می‌توان گفت که سامسونگ همچنان در زمینه نمایشگرها عملکرد بسیار خوبی دارد، و این نمایشگر داخلی نیز این ویژگی را به خوبی نشان می‌دهد.

نمایشگر بیرونی این گوشی دارای یک صفحه سوپر امولد ۳٫۴ اینچی است، اما دارای وضوح ۷۲۰ پیکسلی است که در برخی موارد، به ویژه در زوم کردن یا دقت بالا نگاه کردن، ممکن است پیکسل‌ها قابل مشاهده باشند که کمی غیرجذاب است. این نمایشگر دارای نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتزی است و امکان تغییر نرخ تازه‌سازی به بالای ۱۲۰ هرتز را ندارد. این مسئله باعث می‌شود که استفاده از آن در برخی موارد محدودتر شود.

بررسی باتری و شارژدهی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۵

بررسی باتری و شارژدهی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

بررسی باتری و شارژدهی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۵

در بخش باتری، این گوشی دارای یک باتری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت است، که به ازای نسل قبلی به آن ارث رسیده است. این باتری باعث می‌شود که در طول روز باید دو بار گوشی را شارژ کنید، یعنی یک بار در صبح و دوباره در عصر تا شب. برای استفاده‌های روزمره، این ممکن است مزاحمت‌آور باشد. با این حال، اگر شما از گوشی برای مکالمه تلفنی معمولی استفاده کنید و کاربرد زیادی نداشته باشید، ممکن است تا یک روز کامل بتوانید از آن استفاده کنید. در جعبه‌ی خرید، آداپتور شارژ موجود نیست، اما اگر از آداپتور ۲۵ واتی اصلی سامسونگ استفاده کنید، شارژ کامل تقریباً یک ساعت و نیم طول می‌کشد. این بهبود باتری به دلیل بهینه‌سازی‌هایی در پردازنده به وجود آمده است.

امنیت در Samsung Galaxy Z Flip 5

بخش بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد، بخش امنیت است. در این گوشی، حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور قرار دارد، که این امر بیشتر در گوشی‌های اقتصادی سامسونگ و گوشی‌های تاشو مشاهده می‌شود. دلیل این موضوع این است که اگر حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار گیرد، ممکن است مشکلاتی در هنگام استفاده از نمایشگر بیرونی به وجود آید. در نتیجه، در اینجا قرار داده شده تا شما بتوانید گوشی را از هر دو طرف باز کنید، اما عملکرد آن کمی کند است، به عبارت دیگر نمی‌تواند به سرعت گوشی را باز کند.

بررسی دوربین در Samsung Galaxy Z Flip 5

حال بیایید به بخش جذاب دوربین برویم. در اینجا، دو سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و اولترا واید در اختیار داریم که در عملکرد عکاسی بسیار خوب عمل می‌کنند. تصاویر توسط این دوربین‌ها تیزی بسیار خوبی دارند و جزئیات خوبی را ثبت می‌کنند. روشنایی تصاویر معمولی است، اما دینامیک رنگ بسیار خوب نیست و در مجموع، می‌توانید تصاویر با کیفیتی با دوربین اصلی و اولترا واید به دست آورید. البته این گوشی می‌تواند با گوشی‌های معمولی مقایسه شود، اما تفاوت بزرگی با گوشی‌های میان‌رده ندارد. دوربین دوم سلفی با رزولوشن ۱۰ مگاپیکسلی نیز در اختیار داریم که در ویدیوکال‌ها عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. در عکاسی از خود با این دوربین، دینامیک رنگ کمی ضعیف است و وایت بالانس نیز نه چندان دقیق است. به طور کلی، کیفیت دوربین‌های آن را می‌توان معمولی تا خوب دانست. اما نکته جالب این است که با استفاده از نمایشگر بیرونی، می‌توانید عکس سلفی با دوربین اصلی بگیرید که این مورد می‌تواند جالب باشد. عکس‌های پرتره سلفی با این دوربین از نظر کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و اگر از علاقه‌مندان به عکاسی از خودتان هستید و عکس‌ها را برای پست‌ها و استوری‌ها می‌گیرید، این گزینه می‌تواند برای شما جذاب باشد.

بررسی سخت‌افزار و نرم‌افزار Samsung Z Flip 5

بخش بعدی که نیاز به بررسی دارد، بخش سخت‌افزار است. در این گوشی، از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با سرعت اورکلاک استفاده شده است که عملکرد پردازشی فوق‌العاده‌ای دارد. این پردازنده در بازی‌های سنگین عملکرد عالی دارد و در محیط‌های کاربری نیز عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی از پردازنده‌ها ارائه می‌دهد. می‌توان گفت که این گوشی از بهترین پردازنده‌های موجود برای یک گوشی اندرویدی بهره‌برده است. با این حال، مشکل اصلی در باتری قدرتمندی مانند ظرفیت ۳۷۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی آن است. این مشکل باعث می‌شود تجربه کاربری مزاحمی در مورد عمر باتری و شارژ مداوم شود. هرچند پردازنده تلاش می‌کند تا مصرف باتری را بهبود ببخشد، اما هنوز نمی‌تواند به طور کامل نیازهای بازی‌کنندگان را برآورده کند. گوشی از یک سیستم خنک‌کننده غیررسمی استفاده می‌کند که این باعث کنترل حرارتی بهتری می‌شود و از افزایش حرارت در هنگام بازی‌های داغ جلوگیری می‌کند. با این حال، در طول مدت زمان طولانی بازی کردن، کاهش کارایی ممکن است حس شود و تغییراتی در عملکرد گوشی دامنه‌ای بعد از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بازی کردن مشاهده می‌شود. اما در کل، سخت‌افزار این گوشی بسیار قوی و عملکرد برتری دارد. همچنین دارای یک رابط کاربری جذاب است که تا ۴ سال به شما به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را فراهم می‌کند؛ به عبارت دیگر، از اندروید ۱۳ استفاده می‌کند و می‌تواند تا اندروید ۱۷ به‌روزرسانی شود.

قابلیت‌ها و امکانات ویژه Samsung Galaxy Z Flip 5

قابلیت‌ها و امکانات ویژه Samsung Galaxy Z Flip 5

قابلیت‌ها و امکانات ویژه Samsung Galaxy Z Flip 5

بخش آخر که نیاز به بررسی دارد، قابلیت‌ها و امکانات ویژه این گوشی است. ابتدا باید به اندازه‌گیری کوچکی این گوشی اشاره کنم که برای بسیاری از خانم‌ها کاربرد دارد. اغلب خانم‌ها از گوشی‌های بزرگ خوش‌شان نمی‌آید و با باز کردن این گوشی می‌توانند یک نمایشگر بزرگ همزمان داشته باشند. در مورد نمایشگر بیرونی، اکنون با اندازه ۳٫۴ اینچی آن، می‌توانید بیش از ۱۲ تا ۱۳ اپلیکیشن و ویجت مختلف را از اینجا باز کرده و با آن‌ها کار کنید. با آنقدر داده‌ها و اطلاعات به راحتی قابل دسترسی‌اند که حتی می‌توانید اعلان‌ها و اطلاعیه‌ها را در آنجا مدیریت کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا سریعاً به اطلاعیه‌ها دسترسی پیدا کرده و اطلاعیه‌های موردنظر خود را مشاهده کنید یا حذف کنید. از طریق پیمایش انگشت در آن، به مناطق مختلفی نظیر آب‌وهوا، تقویم و دیگر اطلاعات دسترسی خواهید داشت و می‌توانید موارد دیگری را هم به آن اضافه کنید، مثلاً برنامه‌های پیام‌رسان و یا واتس‌اپ. اما تایپ کردن با این نمایشگر کمی مشکل است. می‌توانید اپلیکیشن یوتیوب را در آنجا باز کنید و ویدیوهای یوتیوب را مشاهده کنید، اما چرا نه؟

یکی از قابلیت‌های جذاب این گوشی استفاده از آن به عنوان ویزور با دوربین اصلی است تا سلفی‌های جذابی بگیرید. علاوه بر این، با این گوشی می‌توانید مکالمات جالبی داشته باشید. از آنجایی که این گوشی قیمتی حدود ۱۰۰۰ دلاری دارد، می‌توانید به این فکر کنید که آیا ارزش خرید آن را دارد یا خیر. این مبلغ تقریباً معادل ۹۰ میلیون تومان در بازار ایران است. در این مبلغ، می‌توانید یک گوشی مانند Galaxy S23 Ultra را با قیمت حدود ۵۰ میلیون تومان، یک هدفون اصلی سامسونگ Galaxy Buds را بگیرید و همچنین یک ساعت مچی Galaxy Watch را به همراه داشته باشید. آیا خرید این گوشی منطقی است یا خیر؟

بیشتر بخوانید : هواوی میت ۶۰ پرو با قابلیت تماس ماهواره‌ای معرفی شد

بررسی کیفیت صدا و اسپیکر Samsung Z Flip 5

بیایید به بخشی بپردازیم که مرتبط با کیفیت صدا و عملکرد اسپیکر این گوشی است. این گوشی با پخش صدای استریو عمل می‌کند. اما باید توجه داشت که بلندگی صدا آن نسبت به گوشی‌های دیگر مقداری پایین‌تر است. کیفیت صدای آن نیز متوسط به پایین ترین حد خود می‌رسد و نمی‌توان گفت کیفیت بسیار خوبی دارد.

جمع‌بندی

با انتقال تقریباً به تمام جنبه‌های این گوشی پرداختیم و حالا به نتیجه‌گیری می‌پردازیم. طراحی آن با استفاده از متریال‌های جذاب و شکیبایی در نظر گرفته شده است، اما بدون نقص نیست. نقص اصلی آن خط وسط خودش است که آزاردهنده است و ممکن است در آینده مشکلاتی ایجاد کند. در بخش نمایشگر، کیفیت بسیار خوبی دارد. در مورد باتری، عملکرد متوسطی دارد و اگرچه ضعیف نیست، اما نیاز به بهبود دارد. در بخش دوربین، نتایج خوبی ارائه می‌دهد. از لحاظ نرم‌افزاری، عملکرد خوبی دارد. اما در کل، این گوشی دارای ویژگی‌های جذابی است اما نسبت به قیمت آن، ممکن است ارزش خرید مناسبی نداشته باشد. اگر دغدغه مالی مهمی برای شما ندارد و دنبال یک گوشی منحصربه‌فرد هستید که در صورت خرابی، نگرانی نداشته باشید، ممکن است مناسب باشد. نظرات خود را در مورد این گوشی در بخش نظرات برای ما بنویسید و ارزیابی کنید که آیا به نظرتان ارزش خرید دارد یا خیر؟ اگر شما به دنبال عملکرد بالاتری در گوشی هستید، ممکن است به جای آن یک گوشی با عملکرد بیشتر برای بازی‌ها انتخاب کنید.

منبع : فروشگاه سوکت

امتیاز

موبایل

برسی گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *