آشنایی کامل با فرهنگ مردم استرالیا ، استرالیایی ها چگونه زندگی میکنند ؟

آشنایی کامل با فرهنگ مردم استرالیا ، استرالیایی ها چگونه زندگی میکنند ؟

آشنایی کامل با فرهنگ مردم استرالیا ، استرالیایی ها چگونه زندگی میکنند ؟


نمی‌توان عبارت فرهنگ جامعه استرالیا را در یک جمله یا حتی یک پاراگراف خلاصه کرد. فرهنگ و روش زندگی مردم استرالیا طیفی گسترده از تنوع فرهنگی، بی‌نظیر و بی‌همتا را نمایان می‌کند. به عنوان یک مهاجر که قصد مهاجرت برای تحصیل در استرالیا، زندگی و کار و… را دارید، باید دیدگاهی کلی از فرهنگ مردم این سرزمین گسترده داشته باشید. در این مرور ما از شیوه زندگی مردم استرالیا صحبت می‌کنیم تا به شما دیدگاه جامعی از فرهنگ این سرزمین ارائه دهیم.

تعریف فرهنگ جامعه استرالیا

تعریف فرهنگ جامعه استرالیا

تعریف فرهنگ جامعه استرالیا

اولین افراد تقریباً ۶۵ هزار سال پیش در قاره استرالیا سکونت گزیدند. ساکنان بومی که معمولاً به عنوان نخستین استرالیایی‌ها شناخته می‌شوند، در سراسر قاره پراکنده هستند. هم جامعه بومی استرالیا و هم ساکنان جزیره‌ای تنگه تورس، نخستین استرالیایی‌ها محسوب می‌شوند که بیشتر به اقوام و فرهنگ‌های فرعی منتسب می‌شوند. جشنواره روح و جشنواره یابون، مردم را از سراسر کشور جذب می‌کنند. این جشنواره‌ها برای حفظ ارزش‌های بومی استرالیا برگزار می‌شوند.

برخلاف بسیاری از فرهنگ‌های دیگر، فرهنگ استرالیایی بومیت خاصی دارد و پویایی خود را حفظ می‌کند و به طور مداوم در حال تغییر و تحول است. وقتی صحبت از تنوع قومی و تعداد ساکنان مهاجر به میان می‌آید، اشتباه نیست اگر بگوییم که استرالیا شبیه به ایالات متحده اما در نیمکره جنوبی قرار دارد.

طبق آمار سال ۲۰۱۶ سازمان آمار استرالیا، ۲۸٫۵ درصد از جمعیت ساکن این کشور، در خارج از کشور متولد شده‌اند. بیشتر مهاجران در اصل از بریتانیا، نیوزیلند، چین، هند و ایتالیا می‌باشند. لازم به ذکر است که جامعه معاصر استرالیا شامل فرهنگ‌های منحصر به فرد مناطق مختلف است که مهاجران با خود آورده‌اند. از موسیقی تا آداب و رسوم آشپزی، می‌توانید ادغام فرهنگ‌ها را در این قاره فراوان مشاهده کنید.

گستره وسیعی از رستوران‌ها وجود دارد که غذاهای سنتی و مدرن را سرو می‌کنند اما از طعم کشورهای مهاجرپذیر الهام گرفته‌اند. بهترین مورد در مورد تنوع فرهنگی استرالیا این است که هر یک از این فرهنگ‌ها توانسته‌اند سنت‌های خود را حفظ کنند. به عنوان مثال، می‌توانید یک فروشگاه مواد غذایی را پیدا کنید که تماماً غذاهای چینی یا ایرانی را به فروش می‌رساند.

این تأثیر فرهنگی متنوع، باعث شده است که مردم از اقصی نقاط جهان به استرالیا مهاجرت کنند. بنابراین، نگران هیچ چیز نباشید زیرا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد استقبال مردم این سرزمین قرار خواهید گرفت و احساس خانه‌بودن خواهید داشت.

سبک زندگی شهری در استرالیا

سبک زندگی شهری در استرالیا

سبک زندگی شهری در استرالیا

استرالیا همانند هر کشور پیشرفته‌ای، زندگی شهری پرحرارتی دارد. این کشور دارای ۹۰ شهر است که پنج شهر آن میلیون‌ها نفر جمعیت دارد. سیدنی و ملبورن، شهرهای بزرگ و مرکز هنر و فرهنگ استرالیا هستند. هر دوی این شهر میزبان مجموعه‌ای از رویدادهای ورزشی، سرگرمی، هنری و فرهنگی هستند که از سراسر جهان توجه بسیاری به خود جلب می‌کنند.

سبک زندگی در این شهرها همانند هر شهر بزرگ دیگری هیجان انگیز و جذاب است. به عنوان یک مهاجر در استرالیا، باید دو ویژگی معمول زندگی شهری در اینجا را بدانید، یکی فعالیت‌های پرانرژی و دیگری خوشحالی مردم! اگر علاقه‌مند به قهوه هستید، مطمئناً از نوشیدن انواع قهوه در این کشور لذت خواهید برد.

از آنجایی که هوای استرالیا ملایم، دل‌انگیز و گرم است، تقریباً همه پارک‌های شهری دارای فضاهای باز هستند که بیشترین لذت را به افراد ارائه می‌دهند. صبحانه در روز یکشنبه، یکی دیگر از مسائل رایج زندگی شهری است. بسیاری از افراد دوست دارند تعطیلات آخر هفته خود را با یک صبحانه آرام با دوستان و خانواده سپری کنند.

نگرش بی‌نگران و بی‌طمع در فرهنگ مردم استرالیا

چیزی وجود دارد که استرالیایی‌ها در سراسر دنیا به آن شناخته شده‌اند و آن نگرش آرام و دوستانه آن‌ها است. البته خوراک، رویدادها، هنر و تاریخ، همه بخش‌های حیاتی فرهنگ استرالیا هستند، اما چیزی که واقعاً یک استرالیایی را متمایز می‌کند، نگاه بی‌نگران او به زندگی است. این روشی بوده که دوستان بدون اطلاع قبلی برای ملاقات حضوری پیدا می‌کنند. به همین دلیل است که عبارت‌های آسوده باش، دوستی که بین غریبه‌ها در خیابان رد و بدل می‌کند را ممکن است بشنوید. مهم‌تر از همه، رها کردن استرس، برای ارزشگذاری از چیزهای خوب زندگی است که درست در مقابل شما می‌باشد.

دوستی و پذیرایی مردم استرالیا

استرالیایی‌ها به خود می‌بالند که دوستان و همسایگان خوبی هستند و نه فقط برای افرادی که می‌شناسند، بلکه برای هر مهاجری که برای مهاجرت به استرالیا به این کشور نقل مکان می‌کند نیز این مسئله صحیح است. مردمان این سرزمین با عبارت “سلام” به معنای “روز به خیر رفیق” از همه استقبال می‌کنند. برای استرالیایی‌ها، این تأکید بر دوستانه بودن باعث ایجاد یک نگرش خوش‌بین و خوش‌آمد گویی می‌شود. این روح دوستی را می‌توان نه فقط برای انسان‌ها بلکه برای حیات وحش این کشور نیز مشاهده کرد. حیات وحش بی‌نظیر، بخشی از آن چیزی است که اشتیاق استرالیایی‌ها را برای حفظ محیط زیست و پایداری ایجاد می‌کند.

علاقه به طبیعت در فرهنگ مردم استرالیا

از آب‌های آبی صاف ریف‌های مرجانی بزرگ گرفته تا جنگل‌های بارانی پر از گیاهان و حیوانات، استرالیا دارای برخی از زیباترین مناظر طبیعی در جهان است. بنابراین تعجبی ندارد که استرالیایی‌ها عاشق طبیعت هستند. در بیرون بودن و عشق به به طبیعت در خون استرالیایی‌ها جریان دارد و در اساس تاریخ این کشور جای دارد. بیش از ۵۰ هزار سال است که ارتباط محترمانه با زمین در فرهنگ بومیان استرالیا ریشه دوانده است.

حیات وحش فصلی به این معناست که می‌توانید یک ماه با دلفین‌ها شنا کنید و ماه بعد روزهای درخشان را هنگام شنا در دریا ببینید. اما مردم محلی مشتاق هستند تا لذت خلوت خود را نیز داشته باشند. اهالی شهر سیدنی از شنا در اقیانوس در هنگام طلوع آفتاب لذت می‌برند، مردمان شهر کانبرا در آخر هفته با دوچرخه به اطراف دریاچه می‌روند و ساکنان شهر پرث مکان مورد علاقه مردم محلی برای پیک نیک است.

فرهنگ گنجینه‌ای و متنوع مردم استرالیا

فرهنگ گنجینه‌ای و متنوع مردم استرالیا

فرهنگ گنجینه‌ای و متنوع مردم استرالیا

تاریخ استرالیا به شدت بر سبک زندگی فعلی آن تأثیر می‌گذارد و قدیمی‌ترین و اولین داستان‌های استرالیا متعلق به مردمان بومی و ساکنان جزیره تنگه تورس است. زبان‌ها، فلسفه‌ها و تاریخ‌های متنوع آنها، بنیان فرهنگی که به هزاران سال قبل برمی‌گردد، را تشکیل می‌دهند. با یک تور “Dreamtime Southern X” در سیدنی، با سبک زندگی سنتی مردمان بومی آشنا شوید یا در مسابقه ملی رقص “Dance Rites” که در خانه اپرای سیدنی برگزار می‌شود شرکت کنید.

تنوع فرهنگی و ترکیب قومیتی در استرالیا، همچنان در حال رشد است چرا که مردم از سراسر جهان در شهرهای پرتقاضای این کشور ساکن شده‌اند. امروزه، مجموعه گسترده‌ای از ریشه‌ها، فرهنگ‌ها و جوامع استرالیا بر همه چیز تأثیر می‌گذارد، از غذایی که می‌خوریم تا جشن‌هایی که به اشتراک می‌گذاریم.

جشن‌گرفتن و خوردن در فرهنگ مردم استرالیا

جشن گرفتن با دوستان، خانواده و جامعه در اطراف یک میز، جزئی ملزم و بی‌جداشدنی از فرهنگ استرالیاست. تجربه انواع غذاهای استرالیایی بی‌پایان است. از صبحانه‌های کافه‌ای گرفته تا ناهارهای ساحلی و رستوران‌های لوکس، غذاهای استرالیایی ترکیبی از مواد اولیه بومی تازه با تأثیرات فرهنگی از سراسر جهان برای ایجاد چیزی کاملاً منحصر به فرد است.

تأثیرگذاری از محیط بومی بر بسیاری از غذاهای خوشمزه استرالیا نیز حقیقی است. به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی یا نوشیدنی با گروهی از دوستان در چشم‌اندازهای طبیعی این کشور بسیار لذت بخش است. چه طعم غذاهای آسیایی در ملبورن را تجربه کنید یا از غذاهای یونانی در یکی از سواحل زیبای این کشور لذت ببرید، فرهنگ غذایی و دورهمی‌های دوستانه با هم ترکیب شده‌اند.

وقتی سبک زندگی دوستدار طبیعت را با خطوط ساحلی فوق‌العاده زیبا ترکیب می‌کنید، چه چیزی به دست می‌آورید؟ استرالیایی‌ها راه‌های بی‌شماری برای خوش گذراندن اوقات و لذت بردن از سواحل زیبای‌شان پیدا می‌کنند. خواه موج‌سواری، ماهیگیری، کایاک‌سواری، پیک‌نیک، کریکت ساحلی باشد، یا دراز کشیدن در آفتاب ساحلی، استرالیا بهترین خطوط ساحلی در جهان را ارائه می‌دهد. برای دهه‌ها، فرهنگ تفریح در سواحل، تأثیر بزرگی بر همه چیز از موسیقی استرالیا گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی کودکان، گذاشته است.

فرهنگ ورزشی پرشور مردمان استرالیا

بدون شک، سبک زندگی استرالیا آرام است اما هیچ چیزی بیش از ورزش، یک استرالیایی را هیجان زده نمی‌کند. فرهنگ ورزش استرالیا در طول سال‌ها به نسل‌های بعدی منتقل شده است و جمعیتی را به وجود آورده است که عمیقاً در کریکت، راگبی، فوتبال، تنیس و دیگر ورزش‌ها، سرمایه‌گذاری کرده‌اند. مردم محلی برای بازی‌های راگبی به مکان‌هایی می‌روند، تمام روز را زیر نور خورشید در مسابقات کریکت می‌گذرانند و از سواحل طلایی به‌ عنوان زمین بازی استفاده می‌کنند.

جشن گرفتن رویدادها در فرهنگ مردم استرالیا

جشن گرفتن رویدادها در فرهنگ مردم استرالیا

جشن گرفتن رویدادها در فرهنگ مردم استرالیا

استرالیا تقویم هیجان‌انگیزی از رویدادها و جشنواره‌ها دارد که در آن مردم محلی و گردشگران به طور یکسان برای جشن غذا، ورزش، هنر یا فرهنگ گرد هم می‌آیند. استرالیا میزبان تعداد زیادی از رویدادهای ورزشی معروف جهان مانند مسابقات تنیس اوپن استرالیا و مسابقه قایق بادبانی سیدنی به هوبارت است. اگر به دنبال تفریحات استرالیایی هستید، فرهنگ بومی در کوئینزلند را با مسابقه شترها جشن بگیرید یا برای تماشای مسابقه در بستر خشک رودخانه، برای دیدن جشنواره “هنلی روی تاد رگاتا” به آلیس اسپرینگز بروید.

فرهنگ سفر برای مردمان استرالیا

ناهمگونی فرهنگ و این واقعیت که آنها در یک قاره جزیره‌ای وسیع زندگی می‌کنند، باعث شده است تا استرالیایی‌ها سفر را بخشی ضروری از زندگی خود بدانند. برای استرالیایی‌ها معمول است که در حین کار یا تحصیل، چند سال در مناطق دیگر جهان زندگی کنند. بنابراین، سفر یک انگیزه فرهنگی رایج در استرالیا است.

با در نظر گرفتن همه چیز، استرالیا مکانی دلپذیر برای مردم سایر نقاط جهان است. تعداد زیادی از مهاجرانی که در این قاره زندگی می‌کنند، این امکان را دارند طبیعت مهمان نواز جامعه و فرهنگ استرالیا را در آغوش بگیرند. به عنوان یک مهاجری که برای تحصیل به استرالیا پرواز می‌کند، در کمترین زمان به جامعه استرالیا عادت خواهید کرد.

مناطق دورافتاده استرالیا، مجموعه‌ای از مناظر مختلف، شگفتی‌های طبیعی بی‌شمار و ارتباطات عمیق با فرهنگ و جوامع بومی را نشان می‌دهد. از آنجایی که حس ماجراجویی و عشق به فضای باز، سبک زندگی استرالیایی را نشان می‌دهد، بسیاری از استرالیایی‌ها در خارج از شهرها از هوای تازه و آسمان شب لذت بسیار می‌برند. در میان رشته‌های مک ‌دانل در قلمرو شمالی و رشته‌کوه‌های باستانی پیاده‌روی کنید تا متوجه شوید چرا این منطقه برای مردمان استرالیا بسیار حیاتی است.

کلام پایانی

استرالیا کشوری بسیار متنوع است، به طوریکه فرهنگ‌ها و جوامع شگفت‌انگیز بسیاری را در خود جای داده است. اما چیزی واقعاً در این قاره منحصر به‌فرد است و همه مردم را در این قاره به هم پیوند می‌دهد، روحیه دوستانه و شاد بودن در زندگی است. از نگرش آرام گرفته تا عشق جدی به طبیعت و ورزش، در فرهنگ مردم استرالیا می‌توان امید به زندگی را جستجو کرد.

امتیاز

فرهنگ و هنردانستنی ها

رسم و رسوم فرهنگیفرهنگ کشور های مختلف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *