۱۰ خودرو برتر کمپانی آئودی از ابتدا تا امروز

10 خودرو برتر کمپانی آئودی از ابتدا تا امروز

10 خودرو برتر کمپانی آئودی از ابتدا تا امروز


کمپانی آئودی در طول سال‌های متمادی فعالیت گسترده‌ای داشته و در این دوره‌ها به محبوبیت بالایی دست یافته است. آئودی به طراحی و ساخت خودروهای لوکس و اسپرت مشهور است؛ این شرکت با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و طراحی زیبا، خودروهایی را تولید کرده است که توانسته‌اند مشتریان زیادی را به خود جذب کنند.

آئودی یکی از موفق ترین برندهای خودروسازی در صنعت خودرو جهان است، در ۵۰-۶۰ سال اول فعالیت این برند، مدل‌هایی که تولید می‌کردند چندان جاودانه نشدند و اکثراً طراحی لوکس و اسپرتی نداشتند. اما تمام سیاست‌های کمپانی، در دهه ۸۰ تغییر کرد و آغازکننده این تغییر، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای رالی در تاریخ این کمپانی بود، که سرنوشت این برند آلمانی را تغییر داد. این مدل از آئودی با موفقیت های بسیار خود کمپانی را به این ترغیب کرد تا بیش تر خودروهای اسپرت و سرعت بالا بسازد، نتیجه این شد که در دهه ۹۰ آئودی توانست مانند ب‌ام‌و و مرسدس بنز، خود را به جهان معرفی کند. در ۳۰ سال گذشته، این شرکت به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان خودروهای لوکس و اسپرت شناخته می‌شود که توجه طرف‌داران در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. با مجله آنلاین همراه باشید .

آئودی V8

آئودی V8

آئودی V8

نام این آئودی نشان دهنده قدرت حداکثری پیشرانه آن است، این سدان عملکردی از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۳ تولید شد و با یک موتور ۴.۲ لیتری هشت سیلندر خورجینی که ۲۷۶ اسب بخار تولید می‌کرد، می‌توانست این سدان جذاب را به سرعت بالایی نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برساند. پیشرانه V8 برای ایجاد تصویر جدید از آئودی به عنوان یک برند که در سطح مشابه با ب‌ام‌و و مرسدس قرار دارد، طراحی شد.

 بیشتر بخوانید : دود سفید اگزوز ماشین نشانه چیست و چه دلیلی دارد؟

آئودی S2

آئودی S2

آئودی S2آئودی S2

این مدل از برند آئودی از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵ تولید می‌شد. این خودرو توسط بخش سابق Quattro، که اکنون با نام Audi Sport، شناخته می‌شود ساخته می‌شد. این خودرو به عنوان یک خودرو سرعت بالا شناخته می شد، زیرا از یک موتور پنج سیلندر خطی ۲.۲ لیتری با توربوشارژر بهره می‌برد که ۲۲۷ اسب بخار تولید می کرد و می‌توانست خودرو را به سرعتی حدود ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

تولیدکننده خودرو آلمانی در دهه ۹۰ تصمیم گرفت محصولات خود را جذاب‌تر کند. S2 اولین خودروی S آئودی است که توسط این شرکت ساخته شده است و به طور کامل، بازار را برای آئودی تسخیر کرد.

آئودی TT RS

آئودی TT RS

آئودی TT RS

وقتی یک خودرو از برند آئودی لوگوی RS داشته باشد، بدان معناست که زیر کاپوت آن خودرو، موتوری با توان بالا آماده تولید توان بسیار بالاست. آئودی مدل TT نیز از این قاعده مستثنی نیست، زیرا از یک موتور پنج سیلندر دو توربو ۲.۵ لیتری استفاده می‌کند. این موتور توانایی تولید ۳۹۴ اسب بخار شگفت‌انگیز را دارد و می‌تواند این آئودی را به سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت برساند و در ۴.۵ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برسد.

آئودی RS Q8

RS Q8 یکی از جدیدترین مدل های آئودی است که نشان می‌دهد بازار در حال حرکت به سمت اس‌یو وی‌های بسیار سریع است. پس از خودروهایی مانند آلفا رومئو استلویو Q4 و لامبورگینی اوروس، آئودی تصمیم گرفت اس‌یو وی توان بالای خود را تولید کند.

زیرا آئودی و لامبورگینی هر دو تحت مالکیت گروه فولکس‌واگن هستند، RS Q8 از همان موتور اوروس استفاده می‌کند. این هیولا توسط یک موتور ۴.۰ لیتری هشت سیلندر خورجینی توربوشارژ با توان ۵۹۱ اسب بخار قدرت می‌گیرد و می‌تواند خودرو را به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برساند، که این سرعت توسط آئودی محدود شده است و پیشرانه می‌تواند توان بیشتری تولید کند.

آئودی Sport Quattro S1

آئودی کواترو به عنوان یکی از خودروهای شگفت‌انگیز گروه B رالی معروف شناخته می‌شود. این خودرو در زمان خود نوآورانه بود، زیرا سیستم چهار چرخ محرک آن قابل مقایسه با لانچیا نبود. این هیولا توسط یک موتور پنج سیلندر خطی ۲.۱ لیتری توربوشارژر قدرت می‌گرفت که آئودی اعلام کرده بود که ۴۷۰ اسب بخار تولید می‌کند، اما در حقیقت، این مدل بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت داشته است. این خودرو توانست شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را فقط در ۳.۱ ثانیه بپیماید. از این مدل یک نسخه برای مصارف شهری نیز تولید شد، اما از نظر قدرت و توانی مانند کواترو اس ۱ نبود.

بیشتر بخوانید : بررسی تویوتا لندکروزر اتاق ۲۰۰ در ایران

آئودی S8

آئودی S8 در سال ۱۹۹۶ جایگزین آئودی V8 شد و از آن زمان به بعد، یکی از پرموفق‌ترین خودروهایی بود که توسط سازنده آلمانی ساخته شده است. نسل چهارم و جدیدترین آن نمادی است از آنچه آئودی درباره خود می‌گوید: «توان بی‌نهایت در کنار فناوری‌های روز دنیا.»

S8 توسط یک موتور ۴.۰ لیتری V8 دوتوربوشارژر تحت قدرت قرار می‌گیرد، که ۵۶۳ اسب بخار تولید می‌کند و می‌تواند آن را به سرعت الکتریکی محدود شده تا حدود ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برساند و در زمان ۳.۷ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

آئودی B5 S4

آئودی B5 S4

آئودی B5 S4

فقط برای یک بازه زمانی کوتاه از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱، B5 S4 در دست ساخت قرار داشت. با این حال، این مدت زمان کافی بود تا به عنوان یک نماد کامل به خاطر موتور شگفت‌انگیزش شناخته شود.

خودرو B5 توسط یک موتور ۲.۷ لیتری V6 دوتوربوشارژر با صدایی بسیار دل‌نواز توان خود را تأمین می‌کرد، که ۴۴۵ اسب بخار تولید می‌کرد و می‌توانست این سدان را به سرعتی تقریباً ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برساند و در مدت ۵ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر برسد. این خودرو در زمان عرضه خود در سال ۱۹۹۷، سریع‌ترین آئودی عرضه شد که تا آن زمان برای مصارف شهری چنین سرعتی داشت.

آئودی RS7

نسل جدید RS7 یکی از برترین خودروهای اسپرت همزمان با شهری آئودی است که تاکنون ساخته شده است. طراحی جذاب با یک موتور ۴.۰ لیتری هشت سیلندر خورجینی دو توربوشارژر بزرگ، که ۵۹۱ اسب بخار تولید می‌کند و به سرعت بالای فوق‌العاده به میزان ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

RS7 به اندازه‌ای قدرتمند است که می‌تواند تنها در ۳.۶ ثانیه به شتاب صفر تا صد کیلومتر برسد. این خودرو واقعاً یک اثر هنری برتر از برند آئودی است.

آئودی R8 V10 Performance

صدایی که از موتور آئودی V10 به گوش می‌رسد، واقعاً فوق‌العاده و بسیار زیباست، سمفونی کاملی که توسط سیستم خروجی اگزوست ایجاد می‌شود، متعلق به یک موتور ۵.۳ لیتری V10 با قدرت ۶۱۴ اسب بخار است که می‌تواند R8 را به سرعت بالایی حدود ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت برساند و فقط در زمان ۳.۵ ثانیه شتاب صفر تا صد کیلومتر بگیرد.

این ابرخودرو هم‌پلتفرم با لامبورگینی گالاردو بود و در حال حاضر، با لامبورگینی هوراکان از پلتفرم مشترک استفاده می‌کند. اگرچه آئودی بیشتر تمرکز بر خودروهای اسپرت دارد، اما R8 تنها مدل خودرویی از این برند در دسته‌بندی خودروهای سوپر اسپرت است.

آئودی RS2

آئودی RS2

آئودی RS2

RS2 یک خودروی کامل برای مصارف خانوادگی و سفرهای بین شهری از کمپانی آئودی است. احتمالاً این خودروی آئودی محبوب‌ترین مدل تولیدشده در میان تمام مدل‌های این کمپانی است. این استیشن وگن که به صورت محدود تولید شد، تنها یک سال، از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۵ تولید شد.

موتوری که با همکاری پورشه توسعه یافت، یک موتور توربوشارژر ۲.۲ لیتری با پنج سیلندر خطی بود که ۳۳۲ اسب بخار تولید می‌کرد و می‌توانست RS2 را به سرعت بالایی حدود ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

منبع : اسب بخار 

امتیاز

خودرو

خودرو آلمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *