بهترین مانیتور برای ترید (Trade) کدامند؟

بهترین مانیتور برای ترید (Trade) کدامند؟

بهترین مانیتور برای ترید (Trade) کدامند؟


داشتن  تجهیزات خوب و  مناسب برای افرادی که ترید را به صورت حرفه‌ای دنبال میکنند اهمیت زیادی دارد. اینترنت با سرعت بالا، رایانه یا لپتاپ مناسب و مانیتور خوب از جمله ضروریاتی هستند که برای تریدرهای حرفه‌ای لازم است. پرسش این است که هر یک از این تجهیزات چه ویژگی‌ هایی برای استفاده تریدرها باید داشته باشند؟ در این مقاله از سایت مجله، ما قصد داریم به بررسی بهترین مانیتور های تریدینگ، به عنوان یک ابزار اساسی برای تجزیه و تحلیل و مشاهده نمودار ها، بپردازیم.

ویژگی های بهترین مانیتور برای ترید

ویژگی های مانیتور مخصوص ترید

ویژگی های مانیتور مخصوص ترید

در صورتی که می خواهید خرید بهتری داشته باشید، باید در مورد ویژگی های مانیتور مخصوص ترید اطلاعات کافی داشته باشید. بدون شک، داشتن اطلاعات کافی در مورد مانیتور مناسب ترید تاثیر قابل توجهی بر بهره وری خرید شما خواهد داشت. مانیتور مخصوص ترید همچنین ویژگی های کلیدی دارد که با رعایت آنها می توانید بهترین محصول را برای خود تهیه کنید. در ادامه، ویژگی هایی که در هنگام خرید مانیتور باید مد نظر داشته باشید، را به شما خواهیم گفت.

وضوح صفحه نمایش

در هنگام خرید مانیتور برای ترید، اولین موردی که باید در نظر داشته باشید، وضوح صفحه نمایش است. تریدر ها ساعت های زیادی را صرف رصد کردن نمودار ها می کنند و بنابراین داشتن یک مانیتور با وضوح بالا برای آنها ضروری است. همچنین، وضوح بالای نمایشگر عملکرد بهتری در نمایش نوار های جانبی نمودار ها و عناوین ایجاد می کند و به شما امکان می دهد آنها را به راحتی ببینید. برای بهبود نمایش، می توانید به فکر یک مانیتور با رزولوشن ۲k یا بالاتر باشید، اما در صورت تمایل به کاهش هزینه، حداقل وضوح نصویر پیشنهادی برای مانیتور ترید ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ است.

رفرش‌ریت (نرخ تازه‌ سازی)

رفرش ریت یا نرخ تازه ‌سازی در واقع نشان دهنده سرعت به روزرسانی تصویر در نمایشگر است. برای افرادی که قرار است در تایم‌ فریم ‌های کوتاه مانند ۵ ثانیه‌ ای معاملات اسکلپ انجام دهند، نرخ تازه‌ سازی بسیار مهم است. با داشتن یک مانیتور با رفرش‌ریت بالا، تصاویر به صورت بسیار روانتر نمایش داده می‌شود. از سوی دیگر، زیرا تریدرها اکثرا ساعت ‌ها زیادی را در حال نگاه کردن به مانیتور صرف می‌کنند، رفرش‌ریت کم و حرکت مداوم تصویر ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند سردرد یا دل ‌درد در آن ‌ها شود. بنابراین، مانیتور های با رفرش‌ریت بین ۶۰ تا ۷۵ مناسب استفاده تریدر ها می‌باشند.

اندازه نمایشگر

در هنگام خرید مانیتور مخصوص ترید، مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید، اندازه صفحه نمایش است. بطور کلی، هر چقدر اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد، ترید کردن نیز آسان ‌تر و نتیجه بهتری خواهد داشت. علاوه بر این، در صورت استفاده از چندین نمایشگر، استفاده از مانیتور های منحنی توصیه می ‌شود و همچنین باید مطمئن شوید که با استاندارد VESA سازگاری داشته باشند. حداقل سایز پیشنهادی برای مانیتور های مناسب ترید ۲۳ اینچ است و برای داشتن عملکرد بهتر، بسته به نیاز خود، می‌توانید اندازه بزرگ‌ تری را تهیه کنید.

سازگاری

سازگاری یا compatibility به معنای این است که مانیتور با سایر قطعات سخت ‌افزاری کامپیوتر به خوبی سازگار باشد. این سازگاری باید از مواردی مانند کابل ‌ها تا مسائل پیچیده ‌تر مانند سازگاری با سیستم‌ عامل مورد توجه قرار گیرد. حتی اگر یک مانیتور بسیار خوب را تهیه کنید، اما در نظر سازگاری با سایر اجزا دست ندهید، ممکن است مجبور به جایگزینی برخی قطعات کامپیوتر خود شوید.

ارگونومیک بودن مانیتور

ارگونومیک بودن مانیتور نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه شود، علاوه بر اندازه صفحه نمایش. تریدرها معمولاً چندین ساعت در روز در جلوی مانیتور سپری می کنند، بنابراین اگر مانیتور ارگونومیک باشد، کاربر می تواند به آسانی آن را برای خود تنظیم کند. امروزه بیشتر مدل های مانیتور از برندهای مختلف مانند شیائومی، ال جی، سامسونگ، دل و MSI، قابلیت تنظیم ارتفاع و چرخش به طرفین را دارند. قابل ذکر است که بهترین مانیتور برای ترید باید فیلتر نور آبی نیز داشته باشد. این قابلیت با فیلتر کردن نور آبی مضر، یک نمایش ایده آل را ارائه می دهد و از خستگی و خشکی چشم و همچنین سردرد جلوگیری می کند.درادامه به معرفی بهترین مانیتور برای ترید میپردازیم.

معرفی چندتا از بهترین مانیتور ها برای ترید

معرفی بهترین مانیتور ها برای ترید

معرفی بهترین مانیتور ها برای ترید

تا اینجا با ویژگی های بهترین مانیتور برای ترید اشنا شدید. شاید دوست داشته باشید،که چند گزینه از بهترین مانیتور ها را مورد بررسی قرار دهید.زیرا که ما ، یک لیست از بهترین مانیتور ها برای ترید را جهت بررسی فراهم کرده ‌ایم و به طور مختصر به بررسی هرکدام از آن ‌ها خواهیم پرداخت.

 Asus Pro Art Monito

این مانیتور، با استفاده از پنل IPS با اندازه ۲۷ اینچ، تریدرها و کاربران حرفه‌ای در زمینه طراحی را به خود جذب می‌کند. این مانیتور با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن ۲K و نرخ رفرش ۶۰ هرتز، نمایشی عالی را برای تریدر ها فراهم می‌کند. همچنین، ایسوس Pro Art Monito دارای فیلتر نور آبی است و به طور کامل از محدوده رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند. این به این معناست که این مانیتور بهترین گزینه برای طراحی، ویرایش فیلم و عکس و حتی برنامه‌نویسان است. با اندازه صفحه نمایش ۲۷ اینچ، رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰، نرخ رفرش ۶۰ هرتز و استفاده از پنل IPS، این مانیتور دارای همه ویژگی‌های لازم برای تریدرها است. همچنین، فیلتر نور آبی نیز در این مانیتور وجود دارد.

۲۷  Dell UltraSharp U2720Q

می‌توانیم به شما مانیتور Dell Ultra Sharp U2720Q را به عنوان یک گزینه برتر برای یک نمایشگر ۲۷ اینچ با کیفیت بالاتر پیشنهاد کنیم. این مانیتور دارای طراحی ساده اما شیکی است و علاوه بر امکان تنظیم ارتفاع، امکان چرخش زاویه‌ای را نیز دارد. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا زاویه و ارتفاع مانیتور را به دلخواه خود تنظیم کنید و از نمایشگر برای استفاده راحت‌تر بهره‌برداری کنید. مانیتور Dell Ultra Sharp U2720Q با استفاده از پنل IPS 27 اینچی با رزولوشن ۴K و کیفیت تصویر بسیار بالا ارائه می‌شود و یک نمایشگر ایده‌آل برای تریدرها و معامله‌گران تجاری محسوب می‌شود. همچنین، این مانیتور دارای فیلتر نور آبی بوده و قابلیت پشتیبانی از اتصال چندین مانیتور را نیز داراست. این ویژگی‌ها باعث می‌شود Dell Ultra Sharp U2720Q برای تریدرها راه‌اندازی چندین مانیتور ایده‌آل باشد. این مانیتور علاوه بر قیمت بالا، همچنان به عنوان گزینهٔ ایده‌آل برای تریدرهای حرفه‌ای محسوب می‌شود.

Dell 4K Ultrasharp 43

این مانیتور یکی از بهترین های شرکت دل است، مانیتور اولتراشارپ ۴۳ اینچ است، اما باید توجه داشت که قیمت بالایی هم دارد. این مانیتور دارای کیفیت تصویر ۴K و صفحه IPS است. یکی از ویژگی‌های کاربردی این مانیتور، قابلیت چرخش صفحه است، به این معنی که می‌توانید آن را به صورت عمودی هم استفاده کنید. مانیتور اولتراشارپ ۴۳ اینچ دارای چندین پورت متصل شدن است، اما مهمترین آن‌ها دو پورت HDMI و یک پورت DP است. با استفاده از این پورت‌ها، می‌توانید دستگاه‌های مختلف را به مانیتور متصل کرده و همزمان از آن‌ها استفاده کنید. با توجه به اندازه بزرگ صفحه، این مانیتور نیز دارای استانداردهای مصرف انرژی است تا تریدرها بعد از ساعت‌ها روشن بودن آن، با افزایش هزینه انرژی مواجه نشوند.

Samsung Odyssey CRG

یک مانیتور گیمینگ و حرفه‌ای است که برای معاملات ارزی نیز بسیار مناسب است. با داشتن یک نمایشگر بزرگ و منحنی، مانیتور سامسونگ Odyssey CRG تجربه نمایش و زاویه دید بهتری برای کاربران فراهم می‌کند. این مانیتور از نمایشگر ۴۹ اینچی با طراحی منحنی و نوع پنل VA بهره‌برداری می‌کند و رزولوشن تصویر ۲۱۶۰ × ۵۱۲۰ را ارائه می‌دهد. با رزولوشن دوگانه QHD و منحنی شدن صفحه نمایش، این مانیتور تجربه نمایشی ۳۶۰ درجه را ارائه می‌دهد و بهترین انتخاب برای ترید می‌شود.مقرون به ‌صرفه است Odyssey CRG از نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز و قابلیت پشتیبانی از AMD FreeSync برخوردار است، به همین دلیل می‌توانید از آن به عنوان بهترین مانیتور گیمینگ با نمایشگر منحنی برای اجرای بازی‌های حرفه‌ای استفاده کنید و تجربه‌ای بی‌نظیر را در بازی‌های خود داشته باشید.در ضمن، مانیتور Odyssey CRG دارای ویژگی فیلتر نور آبی، فناوری Flicker Free و پشتیبانی از HDR نیز می‌باشد.

Samsung FT45 Series

مانیتور های سامسونگ FT45 دارای ویژگی ‌هایی هستند ، که ارزش قابل توجهی دارند، از جمله قیمت مناسب و بهره‌ وری بالاست. این مانیتور ها دارای رزولوشن FULL HD است و طراحی آن‌ ها به اصول ارگونومی توجه‌ی ویژه ‌ای شده است. با حاشیه بسیار کم در کناره ‌های چپ، راست و بالای آن ‌ها، نگاه بیننده فقط به محتوای نمایش داده شده جلب می ‌شود این مانیتور پورت ‌های HDMI و  Displayport،دارا میباشد و به شما امکان می‌دهد تا محتوای چند دستگاه را به صورت همزمان در این مانیتور مشاهده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌ های کاربردی این سری مانیتور، حالت ذخیره‌ کننده چشم (Eye saver mode) برای تریدر هایی است که برای مدت طولانی به مانیتور نگاه می‌کنند، و با فعال شدن این حالت، چشمان آن ‌ها از خطرات مربوط به استفاده طولانی مدت در امان خواهد بود. این مانیتور ها ویژگی ‌های لازم برای ترید حرفه‌ ای را دارا هستند و در سه سایز ۲۲، ۲۴ و ۲۷ اینچ عرضه می ‌شوند. قیمت فعلی این دستگاه ‌ها در سایت آمازون بین ۱۳۳ تا ۱۵۹ دلار است.

Samsung CHG90 49

بدون شک یکی از پیشرفته ‌ترین مانیتور های برای ترید است که شما می‌توانید از آن بهره ‌برداری کنید. این مانیتور یک مدل تک صفحه ‌ای منحنی با نسبت تصویر ۳۲:۹ است و قابلیت پشتیبانی از HDR را دارد. با فضای صفحه‌ی منحنی، این مانیتور نمایشی معادل دو مانیتور ۲۷ اینچی را در اختیار شما قرار می‌دهد. وضوح تصویر این مانیتور ۱۰۸۰ × ۳۸۴۰ است و قابلیت پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز را نیز داراست. با استفاده از پنل VA، این مانیتور تصویری دقیق و با کیفیت را ارائه می‌دهد.

Mi 34 144Hz WQHD

اگر بودجهی کافی برای خرید یک مانیتور منحنی با صفحهی نمایش بسیار بزرگ ندارید، Mi 34 144Hz WQHD بهترین گزینهی با بودجهی کم است. این مانیتور گیمینگ از شرکت شیائومی با اندازهی صفحهی نمایش ۳۴ اینچ و نوع پنل VA طراحی شده است و کیفیت تصویر WQHD و نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز را ارائه می‌دهد. بنابراین، اگر تازهی شروع کرده ‌اید و می‌خواهید یک مانیتور منحنی با وضوح بالا و طراحی زیبا که هم برای ترید و هم برای بازی قابل استفاده است را داشته باشید، این مدل به هدف شما پاسخ می‌دهد. مانیتور گیمینگ شیائومی Mi 34 144Hz WQHD همچنین طراحی بسیار زیبا و ویژگی ‌های ارگونومیک را داراست، با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویهی چرخش که به شما امکان تنظیم به دلخواه را می‌دهد. قیمت مناسب آن نیز ارزش خرید بالا را به همراه دارد و مانیتور Mi 34 شیائومی در لیست بهترین مانیتورها برای ترید در این مقاله معرفی شده است.

Redmi Desktop 27

ارزان‌ ترین گزینه مانیتور برای ترید است که می‌توانید داشته باشید. این مانیتور با صفحه ی ۲۷ اینچی و تکنولوژی تصویر FULL HD و نرخ رفرش ۷۵ هرتز، مناسب استفاده‌ های روزمره و حتی ترید است. نوع پنل این مانیتور IPS است که نمایش با کیفیت و زاویهی دید گسترده را فراهم می‌کند. لبه ‌های باریک این نمایشگر، علاوه بر افزایش زاویهی دید گسترده، هنگام قرارگیری در کنار یک نمایشگر دیگر، تصویری بی‌نقص را برای شما ارائه می‌دهد. اگر به تازگی وارد معاملات ارزی شده‌اید و می‌خواهید هزینه را به حداقل برسانید، خرید مانیتور شیائومی Redmi Desktop 27 می‌تواند تنها گزینه ی ممکن باشد که بهترین قیمت و گارانتی ۱۸ ماهه را در فروشگاه آترین کالا در اختیارتان قرار دهد.

ایا برای معامله به چند مانیتور نیاز است؟

برای معامله‌گری، تعداد مانیتور های مورد نیاز به تفاوت بین تریدر ها بستگی دارد، بنابراین نمی‌توان پاسخ قطعی به این سوال داد. بعضی تریدرها تنها از دو مانیتور استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر نیاز به بیش از بیست مانیتور برای ترید دارند. برای تشخیص تعداد مانیتور های مورد نیاز برای ترید، باید مشخص کنید چند چارت را به صورت همزمان نیاز دارید بررسی کنید.استفاده از مانیتور های اولترا واید، امکان مشاهده چهار چارت به صورت همزمان را به راحتی فراهم می‌کند. بنابراین، برای بررسی دوازده چارت به صورت همزمان، می‌توانید از سه مانیتور استفاده کنید.

هزینه مانیتور تریدینگ چقدر است؟

قیمت مانیتور های تریدینگ نسبت به اندازه و قابلیت ‌های آن‌ها متفاوت است ، اما قیمت انها به طور تخمینی از  ۱۳۰ دلار آغاز می‌شوند و تا ۱۰۰۰ دلار نیز می‌توانند برسند.بیشتر مانیتور های مناسب برای ترید، همچنین قابلیت‌ های مربوط به گیمینگ را نیز دارا می ‌باشند. به همین دلیل ممکن است قیمت آن‌ها به نظر کمی بالا برسد، اما اگر مانیتور های غیر گیمینگ بخواهید ، می‌توانید با هزینه کمتری چند مانیتور را تهیه کنید.

برای ترید مانیتور بهتر است یا لپتاپ؟

برای ترید مانیتور بهتر است یا لپتاپ؟

برای ترید مانیتور بهتر است یا لپتاپ؟

پاسخ به این سوال برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. با این حال، با مقایسه برخی از شاخصه ‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید کدام یک از این دو گزینه برای شما مناسب ‌تر است. یکی از این شاخصه‌ ها، قابلیت حمل و نقل است. اگر شما یکی از افرادی هستید که همزمان هم نیاز به معاملات و سفرهای متنوع دارید، لپ تاپ برای شما بهتر است. از طرفی، دسکتاپ برای کسانی که تمایل دارند در یک محیط آرام و خلوت به ترید خود بپردازند و کار را از سفر جدا کنند، گزینه‌ی مناسبی است.

منبع:exbito.com

کلام آخر

ما در این مقاله از سایت مجله به بررسی ویژگی‌ های مانیتور های خوب برای ترید پرداختیم و بهترین مدل‌ های آن‌ ها را مورد بررسی قرار دادیم. قبل از خرید مانیتور و سایر تجهیزات مرتبط برای انجام معامله، بررسی کنید تا نیاز ها و توانایی ‌های خود را شناسایی کنید و از هدر رفت سرمایه جلوگیری کنید.

امتیاز

تکنولوژی

بهترین مانیتور برای ترید (Trade) کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *