چگونه رژگونه متناسب با فرم صورت خود را انتخاب کنید؟

چگونه رژگونه متناسب با فرم صورت خود را انتخاب کنید؟

چگونه رژگونه متناسب با فرم صورت خود را انتخاب کنید؟


رژگونه‌ ها ابزاری قدرتمند در زیبایی صورت می‌باشند ، انتخاب رژگونه مناسب با فرم صورت می‌تواند تأثیر بسزایی در ظاهر و ساختار صورت شما داشته باشد. اما چگونه می‌توان رژگونه‌ ای را که با فرم صورت خود هماهنگ باشد، پیدا کرد؟ در این مقاله از سایت مجله سعی خواهیم کرد راهنمایی‌ هایی ارائه دهیم که به شما کمک کنند تا رژگونه‌ای را پیدا کنید که بهترین نتیجه را برای ظاهر صورت خود به ارمغان بیاورد.

تشخیص فرم صورت خود

فرم صورت

فرم صورت

برای انتخاب رژگونه مناسب با فرم صورت خود، اولین قدم این است که در مقابل آینه بایستید و با دقت به چهره‌ی خود نگاه کنید. در این مقاله به شش مورد از رایج‌ ترین فرم‌ های صورت و نحوه‌ی شناسایی آن‌ ها اشاره خواهیم کرد. این شش فرم شامل مربعی، گرد، بیضی، مثلثی، قلبی و پیرامونی می‌باشد. با شناخت فرم صورت خود، می‌توانید رژگونه‌ ای را انتخاب کنید که بهترین نتیجه را در ظاهرتان ایجاد کند.

فرم صورت مربع

اگر فرم صورت شما مربعی است، شما زوایای نوک تیز در اطراف محیط صورت و یک خط فک مشخص دارید. صورت شما از لحاظ طول و عرض همان اندازه است و به صورت متعادل دراز است.

فرم صورت گرد

فرم صورت شما گرد است، که نشان می‌دهد پهنای صورت شما از طول آن بیشتر است. صورت شما بدون زوایای نوک تیز است و ممکن است گونه‌ های چاقی داشته باشید.

فرم صورت بیضی

اگر فرم صورت شما بیضی است، به احتمال زیاد طول صورت شما بلندتر از عرض آن است و در آن یک گردی نرم وجود دارد.

فرم صورت مستطیلی

اگر فرم صورت شما بلند یا مستطیلی است، به احتمال زیاد طول صورت شما بلندتر از عرض آن است. همچنین، ممکن است پیشانی یا چانه‌ای برجسته را دارا باشید.

فرم صورت قلب

اگر فرم صورت شما قلبی است، عرض صورتتان در بالا، نزدیک چشم‌ ها پهن‌تر و در چانه‌ تان باریک‌ تر است، همانند شکل قلب.

فرم صورت لوزی

اگر فرم صورت شما لوزی است، عرض در قسمت میانی صورت پهن‌ تر از طول صورت است. بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که ویژگی‌ های زاویه‌دار مانند استخوان گونه‌ های برجسته در صورت شما وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:راز های زیبایی که باید بدانید!خانم ها بخوانند .

زدن رژگونه متناسب با فرم صورت

حال که فرم صورت خود را شناسایی کرده‌اید، بهترین نحوه آرایش یا رژگونه‌ زدن که با فرم صورت شما سازگار است، را بیاموزید.

زدن رژگونه متناسب با فرم صورت مربعی

فرم صورت مربعی

فرم صورت مربعی

اگر فرم صورت شما مربعی است، بهتر است رژگونه را به طور دقیق بر روی سیب‌ های گونه بزنید تا به نرمی زاویه‌ های صورت مربعی را تخفیف دهید. در هنگام زدن رژگونه، تمرکز خود را روی سیب‌ های گونه واقع کنید و با حرکت دورانی به آرامی و خوابیده روی سیب‌ های گونه، رژگونه را به صورتی ملایم محو کنید. در نظر داشته باشید که رژگونه را به طور افقی بیش از حد پخش نکنید.

زدن رژگونه متناسب با فرم صورت گرد

فرم صورت گرد

فرم صورت گرد

هنگامی که صورت گرد دارید، به هدف برجسته کردن گونه‌ های صورت برای ایجاد حجم تمرکز کنید. رژگونه را به سمت بیرون گونه‌ ها در نزدیکی آن‌ ها و کمی پایین‌ تر از گوشه بیرونی چشم استفاده کنید تا به سمت بیرون و بالا حرکت کند. این روش ظاهری زاویه‌ دار به صورت شما اضافه خواهد کرد. از استفاده از رژگونه بر روی بینی خود خودداری کنید زیرا ممکن است صورت را گردتر نشان دهد. همچنین، بدانید که استفاده دقیقاً روی سیب‌ های گونه می‌تواند به صورت شما ظاهری گردتر و استخوان‌ های گونه را نرم‌تر کند، در حالی که ما به کمی برجستگی نیاز داریم. در پایان، اگر صورت شما گرد است، بهتر است یک رژگونه براق برای استفاده به جای رژگونه مات انتخاب کنید.

زدن رژگونه متناسب با فرم صورت بیضی

فرم صورت بیضی

فرم صورت بیضی

اگر صورت شما بیضی شکل است، میتوانید بگویید که خوش شانس هستید، زیرا وقتی از رژگونه استفاده می کنید، بسیار آسان است. اما حتماً مطمئن شوید که رژگونه را در زیر استخوان گونه های خود قرار ندهید، زیرا این محل مکانی است که باید کانتور بزنید. وقتی رژگونه را زیر استخوان گونه ها قرار می دهید، به جای آن که گونه های شما درخشان باشند، بنظر می رسد که اگزما دارید.

برای لاغر تر کردن صورت بیضی شکل، رژ گونه را به طور صحیح در بالای جایی که کانتور زده اید قرار دهید و آن را به آرامی با حرکت دورانی به سمت بیرون مخلوط کنید.

زدن رژگونه متناسب با فرم صورت مستطیلی

فرم صورت مستطیلی

فرم صورت مستطیلی

داشتن صورتی مستطیلی و بلند به معنی داشتن فضای بیشتری برای استفاده از رژگونه است. میتوانید از زیر چشم‌ ها (آغاز از ناحیه بینی)  رژگونه را بزنید و به سمت پایین گونه‌ها ادامه دهید. اگر هدفتان این است که صورتتان را کوتاه‌ تر نمایید، میتوانید مقداری رژ را به صورت نیم دایره یا خط مستقیم رو به بالا بکشید تا صورت شما به نظر کوتاه تر برسد.

اگر فرم صورت شما مستطیلی است و قصد دارید از رژگونه برای برجسته کردن و زاویه‌ دار کردن صورتتان استفاده کنید، رژگونه را در وسط گونه‌ ها بمالید و به سمت بالا بکشید تا تأثیر لیفتینگی روی صورتتان ایجاد شود.

زدن رژگونه متناسب با فرم صورت قلبی

فرم صورت قلبی

فرم صورت قلبی

صورت‌ های قلبی شکل ممکن است به نظر نوک تیز برسند، بنابراین بهتر است زوایای صورت را نرم کنید. برای این کار، میتوانید رژگونه را به شکل U بزنید. در ابتدا، نقطه آغاز را حدود دو انگشت از بینی تان بگذارید. سپس رژگونه را به آهستگی از بالای گونه‌ ها تا بالای دم ابرو ها ادغام کنید. همچنین، میتوانید کمی رژگونه را به مرکز پیشانی اضافه کنید تا تعادل در بین پیشانی و چانه شما ایجاد شود.

زدن رژگونه متناسب با فرم صورت لوزی

فرم صورت لوزی

فرم صورت لوزی

برای صاف‌ تر نشان دادن چهره لوزی شکل، میتوانید رژگونه را در جایی قرار دهید که توجه به بالای صورت جلب شود و زاویه کنارها را نرم‌ تر کند. برای این کار میتوانید رژگونه را برروی استخوان گونه خود بکشید و به سمت بیرون و به سمت گوش ها مخلوط کنید. اجتناب کنید که رژگونه را به سمت داخل بکشید زیرا این کار ممکن است چهره را حجیم‌ تر نشان دهد.

انتخاب فرمول مناسب رژگونه

فرمول مناسب رژگونه

فرمول مناسب رژگونه

در انتخاب رژگونه، اینکه پوست شما خشک یا چرب باشد تاثیر دارد. به طور مثال بهتر است کسانی که دارای پوست چرب هستند از رژ گونه پودری استفاده کنند، یا افرادی که دارای پوست خشک هستند از فرمول رژگونه کرم استفاده کنند همچنین به کسانی که میخواهند آرایشی لطیف داشته باشند فرمول رژگونه کرم یا مایع پیشنهاد میشود و اگر میخواهید آرایشی مات داشته باشید، رژگونه پودری را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ رژگونه مناسب

برای اینکه بتوانید رنگ رژگونه مناسب صورت خود را پیدا کنید، باید اول تناژ رنگی پوست خود را بشناسید. برای اینکار شما میتوانید با مراجعه به مقاله شناخت تناژ رنگی پوست ، رنگ پوست خود را بشناسید و رنگ رژگونه مناسب را انتخاب کنید.

حال که متوجه شدید تناژ پوستی شما چگونه است،بر این اساس رنگ رژگونه خود را انتخاب کنید. اگر پوست صورتتان رنگ گرم دارد،رژ گونه با رنگ گرم و اگر رنگ پوستتان سرد است رژ گونه با رنگ سرد انتخاب کنید.

اگر رنگ پوستتان خنثی بود شما میتوانید رژگونه با رنگ های گرم یا سرد استفاده کنید.همچنین اگر رنگ پوست شما پریده است از رژ گونه های روشن مثل صورتی یا مرجانی استفاده کنید و اگر رنگ صورت شما تیره بود میتوانید رژگونه های بورگوندی را انتخاب کنید و اگر پوست قرمز دارید شما میتوانید رژگونه ایی با رنگ سرد استفاده کنید .

در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل به شما عزیزان کمک کنیم رژگونه مناسب صورت خود را انتخاب کنید.امیدواریم مفید بوده باشد.

منبع: دیجی کالا

4/5 - (4 امتیاز)

زیبایی

رژگونه مناسب فرم صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *