اصول اندازه گیری سایز برای خرید اینترنتی لباس

اصول اندازه گیری سایز برای خرید اینترنتی لباس

اصول اندازه گیری سایز برای خرید اینترنتی لباس


امروزه، فرآیند خرید و فروش لباس از طریق اینترنت به طور چشمگیری گسترش یافته است که با افزایش خرید های آنلاین و تهیه انواع پوشاک اساسی مانند مانتو، شلوار و… شیوه زندگی افراد را به طور قابل توجهی تغییر داده است. اما در خرید لباس آنلاین، بررسی اندازه ‌های لباس به عنوان بخش حیاتی ترین وظیفه محسوب می‌شود. پس از اندازه‌گیری دقیق ، چگونه مطمئن شوید که اندازه‌ی انتخابی صحیح است؟ اگر به دنبال به دست آوردن راهنمایی درباره اصول صحیح اندازه ‌گیری لباس برای خرید آنلاین هستید، با ما در ادامه این مقاله از سایت مجله آنلاین همراه باشید.

انواع روش های اندازه گیری سایز

انواع روش های اندازه گیری سایز

برای داشتن بهترین تجربه خرید آنلاین، لازم است که اندازه دقیق خود را بدانید تا بتوانید لباسی با اندازه مناسب خریداری کنید. اندازه‌ گیری لباس برای خرید آنلاین با اندازه‌گیری در خیاطی تفاوت دارد، اما تعداد اندازه‌گیری لباس در خرید آنلاین به شدت کمتر است. لباس ‌های آماده به گونه ‌ای تولید می ‌شوند که با اندازه ‌های مختلف افراد تطابق داشته باشند. برای کاهش خطا و اشتباه در اندازه‌گیری لباس، بهتر است از کمک فرد دیگری استفاده کنید.

اگر کسی در اطراف شما نیست، با دقت می‌توانید این کار را انجام دهید. افرادی که نیاز به اصلاحات در اندام خود دارند می‌توانند با مراجعه به خیاط، اندازه‌گیری دقیق لباس را انجام دهند. شیوه‌ های اندازه‌گیری در کشور های مختلف و حتی برند ها با هم متفاوت است. در ادامه، به برخی از روش‌ های معروف اندازه‌گیری اشاره خواهیم کرد، از جمله روش گرلاوین، مولر، متریک و … .

اندازه گیری سایز لباس زنانه

مهارت خیاطان در اندازه‌گیری سایز با استفاده از روش‌ های مختلف بسیار حیاتی است، زیرا شیوه ‌های اندازه‌گیری لباس و سایز بندی در این متد ها با یکدیگر متفاوت هستند.در اندازه‌گیری سایز لباس زنانه، تهیه اندازه‌ های زیر از مواردی است که باید در اندازه‌گیری سایز لباس آنلاین رعایت شود: سایز دور گردن، اندازه‌گیری سایز دور سینه، سایز عرض شانه، اندازه‌گیری سایز دور باسن، سایز دور کمر، اندازه‌گیری قد، اندازه ‌گیری قد بالاتنه، و دور بازو. این موارد برای اندازه‌گیری لباس‌ های زنانه مانند بلوز، تیشرت، شومیز، ژاکت، کت، بافت، لباس زیر، و… استفاده می‌شود.

اندازه‌ گیری قد لباس

یکی از عوامل اساسی برای خرید آنلاین، انتخاب قد مناسب با سایز افراد است. می‌توانید قد را از گودی گردن یا کنار گردن تا روی زمین اندازه‌گیری کنید، این روش برای انواع لباس‌ های مجلسی مناسب است.

اندازه ‌گیری قد بالاتنه

در صورتی که لباس مورد نظرتان بالاتنه باشد، اندازه‌گیری را از قد بالاتنه انجام دهید. برای این کار، روبان یا نخی را به دور کمر (دو انگشت بالاتر از ناف) ببندید و متر را از کنار گردن قرار دهید تا اندازه را از سینه تا خط کمر بگیرید.

اندازه‌گیری پایین تنه

برای قد پایین تنه، متر را از روبان یا نخ بسته شده به کمر تا مچ یا قوزک پا قرار دهید و اندازه سایز دور کمر را نیز بگیرید. با دقت و توجه کافی، لباسی که تهیه می‌کنید، با قالب بدن شما همخوانی خواهد داشت. به ‌یاد داشته باشید که پوشیدن لباس نازک نیز برای دقت بیشتر در اندازه‌گیری لباس مفید است.

اندازه‌گیری دور سینه

برای اندازه‌گیری دور سینه، متر را از برجسته‌ ترین نقطه‌ی سینه تا پشت کمر حلقه بزنید، که در این فرآیند، متر باید بطور آزادانه روی سینه حرکت کند.

اندازه‌گیری دور باسن

برای اندازه ‌گیری سایز باسن، متر را به دور برجسته ‌ترین نقطه‌ی باسن (که معمولاً باسن بزرگ نامیده می‌شود) حلقه بزنید و سپس اندازه را ثبت کنید. اگر شکم دارید، لازم است متر را از روی شکم نیز عبور دهید.

نحوه اندازه‌گیری دور بازو

برای اندازه‌گیری سایز دور بازو، دست را به فاصله‌ای حدود ۳۰ درجه از بدن خود فاصله دهید. قسمتی کمی پایین‌تر از زیر حلقه یا زیر بغل، بهترین مکان برای قرار دادن متر به صورت آزادانه به دور بازو است.

اندازه‌گیری کارور پشت و جلو

فاصله‌ی بین اتصال دو دست به بدن، به عنوان کارور شناخته می‌شود که در قسمت‌ های پشت و جلو قابل تشخیص است. برای اندازه‌گیری سایز کارور پشت، متر را در نزدیکی اتصال سرشانه به بدن قرار داده و به گونه‌ ای بگیرید که فاصله بین دو کتف پشت را شامل شود و سپس متر را در یک خط راست قرار دهید تا سایز کارور پشت را یادداشت کنید. از طرف دیگر، فاصله‌ی بین اتصال دو دست به بدن از جلو، که قسمت بالای سینه را شامل می‌شود، عرض کارور جلو نامیده می‌شود.

اندازه‌گیری حلقه آستین

اندازه‌گیری حلقه آستین

برای اندازه‌گیری سایز حلقه آستین، نیازی به متر ندارید؛ زیرا این اندازه از دستاورد های رسم الگو با در نظر گرفتن تمام مشخصات بالاتنه‌ی جلو و عقب، از جمله کارور و سر شانه بدست می‌آید. اندازه‌گیری دور حلقه آستین که در بالاتنه به صورت هلالی رسم می‌شود، به عنوان سایز حلقه آستین شناخته می‌شود.

اندازه‌گیری سرشانه

برای اندازه‌گیری سایز این قسمت، ابتدا باید متر را از کنار گردن تا سرشانه قرار دهید و سپس سایز مشاهده شده را در دفتر یادداشت کنید.

اندازه‌گیری قد آستین

برای اندازه‌گیری سایز قد آستین، ابتدا دست را به حالت خم بر روی ناف قرار داده و سپس از سرشانه تا مفصل مچ را با متر اندازه گیری کنید.

بیشتر بخوانید:روش های از بین بردن برق اتو از روی لباس+راه های جلوگیری از آن

جدول سایز لباس زنانه

در خرید لباس آنلاین، دانستن اندازه‌گیری سایز خود بسیار ضروری است. سایزبندی لباس‌ ها بر اساس روش‌ های PLUS، استاندارد، اروپایی و… انجام می‌شود. اگر سایز افراد به شکل عددی باشد، این به معنای سایزبندی اروپایی است و اگر با حروف لاتین مثل L، XXL بیان شود، به معنای سایزبندی استاندارد است. لباس‌هایی که برای افرادی با سایز بزرگ‌تر از حد نرمال تهیه می‌شود، با نام لباس ‌های سایز بزرگ یا PLUS شناخته می‌شوند.

در صورت تمایل به استفاده از سایزبندی استاندارد، می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید:

دور  باسندور  کمر  دور  سینهسایز  کلی
۵/۳۹۲۹۳۷XL
۵/۴۲۳۲۴۰S
۵/۴۵۳۵۴۳M

در جدول زیر انواع سایزهای اروپایی را مشاهده می‌کنید:

سایز۳۶۳۸۴۰۴۲۴۴۴۶۴۸۵۰
آستین۵/۵۸۵۹۵۹۵۹۶۰۶۰۶۱۶۲
باسن۹۲۹۶۱۰۰۱۰۴۱۰۸۱۱۲۱۱۶۱۲۰
کمر۶۴۶۸۷۲۷۶۸۰۸۴۸۸۹۲
سینه۸۴۸۸۹۲۹۶۱۰۰۱۰۴۱۰۸۱۱۲
بازو۵/۳۹۴۰۵/۴۰۳/۴۱۱/۴۲۹/۴۲۷/۴۳۵/۴۴

 

در جدول زیر، انواع اندازه‌گیری سایز‌های بزرگ را مشاهده می‌کنید:

سایزدور باسندو کمردور  سینهسایز  کلی
۴۴۱۰۸-۱۰۵۸۵-۸۲۹۸-۱۰۲XL2
۴۶۱۱۲-۱۰۹۸۶-۸۹۱۰۳-۱۰۶XL3
۴۸۱۱۳-۱۱۶۹۰-۹۳۱۰۷-۱۱۰XL4
۵۰۱۱۷-۱۲۱۹۴-۹۶۱۱۱-۱۱۴XL5

 

فرمول اندازه‌گیری لباس

فرمول ‌های اندازه‌گیری لباس بیشتر در متد مولر استفاده می‌شود. در این قسمت، برخی از فرمول‌ های اندازه‌گیری لباس در ادامه ذکر شده است:

سایز بالاتنه‌ی پشت = اندازه‌ی قد تقسیم بر ۴

سایز بالاتنه‌ی جلو = ۴ تا ۶ + اندازه‌ی بالاتنه‌ی پشت

بلندی سینه = ۲ تا ۳ + (سایز دور سینه تقسیم بر ۴ اندازه)

اندازه‌گیری سایز لباس زیر زنانه

برای اندازه‌گیری سایز سوتین، ابتدا سینه ‌بند مناسبی را بپوشید و توجه کنید که اسفنجی، شل یا محکم نباشد و حتماً جلوی یک آینه بایستید. سپس برای اندازه‌گیری سایز لباس زیر، متر را به صورت آزادانه و دقیقاً دور سینه‌ی خود بگیرید. سپس متر را از زیر سینه به دور کمر حلقه کنید و سایز را یادداشت کنید. برای سفارش شورت زنانه از فروشگاه‌ های اینترنتی، شما باید سایز دور کمر را در قسمت ناف و بزرگ‌ ترین قسمت باسن خود اندازه بگیرید و متر را دور باسن خود به صورت دایره‌ای حلقه کنید. همچنین، اندازه‌گیری فاق شورت نیز اهمیت دارد.

اندازه‌گیری سایز شلوار

برای انتخاب شلوار مناسب نیاز به اندازه‌گیری سایز دور کمر، دور باسن، قد شلوار و قد فاق دارید. ابتدا برای محاسبه‌ی سایز دور کمر از نوار یا روبان بسته شده به دور کمر استفاده کنید و با متر اندازه‌ی دور باسن را از برجسته‌ ترین قسمت آن محاسبه کنید. سپس برای قد داخلی شلوار، فاصله‌ی فاق تا مچ را اندازه بگیرید و برای محاسبه‌ی قد خارجی شلوار، اندازه‌گیری سایز دور کمر تا قوزک پا را محاسبه کنید. در هر مرحله یادداشت ‌برداری ضروری است.

نحوه اندازه‌گیری سایز بدن برای خیاطی

نحوه اندازه‌گیری سایز بدن برای خیاطی

اگر برای دوخت لباس به نزد یک خیاط حرفه‌ای مراجعه کرده‌اید، اولین اقدام خیاط برای دوخت لباس اندازه‌گیری سایز مشتری می‌باشد. اندازه‌گیری سایز به خیاط کمک می‌کند تا در تشخیص مدل لباس راحت‌تر عمل کند و در خیاطی برای رسم الگو لباس استفاده می‌شود. دور سینه، دور کمر، دور باسن، و قد لباس از اندازه‌های اصلی مورد نیاز برای یک خیاط می‌باشد که باید توسط فرمول ‌هایی بر روی الگو رسم شوند.

اندازه‌گیری از روی لباس دوخته شده

اگر به لباسی که در پایان دوخته می‌شود فکر کنید، محاسبه‌ی اندازه‌گیری سایز برایتان کار بسیار هیجان‌انگیزی خواهد بود. برای اندازه‌گیری از روی لباس، باید لباس محکمی را انتخاب کنید؛ زیرا لباس ‌های گشاد و شل به علت انحراف در اندازه‌ ها، اصلاً مناسب نیستند. پهن کردن لباس بر روی سطحی مسطح، اولین مرحله‌ برای یک اندازه‌گیری اساسی می‌باشد. فقط باید اندازه‌ ها را یک چهارم یا یک دوم محاسبه کنید و مواظب باشید که سایز را درست به دست آورید. روش اندازه‌گیری لباس کاملاً مشابه با روش اندازه‌گیری سایز بدن می‌باشد. فقط دقت در اندازه‌گیری بسیار مورد توجه می‌باشد.

اندازه‌گیری برای دامن

برای اندازه‌گیری سایز دامن زنانه و دخترانه، باید از قسمت برجسته باسن محاسبه را آغاز کنید. اگر دارای شکم هستید، متر را از روی برجستگی شکم خود رد کنید و سایز بدست آمده را یادداشت کنید. قد دامن را می‌توانید از خط کمر تا اندازه‌ی دلخواه محاسبه کنید.

سپاسگذاریم که با ما همراه بودید؛ امیدوریم که مطالب گفته شده برایتان مفید واقع شده باشد.

منبع:infinitycolor

امتیاز

فشن

انواع روش های اندازه گیری سایزسایز لباس زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *