مفیدترین ضد عطش‌ها برای گرمازدگی

مفیدترین ضد عطش‌ها برای گرمازدگی

مفیدترین ضد عطش‌ها برای گرمازدگی


متخصص طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی توضیح داد که چگونه می‌توان نوشیدنی‌های سنتی مهمترین روش‌های مقابله با گرمازدگی در تابستان را تهیه و مصرف کرد. به گزارش منبع، در فصل گرم و سوزان تابستان هستیم و هوای گرم و خسته‌کننده آن اکثر افراد را با دمای بالا به آزار می‌اندازد. هرکس، به ویژه افرادی که روزانه در فضای باز حضور دارند، سعی می‌کنند با انواع روش‌های خنک‌کننده خود را خنک نگه دارند تا از اثرات گرمازدگی جلوگیری کنند.

تأکید بسیاری بر مصرف مایعات در این روزهای گرم شده است و افراد باید به اندازه نیاز بدن خود و با توجه به میزان فعالیت خود در فضای باز و تحت تابش نور خورشید، مقدار مایعات مصرفی خود را تنظیم کنند.

همچنین، مصرف نوشیدنی‌های خنک در این روزها بسیار محبوب است و به ندرت می‌توانید شخصی را ببینید که روزانه نوشیدنی خنک مصرف نکند.

یکی از نوشیدنی‌های بسیار مورد علاقه در این روزهای گرم و سوزان، مصرف نوشیدنی و شربت‌های سنتی ایرانی است که از قدیمی‌ترین زمان‌ها توجه بسیاری افراد را به خود جلب کرده و بسیاری با مصرف آن در روزهای تابستان، سعی در کاهش عطش و تشنگی خود دارند.

فاضله حیدریان مقدم، یک متخصص طب سنتی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، با اشاره به این موضوع که در فصول گرم سال به دلیل شدت گرمای هوا، قدرت هضم معده کاهش می‌یابد، بیان کرد: در تابستان و در هوای گرم، باید از غذاها و نوشیدنی‌های سبک و قابل هضم استفاده کرد.

این متخصص طب سنتی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار داشت: در فصل گرما به‌منظور جلوگیری از گرمازدگی، می‌توان از شربت‌های سکنجبین و تخم کاسنی، خرما و زرشک، و همچنین خاکشیر یخ زده و آبلیمو به میزان قابل توجهی بهره برد.

شربت سکنجبین و تخم کاسنی

شربت سکنجبین و تخم کاسنی

شربت سکنجبین و تخم کاسنی

برای تهیه سکنجبین، می‌توانید سه پارچه شکر را با چهار پارچه آب و یک پارچه سرکه انگوری یا سرکه سیب بجوشانید، کمی از شربت را با یک قاشق چایخوری تخم کاسنی خیس خورده و با یک لیوان آب مصرف کنید.

بیشتر بخوانید : از ترکیب چه گیاهانی دمنوش خوبی خواهیم داشت ؟ 

شربت عناب و زرشک

برای تهیه شربت عناب و زرشک، می‌توانید ۱۰ عدد عناب را رنده کرده و با دو قاشق غذاخوری زرشک در یک و نیم لیوان آب بجوشانید تا به حجم یک لیوان باقی بماند. سپس مواد را صاف کرده و با یک قاشق غذاخوری شکر شیرین کنید و خنک بنوشید.

شربت خاکشیر یخ زده و آبلیمو

در مورد شربت خاکشیر یخ زده و آبلیمو، می‌توانید دو قاشق غذاخوری خاکشیر خیسانده را در یک دستگاه بندازید، همچنین دو قاشق غذاخوری شکر، دو عدد لیمو تازه و یک لیوان آب را هم بزنید و یک قطعه خاکشیر یخ زده در آن انداخته و پس از هم زدن مصرف کنید.

شربت به‌لیمو

شربت به‌لیمو

شربت به‌لیمو

برای تهیه شربت به‌لیمو، می‌توانید پارچه شکر را با یک پارچه آب مقداری جوشانده، سپس یک پارچه آب لیمو تازه اضافه کنید و پس از کمی جوشیدن آن را خاموش کنید. این شربت را با آب خنک رقیق کرده و استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین راه های درمان خانگی یبوست

دوغ ترش و تخم شربتی

درباره دوغ ترش و تخم شربتی، می‌توانید دو قاشق غذاخوری تخم شربتی را در آب خیسانده، با یک لیوان دوغ ترش مخلوط کنید و خنک بنوشید.

امتیاز

دانستنی هاسلامت

درمان گرما زدگیشربت خوشمزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *