هزینه هنگفت ChatGPT برای OpenAI، آینده این شرکت را تهدید می‌کند

هزینه هنگفت ChatGPT برای OpenAI، آینده این شرکت را تهدید می‌کند

هزینه هنگفت ChatGPT برای OpenAI، آینده این شرکت را تهدید می‌کند


با وجود جذابیت چشمگیر ChatGPT، این چت‌بات هنوز موفق به ایجاد منبع درآمد پایدار نشده است و هزینه‌های گزاف آن بر شرکت OpenAI تاثیرگذار بوده است. به نظر می‌رسد OpenAI برای حفظ سرویس و ارائه خدمات روزانه به کاربران، هزینه‌های قابل توجهی را تحمل می‌کند. این موضوع باعث شده تا شرکت در معرض مشکلات مالی قرار گیرد و در آینده حتی با خطر ورشکستگی مواجه شود.

به گزارش Analytics India Magazine، OpenAI به طور روزانه حدود ۷۰۰ هزار دلار برای ارائه سرویس‌های ChatGPT هزینه می‌کند. این چت‌بات اخیراً به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده است، اما به نظر می‌رسد هنوز توانایی کسب درآمد کافی برای ترتیب دادن به هزینه‌ها را ندارد.

گزارش می‌فرماید که تعداد کاربران OpenAI به تدریج کاهش یافته است. بر اساس اطلاعات وب‌سایت SimilarWeb، تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت ChatGPT در ماه ژوئیه نسبت به ژوئن تنزل حدود ۱۲ درصدی داشته و از ۱.۷ میلیارد به ۱.۵ میلیارد کاهش یافته است. این آمار شامل کاربران API شرکت نمی‌شود.

همچنین API شرکت OpenAI با رقابت‌های سنگینی از جانب مدل‌های زبانی متن‌باز مانند LLaMA 2 مواجه شده است. این مدل‌های متن‌باز علاوه بر این که رایگان هستند، امکان شخصی‌سازی و تغییر آن‌ها را نیز فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید : برترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۲۳ چیست ؟

سم آلتمن با کارکنان OpenAI به اختلاف خورده است

سم آلتمن با کارکنان OpenAI به اختلاف خورده است

سم آلتمن با کارکنان OpenAI به اختلاف خورده است

سم آلتمن (مدیرعامل OpenAI) با تیم خود اختلافاتی را تجربه کرده است. درحالی که این شرکت تمرکز بر سودآوری و توسعه نسخه‌های پیشرفته‌تر GPT دارد، آلتمن به تاکید بر خطرات هوش مصنوعی و ریسک‌های آن اکتفا دارد.

OpenAI در تلاش برای درآمدزایی از GPT-4 و تحقق سودآوری بیشتر بوده است، اما هنوز به موفقیت در این زمینه نرسیده است و حدود ۵۴۰ میلیون دلار زیان کرده است.

شرکت تاکنون پیش‌بینی کرده بود که در سال ۲۰۲۳ به درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری و در سال ۲۰۲۴ به درآمد ۱ میلیارد دلاری برسد، اما این اهداف به‌نظر می‌رسد کاملاً دست‌نیافتنی هستند. OpenAI در حال حاضر در نظر دارد که با عرضه عمومی سهام یا فروش به یک شرکت فناوری دیگر، به درآمدزایی بیشتری برسد.

همچنین این شرکت ناتوان در حفظ نیروهای ماهر خود را تجربه کرده است؛ تعداد زیادی از کارمندان OpenAI در ماه‌های اخیر به سمت شرکت‌های دیگری در زمینه هوش مصنوعی رفته‌اند.

به طور کلی، عواملی همچون شرایط اقتصادی نامناسب، کاهش تعداد کاربران، کیفیت پایین‌تر محصولات و دسترسی محدود به تجهیزات لازم برای حفظ پایداری سرویس‌ها، باعث شده تا آینده OpenAI در معرض ابهام و تردید قرار گیرد. این شرکت الان باید به‌جدی به‌دنبال راهکارهای درآمدزایی باشد تا بتواند پایداری خود را تضمین کند و از از دست دادن نیروهای خود جلوگیری کند.

امتیاز

تکنولوژی

جدید ترین اخبار هوش مصنوعیجهان امروز و هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *