اطلاعات جامع درباره دوربین کنترل سرعت

اطلاعات جامع درباره دوربین کنترل سرعت

اطلاعات جامع درباره دوربین کنترل سرعت


دوربین‌های کنترل سرعت جزء اجزای سیستم های راهنمایی و رانندگی می‌باشند و به منظور کنترل سرعت خودروها و ثبت تخلفات رانندگی به کار می‌روند. با نصب این دوربین‌ها، نقض قوانینی همچون تجاوز به سرعت مجاز، سرعت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز و سایر تخلفات مشابه کاهش می‌یابد. این دوربین‌ها که امروزه در اکثر مسیرها و جاده‌ها نصب شده‌اند، می‌توانند نقش مؤثری در کاهش تصادفات ایفا کنند. اگر تمایل دارید بفهمید دوربین کنترل سرعت پلیس چگونه کار می‌کند، در این مقاله از وب سایت مجله با ما همراه شوید.

۱- دوربین کنترل سرعت از چه مسافتی عمل می کند؟

1- دوربین کنترل سرعت از چه مسافتی عمل می کند؟

1- دوربین کنترل سرعت از چه مسافتی عمل می کند؟

دوربین کنترل سرعت پلیس قادر است در شرایط جوی متفاوت و تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ، تخلفات رانندگی را ثبت نماید. بسیاری از رانندگان به محض نزدیک شدن به دوربین کنترل سرعت، سرعت خود را کاهش می دهند. آن ها فکر می کنند که این تدابیر به آنها اجازه می دهد تا از ثبت سرعت غیر مجاز خود توسط دوربین جلوگیری کنند. با این حال، این باور اشتباه است، زیرا دوربین های ثبت سرعت SPECS از فاصله ۷۵ متری تا ۲۵ کیلومتری را پوشش می دهند. یکی از کاربردهای دیگر دوربین های کنترل سرعت، انتقال وضعیت ترافیکی شهر به صورت زنده به مراکز کنترل ترافیک است.

۲- دوربین کنترل سرعت چگونه عمل می کند؟

این دوربین با بهره‌گیری از فناوری تشخیص پلاک (ANPR) به راحتی قادر به ثبت شماره پلاک خودروهایی است که سرعت غیر مجاز دارند. به طور کلی، دوربین‌های کنترل سرعت از یک فرستنده و یک گیرنده رادیویی تشکیل شده‌اند. عملکرد بخش فرستنده به این صورت است که در جریان الکتریکی نوسان ایجاد می‌کند و در نتیجه ولتاژ جریان را در یک فرکانس مشخص تغییر می‌دهد. وقتی جریان الکتریکی نوسانی دارد، انرژی به صورت موج‌های الکترومغناطیسی در محیط منتشر می‌شود. به طور معمول، در فرستنده‌ها از تقویت‌کننده برای افزایش شدت موج‌های الکترومغناطیسی و همچنین از یک آنتن برای انتشار امواج در محیط استفاده می‌شود. فرآیندی که در گیرنده رادیویی رخ می‌دهد دقیقاً برخوردار از عکس تصویری است که در فرستنده ایجاد می‌شود. در گیرنده، امواج الکترومغناطیسی توسط آنتنی جمع آوری و سپس به جریان الکتریکی تبدیل می‌شوند.

۳- انواع تکنولوژی دوربین کنترل سرعت پلیس

در این قسمت، ما شما را با انواع تکنولوژی‌های استفاده شده در دوربین‌های کنترل سرعت یا دوربین مداربسته کنترل سرعت آشنا می‌کنیم.

حلقه حسگری: تکنولوژی حلقه حسگری با استفاده از حسگرهای مغناطیسی در سطح جاده و بزرگراه‌ها نصب می‌شود.

رادار: این نوع دوربین‌ها برای اندازه‌گیری تفاوت سرعت بین هدف و دستگاه خود به کار می‌روند، بنابراین باید به صورت ثابت نصب شوند. اگر دوربین بر روی یک وسیله در حال حرکت نصب شود، سرعت هدف نسبت به جاده اندازه‌گیری نمی‌شود، بلکه تفاوت سرعت بین دو وسیله نقلیه تشخیص داده می‌شود.

لیزر: اکثر دوربین‌های نصب شده توسط پلیس در جاده‌ها، از این نوع هستند. این دوربین‌های دستی قادر به تشخیص سرعت خودروها در نور کم نیز هستند. همچنین این دوربین‌ها دارای فلش مادون قرمز هستند.

پردازش تصویر: این تکنولوژی به منظور تجزیه و تحلیل و نظارت بر ترافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این روش، ثبت سرعت و تخلفات به صورت بسیار دقیق‌تر انجام می‌شود. این تکنولوژی به یک دوربین فیلم‌برداری، یک کامپیوتر مناسب با این مقصد و یک نرم‌افزار Matlab که بر روی کامپیوتر نصب شده باشد، نیاز دارد.

۴- انواع دوربین کنترل سرعت

4- انواع دوربین کنترل سرعت

دوربین‌های کنترل سرعت به سه دسته تقسیم می‌شوند: دوربین کنترل سرعت ثابت، دوربین کنترل سرعت خودرویی، دوربین کنترل سرعت دستی.

دوربین کنترل سرعت ثابت: این دوربین‌ها در مکان‌های ثابت نصب می‌شوند. این نوع دوربین‌ها مجهز به حسگرهای راداری جهت اندازه‌گیری سرعت خودروها هستند. دوربین کنترل سرعت ثابت یا مکانیکی از سه تکنولوژی راداری، حلقه حسگری و لیزر استفاده می‌کند.

دوربین کنترل سرعت خودرویی: این نوع دوربین‌ها در داخل خودروهای پلیس نصب می‌شوند. دوربین‌های خودرویی اغلب از نوع راداری هستند و برای اندازه‌گیری سرعت خودروهای جلویی در مسیرهای خلوت و جاده‌ها به کار می‌روند.

دوربین کنترل سرعت دستی: این دوربین‌ها دارای دو مدل لیزری و راداری هستند. استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت لیزری نیاز به دقت و تمرکز بیشتری دارد. همچنین دوربین‌های کنترل سرعت راداری معمولاً در مسیرهای با تردد کم مانند جاده‌های بیابانی استفاده می‌شوند.

۵- محل نصب دوربین‌های کنترل سرعت پلیس

دوربین‌های کنترل سرعت در بزرگراه‌ها با حداقل فاصله ۲۰۰ متری از یکدیگر بر روی چراغ‌ها نصب می‌شوند. این دوربین‌ها توانایی اندازه‌گیری سرعت خودروها را تا فاصله بیش از ۱۰ کیلومتر دارند. هدف اصلی از نصب دوربین‌های کنترل سرعت کنترل و نظارت بر سرعت خودروها و کمک به پیشگیری از حوادث رانندگی است. اجرای دوربین‌های کنترل سرعت در سطح جاده‌ها باعث افزایش توجه رانندگان به سرعت خود می‌شود و در نتیجه تعداد حوادث رانندگی کاهش می‌یابد.

۶- نرم‌افزار اعلام‌کننده دوربین کنترل سرعت

نرم‌افزارها یا اپلیکیشن‌هایی طراحی شده‌اند که به منظور تشخیص و اعلام موقعیت دوربین‌های پلیس به رانندگان کمک می‌کنند و اخیراً در بین رانندگان محبوبیت پیدا کرده‌اند. این نرم‌افزارها رانندگان را از وجود دوربین‌های کنترل سرعت آگاه می‌سازند و در صورت تجاوز از سرعت مجاز، آنها را هشدار می‌دهند. استفاده از این نرم‌افزارها به کنترل سرعت در حین رانندگی کمک می‌کند و همچنین باعث توجه بیشتر رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی می‌شود.

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش و نصب دوربین مداربسته، وجود برندهای جعلی و تقلبی است که انتخاب را برای مشتریان دشوار کرده است. از طرف دیگر گروهی از مشتریان اعتقاد دارند که برندهای اصلی همواره گران هستند، بنابراین هرچه هزینه بیشتری بپردازند، محصول با کیفیت‌تری را خواهند خرید. این باور صد در صد درست نیست و برندهای جعلی نیز ممکن است با قیمت‌های بالا عرضه شوند.

 شما میتوانید برای خرید دوربین مداربسته،خرید تستر دوربین مداربسته ،خرید مانیتور خودرو و انواع تجهیزات الکترونیکی به فروشگاه روبیکس مراجعه کنید .

5/5 - (2 امتیاز)

رپورتاژتکنولوژی

تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *