تزیین پله ها و سنگ فرش پیاده رو با سنگ گرانیت | کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان

تزیین پله ها و سنگ فرش پیاده رو با سنگ گرانیت | کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان

تزیین پله ها و سنگ فرش پیاده رو با سنگ گرانیت | کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان


گرانیت یکی از سنگ‌های پرکاربرد برای نمای ساختمان است که در سطح زمین یافت می‌شود و استفاده‌های متعددی دارد. به ویژه از آن به طور گسترده در صنعت ساخت‌وساز بهره می‌برند. کاربردهای آن در این صنعت شامل ساخت میزهای آشپزخانه، نمای دیوارهای گرانیتی، ساخت کفپوش یا سنگ‌فرش، بناهای تاریخی و گاهی آب‌نماها است.

در ادامه به ویژگی‌ها، معایب، مزایا و کاربردهای سنگ گرانیت در نمای ساختمان خواهیم پرداخت.با مجله انلاین همراه باشید .

سنگ گرانیت چیست و چگونه شکل می‌گیرد؟

سنگ گرانیت چیست و چگونه شکل می‌گیرد؟

سنگ گرانیت چیست و چگونه شکل می‌گیرد؟

گرانیت یک سنگ آذرین یا آتشفشانی است. این سنگ زمانی تشکیل می‌شود که مواد مذاب سرد شده و در زیر سطح زمین به حالت جامد تبدیل می‌شوند. ترکیب اصلی آن شامل کوارتز و کانی‌های بلورین یا کریستالی است. در اثر نیروهای طبیعی که باعث فرسایش مکانیکی یا بالا آمدن عمودی پوسته سطح زمین می‌شود، سنگ گرانیت شناسایی و استخراج شده و سپس برای استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها پردازش می‌گردد.خرید سنگ گرانیت نیازمند شناخت کافی درباره این سنگ میباشد که در ادامه ما شما را با این سنگ بیشتر آشنا خواهیم کرد .

ویژگی‌های سنگ نمای گرانیت در ساختمان

گرانیت دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی است که آن را معرفی و شناسایی می‌کند. این ویژگی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: خصوصیات فیزیکی و شیمیایی.

خواص فیزیکی گرانیت در نمای ساختمانی

ویژگی‌های فیزیکی گرانیت به شرح زیر است:

گرانیت در برابر پوسیدگی بسیار پایدار است. این به دلیل وجود مقادیر زیادی سیلیس در ترکیبات آن است.

وجود ترک‌ها، رگه‌ها و دانه‌های متعدد، استفاده از سنگ گرانیت را برای نمای ساختمان متنوع کرده است.

به دلیل ماهیت آذرین این سنگ، جلا دادن و صیقلی کردن آن به راحتی امکان‌پذیر است.

گرانیت دارای خواص مقاومتی بسیار خوب در برابر آتش است، زیرا حاوی مواد معدنی کمتری است.

وجود مواد معدنی کمتر در آن باعث می‌شود گرانیت در برابر سرما و یخبندان بسیار مقاوم باشد.

به جز رگه‌هایی که در نتیجه فشارهای شدید ایجاد شده‌اند، گرانیت سنگ نمایی مقاوم در برابر شکستگی و ترک‌خوردگی است.

خواص شیمیایی نمای گرانیتی

خواص شیمیایی نمای گرانیتی

خواص شیمیایی نمای گرانیتی

به عنوان یک سنگ آتشفشانی، ۷۰ تا ۷۷% از ترکیب سنگ گرانیت از سیلیس تشکیل شده است.

اکسید پتاسیم و کربنات سدیم حدود ۳ تا ۵ درصد از ترکیبات گرانیت را تشکیل می‌دهند.

آهک حدود ۱% از ترکیبات سنگ گرانیت را شامل می‌شود.

اجزای دیگری مانند اکسیدهای آهن، منیزیم، تیتانیوم و آب نیز در مقادیر متغیری از ۰٫۰۳ تا ۱ درصد در این سنگ یافت می‌شوند.

کاربرد گرانیت

گرانیت که به عنوان سنگ نمای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، از دوران تاریخی مورد توجه بوده است. برش‌های ناهموار و صیقل‌خورده گرانیت به عنوان سنگی برای ساخت دیوارهای ساختمان، پایه‌های پل، بناهای تاریخی، سنگفرش‌ها و سایر کاربردهای نمای خارجی و داخلی استفاده می‌شود.

همچنین به عنوان سنگدانه درشت در بتن و راه‌سازی، پوشش دیوار خارجی و خرده‌سنگ دور ریل راه‌آهن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردهای داخلی شامل استفاده از گرانیت به عنوان کاشی کف، میز آشپزخانه، پله و نماهای تزئینی است.

موارد زیر کاربردهای مختلف گرانیت را به تفصیل بیان می‌کند:

کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان

کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان

کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان

درادامه به کاربرد های سنگ گرانیت میپردازیم با ما همراه باشید .

تجهیزات آشپزخانه و حمام

گرانیت سنگی پرکاربرد برای ساخت کانتر (پیشخوان) آشپزخانه‌ها است. بیشتر مالکان ساختمان‌ها به دلیل ظاهر صیقلی و براق سنگ گرانیت، این را برای نمای آشپزخانه و حمام بیشتر ترجیح می‌دهند.

با توجه به خصوصیات فیزیکی گرانیت که در قسمت ویژگی‌های فیزیکی بحث شد؛ گرانیت پوششی محکم و مقاوم در برابر آب و گرما دارد و به راحتی قابل تمیز شدن است.

علاوه بر این، در قفسه‌های کتابخانه، میز رومیزی، سینک و وان نیز استفاده می‌شود. محصولات به دست آمده ظریف، شیک، قوی و بادوام هستند.

سنگ گرانیت در نمای ساختمان

با توجه به استحکام بالا و دوام ذاتی، گرانیت عالی برای استفاده در نمای ساختمان است. سنگی محکم و مقاوم در برابر گرما و یخبندان که ظاهر زیبایی به نمای خانه‌ها می‌بخشد. گرانیت قادر است رنگ و طرح اصلی خود را به مدت طولانی حفظ کند، بنابراین این پوشش سنگی است که نسل‌ها طول می‌کشد.

سنگ پله و سنگ‌فرش گرانیتی

گرانیت معمولاً به عنوان سنگ پوشش پله‌ها و کفپوش نمای بیرونی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. آنها فضایی زیبا و درخشان با ماندگاری بالا ایجاد می‌کنند.

استفاده در آرامگاه‌ها و بناهای تاریخی و نمای شومینه از دیگر کاربردهای سنگ گرانیتی در صنعت ساختمانی است.

همچنین میتوانید برای داشتن یک سنگ پله زیبا از سنگ گرانیت نهبندان استفاده کنید .

گرانیت نهبندان

گرانیت نهبندان

نصب سنگ گرانیت

پوشش سنگ طبیعی گرانیتی یک انتخاب مناسب برای نمای خارجی ساختمان است و مزایای فراوانی دارد. از جمله دوام و مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی سخت و سهولت استفاده است. همچنین طول عمر بالایی دارد و تا ده‌ها سال دیگر زیبایی خود را حفظ می‌کند. با این حال، زیبایی و دوام نما به نحوه نصب آن به دیوار بستگی دارد. روش نصب سنگ گرانیت به صورت با ملات (نصب تر) و خشک (بدون ملات) است. این به بودجه، نوع دیوار ساختمان و انتخاب شما بستگی دارد. در زیر عمده تفاوت این دو روش را بررسی خواهیم کرد. نصب نمای سنگ به روش تر به دلیل سهولت استفاده و قیمت ارزان‌تر، روش متداول‌ترین برای نصب سنگ نمای گرانیتی ساختمان است. در این روش نیازی به دریل کاری در محل نیست و به همین دلیل احتمال ایجاد ترک در سنگ را کاهش می‌دهد. نصب گرانیت در این روش ارزان‌تر از نوع نصب خشک سنگ است. اما مشکل آن عدم فضای اضافی برای انبساط سنگ در آینده است که می‌تواند باعث کمانش گرانیت شود. همچنین نیاز به وجود یک ماده چسبنده بین دیوار و سنگ است. اگر ملات یا چسب آسیب ببیند، ممکن است سنگ‌های گرانیتی از نمای ساختمان بیفتند.

نصب خشک نمای سنگ گرانیت

گزینه دوم برای نصب سنگ گرانیت، استفاده از روش خشک است. این روش نسبت به نصب با ملات کمی گران‌تر است زیرا نیازمند زیرسازی فلزی است. در این روش، اسلب‌های گرانیتی محکم و تقویت شده به مدت سال‌ها در محل دقیق خود در ساختمان باقی می‌مانند. بر خلاف نصب نمای گرانیتی با ملات، این گزینه فضای اضافی برای جابه‌جایی سنگ‌ها در طول تغییرات آب و هوایی فراهم می‌آورد.

مزیت اصلی این روش در محکم بودن سنگ‌های گرانیتی است که باعث می‌شود دریل کاری نتواند به آنها آسیب برساند و ترک و شکستگی ایجاد کند. اما این روش به دلیل سختی سنگ‌های گرانیتی، نیاز به استفاده از دریل مخصوص هیلتی برای پیچ و رولپلاک کردن و تکنیسین‌های ماهر برای نصب دارد. کل این فرآیند، پیچیده‌تر و گران‌تر از روش نصب با ملات برای سنگ گرانیت در ساختمان است.

قیمت سنگ گرانیت نما

قیمت سنگ گرانیت نما

قیمت سنگ گرانیت نما

پس از تولید و فرآوری سنگ گرانیت، با توجه به نوع معدن مورد استخراج، سنگ توسط فرآیندهای قیمت‌گذاری به بازار عرضه می‌شود. عوامل مهمی که بر قیمت سنگ گرانیت و نصب آن تأثیر می‌گذارند شامل: محل استخراج، ابعاد، مواد استفاده شده برای پردازش سنگ به عنوان آببندی یا پوشش ضد UV، نوع پرداخت، برش و روش نصب سنگ گرانیت هستند.

نوع استفاده از سنگ گرانیت، مانند استفاده در نمای خارجی یا داخلی ساختمان یا مدل ظاهری آن (مانند نمای رومی، مدرن سنگی، سنتی و غیره) نیز بر قیمت سنگ گرانیت ساختمانی تأثیرگذار است.

خرید بهترین سنگ گرانیت از فروشگاه ملل سنگ

فروشگاه ملل سنگ، به عنوان یکی از معتبرترین مراکز عرضه سنگ در اصفهان شناخته می‌شود. این فروشگاه با تنوع بالایی از انواع سنگ‌های گرانیت به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد. از جمله مزایای خرید از این فروشگاه می‌توان به کیفیت برتر محصولات، قیمت مناسب و خدمات حرفه‌ای در زمینه مشاوره و ارائه اطلاعات فنی اشاره کرد. ملل سنگ با ارائه محصولات با کیفیت خود، اطمینان از خرید سنگ گرانیت با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین‌المللی را به مشتریان می‌دهد. این فروشگاه توسط کارشناسان مجرب خود به مشتریان کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را برای نیازهای خود انجام دهند و از خریدی مطمئن و موفق بهره‌مند شوند.برای مشاهده و خرید انواع سنگ نما به فروشگاه ملل سنگ مراجعه کنید .

امتیاز

رپورتاژ

تبلیغاتتبلیغات آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *