نرم افزار تلویزیون اندروید ؛ معرفی بهترین اپلیکیشن های اندروید TV

نرم افزار تلویزیون اندروید ؛ معرفی بهترین اپلیکیشن های اندروید TV

نرم افزار تلویزیون اندروید ؛ معرفی بهترین اپلیکیشن های اندروید TV


نرم‌افزار تلویزیون اندروید می‌تواند توانمندی‌ها و امکانات بیشتری را به تلویزیون هوشمند شما اضافه کند. برنامه‌های تلویزیون هوشمند مشابه برنامه‌های نصب‌شده در گوشی‌های هوشمند قابل نصب و اجرا هستند. تلویزیون هوشمند اندرویدی برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و از آن زمان به تدریج بهبود یافته است. در حالی که رقابت بین تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند مانند سامسونگ، ال‌جی، سونی، فیلیپس و دیگران به شدت افزایش یافته است، پلتفرم تلویزیون هوشمند اندرویدی همچنان تاثیرگذار و با تکنولوژی‌های جدید گوگل و برنامه‌های دیگر ادغام شده است. اما اگر نمی‌توانید برنامه‌های مناسب را برای تلویزیون هوشمند اندرویدی خود پیدا کنید، پلتفرم چه فایده‌ای دارد؟ اگر یک تلویزیون هوشمند اندرویدی دارید و می‌خواهید از این پلتفرم بهترین استفاده را ببرید، باید برنامه‌های مناسبی را نصب کنید. در ادامه، چند نمونه از بهترین نرم‌افزارهای تلویزیون اندرویدی را معرفی می‌کنیم که تجربه فوق‌العاده‌ای را برایتان فراهم می‌کنند.در ادامه این مطلب با مجله همراه باشید .

بهترین نرم‌افزارهای تلویزیون اندروید: اپلیکیشن‌های اندروید TV

بهترین نرم‌افزارهای تلویزیون اندروید: اپلیکیشن‌های اندروید TV

بهترین نرم‌افزارهای تلویزیون اندروید: اپلیکیشن‌های اندروید TV

زمانی که تلویزیون اندرویدی خود را روشن می‌کنید، چندین برنامه به‌صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب شده است. برخی از این برنامه‌ها مثل نتفلیکس و یوتیوب در اکثر تلویزیون‌ها وجود دارند، اما برای کاربران ایرانی کاربرد معمولاً ندارند. همچنین سایر برنامه‌ها با تمرکز بر موسیقی، بهره‌وری و قابلیت‌های سیستمی نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را نصب کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت | مهر ۱۴۰۲

 برنامه تلویزیون هوشمند RetroArch: دانلود بازی‌ها برای تلویزیون

ظاهر جذاب و فوق‌العاده RetroArch در اکثر تلویزیون‌های اندرویدی و همچنین رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های موبایل بسیار موثر است. برنامه RetroArch مجموعه‌ای از بهترین بازی‌های شبیه‌ساز کنسول بازی را در یکجا جمع آوری کرده است و به شما اجازه می‌دهد بازی‌های شبیه‌ساز را به راحتی در داخل آن نصب کنید.

رابط کاربری این برنامه تلویزیون هوشمند بسیار آسان و جذاب است و پس از آموزش نحوه کار با RetroArch، تجربه بهترین بازی‌های کنسول‌های بازی مثل PS1 و N64 و سایر کنسول‌های بازی را خواهید داشت. این برنامه تلویزیون هوشمند دارای ویژگی‌های زیادی است که به شما امکان می‌دهد وضوح تصویر و گرافیک بازی‌ها را به نحوی ارتقاء دهید که فراتر از کنسول‌های اصلی آن‌ها باشد و تجربه بازی‌کردن با کیفیتی بالاتر را ارائه دهید. اگر به دنبال دانلود بازی‌ها برای تلویزیون هوشمندتان هستید، این برنامه را از دست ندهید.

نرم‌افزار مدیریت فایل تلویزیون اندروید X-Plore File Manager

نرم‌افزار مدیریت فایل تلویزیون اندروید X-Plore File Manager

نرم‌افزار مدیریت فایل تلویزیون اندروید X-Plore File Manager

با حذف ES File Explorer از پلی استور به دلیل اتهامات به جاسوسی چینی در اوایل امسال، نرم‌افزار مدیریت فایل بهتری به عنوان گزینه برتر برای تلویزیون‌های هوشمند معرفی شد و X-Plore File Manager به عنوان یک جایگزین مناسب مطرح شد. این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که تمامی فایل‌ها و پوشه‌های موجود در تلویزیون اندرویدی‌تان را مانند سیستم‌عامل‌های دسکتاپ مانند ویندوز یا macOS کاوش کرده و مدیریت کنید.

شما می‌توانید فایل‌ها را به دلخواه خود حذف، انتقال و کپی کنید و همچنین فایل‌هایتان را با سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive و Dropbox همگام‌سازی کنید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید. این نرم‌افزار مناسب برای تلویزیون‌های سونی و سایر تلویزیون‌های اندرویدی است و برای افرادی که می‌خواهند از تمام قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده کنند بسیار مناسب است.

نرم‌افزار مرورگر Puffin TV برای تلویزیون هوشمند

جستجو و مرور اینترنت همیشه مشکل برای تلویزیون‌های هوشمند بوده است؛ چرا که کنترل و تایپ روی صفحه نمایش تلویزیون همیشه سختی داشته است. برنامه Puffin TV یک نرم‌افزار مرورگر است که برای حل این مشکل طراحی شده و می‌توانید آن را بر روی تلویزیون‌های هوشمند خود نصب کنید. این برنامه دارای یک رابط کاربری مشابه با مرورگرهای رایانه شخصی با تمامی ویژگی‌های معمولی مرورگرها است. Puffin TV همگام‌سازی با گوشی شما دارد و از طریق کدهای QR می‌توانید بوک‌مارک‌ها را ایجاد کرده و وب‌سایت‌ها را در تلویزیون نمایش دهید.

نرم‌افزار پخش ویدیو MX Player برای تلویزیون اندروید

یکی از بهترین نرم‌افزارهای تلویزیون هوشمند MX Player است. این برنامه به عنوان یکی از بهترین ویدیو پلیرهای گوشی اندروید هم شناخته می‌شود. نسخه تلویزیونی این برنامه تمامی امکانات نسخه گوشی را به تلویزیون شما می‌آورد. MX Player قادر به پخش انواع کدک‌ها و فرمت‌های ویدیویی است و همچنین از فایل‌های زیرنویس نیز پشتیبانی می‌کند. این برنامه همچنین قادر به پخش فایل‌های موجود در درایوهای خارجی است. اگر از دانلود فیلم‌ها و نمایش آنها روی تلویزیون خود از طریق هارد خارجی استفاده می‌کنید، MX Player را حتماً امتحان کنید.

اپلیکیشن ارسال فایل به تلویزیون

یکی از برنامه‌هایی که برای دانلود در تلویزیون هوشمند اندرویدی خود باید در نظر داشته باشید، اپلیکیشن Send Files to TV است. عموماً فرآیند انتقال یک فایل از گوشی به تلویزیون بسیار زمان‌بر و مزاحم است و نیاز به کابل یا کارت حافظه دارد. با دانلود این اپلیکیشن، می‌توانید فایل‌ها را به‌صورت آسان و از طریق شبکه اینترنت خانگی‌تان بین گوشی و تلویزیون به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن از تمام انواع فایل‌ها پشتیبانی می‌کند.

به عنوان مثال، می‌توانید یک فایل APK را از گوشی دانلود کنید و سپس برای نصب آن را به تلویزیون منتقل کنید. همچنین، فایل‌های ویدیویی نیز به همین روش قابل انتقال هستند. رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده است و تنها دارای دو دکمه ارسال و دریافت می‌باشد.

نرم افزار تلویزیون اندروید AirScreen؛ برنامه های تلویزیون هوشمند

نرم افزار تلویزیون اندروید AirScreen؛ برنامه های تلویزیون هوشمند

نرم افزار تلویزیون اندروید AirScreen؛ برنامه های تلویزیون هوشمند

تلویزیون‌های اندرویدی از پشتیبانی از Google Cast برخوردار هستند و به شما اجازه می‌دهند تا هر نوع فیلم، فایل صوتی و تصاویر را از پلتفرم اندرویدی به تلویزیون هوشمند اندرویدی خود منتقل کنید. اما اگر شما یک کاربر iOS هستید و یک تلویزیون اندرویدی خریداری کرده‌اید، چه کار باید انجام دهید؟ باید به یاد داشته باشید که از نظر فنی با چالش‌های سازگاری جدی روبرو خواهید شد.

دلیل این امر این است که آیفون از Google Cast پشتیبانی نمی‌کند و به جای آن از Airplay استفاده می‌کند؛ این ویژگی به کاربران iOS امکان می‌دهد تا محتوای رسانه‌ای را از آیفون به تلویزیون اپل منتقل کنند. با این حال، گوگل با معرفی AirScreen به کاربران iOS کمک کرده تا زندگی آن‌ها را آسان‌تر کند؛ این برنامه به کاربران iOS این امکان را می‌دهد که محتوای رسانه‌ای را از آیفون به تلویزیون اندرویدی خود منتقل کنند. AirScreen یک سرور AirPlay را در تلویزیون اندرویدی شما ایجاد می‌کند و به شما امکان می‌دهد صفحه آیفون خود را در تلویزیون اندروید مشاهده کنید.

نرم افزار تلویزیون هوشمند Twitch

اگر به تماشای پخش زنده بازی‌های مختلف علاقه دارید، یکی از بهترین برنامه‌های اندروید برای شما Twitch است. Twitch یک پلتفرم ویدیویی با پخش زنده است که به گیمرها این امکان را می‌دهد تا پخش بازی‌های خود را به صورت زنده تماشا کنند. تماشای پخش زنده و زنده ممکن است برای افراد عادی خسته‌کننده باشد، اما برای طرفداران بازی‌ها، این نه تنها سرگرم‌کننده است بلکه بسیار مهم است. تماشای مسابقات در Twitch به گیمرها این امکان را می‌دهد تاکتیک‌ها و روش‌های بازی جدید را بیاموزند و همچنین درک جدیدی از سطح و دشواری‌های مختلف بازی‌ها به آن‌ها می‌دهد.

برنامه تلویزیون هوشمند Google Drive

اگر می‌خواهید به تمام پرونده‌های موجود در تلویزیون اندرویدی خود دسترسی داشته باشید، باید برنامه Google Drive را امتحان کنید. نصب این اپلیکیشن در تلویزیون، امکان دسترسی نامحدودی به تمام داده‌های ابری شما را می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد تا همه چیز را در یک صفحه بزرگ مشاهده کنید.

نرم افزار تلویزیون اندروید VLC Media Player

اگر تمایل دارید تا تجربه پخش ویدیویی با کیفیت در تلویزیون اندرویدی خود داشته باشید، VLC Media Player برنامه مناسبی برای شماست. این پخش‌کننده رسانه‌ای تقریباً تمام فرمت‌های ویدیویی را پشتیبانی می‌کند. همچنین از اکثر انواع فایل‌های صوتی و DVD نیز پشتیبانی می‌کند. این بهترین پخش‌کننده چندرسانه‌ای برای تلویزیون‌های اندرویدی است.

علاوه بر این، پخش‌کننده VLC به طور خودکار کتابخانه رسانه‌ای شما را به صورت صوتی، تصویری و سایر فرمت‌ها مرتب می‌کند. همچنین با استفاده از تنظیمات موجود در دستگاه پخش، می‌توانید پخش را به هر روشی که می‌خواهید کنترل کنید.

اپلیکیشن Button Mapper؛ اپلیکیشن‌های اندروید TV

یکی از نرم‌افزارهای مفید برای تلویزیون‌های اندروید، اپلیکیشن Button Mapper است. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد تا کنترل تلویزیون را به نحوه دلخواه خود شخصی‌سازی کنید. همچنین با استفاده از آن، می‌توانید برای دکمه‌های مختلف تلویزیون وظایف جدیدی تعریف کنید و به این ترتیب از کنترل‌های پیش‌فرض تلویزیون خود بیشتر بهره‌برداری کنید.

برنامه TVUsage؛ از بهترین نرم‌افزارهای اندروید تلویزیون

برنامه TVUsage؛ از بهترین نرم‌افزارهای اندروید تلویزیون

برنامه TVUsage؛ از بهترین نرم‌افزارهای اندروید تلویزیون

TVUsage یکی از نرم‌افزارهای جدید برای تلویزیون‌های هوشمند است. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا برای دیگر نرم‌افزارهای تلویزیون خود محدودیت زمان استفاده تعیین کنید. همچنین، می‌توانید برای تلویزیون یک پین چهار رقمی تنظیم کنید تا فقط شما به آن دسترسی داشته باشید. همچنین هر برنامه می‌تواند به صورت جداگانه محدودیت زمانی داشته باشد.

به علاوه، این برنامه به شما اجازه می‌دهد ویژگی‌های دیگر دستگاه خود را مثل نصب یا حذف کردن برنامه‌ها را نیز محدود کنید تا فقط با وارد کردن رمز عبور قابل استفاده باشند. این برنامه همچنین الگوی مصرف شما در سه روز اخیر را نیز نمایش می‌دهد. شاید برخی از امکانات اضافی آن ممکن است به نظر بیایند، اما این برنامه یکی از بهترین ابزارها برای کنترل والدین برای خانواده‌هایی است که فرزندان جوان دارند.

Sideload Launcher

گوگل پلی در اندروید تی‌وی همان نسخه گوشی‌های هوشمند است و البته تعداد کمتری از اپلیکیشن‌ها را پشتیبانی می‌کند. مهمتر از همه این است که به علت مسدود بودن این فروشگاه در ایران، امکان دسترسی آسان به آن از طریق تلویزیون وجود ندارد. به همین دلیل نصب برنامه‌ها از طریق فایل APK انجام می‌شود.

اما اگر برنامه‌ها را به این شکل نصب کنید، نمی‌توانید به آن‌ها از طریق صفحه اصلی دسترسی داشته باشید. باید به تنظیمات مراجعه کرده و برنامه‌ها را از آنجا اجرا کنید. برای حل این مشکل می‌توانید از اپلیکیشن Sideload Launcher استفاده کنید. از طریق این برنامه می‌توانید به فهرست تمامی برنامه‌هایی که از منابع دیگر به جز گوگل پلی روی تلویزیون نصب کرده‌اید، دسترسی داشته باشید.

Google Chrome

گوگل کروم به طور پیش‌فرض در اندروید تی‌وی نصب نشده است و گوگل حتی نسخه‌ای خاص برای تلویزیون منتشر نکرده است. با این حال، امکان نصب نسخه موبایل روی تلویزیون اندرویدی وجود دارد. با ورود به حساب کاربری‌تان و استفاده از آن، می‌توانید به تمامی بوک‌مارک‌ها و تاریخچه مرورگر خود دسترسی داشته باشید. تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید، برای استفاده از این برنامه در تلویزیون، حتماً باید از ماوس یا کیبورد استفاده کنید، زیرا گوگل آن را به بهینه‌سازی برای استفاده در تلویزیون تنظیم نکرده است.

بیشتر بخوانید : هرآنچه که باید پیش از خرید کنترلر بازی بدانید

Photo Gallery and Screensaver

تنظیمات مربوط به اسکرین‌سیور اندروید تی‌وی بیش از حد ساده است و امکانات زیادی ندارد. برای دستیابی به امکانات بیشتر و به عنوان مثال تنظیم تصاویر Google Photos به عنوان اسکرین‌سیور، می‌توانید از اپلیکیشن Photo Gallery and Screensaver استفاده کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا اسکرین‌سیور خود را از تصاویر شخصی‌تان در پلتفرم‌هایی مثل Google Photos، Flickr، حافظه داخلی و تصویر روز ناسا تنظیم کنید. از سوی دیگر، این برنامه دارای یک گالری تصاویر نیز است که به شما امکان می‌دهد به آلبوم‌های تصاویر دسترسی پیدا کرده و در آن‌ها جستجو کنید.

Haystack News؛ از نرم‌افزارهای تلویزیون هوشمند

یکی از نرم‌افزارهای مهم اندروید تلویزیون، Haystack News است. این اپلیکیشن، به عنوان یک نرم‌افزار اخباری، توانسته است توجه کاربران را به خود جلب کند. Haystack News به‌طور ۲۴ ساعته اخبار را در دسته‌بندی‌های مختلف و همچنین منابعی که شما مشخص می‌کنید، به اشتراک می‌گذارد. همچنین این اپلیکیشن به شما امکان مشاهده زنده شبکه‌های خبری را نیز می‌دهد.

سخن آخر

در این مقاله با چندین برنامه تلویزیون اندروید آشنا شدیم. هر یک از این نرم‌افزارها دارای ویژگی‌ها و امکانات متنوعی هستند که می‌توانند تجربه تلویزیونی شما را بهبود ببخشند. نظر شما در مورد بهترین نرم‌افزارهای تلویزیون اندروید چیست؟ خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات شما را بشنویم.

منبع : نت باکس 

 

امتیاز

تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *