مهم ترین نکات هنگام خرید لباس ، ۸ نکته اساسی !

مهم ترین نکات هنگام خرید لباس ، 8 نکته اساسی !

مهم ترین نکات هنگام خرید لباس ، 8 نکته اساسی !


آیا شما از جمله افرادی هستید که تنها برای قرار دادن در کمد، لباس‌ها را خریداری می‌کنند و از آن‌ها استفاده نمی‌کنند؟

ممکن است هنگام خرید لباس، از خودتان راضی باشید، اما زمانی که آن را پوشیده و امتحان می‌کنید، کاملا پشیمان شوید.

کالین مگارو، یک نام معروف در صنعت مد و لباس در لس آنجلس، می‌گوید: “نگران نباشید. شما می‌توانید همچنان از لباس‌هایی که فقط در کمد قرار داده‌اید، استفاده کنید و آن‌ها را دوباره پوشید.”

در اینجا هشت مورد مهم برای روشن شدن در خرید لباس آمده است که اگر به آن‌ها توجه کنید، می‌تواند باعث شود که از دیدن کمد لباس خود لذت ببرید و از تمامی لباس‌های خود لذت ببرید.

به مواد مورد استفاده در الیاف پارچه دقت کنید

به مواد مورد استفاده در الیاف پارچه دقت کنید

به مواد مورد استفاده در الیاف پارچه دقت کنید

کارول دیویدسون، بنیانگذار مد و مشاور در نیویورک می‌گوید: “از خود بپرسید که آیا این لباس نیاز به مراقبت‌های ویژه در هنگام استفاده و شستشو دارد؟ بررسی کنید که آیا با هزینه‌ی خریداری این لباس، شستشوی آن راحت است یا آیا رنگ آن می‌دهد و شستشوی آن دشوار است؟ این می‌تواند نشان‌دهنده‌ی کیفیت الیاف استفاده شده در آن باشد.”

امتحان کردن اثر چروک‌ها روی پارچه

برای اطمینان از اینکه لباسی که می‌خواهید در طول روز بپوشید، به سرعت چروک نمی‌شود، باید برای چند ثانیه پارچه را در دست مچاله کنید و ببینید که آیا به سرعت چروک می‌شود یا خیر. با این کار، اگر به سرعت چروک نشد، می‌توانید مطمئن شوید که جنس پارچه کاملاً مطابقت دارد و مشکلی در این زمینه پیش نمی‌آید.

تلاش برای پرو کردن لباس قبل از خرید

دل روسو، فعالی در زمینه مد و سبک زندگی در شهر نیویورک، می‌گوید: “بعضی از خانم‌ها تنها به مدل و اندازه لباس توجه می‌کنند و بدون آنکه آن را امتحان کنند، آن را خریداری می‌کنند. این یک اشتباه است. باید تلاش کنید لباس‌هایی را انتخاب کنید که قابل پرو بودن باشند و فروشنده به شما اجازه آزمایش آن را قبل از خرید بدهد تا وقتی به خانه برگردید و آن را پوشیدید، از نحوه قرار گرفتن بر روی بدنتان راضی باشید.”

تنوع در رنگ‌ها و طرح‌های لباس‌هایتان

تنوع در رنگ‌ها و طرح‌های لباس‌هایتان

تنوع در رنگ‌ها و طرح‌های لباس‌هایتان

بسیاری از ما به سبک، سلیقه و رنگ‌های مورد علاقه‌مان پایبندی می‌کنیم و وقتی به کمد لباس خود نگاه می‌کنیم، همه مدل‌ها و رنگ‌ها تکراری به نظر می‌رسند. این باعث می‌شود که از لباس‌های خود خسته شویم و بسیاری از آن‌ها را نپوشیم. ملارگو می‌گوید: “قبل از خرید، به کمد لباس‌هایتان نگاهی اندازید و آن‌ها را در ذهن خود ثبت کنید تا هنگام خرید، لباس‌های تکراری را انتخاب نکنید.”

به طرح و شکل لباس در تنتان توجه کنید

مهم نیست که هنگام پوشیدن لباس جلوی آینه چه جایگاهی را برای خود انتخاب می‌کنید، بلکه باید عادی بایستید و آن را امتحان کنید. استفانی پولی، وبلاگ نویس مد و سردبیر تلویزیونی، می‌گوید: “در هنگام پرو کردن لباس، باید یک نگاه کلی و دقیق به لباس در آینه بیندازید و با استفاده از یک آینه کوچک پشت لباس را هم در تن خود ببینید. اگر زمان دارید، بهتر است دو سایز از آن را بر روی بدن خود امتحان کنید تا مطمئن شوید کدام یک بهتر به شکل بدن شما می‌آید و از دیدن پشت لباس بر روی بدن خود غافل نشوید.”

توجه به نور اتاق و آینه‌ای که در آن پرو می‌کنید

توجه به نور اتاق و آینه‌ای که در آن پرو می‌کنید

توجه به نور اتاق و آینه‌ای که در آن پرو می‌کنید

هنگام پرو کردن لباس، باید به نور موجود در اتاق توجه کنید. نور کافی باید وجود داشته باشد و تاریک بودن باعث می‌شود که جزئیات ظاهری لباس به خوبی قابل مشاهده نباشد. ممکن است پس از بازگشت به خانه و پوشیدن لباس زیر نور خانه، متوجه تفاوت‌هایی با زمان پرو در فروشگاه شوید. همچنین، آینه‌ای که متمایز نیست می‌تواند گمراه‌کننده باشد. برخی از آینه‌ها ممکن است بدون دقت شما را لاغرتر یا کشیده‌تر نشان دهند و باعث اشتباهات در انتخاب شما شوند.

آینه‌ای که به طور مستقیم به دیوار نصب شده است، ترجیحاً استفاده شود. برخی از فروشگاه‌ها آینه‌ها را در قاب‌های زیبا و ضخیم به طور کج قرار می‌دهند که ممکن است شکل اصلی لباس را در بدن به شکل متفاوتی نشان دهد.

حرکاتی هنگام پرو کردن لباس

تنها ایستادن در مقابل آینه و نگاه کردن به لباس بر روی بدن شما برای انتخاب لباس کافی نیست؛ بلکه باید کمی حرکت کنید. باید این‌طور بچرخید و مثلاً روی نوک‌پاهای خود بایستید. اگر دارید یک دامن یا شلوار را امتحان می‌کنید، باید در آن بنشینید و بلند شوید تا مطمئن شوید که آن برای شما مناسب است و راحتی می‌توانید در آن حرکت کنید. حتی اگر می‌خواهید لباسی را برای شرکت در یک مهمانی تهیه کنید، باید مطمئن شوید که به راحتی می‌توانید دستان خود را تکان دهید و برقصید.

بررسی جزییات لباس

هنگام خرید لباس، باید به دکمه‌ها و زیپ‌های لباس و همچنین دوخت‌هایی که در آن انجام شده است، توجه کنید و از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین باید مطمئن شوید که درزهای لباس حداقل به اندازه یک تا دو سانتی‌متر اضافه پارچه دارد تا در صورت نیاز به گشاد کردن لباس، راه حلی برای این موضوع وجود داشته باشد.

امتیاز

فشن

آموزش مد و فشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *