اسرار پخت پیراشکی قارچ

اسرار پخت پیراشکی قارچ

اسرار پخت پیراشکی قارچ


پیراشکی قارچ، یکی از خوراکی‌های لذیذ و محبوب در بسیاری از فست فود ها و رستوران‌ها است. قارچ‌های تازه و خوشمزه با خمیر لطیف و نرم ترکیب می‌شوند تا پیراشکی قارچ با طعم بی‌نظیری به وجود آید. این پیراشکی ها می‌توانند بعنوان یک غذای اصلی یا یک پیش غذا در هر وعده غذایی مورد استفاده قرار گیرند. در این مقاله از مجله روشی ساده و کاربردی برای تهیه پیراشکی قارچ را آموزش می‌دهیم. با ما همراه شوید تا دستور پخت این خوراکی لذیذ را به شما نشان دهیم.

مواد مورد نیاز برای ۴ نفر:

آرد     ۵۰۰ گرم

ماست  ۲۰۰ گرم

تخم مرغ      ۱ عدد

روغن مایع    ۱۰۰ میلی لیتر (کمتر از ۱ پیمانه)

مایه خمیر فوری     ۱ قاشق سوپخوری

شکر   ۱ قاشق سوپخوری

نمک   ۱ قاشق سوپخوری

مواد میانی پیراشکی

قارچ   ۵۰۰ گرم

پیاز    ۱ عدد بزرگ

فلفل دلمه ای  ½ فلفل

جعفری        ۱ دسته کوچک

نمک و فلفل سیاه     به مقدار کافی

زردچوبه و روغن   به مقدار کافی

تخم مرغ برای رومال       ۱عدد

گام اول

پیراشکی قارچ

پیراشکی قارچ

اولین مرحله تهیه این غذا آماده کردن خمیر آن است به همین منظور یک کاسه بزرگ می‌آوریم و داخل آن ماست، تخم مرغ، روغن، مایه خمیر، شکر و نمک را می‌ریزیم. مواد را به خوبی با هم مخلوط می‌کنیم تا یک خمیر یکدست و همگن به دست آید.

گام دوم

به مرحله آردکاری میرسیم. در این مرحله در حین مخلوط کردن مواد تا زمانی که خمیر به دست چسبیده نشود، به آن آرد اضافه می‌کنیم .سپس روی کاسه خمیر را با سلفون یا پارچه پلاستیکی مخصوص بپوشانید تا خمیر استراحت کند.

بیشتر بخوانید:اسرار پخت کباب چنجه تابه ای

گام سوم

به مدت یک ساعت خمیر را در فضای آشپز خانه قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود. در طول این مدت  به آماده‌سازی مواد میانی پیراشکی بپردازید. برای این منظور یک پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و سپس یک تابه مناسب را روی حرارت قرار دهید.

گام چهارم

یک قاشق کره در تابه قرار داده و پس از آب شدن کره پیاز های نگینی را به آن اضافه کنید و بگذارید پیازها کاراملی شوند. قارچ و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می‌کنیم تا همراه با پیاز تفت بخورد. در این مرحله، می‌توانید حرارت زیر تابه را بیشتر کنید تا قارچ و فلفل دلمه ای به خوبی سرخ شوند و آب نیاندازند.

گام پنجم

مواد موجود در تابه را با حرارت بالا تفت دهید تا آب آن ها بخار شود. هنگامی که آب درون تابه کاملاً کشیده شد نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم. پس از اضافه کردن ادویه تابه را از روی حرارت برداشته تا مواد کمی خنک شود .

گام ششم

در این مرحله، جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به مواد درون تابه اضافه می‌کنیم. با استفاده از قاشق مواد را هم می‌زنیم تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند .پس از آماده‌سازی خمیر، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می‌کنیم تا به خوبی گرم شود و آماده پخت پیراشکی شویم.

گام هفتم

داخل سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش دهید تا از چسبیدن خمیر به سینی جلوگیری کرده و پس از پختن خمیر را به راحتی از سینی بتوان جدا کرد. با کمی ورز دادن به خمیر هوای اضافی را از آن خارج کرده تا خمیر مناسب خود را به دست آورید و بتوانیم در ادامه آن را به شکل دلخواه خود پخته و مصرف کنید. برای این منظور خمیر را با استفاده از وردنه با قطر نیم سانتیمتر باز کنید.

گام هشتم

برای دادن شکل به خمیر، می‌توانید از یک کاتر گرد با قالب دلخواه استفاده کنید و با استفاده از آن به خمیر شکل دلخواه بدهید. اندازه پیراشکی‌ها بستگی به سلیقه شخص دارد، اما به طور معمول از کاتر با قطر ۸ تا ۱۰ سانتی متر برای قالب زدن خمیر استفاده می‌کنیم. پس از قالب زدن خمیر، در وسط هر پیراشکی مقداری از مخلوط قارچ را قرار می‌دهیم و سپس لبه‌های خمیر را با هم فشار می‌دهیم تا به خوبی بچسبند.

گام نهم

پیراشکی‌ها را داخل سینی فر قرار می‌دهیم و سپس تخم مرغ را به خوبی هم زده و روی پیراشکی ها میزنیم.سینی فر را درون فر قرار می‌دهیم و به آن‌ اجازه می‌دهیم که به مدت ۲۰ دقیقه بپزد و در نتیجه به رنگ طلایی در بیایند. در پایان، پیراشکی‌ها را در ظرف مورد نظرمان چیده و به همراه سس دلخواه سرو می‌کنیم. در صورتی که فر نداریم، می‌توانیم پیراشکی‌ها را در روغن سرخ کنیم تا به طرز مطلوبی پخته شوند.

منبع:https://sarashpazpapion.com

امتیاز

آشپزی

اسرار آشپزیپیراشکی قارچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *