اسرار پخت خورشت فسنجان با بادام زمینی

اسرار پخت خورشت فسنجان با بادام زمینی

اسرار پخت خورشت فسنجان با بادام زمینی


خورشت فسنجان با بادام زمینی یکی از انواع خورشت های محبوب و معروف ایرانی است. در این دستور، از بادام زمینی به عنوان جایگزین مناسبی برای مغز گردو استفاده می‌شود. این روش تهیه به خورشت عطر و طعم خاصی می بخشد. همچنین، از نظر اقتصادی نیز، خورشت فسنجان با بادام زمینی به صرفه تر است، زیرا قیمت بادام زمینی در مقایسه با مغز گردو کمتر است.در ادامه این مقاله از مجله با مراحل تهیه این خورشت لذیذ و محبوب آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای ۴ نفر:

-بادام زمینی ریز ۵۰۰ گرم

-مرغ خورشتی خورد شده(یا ۲۵۰ گرم گوشت قلقلی)

-پیاز ۱٫۵عدد درشت

-رب انار ۲قاشق غذا خوری

-رب گوجه فرنگی ۱ قاشق

-۲ قاشق غذا خوری روغن

-فلفل سیاه،نمک،پاپریکا و زرد چوبه به میزان لازم

برای تهیه خورشت فسنجان با بادام زمینی، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱٫برای تهیه خورشت فسنجان با بادام زمیینی ابتدا پیاز را پوست می‌گیریم و آن را می‌شوییم. سپس آن را رنده‌ی ریز می‌کنیم .

۲٫پوست بادام زمینی هارا جدا کرده و درون آسیاب ریخته تا کاملا پودر شوند.

۳٫قابلمه‌ای مناسب روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم. سپس دو تا سه قاشق غذاخوری روغن را به قابلمه اضافه کرده و پس از داغ شدن روغن پیاز را در قایلمه ریخته و تفت می دهیم تا طلایی شود.

۴٫پس از طلایی شدن پیاز ها پودر بادام زمینی را به پیاز ها اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید سپس رب انار و رب گوجه فرنگی را به قابمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا بوی خامی آن گرفته شود .

بیشتر بخوانید :استیک مرغ؛ رازهای خلق غذایی خوشمزه

۵٫سپس به مواد قابلمه آب اضافه کنید تا همه مواد غرق شوند. آب را به مقدار کافی اضافه کنید، به طوری که اب کاملاً روی مواد را پوشش دهد.حرارت را زیاد کنید تا اب جوش بیاید.

۶٫زمانی که اب خورشت جوش امد حرارت را کم کنید تا خورشت جا بیوفتد وهر ۲۰ دقیقه یکبارچند قالب یخ به خورشت اضافه کرده تا بادام زمینی ها روغن پس بدهند.

۷٫در ادامه یک عدد پیاز دیگر را با رنده ریز رنده کرده و به همراه گوشت ورز دهید.نمک ،فلفل سیاه و زرد چوبه را به گوشت اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم.گوشت هارا به صورت قلقلی اندازه یه گردو در می آوریم.

۸٫یک تابه را روی گاز با شعله ملایم قرار داده و مقداری روغن به ان اضافه می کنیم.گوشت های قلقلی را درون تابه چیده و سرخ می کنیم.

۹٫در صورتی که به جای گوشت از تکه های مرغ استفاده میکنید به جای مرحله ۷ و۸ پیاز را نگینی خورد کرده و در تابه تفت دهید پس از طلایی شدن پیاز تکه های مرغ را اضافه کنید و تفت دهید کمی که مرغ را تفت دادید نمک ،فلفل سیاه و زرد چوبه را به آن اضافه کنید.

۱۰٫ساعت آخر پخت گوشت یا مرغ سرخ شده را به همراه ادویه های نمک ،فلفل سیاه و پاپریکار به خورشت خود اضافه کنید. حال اجازه دهید خورشت روی حرارت ملایم جا بیفتد.

۱۱٫در نهایت، خورشت فسنجان با بادام زمینی آماده است. آن را درون ظرف مورد نظر بریزید و با پلو سرو کنید.

پس از یکبار پخت این خورشت مطمعنا یکی از گزینه های ثابت سفره شما می شود .با دنبال کردن این مراحل ساده و لذیذ، می‌توانید خورشت فسنجان متفاوت و خوشمزه خود را با بادام زمینی تهیه کنید. لذت ببرید!

منبع:https://sarashpazpapion.com

امتیاز

آشپزی

اسرار آشپزیفسنجان با بادام زمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *