نقد و بررسی فیلم آکوامن: قلمرو گمشده(Aquaman and the Lost Kingdom)

نقد و بررسی فیلم آکوامن: قلمرو گمشده(Aquaman and the Lost Kingdom)

نقد و بررسی فیلم آکوامن: قلمرو گمشده(Aquaman and the Lost Kingdom)


فیلم “آکوامن و قلمرو گمشده” به عنوان یکی از آثار نا خوشایند اَبَر قهرمانی سال ‌های قبل شناخته می‌ شود. در زمان ساخت این فیلم، ستاره “آکوامن” یعنی امبر هرد درگیر یک پرونده جدایی از جانی دپ بود و این پرونده به شدت مورد توجه واقع شد، که منجر به درخواست برخی از طرفداران فیلم برای حذف امبر هرد از فیلم شد. با این حال، سازندگان تصمیم گرفتند تنها تعدادی از صحنه ‌های حضور او در مقابل دوربین را کاهش دهند که این وضعیت در فرآیند ویرایش نیز قابل تشخیص است.در ادامه این مقاله از سایت مجله آنلاین به بررسی و نقد فیلم میپردازیم ، با ما همراه باشید.

داستان فیلم آکوامن

داستان فیلم آکوامن

در فیلم آکوامن(قلمرو گمشده)، داستان حول شخصیت بلک مانتا (با بازی یحیی عبدالمتین ۲) می‌چرخد، که قصد دارد با گرم کردن زمین، یک اهریمن باستانی را زنده کند. در این مسیر، آکوامن (با بازی جیسون موموآ) مامور شده است تا او را متوقف کند. اما آرتور به تنهایی توانایی مقابله با این شخصیت را ندارد، بنابراین به دنبال برادرش (با بازی پاتریک ویلسون) می‌رود که پیشتر او را به زندان انداخته بود و…

نقد و بررسی  فیلم آکوامن

نقد و بررسی  فیلم آکوامن

فیلم “Aquaman and the Lost Kingdom” یکی از آثاری است که بدون توضیحات دقیقی از سازندگان خود درباره دلایل منطقی ساخت آن عرضه شده است. داستان “Aquaman 2” یکی از عجیب ‌ترین و ضعیف ‌ترین داستان ‌هایی است که می‌توان در یک فیلم ابرقهرمانی یافت. ایده تبدیل دشمن قسمت اول به تیم قهرمان و رقابت با یک تهدید بدون ارزش در قسمت دوم، ایده ‌ای است که ممکن است فقط سازندگان “Aquaman 2” به این اندازه ناموفقیت و ضعف آن ایده را کشف کنند.

البته، در تاریخ سینما این اتفاق بار ها رخ داده است. به عنوان مثال، سری فیلم ‌های “راکی” نیز این شرایط را تجربه کرده‌ اند، که در آن دو رقیب اصلی در قسمت بعدی تبدیل به دوستان صمیمی شده و با هم در مبارزات مشترک شرکت می‌کنند. اما برای اینکه به این نقطه برسیم، نیازمندیم که فیلمنامه به درستی مقدمه‌ ای را ارائه دهد و به شکل منطقی توضیحاتی در این زمینه ارائه کند تا تماشاگران بتوانند با شخصیت ‌های داستانی ارتباط برقرار کنند. اما در “Aquaman 2″، این اتفاق نمی‌افتد و همه چیز به شکل سطحی و بی‌ معنی جلو می ‌رود.

بیشتر بخوانید:فیلم ‌های برتر درام سال ۲۰۲۴ که شما را به عمق احساسات می برند!

در حقیقت، پس از اولین مواجهه آرتور با برادرش اورم، هیچ اختلاف و کینه ‌ای بین این دو مشاهده نمی ‌شود و تمام مشکلات در چند ثانیه حل می‌ شوند و آن دو با هم همراه می ‌شوند تا دنیا را از تهدیدات گرمایی نجات دهند! خطای اولیه باعث می ‌شود تا تمام اتفاقات قصه در دقایق بعد شکست بخورد. اتفاقات غیر منطقی که یکی پس از دیگری رخ می ‌دهند، به نحوی طراحی شده ‌اند تا بیشترین تأثیر روی تماشاگران داشته باشند و آن ‌ها را بهت زده کنند.

فیلم ابرقهرمانی

شخصیت آرتور یا به عبارتی آکوامن در قسمت دوم از فیلم، بیش از چیزی که در قسمت اول مشاهده کرده بودیم، به سنگینی می ‌پیچد. او به عنوان پادشاه آتلانتیس ظاهر می ‌شود و به نظر می‌رسد که مسئولیت ‌های جدیدی در زندگی خود به عهده گرفته است. اما ایده سازندگان این بوده که شخصیت آرتور را براساس شخصیت واقعی جیسون موموآ در شبکه ‌های اجتماعی ترسیم کنند تا شرح حال فیلم به طرز عجیبی تحت تأثیر قرار بگیرد.

از این نظر، تماشاگر نه اتفاقات فیلم را به جدیت می‌گیرد و نه آن ایده‌ های مربوط به گرمایش زمین بر روی او تأثیر دارد. حتی فیلم یک دشمن باستانی را هم به ماجرا وارد می‌کند، شاید به امید افزایش جدیت فیلم؛ اما تمام این موارد به جهت تأکید ماکزیمم سازندگان فیلم برای ایجاد موقعیت ‌های کمدی، به بی ‌اثری و بی ‌اهمیتی در صحبت ‌های شخصیت ‌ها در طول فیلم منجر می‌شود و حتی جانور باستانی فیلم هم جدی گرفته نمی‌شود. (اگرچه خود فیلم نیز بدون توضیحات اضافی، در چند لحظه نسخه جدید آن را تبدیل می‌کند!)

فیلم "آکوامن 2

منبع:tarafdari.com

کلام اخر

در آخر فیلم “آکوامن ۲ (Aquaman and the Lost Kingdom)” به تکرار فرمول‌ های همیشگی آثار ابر قهرمانی که در اینجا به دلیل فیلمنامه ناکامل، به کلیت فیلم آسیب بیشتری وارد کرده است. در برخی از آثار ابر قهرمانی، اگر قصه یا بازیگران توانایی نجات فیلم را داشتند، در این حالت فرصتی برای “آکوامن ۲” فراهم نشده و قصه به حدی ناکامل است که حتی حضور فرود و بالا پریدن‌ها و شوخی‌های بی ترمز جیسون موموآ نمی‌تواند فیلم را نجات دهد.سپاسگذاریم که با ما همراه بودید، امیدواریم که مطالب مفید واقع شده باشد.

امتیاز

دانستنی ها

داستان فیلم آکوامننقد و بررسی فیلم آکوامن: قلمرو گمشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *