پرطرفدار ترین سریال آمریکایی

پرطرفدار ترین سریال های آمریکایی

پرطرفدار ترین سریال های آمریکایی


علاقه‌مندان به سریال‌های آمریکایی، افرادی هستند که به دنبال تماشای سریال‌های تلویزیونی با کیفیت و داستان جذاب هستند. سریال‌های آمریکایی، در چند دهه اخیر، به عنوان یکی از محبوب‌ترین و مورد توجه قرار گرفته‌اند و بسیاری از آن‌ها، جایگاه بسیار مهمی در صنعت سینما و تلویزیون دارند. علاقه‌مندان به سریال‌های آمریکایی، از تنوع بسیار زیادی از ژانرها مانند درام، کمدی، علمی-تخیلی، ترسناک و… بهره‌مند هستند. همچنین سایت‌هایی مانند IMDb و Rotten Tomatoes نیز برای آن‌ها به عنوان منابع ارزشمندی برای بررسی و انتخاب سریال‌های جدید عرضه می‌شوند.

برای شما لیستی از پربیننده ترین سریال های آمریکایی بر اساس امتیاز IMDb را تهیه کرده ایم:

 

Breaking Bad (امتیاز ۹٫۵)

Game of Thrones (امتیاز ۹٫۲)

Chernobyl (امتیاز ۹٫۱)

The Wire (امتیاز ۹٫۳)

The Sopranos (امتیاز ۹٫۲)

Friends (امتیاز ۸٫۹)

Stranger Things (امتیاز ۸٫۷)

The Crown (امتیاز ۸٫۶)

Black Mirror (امتیاز ۸٫۸)

Mad Men (امتیاز ۸٫۶)

لطفا توجه داشته باشید که این فقط لیستی از برخی از پر بیننده ترین سریال های آمریکایی بر اساس امتیاز IMDb است و در واقع لیست کامل تر از این می‌تواند باشد. همچنین، امتیاز IMDb با توجه به نظرات کاربران این سایت محاسبه می‌شود و بر اساس این نظرات به دست می‌آید.

در ادامه به برسی این سریال ها خواهیم پرداخت .

 

Breaking Bad (امتیاز ۹٫۵)

Breaking Bad

Breaking Bad

سریال Breaking Bad یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی در تاریخ است. این سریال در سبک درام و جنایی ساخته شده است و نویسندگی و کارگردانی آن را وینس گیلیگان بر عهده داشته است. داستان سریال درباره یک معلم شیمی به نام والتر وایت (با بازی برایان کرنستون) است که پس از تشخیص یک بیماری خطرناک، به همراه شریک سابق خود، جسی پینکمن (با بازی آرون پال)، تصمیم می‌گیرد که کارخانه مواد مخدر بزرگی راه‌اندازی کند تا به خانواده خود پول بیشتری برای هزینه‌های درمانی و خدمات بیشتری برای آینده‌ی خانواده‌اش بتواند بدهد. به طور کلی، Breaking Bad با گرفتن امتیاز ۹٫۵ از ۱۰ در سایت IMDb، یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی تاریخ شناخته شده است.

 

Game of Thrones (امتیاز ۹٫۲)

Game of Thrones

Game of Thrones

سریال Game of Thrones یکی دیگر از پرطرفدارترین و پر بیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی است که در سبک فانتزی و درام ساخته شده است. این سریال بر اساس رمان‌های A Song of Ice and Fire نوشته جرج آر. آر. مارتین ساخته شده و توسط دیوید بنیوف و دی. بی. وایز به تلویزیون درآمده است. داستان سریال در دنیایی فرضی به نام وستروس و کنارش شاهکاری کشورهایی است که در آنجا هر کدام به دنبال قدرت و حکمرانی هستند. همچنین، در این دنیا، عناصری فانتزی مانند اژدها، نفرین‌ها، وحشت‌های شبانه، جنگجویان بدجنس و… وجود دارند. Game of Thrones با گرفتن امتیاز ۹٫۲ از ۱۰ در سایت IMDb، به یکی از برترین سریال‌های تلویزیونی تاریخ تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید : محبوب ترین بازیگران ایرانی 

Chernobyl (امتیاز ۹٫۱)

Chernobyl

Chernobyl

سریال Chernobyl یکی از بهترین و پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی سال ۲۰۱۹ بود که در سبک درام تاریخی ساخته شده است. داستان این سریال در مورد واقعیت‌های فاجعه‌بار انفجار نیروگاه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ است که با بیشترین امتیازی که یک سریال با موضوع تاریخی واقعیت پیشینه‌ای به‌حساب می‌آید، یعنی ۹٫۱، در سایت IMDb رتبه‌ی بالایی را کسب کرده است. در این سریال، رویدادهای دقیق قبل، حین و پس از حادثه را نشان می‌دهد و نمایشگری واقع‌گرایانه از اتفاقاتی است که به تمامی جهان شناخته شده است. ساختار داستان سریال، بازی با حقایق تاریخی، عمق شخصیت‌ها، و بهره‌گیری از صحنه‌های ترسناک از جمله عوامل موثر در موفقیت و برتری این سریال است.

 

The Wire (امتیاز ۹٫۳)

The Wire

The Wire

سریال The Wire یکی از پرطرفدارترین و قدیمی‌ترین سریال‌های درام آمریکایی است که در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ ساخته شده است. داستان این سریال درباره‌ی افسران پلیس و مجرمان در شهر بالتیمور است و به شکلی جامع و واقع‌گرایانه، مسائل اجتماعی مختلفی از جمله مسائل مربوط به تجارت مواد مخدر، فساد، تفاوت طبقاتی، تبعیض نژادی، جرم و جنایت و… را نشان می‌دهد. این سریال با بازیگرانی همچون دومینیک وست، ادریس البا، ویندل پیرس، مایکل کی ویلیامز و… ساخته شده و با بهره‌گیری از داستان‌های چندگانه و توصیف دقیق شخصیت‌های مختلف، به یکی از برترین سریال‌های تلویزیونی تبدیل شده است. در سایت IMDb، این سریال با امتیاز ۹٫۳ از ۱۰ امتیاز، جایگاهی بسیار بالا را کسب کرده است.

برای تماشای بهترین سریال های خارجی میتوانید به سایت نتفلیکس مراجعه کنید .

 

The Sopranos (امتیاز ۹٫۲)

The Sopranos

The Sopranos

سریال The Sopranos، یکی از پرطرفدارترین و موفق‌ترین سریال‌های درام تلویزیونی آمریکایی در تمام دوران پخش خود است. این سریال در مورد زندگی یک رئیس مافیای ایتالیایی در شهر نیوجرسی است و به شکلی فوق‌العاده، قدرت و فساد را در جامعه مورد بررسی قرار می‌دهد. این سریال با توجه به موضوعی که درباره‌ی مافیا است، با یک میزان خاصی از خشونت و صحنه‌های ترسناک همراه است. با بازیگرانی همچون جیمز گاندولفینی، لورین براکو، ادی فالکو، و…، ساخته شده است. این سریال با امتیاز ۹٫۲ از ۱۰ امتیاز در سایت IMDb، در رده‌ی بالایی از پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی جهان قرار دارد.

 

Friends (امتیاز ۸٫۹)

Friends

Friends

سریال Friends، یکی از پرطرفدارترین و موفق‌ترین سریال‌های کمدی تلویزیونی آمریکایی است که در دهه ۱۹۹۰ ساخته شده است. داستان این سریال درباره‌ی گروهی از شش دوست صمیمی است که در شهر نیویورک زندگی می‌کنند و در مسائل مختلف زندگی به یکدیگر کمک می‌کنند. سبک کمدی این سریال بسیار خنده‌دار و سرگرم‌کننده است و با بازیگرانی همچون جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیزا کودرو، متیو پری، دیوید شویمر و مت لوبلان، ساخته شده است. این سریال با امتیاز ۸٫۹ از ۱۰ امتیاز در سایت IMDb، جایگاهی بسیار بالا را در رده‌ی پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی دنیا دارد.

برای تماشای سریال فرندز و دیگر سریال ها میتوانید به سایت دی جی مویز مراجعه کنید .

 

Stranger Things (امتیاز ۸٫۷)

Stranger Things

Stranger Things

سریال Stranger Things، یکی از پرطرفدارترین سریال‌های فانتزی و علمی-تخیلی تلویزیونی آمریکایی است که در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. داستان این سریال در دهه ۱۹۸۰ در شهری مجاور نیویورک می‌گذرد و درباره‌ی ناپدید شدن یک پسربچه و تلاش یک گروه از دوستانش برای پیدا کردن او است. این سریال با فضای تاریک و مرموز خود و بازیگرانی همچون میلی بابی براون، فین ولفهارد، وینونا رایدر، دیوید هاربر و ناتالیا دایر، ساخته شده است. سریال Stranger Things با امتیاز ۸٫۷ از ۱۰ امتیاز در سایت IMDb، جایگاه بسیار خوبی در رده‌ی پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی دنیا دارد.

The Crown

The Crown

(امتیاز ۸٫۶)

 

سریال The Crown، یکی از معروف‌ترین سریال‌های تلویزیونی در ژانر درام تاریخی است که در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. داستان این سریال درباره‌ی زندگی ملکه الیزابت دوم انگلستان و خانواده‌ی او است. بازیگران این سریال شامل کلیر فوی، مت سمیت، وینستون دوک، والدمارینا، هلنا بونام کارتر و جیسون واترز می‌باشند. سریال The Crown با امتیاز ۸٫۶ از ۱۰ امتیاز در سایت IMDb، در رده‌ی پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی دنیا قرار دارد.

 

Black Mirror (امتیاز ۸٫۸)

Black Mirror

Black Mirror

سریال Black Mirror، یکی از جذاب‌ترین سریال‌های تلویزیونی در ژانر علمی-تخیلی و ترسناک است که در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است. هر قسمت از این سریال به صورت جداگانه داستانی مستقل و ترسناک را به تصویر می‌کشد که در دنیای فرضی یا در آینده ای نزدیک اتفاق می‌افتد. بازیگرانی همچون دومنال گلیسون، جسی پلمون، کریستوفر ابوت و کارا دلوین نیز در این سریال حضور دارند. سریال Black Mirror با امتیاز ۸٫۸ از ۱۰ امتیاز در سایت IMDb، در رده‌ی پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی دنیا قرار دارد.

 

Mad Men

Mad Men

(امتیاز ۸٫۶)

 

سریال Mad Men، درامی تاریخی است که در دهه ۱۹۶۰ میلادی و در دنیای تبلیغات در نیویورک اتفاق می‌افتد. این سریال به داستان زندگی و کار زندگی دونالد دراپر و همکاران او در یک شرکت تبلیغاتی می‌پردازد. بازیگرانی همچون جان هام، الیزابت ماس، وینسنت کارتیزر و جان اسلتر نیز در این سریال حضور دارند. سریال Mad Men با امتیاز ۸٫۶ از ۱۰ امتیاز در سایت IMDb، در رده‌ی پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی دنیا قرار دارد.

کلام اخر

به طور کلی، سریال‌های آمریکایی به عنوان یکی از مهمترین و پرطرفدارترین فرم‌های هنری در صنعت تلویزیون و سینما شناخته می‌شوند. این سریال‌ها، دارای داستان‌های پیچیده و جذابی هستند که با کیفیت تصویری بالا و بازیگری عالی، تماشاگران بسیاری را به خود جذب کرده‌اند.

 

همچنین، تنوع بسیار زیاد ژانرها و موضوعات مختلفی که در سریال‌های آمریکایی به تصویر کشیده می‌شوند، علاقه‌مندان به این فرم هنری را بسیار گسترده کرده است. برخی از مهمترین سریال‌های آمریکایی شامل “بریکینگ بد”، “بازی تاج و تخت”، “خانه پوشالی”، “دوستان”، “تلویزیونی خانواده آدامز” و “مردان دیوانه” هستند.

 

در نتیجه، سریال‌های آمریکایی امروزه به عنوان یکی از مهمترین و پرطرفدارترین فرم‌های هنری در جهان شناخته می‌شوند و علاقه‌مندان زیادی در سراسر جهان دارند.

5/5 - (3 امتیاز)

فرهنگ و هنرچهره ها

برترین سریال هامحبوب ترین ها

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *