بهترین خودروهای زیر ۲۰۰ میلیون ایران | با ۲۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟!

بهترین خودروهای زیر 200 میلیون ایران | با ۲۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟!

بهترین خودروهای زیر 200 میلیون ایران | با ۲۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟!


با توجه به قیمت‌های نگران‌کننده بازار خودرو، بسیاری با کاهش بودجه برای خرید خودرو روبرو هستند. اکثر گزینه‌های موجود در بازار نیز قیمتی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان دارند. اما هنوز چند گزینه محدود برای خرید ماشین زیر ۲۰۰ میلیون در بازار موجود است که در این مطلب از مجله  به‌ آن‌ها خواهیم پرداخت.

عدم ثبات قیمت‌ها در شرایط پیچیده و خاص امروزه از یک سو و کاهش مداوم ارزش پول ملی از سوی دیگر، روز به روز باعث سردرگمی بیشتر و کاهش توان مردم در خرید کالاهای مختلف می‌شود. یکی از حوزه‌هایی که نابسامانی قیمتی فراوانی را تجربه می‌کند، بازار خرید و فروش خودروهای صفر یا کارکرده است. این نابسامانی و آشفتگی در لیست قیمت‌ها تا جایی پیش رفته است که قیمت انواع خودرو در این بازار، به طور روزانه و حتی ساعتی تغییر می‌کند؛ از همین رو در این مطلب قصد معرفی خودروهای داخلی میان رده‌ای را داریم که از قیمت بسیار زیادی نیز برخوردار نباشند.

ماشین های زیر ۲۰۰ میلیون تومان

حداکثر بودجه در نظر گرفته شده تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان است. لارم به ذکر است که تعیین قیمت دقیق خودرو امکان‌پذیر نبوده و تمامی قیمت‌های ثبت شده در لیست خودروهای زیر دویست میلیون، قیمت کارخانه‌ای آن‌ها است. در ادامه این مطلب، با معرفی بهترین خودروهای زیر ۲۰۰ میلیون تومان همراه ما باشید.

دنا (تیپ ۱)

دنا (تیپ 1)

دنا (تیپ ۱)

حجم موتور: ۱۶۴۶ سی سی

قدرت موتور: ۱۱۵ اسب بخار

گیبرکس: ۵ دنده دستی

امکانات: فرمان هیدرولیک، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، آینه‌های برقی، مانیتور ۷ اینچی با رهیاب ماهواره‌ای فارسی

قیمت کارخانه: ۲۰۶ میلیون تومان

اولین محصول در این فهرست خودرو های زیر ۲۰۰ میلیون، دنا تیپ ۱ یا دنا معمولی است. البته قیمت کارخانه آن کمی از ۲۰۰ میلیون تومان بیشتر است. دنا معمولی با قیمت ۲۰۶ میلیون تومان توسط ایران خودرو به‌فروش می‌رسد اما قیمت آن در بازار به ۴۰۰ میلیون تومان نیز رسیده است.

تیپ ۱ دنا هیچ تفاوت قابل توجهی با تیپ ۲ از نظر مشخصات فنی ندارد و تنها تریم داخلی آن متفاوت است. در این محصول شما به امکاناتی مثل فرمان هیدرولیک، کروز کنترل، تهویه خودکار و مانیتور لمسی با رهیاب ماهواره‌ای دسترسی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید  :دلایل لرزش خودرو در شرایط مختلف چیست؟ + نحوه رفع مشکل

پژو پارس

پژو پارس

پژو پارس

حجم موتور: ۱۷۶۱ سی سی

قدرت موتور: ۱۰۰ اسب بخار

گیبرکس: ۵ دنده دستی

امکانات: تهویه اتوماتیک تک کاناله، آینه‌های برقی، سنسور پارک عقب

قیمت کارخانه: ۱۷۶ – ۱۸۵ میلیون تومان

یکی دیگر از خودروهای محبوب در لیست خودروهای زیر ۲۰۰ میلیون پژو پارس است. پژو پارس یا پژو پرشیا محصول شرکت خودروسازی ایران خودرو است. توزیع پژو پارس از سال ۱۳۷۸ آغاز شد و تولید این محصول تا به امروز ادامه دارد. پژو پارس را می‌توان نمونه موفق فیس لیفت (تغییر چهره) پژو ۴۰۵ دانست. در طراحی و تولید پژو پارس از بدنه پژو ۴۰۵ و پژو ۶۰۵ الهام گرفته شده است.

مدل‌های مختلف و متعددی از این ماشین زیر ۲۰۰ میلیون در بازار وجود دارد. از جمله مدل‌های پژو پارس می‌توان به پژو پارس دنده اتوماتیک، دنده‌ای و پارس LX اشاره کرد. هرکدام از این مدل‌ها با توجه به گستردگی آپشن‌های موجود، با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. در حال حاضر پژو پارس LX و دوگانه سوز، هردو با قیمت ۱۷۶ میلیون تومان و مدل XU7P که از موتور پژو ۴۰۵ بهره می‌برد، با قیمت ۱۸۵ میلیون تومان توسط ایران‌خودرو به‌فروش می‌رسند.

کوییک دنده‌ای

حجم موتور: ۱۵۰۳ سی سی

قدرت موتور: ۸۷ اسب بخار

گیربکس: ۵ دنده دستی

امکانات: پنجره‌های برقی، آینه برقی، تنظیم ارتفاع لامپ

قیمت کارخانه: از ۱۶۸ تا ۱۸۴ میلیون تومان

کوییک یکی از جدیدترین و اسپرت‌ترین خودروهای تولیدی شرکت سایپا است. جلوبندی سریع شباهت بسیاری به خودرو ساینا، یکی دیگر از محصولات سایپا دارد. اما فرم کلی سریع از مدل طراحی سری تیبا الهام می‌گیرد. بسیاری بر این عقیده‌اند که سریع به نوعی نمونه فیس لیفت شده از تیبا است. مقایسه ابعادی این دو خودرو نشان می‌دهد که سریع از ابعاد بزرگتری نسبت به سری تیبا برخوردار است. سریع که در ابتدا قرار بود با نام سایپا ۲۱۲ عرضه شود، در سال ۱۳۹۵ رونمایی شد.

سایپا هم این خودرو را در مدل‌های مختلفی عرضه می‌کند. مدل اتوماتیک پلاس آن بالای ۲۵۰ میلیون تومان است ولی مدل‌های دنده‌ای ساده، دنده‌ای R و دنده‌ای S بین ۱۶۸ تا ۱۸۴ میلیون تومان توسط آن‌ها به‌فروش می‌رسند. کوییک  S جدیدترین مدل است و در سال ۱۴۰۰ عرضه شده است. این مدل از ترمز ABS و سیستم EBD بهره می‌برد و تفاوت قابل توجهی دیگری با مدل R ندارد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ؛ خودرو زیر ۲۰۰ میلیون

پژو 206 تیپ 3 پانوراما ؛ خودرو زیر 200 میلیون

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ؛ خودرو زیر ۲۰۰ میلیون

حجم موتور: ۱۳۶۰ سی سی

قدرت موتور: ۷۵ اسب بخار

گیربکس: ۵ دنده دستی

امکانات: تهویه خودکار

قیمت کارخانه: ۱۸۱ میلیون تومان

با گذشت ۲۰ سال از عرضه پژو ۲۰۶، ایران‌خودرو همچنان مدل‌های جدید از این محصول را رونمایی می‌کند. جدیدترین مدل این خودرو که در فهرست خودرو های زیر ۲۰۰ میلیون تومان قرار دارد، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما است. این محصول در واقع همان پژو ۲۰۶ تیپ ۳ است با این تفاوت که از سقف شیشه‌ای برخوردار شده است. البته این سقف شیشه‌ای حواشی خیلی زیادی هم داشته است. در ابتدا برخی دارندگان این محصول از ورود آب به داخل کابین و همچنین کیفیت پایین مونتاژ آن شکایت داشتند ولی اخیرا برخی از آن‌ها گزارش دادند که هنگام جک زدن خودرو، سقف شیشه‌ای یا با ترک خوردن مواجه می‌شود و یا کاملا می‌شکند.

سایپا ۱۵۱ مدل پلاس و SE ؛ خودرو زیر ۲۰۰ میلیون

حجم موتور: ۱۳۲۳ سی سی

قدرت موتور: ۷۱ اسب بخار

گیربکس: ۵ دنده دستی

امکانات: آینه برقی، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب

قیمت کارخانه: ۱۶۰ – ۱۷۵ میلیون تومان

سایپا ۱۵۱، نسخه وانت پراید است. تنها ماشین وانت زیر ۲۰۰ میلیون تومان بازار. این محصول در ۲ مدل SE و پلاس به‌فروش می‌رسد. مدل پلاس در مقایسه با مدل SE از دوربین دید عقب، درگاه USB، سنسور دنده عقب و آینه‌های برقی بهره می‌برد و از لحاظ فنی نیز از همان موتور استفاده می‌کند. این محصول سایپا برای حمل بارهای شهری تا سقف ۵۰۰ کیلوگرم ساخته شده و در حال حاضر حدود ۱۷۰ میلیون تومان توسط این خودروساز، به‌فروش می‌رسد.

ساینا؛ خودرو زیر ۲۰۰ میلیون تومان

ساینا؛ خودرو زیر 200 میلیون تومان

ساینا؛ خودرو زیر ۲۰۰ میلیون تومان

حجم موتور: ۱۵۰۳ سی سی

قدرت موتور: ۸۷ اسب بخار

گیربکس: ۵ دنده دستی

ویژگی‌ها: نمایشگر ۷ اینچی با رهیاب ماهواره‌ای، دوربین عقب، سنسور پارک

قیمت کارخانه: ۱۲۴ – ۱۶۹ میلیون تومان

یکی دیگر از خودروهای زیر ۲۰۰ میلیون تومان، ساینا به شمار می‌رود. این خودرو یکی از محصولات شرکت سایپا است که تولید و توزیع آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شد. طراحی ساینا نیز همانند کوییک از طراحی کلی تیبا الهام گرفته است. نام این خودرو ابتدا به عنوان سایپا ۲۳۲ در نظر گرفته شد و پس از مدتی تغییر نام داد و به ساینا تبدیل شد.

سایپا این خودرو را در نسخه‌های EX، پلاس و S به بازار عرضه می‌کند. در حال حاضر مدل‌های EX و S به‌ترتیب به قیمت‌های ۱۲۴ و ۱۶۹ میلیون تومان عرضه شده‌اند. مدل S نسخه‌ی فیس‌لیفت مدل EX است که همان نسخه پایه‌ای از ساینا می‌باشد. این مدل در بخش جلو دارای تغییراتی در پنجره‌ها دارد و در بخش عقب نیز سپر و چراغ‌ها و درب صندوق تغییراتی داشته است. همچنین مدل S از امکاناتی همچون سیستم GSI، چراغ‌های روز، کامپیوتر سفر و صندوق پران برقی بهره می‌برد.

سمند

حجم موتور: ۱۷۰۰ سی سی

قدرت موتور: ۱۰۰ – ۱۱۳ اسب بخار

گیربکس: ۵ دنده دستی

ویژگی‌ها: فرمان هیدرولیک، آینه‌های الکتریکی

قیمت کارخانه: ۱۵۸ – ۱۷۰ میلیون تومان

سمند را می‌توان معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین محصول شرکت ایران خودرو در میان خودروهای زیر ۲۰۰ میلیون تومان نامید. این خودرو از سال ۱۳۸۰ توسط شرکت ایران خودرو تولید و به فروش می‌رسد. فروش سمند نه تنها توانست در کشور خودمان به اقبال خوبی دست پیدا کند، بلکه در امر صادرات به دیگر کشورها نیز موفق عمل کرده است. تولید سمند در ابتدا با هدف جایگزینی پیکان آغاز شد، اما با توجه به هزینه‌های گزاف طراحی و سپس قیمت‌گذاری این خودرو، این هدف محقق نشد.

در حال حاضر این محصول در ۳ مدل مختلف ارائه می‌شود. مدل LX با موتور EF7 که به قیمت ۱۵۸ میلیون تومان عرضه می‌شود، مدل LX دوگانه سوز با موتور EF7 که ۱۷۰ میلیون تومان است، و مدل LX با موتور XU7 که ۱۶۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید : فیدلیتی پرستیژ چه امکاناتی بیش تر از فیدلیتی پرایم دارد؟

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

حجم موتور: ۱۳۰۰ سی سی

قدرت موتور: ۷۵ اسب بخار

گیربکس: ۵ دنده دستی

ویژگی‌ها: فرمان هیدرولیک، سنسور پارک

قیمت کارخانه: ۱۵۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ نسخه ۲ یکی از خودروهای کهنه‌تر در بازار ایران می‌باشد. این خودرو هم در دسته‌ی خودروهای زیر ۲۰۰ میلیون تومان قرار دارد و در مشخصات فنی با نسخه ۳ پانوراما تفاوت چندانی ندارد. اما در بخش امکانات، از تهویه دستی، رینگ‌های فولادی، ترمز کاسه‌ای، آینه‌ها و پنجره‌ها دستی استفاده می‌کند.

تیبا ۲؛ خودرو زیر ۲۰۰ میلیون تومان

تیبا 2؛ خودرو زیر 200 میلیون تومان

تیبا ۲؛ خودرو زیر ۲۰۰ میلیون تومان

حجم موتور: ۱۵۰۰ سی سی

قدرت موتور: ۸۷ اسب بخار

گیربکس: ۵ دنده دستی

ویژگی‌ها: –

قیمت کارخانه: ۱۲۶ میلیون تومان

تیبا ۲ از مجموعه‌ی خودروهای تیبا، محصول شرکت سایپا می‌باشد. تیبا به عنوان اولین خودروی اختصاصی سایپا در سال ۱۳۸۷ معرفی شد. در این محصول، علاوه بر استفاده از تخصص داخلی، شرکت سایپا از مشاوره‌ی طراحان اهل آلمان، ایتالیا و کره‌ای نیز بهره گرفت. طراحی تیبا با مبلغی حدود ۱۲۰ میلیون دلار برای سایپا هزینه کرد. پس از موفقیت تیبا ۱ در بازار، سایپا در سال ۱۳۹۱ تصمیم به تولید نسخه‌ی هاچ‌بک تیبا ۱ با نام تجاری تیبا ۲ گرفت. قیمت اصلی کارخانه تیبا ۲، ۱۲۶ میلیون تومان است و این خودرو در بازار آزاد با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله با خودروهای زیر ۲۰۰ میلیون تومان بازار آشنا شدیم. همانطور که می‌دانید در این رده قیمتی خودروهای با کیفیت بالا به طور چشمگیری کمتر هستند و بیشتر گزینه‌های معقولی که موجود است، قیمت آن‌ها بالای ۲۰۰ میلیون تومان است. می‌خواهیم نظر شما را درباره این قیمت‌ها بدانیم. آیا شما خودروی دیگری را می‌شناسید که با بودجه ۲۰۰ میلیون تومان قابل خریداری باشد؟! نظرات خود را در قسمت پایین با مجله به اشتراک بگذارید.

منبع : پدال

 

1/5 - (1 امتیاز)

خودرو

خرید خودروخودرو ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *