معروف‌ترین فیلم های سینمایی تأثیرگذار بر دنیای مد و فشن

معروف‌ترین فیلم های سینمایی تأثیرگذار بر دنیای مد و فشن

معروف‌ترین فیلم های سینمایی تأثیرگذار بر دنیای مد و فشن


ما به سینما می‌پوییم تا به دنیاهای ناآشنا فرار کنیم و خودمان را در ماجراها و داستان‌هایی که فراتر از رویاهای ماست، گم کنیم. گاهی اوقات، شخصیت‌ها را که روی پرده سینما مشاهده می‌کنیم، دقیقاً همان چیزی می‌پنداریم که ما خواستار بودن و شبیه آن‌ها بودن هستیم. این تصویر به ما انگیزه می‌دهد تا دنیای اطراف را به شکل‌های جدید تجربه کنیم. این موضوع ما را به خودمان شناختن دوباره یا تفکر به شبیه شدن به شخصیت‌هایی که مورد تحسین ماست ترغیب می‌کند. این تمایل به تجسّد و در اختیار گرفتن شخصیت‌های فیلمی می‌تواند عامل آغاز‌کننده بسیاری از مدل‌های مد در طول تاریخ سینما باشد. علاوه بر این، فیلم‌ها به عنوان متریال‌های تبلیغی کشورها و مکان‌ها مطرح هستند، و بنابراین اثرگذاری آن‌ها بر روند مد هم بسیار ممکن است. به عبارت دیگر، مردم در طول تاریخ نشان داده‌اند که از آنچه در فیلم‌ها مشاهده می‌کنند، تاثیر می‌پذیرند و آن‌ها را در خرید محصولات و انتخاب لباس‌های خود مد نمی‌پسندند. از این رو، مشخص است که فیلم‌های هالیوودی همیشه توانایی تحت‌تاثیر قرار دادن بر فرهنگ و سلیقه عامه مردم و در نتیجه تاثیرگذاری بر روند مد و پوشش آن‌ها دارند. در ادامه به مرور برخی از مشهورترین و برجسته‌ترین فیلم‌های سینمایی که باعث آغاز روندی در صنعت مد شدند، خواهیم پرداخت.

عینک ری بن – تجارت پرمخاطره Risky Business

عینک ری بن – تجارت پرمخاطره Risky Business

عینک ری بن – تجارت پرمخاطره Risky Business

فیلم Risky Business یک کمدی-درام درباره نوجوانان موفق است که تام کروز را به یک ستاره تبدیل کرد. این فیلم به عنوان یکی از فیلم‌های سینمایی مؤثر در دنیای مد شناخته می‌شود. چیزی که این فیلم را ویژه می‌کند، شخصیت تام کروز است که درحالی‌که عینک آفتابی Ray-Ban Wayfarer به چشم داشت، به ماجراهای پرخطری می‌پرداخت. این فیلم نه‌تنها در زمان اکران خود به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد، بلکه باعث افزایش فروش عینک‌های Ray-Ban Wayfarer شد. در واقع، در سال ۱۹۸۹، بیش از چهار میلیون عدد از این مدل عینک به فروش رفت.

سویشرت بی یقه – فلش رقص Flashdance

سویشرت بی یقه – فلش رقص Flashdance

سویشرت بی یقه – فلش رقص Flashdance

شلوار جین سنگ‌شور، سویشرت با یقه پاره شده و گرمکن در فیلم Flashdance بی‌تردید یکی از معروفترین روندهای مد دهه ۸۰ میلادی بود. اما آیا می‌دانستید که لباس سویشرت با یقه‌ پاره‌شده جنیفر بیل، که او را به این اندازه مشهور کرد، به ترندی محبوب تبدیل شد؟ در واقعا، یقه سویشرت خاکستری که بیل از خانه آورده بود و در خشک‌کن چروک شده بود، اتفاقی از دست داده شد تا بهتر بر روی بدن او نشیند. اما بعدها همین یقه باعث شد که به یک ترند جذاب تبدیل شود.

پیراهن سیاه کوتاه – صبحانه در تیفانی Breakfast at Tiffany’s

آدری هپبورن در نقش هالی گولایتلی در فیلم صبحانه در تیفانی بدون افراز و نشیب، یکی از فاخرترین و نمادین‌ترین ایفاها در تاریخ صنعت سینما در هالیوود را اجرا کرد. در این فیلم ما شاهد زندگی هالی گولایتلی هستیم، که دختری از ایالت روستایی است که در سن ۱۵ سالگی ازدواج کرده است. راوی داستان فیلم یک نویسنده جوان است که برای اولین بار به شهری خارج از سرزمین مادری خود آمده و همسایه‌ای برای هالی می‌شود، که زندگی‌اش را با مردان ثروتمند تداول می‌کند. اگر هنوز فیلم Breakfast at Tiffany’s را ندیده‌اید، توصیه می‌شود که این اثر سینمایی هالیوودی را تماشا کنید، زیرا هر پوشاکی که آدری هپبورن در این فیلم پوشیده است، بی‌بدیل و بی‌نظیر است. هپبورن در این فیلم موفق شد تا پیراهن کوتاه مشکی را به عنوان یک قطعه به یادماندنی در تاریخ مد هر زنی در سرتاسر جهان تبدیل کند.

ترکیب پیراهن سیاه گردن‌باز و کت و شلوار سفید – تب شنبه شب Saturday Night Fever

زمانی که جان تراولتا با ترکیب کت و شلوار سفید مشهور و پیراهن سیاه گردن‌بازش در Saturday Night Fever بر صحنه سینماها ظاهر شد، یک موج جدید از مد برای مردان را آغاز کرد. پس از این فیلم، در دهه ۷۰، مردانی با این استایل را در هر نقطه‌ای می‌توانستید ببینید. منتقدان باور دارند که تب شنبه شب دلیلی بود که موج مد درخشان آن دوران را ایجاد کرد.

کت و شلوار مردانه – آنی هال Annie Hall

دایان کیتون در فیلم آنی هال یکی از روندهای مد بانوان را آغاز کرد، به عبارت دیگر پوشیدن لباس‌های مردانه توسط زنان. لباس‌های او شامل کت و شلوار و جلیقه مردانه، کلاه و کراوات مردانه و پیراهن‌های کلاسیک مردانه بود. این فیلم نه تنها برنده چهار جایزه اسکار شد، بلکه استایل دایان کیتون یک انقلاب در دنیای مد بانوان ایجاد کرد، به گونه‌ای که قبل از آن همگان تنها پوشاندهای مردان را تنها به تن مردان می‌دیدند. این روند مد در طول زمان پایدار مانده و همچنان برندهایی را مشاهده می‌کنیم که لباس‌های مردانه را برای خانم‌ها تولید می‌کنند.

پیراهن سفید مردانه – داستان‌های عامه‌پسند PULP FICTION

چه کسی می‌تواند به یاد داشته باشد که اوما تورمن در پیراهن یقه مردانه سفیدش در این فیلم چقدر جذاب بود. اسلاید مد مردانه، اگرچه ممکن است با آنی هال آغاز شده باشد، اما در داستان‌های عامه‌پسند، زندگی جدید و جذاب‌تری به آن اعطا شد. این روند از پوشش مردانه پس از عرضه این فیلم به اوج محبوبیت جدیدی رسید. بهترین نکته در مورد این سبک این است که اگر نخواهید لباس جدیدی خریداری کنید، به راحتی می‌توانید یکی از آن‌ها را از کمد پدر، برادر یا همسرتان قرض بگیرید.

استایل دهه ۷۰- باشگاه مشت زنی FIGHT CLUB

استایل دهه ۷۰- باشگاه مشت زنی FIGHT CLUB

استایل دهه ۷۰- باشگاه مشت زنی FIGHT CLUB

یکی دیگر از فیلم‌های سینمایی تأثیرگذار بر مد، باشگاه مشت زنی است. برد پیت با پوشش لباس‌های دیوانه‌وار و استایل دهه ۷۰ خود در این فیلم تیپ و استایل فیلم Pulp Fiction را دوباره برای عاشقان مد داغ کرد. شلوارهای تنگ و تاپ‌های پرزرق‌وبرق که در نگاه اول به نظر می‌رسد که باهم همخوانی ندارند، در زیر یک ژاکت چرمی تنگ و شیک ترکیبی جذاب ایجاد می‌کردند که تبدیل به نمونه‌ای برای جوانان بسیاری در آن دوره شد. لباس‌های او دارای هماهنگی زیادی با شخصیت‌های نورتون بود و ترکیبی از دیوانگی، جذابیت، خطرناکی و باحالی داشت.

تیپ‌ های اسپرت و لباس‌های مردانه رسمی- Crazy, Stupid, Love

در این فیلم هالیوودی زیبا می‌توانید جذاب‌ترین استایل‌های رایان گاسلینگ را مشاهده کنید. این بازیگر جوان که بی‌شک یکی از خوش‌پوش‌ترین بازیگران هالیوود است در این فیلم نقش یک میلیونر را بازی می‌کند که قرار است راز خوش‌پوشی را به دوستش آموزش دهد. رایان گاسلینگ را در این فیلم در انواع تیپ‌های اسپرت و لباس‌های مردانه رسمی مشاهده می‌کنیم که می‌تواند تأثیر گذار باشد. ترکیب رنگ طوسی و قهوه‌ای روشن در تیپ اسپرت او در همان دوره در میان مردان تازه‌ترین ترند بود. همچنین انگشتر او با نگین قهوه‌ای و ساعتش با بند چرم قهوه‌ای روشن، تی‌شرت طوسی یقه‌بسته‌ آستین‌کوتاه از دیگر آیتم‌های ترندی بعد از این فیلم در میان مردان بود.

امتیاز

فشن

آموزش فشنصنعت مد و فشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *