بهترین سریال های تاریخ،۱۰۰ سریال برتر

بهترین سریال های تاریخ

بهترین سریال های تاریخ


فهرست محتوا

قبل از آنکه مردم بتوانند به لطف خدمات استریم، سریال مورد علاقه خود را در عرض یک هفته پشت سر هم ببینند، یک تلویزیون ساده قدیمی وجود داشت که به لطف حضورشان، سریالهای خود را مشاهده می‌کردند. The Sopranos و The West Wing، سریالهای محبوبی بودند که طرفداران آنها ماه‌ها و سالها منتظر هر قسمت بر روی صندلی خود نشسته و تماشا می‌کردند. حتی بعد از پایان یک سریال، مردم نسخه VHS یا DVD آن را تهیه می‌کردند تا بتوانند بارها و بارها داستانها را تجربه کنند و با خنده یا دراماهاشان ارتباط برقرار کنند.

 

اکنون، ما تعداد بی‌شماری سرویس استریم (نتفلیکس، آمازون، هولو، دیزنی پلاس و غیره) داریم که با آنها می‌توانیم در هر لحظه بهترین سریالهای جهان و سریالهای مورد علاقه خود را تماشا کنیم. همچنین محتواها تنوع بیشتری پیدا کرده‌اند و موفق شده‌اند هم منتقدان و هواداران را راضی نگه دارند. به عنوان مثال می‌توان به سریالهای The Mandalorian و Game of Thrones و حتی سریال احیا شده Arrested Development اشاره کرد.

 

برای قدردانی از تاریخچه فوق‌العاده تلویزیون، براساس امتیازهای سایت IMDB، صد سریال برتر در کل تاریخ را جمع‌آوری کرده‌ایم. این سریالها براساس امتیاز و تعداد آرا که دریافت کرده‌اند، رده‌بندی شده‌اند. شرط برای ورود به لیست این است که یک سریال حداقل ۵۰۰۰۰ رأی دریافت کند.

 

احتمالاً می‌توانید چند تا از این سریالها را حدس بزنید. به عنوان مثال حضور The Simpsons، Seinfeld، Friends یا Dragon Ball Z قابل پیش‌بینی است. اما در این لیست ۱۰۰ تایی، شما با حضور برخی سریالها شگفت‌زده خواهید شد! این سریالها در طی مدت زمان کوتاهی به نمایش درآمده‌اند، اما در زیرژانرهای خودشان برجسته شده‌اند و موفقیت زیادی را به دست آورند.

این مقاله می‌تواند شما را به وجد آورده، به خاطرات فرهنگیتان اشاره کند، لحظات شاد دیدن سریال را زنده کند و یا سریال جدیدی را به فهرستتان اضافه کند. توجه کنید که در برخی قسمت‌های این لیست اسپویل وجود دارد… با استفاده از کلمات مترادف، متن زیر را تغییر دهید.

The Witcher

The Witcher

The Witcher

شبکه/ استریم نت‌فلیکس
بازیگران هنری کویل، فریا آلن و…
امتیاز IMDb ۸

 

در دوره زمانی از سال ۲۰۱۹ تا به امروز، سریال محبوب فانتزی “ویچر” در نتفلیکس پخش شده است. این سریال درباره شکارچی هیولایی به نام گرالت از ریویا (با بازی هنری کویل) است که سرنوشتش با پرنسس سیری (با بازی فریا آلن) پیوند می‌خورد. برگرفته از رمان‌های نویسنده لهستانی، آندژی ساپوفسکی، فصل اول با هشت قسمت توانست علاقه‌مندان (و طرفداران بازی) را راضی کند و تعداد زیادی بیننده جذب کند. هرچند بازی برجسته هنری کویل نتوانست توجه منتقدان را به خود جلب کند (امتیاز ۶۷ در راتن تومیتوز). با این حال، “ویچر” در جشنواره ساترن تعداد زیادی نامزدی کسب کرد و هنری کویل موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش اول را بدست آورد.

بیشتر بخوانید : محبوب ترین سریال های آمریکایی 

Sense 8

شبکه/ استریم نت‌فلیکس
بازیگران تینا دزایی، توپنس میدلتون، به
امتیاز IMDb ۸.۲

 

در دوره زمانی از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۵، سریال علمی-تخیلی درام “سنس۸” با لغو شدن پس از دو فصل، توسط نتفلیکس پخش می‌شد. این سریال، علیرغم قدردانی تماشاچیان و منتقدان از جنبه‌ی همجنسگرایانه‌ی آن، به پایان رسید. هشت نفر غریبه متوجه می‌شوند که به صورت فیزیکی به یکدیگر مرتبط هستند، اما دلیل این اتفاق را نمی‌فهمند. آن‌ها شروع به مبارزه برای کشف دلیل این اتفاق می‌کنند و با سازمان جلوگیری زیست محیطی، که به واضحی تبعیض نژادی را استثمار می‌کند، درگیر می‌شوند. این سریال توانست در بخش فیلم‌برداری نامزدی به دست آورد.

Californication

شبکه/ استریم شوتایم
بازیگران دیوید دوکاونی، ناتاشا مک‌الهون، مدلاین مارتین و…
امتیاز IMDb ۸.۳

 

 

در دوره زمانی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۰۷، یک نویسنده الکلی و خلاق و بی‌بندوبار، با مشکلات شدید در خودشناسی، ضعف در مهارت‌های پدری و شکست حرفه‌ای روبرو می‌شود. اما سریال “کالیفورنیکیشن” به طور فوق‌العاده شما را وارد زندگی هنک مودی، یک راک‌ندرولیست در لس‌آنجلس، و دردها و خودشناسی‌های او می‌کند. این سریال در هفت فصل پخش شد و دیوید دوکاونی، با این عنوان، جایزه بهترین بازیگر گلدن گلوب را به دست آورد. همچنین “کالیفورنیکیشن” توانست تجربه‌های بسیاری در نامزدی‌های امی و گلدن گلوب را کسب کند.

Loki

شبکه/ استریم دیزنی پلاس
بازیگران تام هیدلستون، سوفیا دی‌مارتینو، اوون ویلسون و…
امتیاز IMDb ۸.۳

 

از سال ۲۰۲۱ تا به امروز، سریال بسیار محبوب “لوکی” یکی از برترین سریال‌های جهان مارول است که توسط مایکل والدرون برای پلتفرم دیزنی‌پلاس ساخته شده است. این سریال داستان را از همان نقطه‌ای که “انتقام‌جویان: پایان بازی” به پایان می‌رسد، ادامه می‌دهد. در این سریال، تام هیدلستون به نقش خود بازگشته است. علاوه بر این، مارول با اعلام شخصیت لوکی عضوی از جامعه LGBTQ+ بودن، مرزها را تغییر داد.

 

Scrubs

شبکه/ استریم

بازیگران  زک براف، بیل لارنس، جودی ریس و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

در دوره زمانی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۰۱، سریال پرطرفدار “سیت‌کام” به کارگردانی بیل لارنس با تم مدیکال، موفق شد به مدت یک دهه و در نه فصل پخش شود. داستان این سریال به صورت روایتی از زندگی شخصیتی به نام جی.دی (با بازی زک براف) است. او درباره زندگی خود به عنوان یک کارمند بیمارستان، رابطه نزدیک خود با دوستش ترک (با بازی دونالد فایزون)، روابط دوستانه و همکاری با الیوت (با بازی سارا چالک) و در نهایت، روبرو شدن با دکتر کاکس (با بازی جان سی. مک گینلی)، تجربیات فراوانی را برای تماشاگران به ارمغان می‌آورد. این سریال توانست استقبال و تحسین بسیاری را از سوی تماشاگران و منتقدان به دست آورد. بیشترین تحسینات ناشی از طنز و کمدی سریال در کنار لحظات عمیقاً احساسی بود که باعث شد سریال جزو بهترین آثار دهه اول قرن بیست و یکم در شبکه پخش‌کننده آن شناخته شود. همچنین، این سریال برای ۱۷ بار نامزدی در جوایز امی را کسب کرد.

Homeland

Homeland

Homeland

شبکه/ استریم        شو تایم

بازیگران  کلیر دنس، نازنین بنیادی، دامیان لویس و…

امتیاز IMDb        ۸.۳

در دوره زمانی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۱۱، سریال جذاب جاسوسی “هوم‌لند” به مدت هشت فصل پخش شد. با بازی کلیر دنس در نقش اصلی، این سریال موفق شد شهرت جهانی بدست آورد و بیشترین توجه برای دو فصل اول آن بود (که باعث برنده شدن سریال در جایزه گلدن گلوب شد). “هوم‌لند” با قصه‌ای پرخطر و پیچیده، تماشاگران را به دنیای ماموریت‌های یک عامل CIA به نام کری ماتیسون، زندگی شخصی او، پنهان کردن عملیات در خاورمیانه و عواقب و رازهای پنهان مبارزه با تروریسم در قرن بیست و یک می‌برد. این سریال تجربه ۴۰ نامزدی در جوایز امی را داشت که هشت بار آن را برنده شد.

Prison Break

شبکه/ استریم فاکس
بازیگران دامینیک پرسل، ونت‌ورث میلر، سارا واین کالیز و…
امتیاز IMDb ۸.۳

 

در دوره زمانی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۰۵، سریال “پرواز از زندان” داستان شخصی برادری به نام مایکل اسکافیلد را روایت می‌کند که به طور اشتباهی به حکم اعدام محکوم شده است و برادرش لینکولن برای نجات او وارد زندان می‌شود. همچنین در عین حال با سریال معروف دیگر شبکه فاکس به نام “۲۴”، این سریال درام پنج فصلی با اکشن هیجان انگیز خود توانست جمعیت بزرگی از تماشاگران جهان را سرگرم کند. در سال ۲۰۰۶، این سریال برای موسیقی متن بی‌نظیرش نامزدی در جوایز امی را به دست آورد. اگرچه در سال ۲۰۱۸ شایعاتی درباره برگشت سریال به میان مردم پخش شد، اما هنوز برنامه‌ای برای ریبوت آن وجود ندارد.

Lost

شبکه/ استریم        ای‌بی‌سی

بازیگران  جاش هالُوِی، اوانگلین لی‌لی، تری اُکویین و…

امتیاز IMDb        ۸.۳

حتی کسانی که سریال “گمشده” را ندیده‌اند، نتوانسته‌اند از داستان قوی و طرفداران پرشور این سریال فرار کنند! این سریال علمی-تخیلی بی‌نظیر، از دوران اوایل دهه ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۱۰، در شش فصل، تماشاگران را به سوی دنیای فراترازطبیعه می‌برد و داستان نجات‌پیداکنندگان سقوط هواپیمایی در جزیره‌ای را روایت می‌کند. “گمشده” تعداد زیادی نامزدی در لیست جوایز به خود اختصاص داد؛ از جمله نامزدی بهترین سریال درام در جوایز امی برای فصل اول. همچنین، فصل دوم این سریال توانست جایزه بهترین سریال درام در گلدن گلوب را به دست آورد. با تأثیرگذاری “گمشده”، جی.جی. آبرامز به شهرت رسید و با روایت غیرخطی خود، الهام بخش زیادی برای سریال‌های تلویزیونی دیگر شد.

How I Met Your Mother

How I Met Your Mother

How I Met Your Mother

شبکه/ استریم

بازیگران  جاش رادنر، جیسون سگال، نیل پاتریک هریس و…

امتیاز IMDb        ۸.۳

سریال “چگونه با مادرتان آشنا شدم؟” در دهه یک قرن بیست و یک، به مدت نه فصل پخش شد و بسیار محبوب بود. این سریال با روایت خاص خود و تمرکز بر کمدی و عناصر عاشقانه، شناخته شد. در این سریال، سیت کام (جاش رادنر) فرزندانش را در آینده به همراه می‌آورد تا دربارهٔ دیدار او با مادرشان در جوانی و زمانی که در نیویورک با دوستانش (جیسون سگال، کوبی اسمالدرز، آلیسون هالیگان و نیل پاتریک هریس) بود، صحبت کند. او دربارهٔ تجربیات، الگوها و لحظات برجستهٔ دههٔ سوم زندگی با فرزندانش صحبت می‌کند. این سریال سی نامزدی در جوایز امی را دریافت کرد و ده بار موفق به بردن این جایزه شد.

Ash Vs Evil Dead

شبکه/ استریم        استارز

بازیگران  بروس کمپبل، دانا دی‌لورنزو، ری سانتیاگو و…

امتیاز IMDb        ۸.۳

“اش در مقابل اویل دد” سریال اصلی شبکه استارز است که در سه فصل پخش شد و توانست به یک اثر برجسته در ژانر کمدی ترسناک تبدیل شود. این سریال، پس از سه‌گانه “اویل دد”، داستان اش (با بازی بروس کمپبل) را نشان می‌دهد که خود را برای حفاظت از انسان‌ها آماده می‌کند. هواداران و منتقدان از این سریال به خاطر وفاداری به نسخه‌های اصلی، شخصیت‌ها و ارائه ترکیبی عالی از کمدی و اکشن، قدردانی کردند. با بازی بروس کمپبل در این سریال، او توانست در سال ۲۰۱۶ جایزه بهترین بازیگر مرد را در جشنواره ساترن به دست آورد.

Billions

شبکه/استریم          شو تایم

بازیگران  پل جیاماتی، دیمین لوئیس، مگی سیف و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

درام “میلیاردها”، یک سریال اورجینال شبکه Showtime، درباره مبارزه بین یک مدیر سرمایه‌گذاری به نام بابی (با بازی دیمین لوئیس) و یک وکیل دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک به نام چاک (با بازی پل گیاماتی) است. می‌توان گفت که سریال بر اساس داستان واقعی استیون کوهن (کارآفرین) الهام گرفته شده است و طی آن، قدرت در دنیای فرهنگ و امور مالی نیویورک از طریق تجارت داخلی، رشوه، ارتباطات و قدرت به تصویر کشیده می‌شود. این سریال برنده نامزدهای فراوانی برای جوایز مختلف شده است از جمله جایزه GLAAD Media و Satellite.

Stargate SG-1

شبکه/استریم          شو تایم

بازیگران  ریچلرد دین اندرسون، مایکل شنکس، آرماندا تپینگ و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

سریال “استارگیت: اس‌جی ۱” بر اساس فیلمی به نام “استارگیت” ساخته شده است که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد و در سال ۱۹۹۷ توسط شبکه Showtime پخش شد. (همچنین در نظر گرفته شده بود که شبکه SyFy آن را ادامه دهد در سال ۲۰۰۲). داستان درباره یک تیم ارتشی است که با استفاده از دروازه‌ای باستانی به گذشته سفر می‌کنند تا با تهدیداتی از سوی بیگانگان مبارزه کنند. رهبر تیم، کلنل جک اونیل (که در فیلم توسط کرت راسل بازی شده است) توسط بازیگر ستاره ریچارد دین اندرسون به تصویر کشیده شده است. این سریال هشت بار نامزد جایزه امی شد.

American Crime Story

American Crime Story

American Crime Story

شبکه/استریم          اف ایکس

بازیگران  سارا پاولسن، گودینگ جونیور، بنی فلدستین و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

سال‌های پخش: از ۲۰۱۶ تا امروز

 

سریال آنتولوژی موفق رایان مورفی، در هر فصل به یکی از جنایات مشهور تاریخ آمریکا می‌پردازد. فصل اول با ۲۲ نامزدی امی و بردن ۹ تا از آن‌ها، درمورد پرونده‌ی او.جی سیمپسون (کوبا گودینگ جونیور) است. منتقدان، بازی گودینگ جونیور و سایر هنرپیشگان (جان تراولتا،‌ کورتنی بی.ونس و دیوید شوییمر) را تحسین کردند. در فصل دوم،‌ تمرکز بر روی قتل جیانی ورساچه است که برخلاف فصل یک،‌ بازی‌های برجسته از آن مشاهده نمی‌شود. اما همچنان سریال توانست نقدهای مثبتی دریافت کند. در فصل سوم «استیضاح»، درمورد رسوایی بین رییس جمهور سابق، بیل کلینتون و مانیکا لوینسکی (از تهیه کنندگان این فصل) است. سریال توانسته مقدار زیادی جایزه و نامزدی از جمله، گلدن گلوب و انجمن بازیگران فیلم،‌ دریافت کند.

The Americans

شبکه/استریم          فاکس

بازیگران  متیو رایس، کری راسل، هالی تیلور و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

سال‌های پخش: ۲۰۱۸-۲۰۱۳

 

«امریکنز» سریال محبوب فاکس،‌ داستان خود را در دوران جنگ سرد، با بازی متیو رایس و کری راسل روایت می‌کند. سریال درمورد دو جاسوس مخفی کا گ.ب است که همراه با فرزندانشان، در واشنگتن دی سی زندگی می‌کنند. منتقدان سریال را بابت داستان جذاب،‌ مفهومی و هیجان‌انگیزش ستایش کردند. البته فصل ششم این سریال مقداری نقد منفی دریافت کرد. «امریکنز» توانست ۱۸ بار نامزدی امی شود که چهار بار، برنده‌ی آن شد.

Banshee

شبکه/استریم          سینمکس

بازیگران  آنتونی استار، ایوانا میلیچویچ، اولریش تامسن و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

سال‌های پخش:‌ ۲۰۱۶-۲۰۱۳

 

سریالی از خالق «خون واقعی» که این بار، آثارش ساخته که دارای خشونت و صحنه‌های بزرگسالانه سنگین است و برخلاف سریال موفق قبلی‌، از عناصر فوق العاده استفاده نکرده است. «بانشی» داستان قاتل سابقی را روایت می‌کند که هویت پلیس یک شهر کوچک را می‌دزدد. نظرات منتقدان درباره‌ی «بانشی»، دوگانه است. بعضی‌ها آن را سریالی تافه و مسخره توصیف می‌کنند و بعضی دیگر، آن را بابت دقت در رعایت جزئیات، ستایش می‌کنند. در سال ۲۰۱۳، سریال توانست جایزه بهترین جلوه‌های ویژه امی را برنده شود.

The Legend of Korra

شبکه/استریم          نیکلودئون

صداپیشگان           جنت وارنِی، مایکل دانته دی‌مارتینو، لوگان ولز و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

سال‌های پخش: ۲۰۱۴-۲۰۱۲

 

«اسطوره‌ی کورا» دنباله‌ای است بر «آواتار: آخرین بادگیر» که توسط مایکل دانته دی‌مارتینو و برایان کونیتزکو ساخته شد. داستان درباره‌ی شخصیت اصلی زن معروفی است که در جهان پیچیده‌اش، با پیچیدگی‌هایی که در خودش یافته، حرکت می‌کند. چهار فصل این انیمیشن سریالی، بابت تولید، نویسندگی، مضمون جاه‌طلبانه و احترام به طرفداران جوانش، مورد تحسین و تشویق قرار گرفت. سریال نامزد پنج جایزه امی شد که توانست یکی را برنده شود.

Outlander

شبکه/استریم          استارز

بازیگران  کیت‌ریونا بالف، سم هیوین، گراهام مک‌تاویش و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

سال‌های پخش: از ۲۰۱۴ تا امروز

 

سریال شبکه استارز با موضوع سفر در زمان، داستان پرستاری را در زمان جنگ جهانی دوم می‌گوید که به اسکاتلند قرن هجدهم سفر می‌کند و نقشی حیاتی را در قیام آزادی‌خواهان اسکاتلندی علیه بریتانیا ایفا می‌کند. این سریال، بر اساس مجموعه رمان‌های دایانا گابلدون، توسط رونالد دی.مور، خالق «بتل‌استار گالکتیکا» برای تلویزیون ساخته شده است. سریال چهار بار نامزد جایزه امی شد و تا این لحظه، بهترین طراحی لباس و موسیقی متن را تجربه کرده است.

Entourage

شبکه/استریم          اچ‌بی‌او

بازیگران  کوین کانلی، جرمی پیون، دبی مازار و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

دوره پخش: ۲۰۱۱-۲۰۰۴

 

این سریال “چیزی که مخفیانه از آن لذت می‌برید” شبکه اچ‌بی‌او، داستان شخصی به نام وینسنت چیز، بازیگری از کویینز، را روایت می‌کند که دوستان قدیمی‌اش را بدون اجازه دعوت و وارد حرفه بازیگری در هالیوود می‌کند. منتقدان از بازی جرمی پیون در نقش مدیربرنامه تنفرانگیز وینسنت لذت بردند، اما شخصیت‌های فرعی و خط داستانی‌های سریال را انتقاد کردند. با این وجود مخاطبان از زندگی در دنیای لذت‌بخش “چیزی که مخفیانه از آن لذت می‌برید” راضی بودند. در سال ۲۰۱۵، فیلمی بر اساس این سریال ساخته شد که از نظر داستانی، به یکدیگر وابسته بودند. اما متأسفانه نقدهای خوبی دریافت نکرد و در باکس آفیس شکست خورد. در شش سال پخش، سریال ۲۶ بار نامزدی را تجربه کرد و شش بار هم برنده شد.

Person of Interest

شبکه/استریم          CBS

بازیگران  مایکل امرسون، جیم کاویزل، کوین چیپمن و…

امتیاز IMDb        ‌‌۸.۵

دوره پخش: ۲۰۱۶-۲۰۱۱

 

همانند بسیاری از بهترین سریال‌های خارجی در این لیست، فصل اول این سریال نظرات بسیار متفاوتی درباره توجه به شخصیت‌های جانبی دریافت کرد، اما در فصل دوم، سریال این مشکل را رفع کرد. داستان درباره یک جاسوس سابق CIA و یک دانشمند است که با یکدیگر همکاری می‌کنند تا از وقوع جرائم جلوگیری کنند. سازنده سریال، جاناتان نولان برادر کریستوفر نولان است. در سال ۲۰۱۲، سریال نامزد بهترین طراحی صدا برای یک برنامه تلویزیونی کمدی یا درام یک ساعته شد.

The Handmaid’s Tale

شبکه/استریم          Hulu

بازیگران  الیزابت ماس، یوان استراهوفسکی، جوزف فینس و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

سال‌های پخش: ۲۰۱۷ تا امروز

 

با تأکید بر رمان ضد آرمان شهری مارگارت اتوود، سریال پرفروشی با بازیگری الیزابت ماس به عنوان نقش اصلی، قصه زنی را به تصویر می‌کشد که در یک آمریکا به واقعیت پیوسته، تحت تسلط افراطیون مذهبی و زن دشمنان قرار دارد و جان خود را آزاد می‌کند. این سریال، به عکس فیلم بدبیاری سال ۱۹۹۰ با همین نام، در اصل تجاری و همچنین دریافت بازخوردهای مثبت از منتقدان و مخاطبان، موفقیت زیادی داشته است و این برنامه حتی توانسته است یک پارادوی کوتاه و بدون جنبه زیادی را بر روی برنامه SNL اجرا کند. این سریال با دریافت ۷۵ بار نامزدی جایزه امی، ۱۵ بار موفق به کسب جایزه شده است و در بین آن‌ها عنوان بهترین سریال درام نیز قرار دارد.

Futurama

شبکه/استریم          Fox

صدا پیشگان          کیتی سگال، جان دی‌ماجیو، بیلی وست و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

سریال هشتادم

سال‌های پخش: ۱۹۹۹-۲۰۱۳

 

این انیمیشن سریال، که توسط مت گرینگ، سازنده The Simpsons، ساخته شده است، داستان ماجراجویی‌های یک پیک لباس بین سیاره‌ای را روایت می‌کند. سریال به شیوه پارودی و کمدی، تمامی برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های علمی تخیلی را نشان می‌دهد. اگرچه سریال هیچگاه به اندازه The Simpsons شهرتی نداشت، اما تقریباً موفق شد در سطح جهانی شناخته شود. Futurama توانست ۱۴ بار نامزد جایزه امی شود، که شش بار آن را برنده شد. (به عنوان مثال، برای بهترین سریال انیمیشنی نامزد شد و چندین بار آن را برد.)

Fringe

Fringe

Fringe

شبکه/استریم          Fox

بازیگران  آنا تورف، جان نوبل، جاشوآ جکسون و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

سال‌های پخش: ۲۰۰۸-۲۰۱۳

 

ساخته شده توسط تیمی که در سال ۲۰۰۹، ریبوت Star Trek را ایجاد کردند: جی جی آبرامز، الکس کورتزمن و روبرتو ارسی. این انیمیشن سریال شبکه فاکس، درباره گروهی از مأموران FBI در بوستون است که رازهایی درباره وجود دنیاهای موازی را بررسی می‌کنند. اگرچه Fringe به اندازه موفقیت قبلی آبرامز، Lost موفق نبود، اما مورد تحسین واقع شد و منجر به ادامه سریال شدند. این سریال دو بار نامزد جایزه امی بوده است.

Brooklyn Nine-Nine

شبکه/استریم          Fox/NBC

بازیگران  اندی سمبرگ، استفانی بیتریز، تری کروز و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

سال‌های پخش: ۲۰۱۳-۲۰۲۱

 

ستاره سابق SNL، اندی سمبرگ، در این بار در یک سریال پلیسی کمدی، نقش یک پلیس جوان و بی‌خیال را بازی می‌کند که پس از ورود یک رئیس پلیس سنگین، مجبور می‌شود به زندگی منظم تری پیوند بدهد. منتقدان به خاطر شوخی‌های ساده و بی‌قیدش در کنار بازی برجسته سمبرگ، سریال را تحسین کردند. او همچنین موفق شد جایزه بهترین بازیگر کمدی موزیکال گلدن گلوب را در دسته بهترین بازیگر مرد نقش اول برد. علاوه بر این، سریال ۱۱ بار نامزد جایزه امی شد و دو بار آن را برنده شد. ابتدا سریال توسط شبکه فاکس لغو شد، اما بعدها به لطف NBC، تولید و پخش آن ادامه یافت.

Suits

شبکه/استریم          USA Network

بازیگران  گابریل ماشت، پاتریک جی. آدامز، ریک هافمن و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

سال‌های پخش: ۲۰۱۱ تا به امروز

 

یک وکیل جذاب اهل منهتن، یک دانشجوی اخراج شده را در خدمت خود استخدام می‌کند و علاوه بر ضعف او در درس حقوق، یک راز بین این دو فرد بنا می‌کند. اگرچه برخی از منتقدان این سریال را بی هویت می‌دانند، اما بسیاری دیگر به خاطر درخشش در ژانر درام حقوقی و دیالوگ‌های قوی و شیمی بین بازیگران اصلی، آن را تحسین می‌کنند. مگان مارکل، ستاره این سریال، در ماه مه ۲۰۱۸ با شاهزاده هری ازدواج کرد و عضو خاندان سلطنتی شد. همچنین، یک اسپین‌آف برای این سریال به نام “Person” ساخته شد که پس از یک فصل لغو شد.

Modern Family

شبکه/استریم          ABC

بازیگران  اد اونیل، سوفیا ورگارا، تای بیورل و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

سال‌های پخش: ۲۰۰۹-۲۰۲۰

 

سریال مورد ستایش منتقدان به خاطر فیلمنامه جدید و شخصیت‌های متنوع، درباره ازدواج دوباره، روابط همجنسگرایان و نقاط ضعف بزرگ در روابط زوجین صحبت می‌کند و به هسته مسائل خانوادگی سیت‌کام تکان می‌دهد. این سریال که ۸۵ بار نامزد جایزه امی شد، توانست ۲۲ بار برنده شود. علاوه بر این، نویسندگان Modern Family شش بار برنده جایزه انجمن نویسندگان آمریکا شدند.

Supernatural

شبکه/استریم          CW

بازیگران  جنسن اکلس، جرد پادلکی، میشا کالینز و…

امتیاز IMDb        ۸.۴

سال‌های پخش: ۲۰۰۵-۲۰۲۰

 

سریال در ابتدا در شبکه The WB پخش شد و سپس با تغییر نام شبکه به The CW، ادامه یافت. این سریال علمی-تخیلی ترسناک داستان دو برادر خلافکار را روایت می‌کند که در معرض موجودات فراطبیعی قرار می‌گیرند. در سال ۲۰۲۰، این سریال توانست به عنوان طولانی‌ترین سریال در شبکه خود و طولانی‌ترین سریال اکشن زنده تاریخ شود. همچنین، این سریال سه بار نامزد جایزه امی نیز شده است.

Flight of the Conchords

شبکه/استریم          HBO

بازیگران  جمین کلمنت، برت مک‌کنزی، رایس داربی و…

امتیاز IMDb        ۸.۵

سال‌های پخش: ۲۰۰۷-۲۰۰۹

 

دو کمدین و موسیقی‌دان نیوزلندی، جامین کلمنت و برت مک‌کنزی، در سریال “Flight of the Conchords”، در نقش خیالی خود به ایفای نقش می‌پردازند. متضاد زندگی واقعی خود، این دو آهنگساز با مشکلات خاصی در نیوزلند بزرگ شده‌اند و تلاش می‌کنند تا در شهر نیویورک موفقیت‌آمیز باشند. کریستین شال به عنوان تنها طرفدار این دو و ریس داربی به عنوان مدیر غیرکارآمد آن‌ها در سریال حضور دارند. در سال ۲۰۰۸، این سریال برای بهترین موسیقی اورجینال نامزد جایزه امی شد.

Louie

شبکه/استریم          FX

بازیگران  لویی سی.کی، پاملا ادلون، اورسلا پارکر و…

امتیاز IMDb        ۸.۵

سال‌های پخش: ۲۰۱۰-۲۰۱۵

 

نوشته، کارگردانی، تولید، تدوین و تهیه شده توسط کمدین معروف، لوئی سی کی که خود در این سریال بازی می‌کند. “Louie” کاری است که برآورده شدن انتظارات شما از یک برنامه تلویزیونی را فراهم می‌کند. این سریال به صورت مداوم بین جدی و شوخ طبعی حرکت می‌کند و هر قسمت آن دارای تدوین و کارگردانی متنوعی است. همچنین، ریتم سریال گاهی تند و گاهی آرام است. از کلیه نامزدهای جایزه امی، این سریال سه بار برنده شده است، از جمله بهترین بازیگری در یک سریال کمدی.

The Expanse

شبکه/استریم          SYFY

بازیگران  استیون استریت، دومینیک تیپر، شهره آغداشلو و…

امتیاز IMDb        ۸.۵

سال‌های پخش: ۲۰۱۵-۲۰۲۲

 

سریال اصلی شبکه SyFy، برگرفته شده از مجموعه رمان‌هایی به نام “The Expanse” است و داستان سریال در جهانی رخ می‌دهد که منظومه خورشیدی به آن مستعمره شده است. یک کشتی حمل و نقل یخ به نام Canterbury، درگیر یک حادثه می‌شود و خدمه آن به مرکز این توطئه فرستاده می‌شوند که به دلیل تنش‌های بین دولت‌ها، به یک مکان ناامن تبدیل شده است. در سال ۲۰۲۲، سریال لغو شد و آمازون امتیاز آن را خریداری کرده و تولید آن را ادامه داد.

Silicon Valley

شبکه/استریم          HBO

بازیگران  توماس میدلدیچ، تی جی میلر، مارتین استار و…

امتیاز IMDb        ‌۸.۵

سال‌های پخش: ۲۰۱۴-۲۰۱۹

 

این سریال کمدی شبکه HBO، براساس داستان رشد یک شرکت نرم‌افزاری ساخته شده است که توسط توسعه‌دهندگان گیک مدیریت می‌شود. مایک جاج (سازنده Beavis and Butthead و Office Space) سازنده این سریال است. منتقدان و طرفداران این سریال به خاطر جوک‌های قوی و بازی برجسته تی.جی میلر در نقش بدترین مربی کسب‌وکار جهان، آن را تحسین کردند. علیرغم جداشدن میلر از سریال در فصل چهارم، همچنان همهٔ منتقدان با یک صدا سریال را ستودند. این سریال ۴۲ بار نامزد جایزه امی شد و دو بار از آن برنده شد.

Big Little Lies

شبکه/استریم          HBO

بازیگران  نیکول کیدمن، ریس ویترسپون، لارا درن و…

امتیاز IMDb        ۸.۵

سال‌های پخش: ۲۰۱۷-۲۰۱۹

 

این سریال درام HBO، برگرفته شده از رمان پرفروش لیان موریارتی با همین نام است و با حضور بازیگران برجسته‌ای مانند نیکول کیدمن، ریس ویترسپون و لارا درن ساخته شده است. داستان سریال دربارهٔ یک شهر ساحلی ثروتمند در کالیفرنیا است که زیر تصویر زیبای آن، فریب و جنایت نهفته شده است. اصلاحاتی صورت گرفته است: سال‌های پخش برعکس بودند؛ قرار بود سریال به عنوان یک مینی‌سریال شروع شود، اما بعدها برای فصل دوم تمدید شد و مریل استریپ نیز به تیم بازیگری پیوست. این سریال هشت بار از مجموع ۲۱ بار نامزدی جایزه امی برنده شد.

Boardwalk Empire

Boardwalk Empire

Boardwalk Empire

شبکه/استریم          HBO

بازیگران  استیو بوشمی، مایکل پیت، کلی مک‌دونالد و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۱۰-۲۰۱۴

 

یک سریال جنایی و درام با بازی استیو بوشمی در نقش رهبر یک گروه مافیایی در شهر آتلانتیک سیتی، که در دورهٔ ممنوعیت الکل در آمریکا روایت می‌شود. این سریال، علیرغم عدم موفقیت مشابه با سریال محبوب مافیایی قبلی HBO به نام The Sopranos، نقدهای بسیار مثبتی را به خود جلب کرد. سریال ۲۰ بار جایزه امی را برد و یک بار برندهٔ بهترین سریال درام در جوایز گلدن گلوب شد.

The Punisher

شبکه/استریم          Netflix

بازیگران  جان برنثال، آمبر رز ریوا، بن بارنز و…

امتیاز IMDb        ۸.۵

سال‌های پخش: ۲۰۱۷-۲۰۱۹

 

جان برنتال، در نقش یک ابرقهرمان با قدرت آتشین، به دنبال انتقام است و با جهان زیرزمینی شهر نیویورک روبرو می‌شود. منتقدان فصل اول سریال را به عنوان یک شروع خوب تحسین کردند، اما طرفداران منتظر محتواهای بیشتر و صحنه‌های اکشن بین فیلم‌ها بودند و می‌خواستند در آن عمل کنند. سریال نامزد بهترین کارگردانی در جشنواره امی نیز شد.

Shameless

شبکه/استریم          Show Time

بازیگران  ویلیام اچ. میسی، امی روسوم، کامرون موناهان و…

امتیاز IMDb        ۸.۵

سال‌های پخش: ۲۰۱۱-۲۰۲۱

 

این سریال درام کمدی، بازسازی یک سریال بریتانیایی، توسط شبکه Showtime پخش شد. داستان آن دربارهٔ مشکلات یک خانواده در شیکاگو است و در کنار این خانواده، یک پدربزرگ بی‌عرضه (با بازی ویلیام اچ. میسی) قرار دارد که تمرکز اصلی او بر روی حقه بعدی و جستجوی نوشیدنی بعدی است. در ابتدا، منتقدان بازیگری میسی را برای این سریال انتقاد کردند، اما او توانست سه بار جایزهٔ انجمن بازیگران را برای نقشش در این سریال ببرد. فصل نهم سریال، طولانی‌ترین فصل این سریال در شبکه Showtime بود و از همان فصل، امی رسوم به عنوان دختر بزرگ میسی در سریال بازگشت. یازدهمین و آخرین فصل سریال در سال ۲۰۲۱ پخش شد. Shameless توانست ۱۶ بار نامزدی در جشنوارهٔ امی کسب کند و از آن‌ها چهار بار برنده شود.

بیشتر بخوانید : فهرست جوایز و افتخارات بازیگران ایرانی 

Spartacus

شبکه/استریم          Starz

بازیگران  اندی ویتفیلد، لوسی لاولس، مانو بنت و…

امتیاز IMDb        ۸.۵

سال‌های پخش: ۲۰۱۰-۲۰۱۳

 

استیون اس.ده نایت، کارگردانی را بر عهده داشت که در ساخت سریال Daredevil و فیلم Pacific Rim: Uprising نقش داشت. او یک سریال تاریخی بر اساس گلادیاتور به نام اسپارتاکوس برای شبکه استارز ساخت. در ابتدا، اندی ویتفیلد نقش اصلی سریال را بازی می‌کرد و داستان دربارهٔ یک برده است که بعدها به اسپارتاکوس تبدیل می‌شود. سریال نامزد یک جایزه امی برای طراحی و تدوین صدا شد. متأسفانه، اندی ویتفیلد به دلیل سرطان خون، فوت کرد و لیام مک‌اینتایر به عنوان جانشین او انتخاب شد.

Community

شبکه/استریم          NBC/Yahoo! Screen

بازیگران  جوئل مک‌هیل، دونالد گلاور، آلیسون بری و…

امتیاز IMDb        ۸.۵

سال‌های پخش: ۲۰۰۹-۲۰۱۵

 

جوئل مک‌هیل، در این سریال، نقش یک وکیل را بازی می‌کند که به خاطر دروغ دربارهٔ مدرک آکادمیکی خود، از وکالت عزل می‌شود. برای جبران این اتفاق، وی وارد یک دانشگاه دو ساله می‌شود و از اینجا شروع می‌شود. او به یک گروه کلاس اسپانیایی می‌پیوندد که بازیگران اصلی این سریال هستند و معلمشان توسط کن جئونگ به خوبی بازی می‌شود. این سریال به حرفهٔ دونالد گلاور کمک‌های قابل توجهی کرده است و همین مسئله دربارهٔ بازیگر نقش مکمل چوی چیس نیز صحت دارد. درگیری بین چیس و نویسندگان و تهیه‌کنندگان سریال، عمومی شد و این موضوع باعث شد سریال به پایان برسد. این سریال سه بار نامزد جایزهٔ امی شده است و از جمله نامزدی برای بهترین نویسندگی در یک سریال کمدی است.

Hannibal

شبکه/استریم          NBC

بازیگران  مدس میکلسن، هیو دنسی، لارنس فیشبرن و…

امتیاز IMDb        ۸.۵

سال‌های پخش: ۲۰۱۳-۲۰۱۵

 

بر اساس رمان‌های Hannibal و Red Dragon توماس هریس، مدز میکلسن (با بازی هیو دنسی) را در نقش یک روان‌شناس آدمخوار که به کالبدشناسی مسلط است و از قضا، قاتل سریالی به نام هانیبال لکتر (شخصیتی که قبل از وی توسط آنتونی هاپکینز و برایان کاکس به تصویر کشیده شده است)، به مخاطبان نشان می‌دهد. شاگرد او نیز توسط هیو دنسی (با نقشی مشابه) بازی می‌شود، یک نماینده ساز که از عواقب زندگی دوگانه خود بی‌خبر است. خوزه آندرس (با بازی خوزه آندرس)، رستوران‌دار موفق توسط عوامل سریال استخدام شد که بر روی پختن غذاها نظارت داشته باشد تا پخت و پز گوشت انسان‌ها توسط لکتر، به طور واقعی‌تر به نظر برسد. در سال ۲۰۱۶، سریال برای بهترین جلوه‌های ویژه نامزد جایزهٔ امی شد.

Sons of Anarchy

شبکه/استریم          FX

بازیگران  چارلی هونام، مگی استیف، تامی فلاناگان و…

امتیاز IMDb        ۸.۵

سال‌های پخش: ۲۰۰۸-۲۰۱۴

 

این سریال درام جنایی شبکه فاکس، داستان یک گروه موتورسوار از ایالت کالیفرنیا را روایت می‌کند. نقدها سریال را بابت سختگیری استثنایی و تیم بازیگری قوی آن، که شامل چارلی هونام، ران پرلمن و کیتی سگال است، تحسین می‌کنند. به منظور حفظ واقعیت در سریال، آن‌ها یک عضو از باشگاه موتورسواری Hell’s Angel اوکلاهاما به این سریال اضافه کردند. سریال موفق شد پنج بار نامزد جایزهٔ امی شود.

Mr. Robot

شبکه/استریم          USA Network

بازیگران  رمی مالک، کریستین اسلیتر، کارلی چیکین و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۱۵-۲۰۱۹

 

سریال موفق و هیجان‌انگیز شبکه USA، داستان یک هکر به نام الیوت (با بازی رمی مالک) را روایت می‌کند که با اختلال اضطراب اجتماعی، افسردگی بالینی و چیزی که در فصل اول از آن خبر نداشت، اختلال چندگانه شخصیتی را تجربه می‌کند. کریستین اسلیتر با بازی تایلر دردن، نقشی را ایفا می‌کند که اعتماد به نفس بالایی دارد. سریال با اینکه ۱۴ بار نامزد جایزهٔ امی شد، توانست سه بار برنده شود.

Friday Night Lights

شبکه/استریم          NBC

بازیگران  کایل چندلر، کانی بریتون، تیلور کیش و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۰۶-۲۰۱۱

 

پیتر برگ، پس از ساخت فیلمی بر اساس کتاب Friday Night Lights در سال ۲۰۰۴، تصمیم گرفت آن را به صورت تلویزیونی نیز اقتباس کند. داستان دربارهٔ تیم فوتبال یک شهر کوچک در تگزاس متمرکز است و با تأکید بر آن، به مسائل جاری آمریکا می‌پردازد. این سریال باعث شد که بازیگرانی مانند کایل چندلر، تیلور کیچ، جسی پلمونس و مایکل بی.جردن، بیشتر از قبل شهرت‌مند شوند. از ۱۲ بار نامزدی در جوایز امی، سریال توانست سه بار برنده شود.

Adventure Time

شبکه/استریم          Cartoon Network

صداپیشگان           جریمی شیدا، جان دی‌ماجیو، تام کنی و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۱۰-۲۰۱۸

 

این انیمیشن شبکه Cartoon Network، داستان ماجراجویی‌های یک پسر در یک سرزمین افسانه‌ای و رازآلود را روایت می‌کند، همراه با سگ صحبت‌کننده‌اش که قدرت تغییر شکل به هر شکل و اندازه‌ای را دارد. اگرچه خلاصه داستان ممکن است تعریف معمولی باشد، اما سریال دارای لحن خاصی است که آن را از دیگران تمایز می‌دهد. سازنده انیمیشن، پندلتون وارد، تأثیرات بزرگ Dungeons and Dragons، Beavis and Butthead و Ren and Stimpy را درک می‌کرد. یکی از جنبه‌های منحصربفرد این انیمیشن استفاده از صداپیشگان جوان به جای بزرگسالان برای بهبود تیم صداگذاری است. به عنوان مثال، جیمی شادا جای شخصیت فین در صداگذاری انجام داده است، که تغییر صدای او به دلیل رشد و بلوغ کامل در ادامهٔ سریال قابل تشخیص است. از ۱۷ بار نامزدی در جوایز امی، سریال توانست هشت بار برندهٔ آن شود.

Justified

شبکه/استریم          FX

بازیگران  تیموتی اولیفانت، والتون گاگینز، جوئل کارتر و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۱۰-۲۰۱۵

 

سریالی از شبکه فاکس که تیموتی اولیفانت، بازیگر نقش کلانتر در سریال Deadwood، این بار ریلن گیونز را به تصویر می‌کشد. یک کلانتر ستمگر که به شهر مادری خود، کنتاکی، بازمی‌گردد تا در برابر جرم و جنایت مبارزه کند. شخصیت ریلن، بر اساس یکی از داستان‌های کوتاه المور لئونارد الهام گرفته شده است. منتقدان سریال را بابت بازی بی‌نظیر تیموتی اولیفانت و جهان تیره و خشن آن تحسین کردند. از هشت بار نامزدی در جوایز امی، سریال توانست دو بار برندهٔ آن شود.

Deadwood

Deadwood

Deadwood

شبکه/استریم          HBO

بازیگران  تیموتی اولیفانت، ایان مک‌شین، مالی پارکر و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۰۴-۲۰۰۶

 

بعد از اینکه دیوید میلش نتوانست HBO را متقاعد کند که یک سریال در مورد روم باستان بسازد (زیرا این شبکه قبلاً سریال Rome را در حال تولید داشت)، میلش تصمیم گرفت ایده داستان خود را از زمان روم باستان به ژانر وسترن تغییر دهد. سریال دارای طابعی شاعرانه است و دارای دیالوگ‌هایی به سبک شکسپیر و بازی فوق‌العاده از سوی تیموتی اولیفانت در نقش کلانتر Deadwood و ایان مک‌شین در نقش صاحب یک بندرکشی است. با وجود اینکه مدت زمان پخش سریال طولانی نبود، در سال ۲۰۱۹ به دلیل تقاضای بسیار طرفداران، یک فیلم براساس آن ساخته شد. سریال یک بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و ۲۸ بار نامزد دریافت جایزه امی شد و توانست هشت بار جایزه امی را به خانه ببرد.

The Newsroom

شبکه/استریم          HBO

بازیگران  جف دنیلز، جان گلگلر جونیور، آلیسون پیل و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۱۲-۲۰۱۴

 

آرون سورکین (نویسنده West Wing و The Social Network) در نقش دستیار کارگردان در یک درام سیاسی شبکه HBO به همراه تهیه‌کننده دنیس بیگز حضور دارد. جف دنیلز در نقش مجری خبری، مودب اما پیش‌بینی نشدنی، در یک شبکه کابلی خبری بازی می‌کند. منتقدان فصل اول سریال را به عنوان یک افاده و موعظه آمیز توصیف کردند، اما این مسئله در فصل دوم برطرف شد. در سال ۲۰۱۴، سریال به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین سریال‌های جدید سال توسط انجمن منتقدان تلویزیون شناخته شد.

Star Trek: The Next Generation

شبکه/استریم          CBS

بازیگران  پاتریک استوارت، جاناتان فریکس، مایکل دورن و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۱۹۸۷-۱۹۹۴

 

بر اساس ۵۰۰۰۰ رأی در یک نظرسنجی سایت Startrek.com، ژان لوک پیکارد (با بازی پاتریک استوارت) توانست جیمز تی کرک را به عنوان محبوب‌ترین کاپیتان در سری Star Trek شکست دهد و این نشان می‌دهد که سریال Star Trek: The Next Generation در چه اندازه مورد علاقه قرار گرفته است. داستان سریال ۹۹ سال بعد از سریال اصلی رخ می‌دهد و قسمت پایانی آن حدود ۳۱ میلیون تماشاگر از سراسر جهان داشت. علاوه بر این، این تیم بازیگری سودآور در چهار فیلم از سری Star Trek نقش آفرینی کردند که در یکی از آنها، بازیگران سری اصلی را در یک داستان مبتنی بر سفر در زمان می‌بینند. سریال توانست ۱۹ بار نامزد جایزه امی و پنج بار نامزد جایزه ساترن شود.

This Is Us

This Is Us

This Is Us

شبکه/استریم          NBC

بازیگران  مندی مور، استرلینگ کی. بروان، جاستین هارتلی و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۱۶-۲۰۲۲

 

درام کمدی محبوب شبکه NBC، ساخته دن فاگلمن، درباره تضادها و درگیری‌های سه برادر و خواهر است که در سه دوره زمانی مختلف، شامل گذشته، حال و آینده، روایت می‌شود. اگرچه برخی از منتقدان سریال را به عنوان یک سریال بیش از حد غافلگیرانه می‌بینند، اما سریال توانست تعداد زیادی جایزه را به خود اختصاص دهد، از جمله چهار جایزه امی.

Archer

شبکه/استریم          FX/FXX

بازیگران  اچ. جان بنجامین، آیشا تایلر، جودی گریر و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۰۹ تا امروز

 

سریال انیمیشنی شبکه فاکس، به طور کامل جو کمدی‌های محیط کار را از یک محیط غیرعادی به تصویر می‌کشد: یک آژانس جاسوسی. هنری کافمن با صدای بی‌نظیر خود، شخصیت اصلی سریال را یک جاسوس مغرور و جوان به تصویر می‌کشد. همچنین، جسیکا والتر از سریال Arrested Development، نقش مادر سلطه‌جوی او را بازی می‌کند که به‌طور اتفاقی مدیر این آژانس هم هست. فصل‌های اولیه سریال به دلیل تیم صداپیشگی قوی و جک‌های جذابش، تحسین منتقدان را به دست آورد، اما در فصل‌های بعد، نظر منتقدان این است که سریال دیگر دارای خلاقیتی نیست و به دلیل عدم هماهنگی نویسندگان سریال، محکوم به تکرار شده است. این سریال تاکنون موفق شده است چهار بار جایزه امی و جایزه انتخاب منتقدین را برباید.

The Crown

شبکه/استریم          Netflix

بازیگران  کلیر فوی، اولیویا کلمن، مت اسمیت و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۱۶ تا امروز

 

این سریال پرطرفدار نتفلیکس، درام تاریخی درباره زندگی ملکه الیزابت دوم را به تصویر می‌کشد. سریال توسط پیتر مورگان، کارگردان موفق فیلم The Queen خلق و تکامل یافته است. در فصل اول، بررسی می‌شود که الیزابت (با بازی کلیر فوی) در سن ۲۵ سالگی قرار داشته و بر روابطش با یک شاهزاده و همچنین صدر اعظم ریش سفید، وینستون چرچیل تمرکز می‌شود. در فصل سوم، جای کلیر فوی توسط اولیویا کلمن در نقش ملکه الیزابت پر شده است. این سریال تاکنون بارها برنده جایزه امی شده است و در سال ۲۰۲۱، بهترین بازیگر زن نقش اول برای اولیویا کلمن و بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید : راز زیبایی سلبریتی های معروف 

The X-Files

شبکه/استریم          Fox

بازیگران  دیوید دوکاونی، جیلیان اندرسون، رابرت پاتریک و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۱۹۹۳-۲۰۰۲، ژانویه ۲۰۱۶-فوریه ۲۰۱۶، ژانویه ۲۰۱۸-مارس ۲۰۱۸

 

مولدر و اسکالی، یک زوج نمادین که به ترتیب توسط دیوید دوکاونی و جیلیان اندرسون، در سریال معروف The X-Files نقش بازی می‌کنند. آن‌ها بعنوان یک زوج از عوامل FBI، مسائل مرتبط با پرونده‌های ماورا الطبیعه را تحقیق می‌کنند. مولدر به وجود بیگانگان اعتقاد دارد، در حالی که اسکالی در مورد آن شک دارد. این سریال به عنوان یک پدیده در فرهنگ عمومی شناخته شد و به دلیل موفقیت آن، دو فیلم سینمایی ساخته شد و دو فصل دیگر نیز تولید شد. این سریال کلاسیک، از ۶۱ نامزدی جایزه امی، ۱۵ بار برنده شد.

The Hunting of Hill House

شبکه/استریم          Netflix

بازیگران  ویکتوریا پدرتی، الیور جکسون-کوهن، کیت سیگل و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۱۸

 

کارگردان ژانر ترسناک، مایک فلاناگان، در این بار The Hunting of Hill House، به عنوان نویسنده و کارگردان حضور دارد. سریال براساس رمان معروف شرلی جکسون ایجاد شده است. داستان در دو دوره زمانی متفاوت، زندگی یک خانواده را به تصویر می‌کشد که تحت تأثیر اتفاقات ماوراالطبیعه در خانه هیل قرار می‌گیرند. تیم بازیگری شامل میخیل هایسمان، الیزابت ریسر، الیور جاکسون-کوئین، کیت سیگل و ویکتوریا پدرتی است. پس از موفقیت این سریال کوتاه، مینی‌سریال The Hunting of Bly Manor نیز توسط مایک فلاناگان ساخته شد.

Mad Men

شبکه/استریم          AMC

بازیگران  جان هم، الیزابت ماس، کریستیانا هندریکس و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

سال‌های پخش: ۲۰۰۷-۲۰۱۵

 

مشهور است که HBO، از ارائه این سریال خودداری کرده است و متیو وینر، خالق سریال آن را به AMC منتقل کرده است؛ جایی که شبکه را به عنوان مقصدی مناسب برای تلویزیون با کیفیت بالا تعریف کرده است. داستان سریال در صحنه های آژانس های تبلیغاتی دهه ۶۰ نیویورک قرار دارد. به دلیل دقت در جزئیات تاریخی، موفقیت تجاری و بازی های قوی، این سریال به ستایش می‌رسد. از بازیگران فوق العاده سریال می‌توان به جان هم اشاره کرد که در نقش شخصیت اصلی و بی‌آلایش اما معذب دان دوپر و الیزابت ماس در نقش یک منشی که طموح دارد مقام خود را در یک محیط کاری زن‌ستیز ارتقا دهد، اشاره کرد. سریال توانست ۱۱۶ بار نامزد امی شود که در ۱۶ بار موفق به دریافت جایزه شد.

Parks and Recreation

شبکه/استریم          NBC

بازیگران  امی پوئلر، آدام اسکات، نیک آفرمن و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۰۹-۲۰۱۵

 

ایده اصلی سریال توسط خلاقان و سازندگان نسخه آمریکایی The Office ایجاد شد و یک کمدی محور محیط کار است که استایل ماکیومنتری (شبه مستند) مشابه The Office دارد و داستان کارکنان یک اداره پارکها و تفریحات در شهر پاونی ایندیانا را روایت می‌کند. منتقدان فصل اول سریال را ضعیف ارزیابی کردند، اما بعد از این آغاز نامناسب، سریال به تدریج با تیم بازیگران جذابش که در رأس آن آمی پولر قرار دارد، بهبود یافت و هم اکنون به عنوان یکی از بهترین سریال‌های NBC شناخته می‌شود. این سریال ۱۴ بار نامزد جایزه امی شد.

Mindhunter

شبکه/استریم          Netflix

بازیگران  جاناتان گروف، هولت مک‌کالنی، آنا تورف و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۱۷-۲۰۱۹

 

سریال جنایی و درام نتفلیکس، داستان دو عامل FBI را روایت می‌کند که در دهه هفتاد، تلاش می‌کنند با مصاحبه با قاتلان سریالی، یک کتاب مهم درباره نمایه قاتلان و جنایتکاران بنویسند. جاناتان گروف به عنوان یک کمال‌گرا دقیق و هولت مک‌کالنی به عنوان یک فرد بسیار بدبین، بین آنها یک شیمی جذاب وجود دارد که به بهتر شدن سریال کمک بزرگی کرده است. منتقدان سریال را برای داستان خوب ساختارمند و مصاحبه‌های جذاب و تاریخچه قاتلان تحسین کرده‌اند. گروف در سال ۲۰۱۸ به عنوان برنده ستلایت بهترین بازیگر مرد برای نقش اصلی در یک سریال درام اعلام شد.

The Queen’s Gambit

شبکه/استریم          Netflix

بازیگران  آنیا تیلور-جوی، موزس اینگرام، هری ملینگ و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال پخش: ۲۰۲۰

 

The Queen’s Gambit، سریالی بر اساس رمان سال ۱۹۸۳ والتر تویس به همین نام، متمرکز بر شخصیت بث هارمون، یک یتیم و عبقری شطرنج است. هارمون شطرنج را از یک نگهبان در خانه یتیم یاد گرفته است و در ۲۰ سالگی، به مسکو سفر می‌کند تا با مربی شطرنج رقابت کند. در کنار تلاش و تمرین برای رسیدن به سطحی بالا، هارمون سعی می‌کند دشمنان داخلی – از وابستگی به مواد مخدر و الکل تا مشکلات عاطفی- را غلبه کند. سریال توانست از ۱۸ نامزدی جایزه امی، ۱۱ بار برنده آن شود.

The Simpsons

شبکه/استریم          Fox

بازیگران  دن کاستلانتا، جولی کاونر، هنک آزاریا و…

امتیاز IMDb

سال‌های پخش: ۱۹۸۹ تا امروز

 

بلندترین انیمیشن سریالی، در واقع از یک سری طرح مربوط به The Tracey Ullman Show، در اواخر دهه هشتاد الهام گرفته شده است. از زمان آغاز انیمیشن تا به حال، اسباب بازی، کمیک بوک، آلبوم موسیقی، ویدئو گیم، یک فیلم سینمایی و یک پارک تفریحی با تم خود سریال در استودیوی یونیورسال ساخته شده‌اند. در قله موفقیت‌های این سریال، صداپیشگان آن قرار دارند که برای هر قسمت ۴۰۰هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند. هرچند چندبار به دلایل مالی و ادامه یافتن حمایت مالی شبکه فاکس، راضی به کاهش دستمزدهای خود شدند. از ۹۷ بار نامزدی سریال برای جایزه امی، ۳۵ بار موفق به کسب آن شد.

Daredevil

شبکه/استریم          Netflix

بازیگران  چرالی کاکس، دبورا آن وول، وینسنت دی انفاریو و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۱۸-۲۰۱۵

 

در این تجسم نتفلیکس از کمیک مارول، وکیل کوری با جنایت در شب‌ هنگام مقابله می‌کند. این سریال نقدهای مثبت زیادی نسبت به فیلم مربوط به یک دهه قبل با بازی بن افلک را دریافت کرد. همچنین نشان داد که امپراطوری رسانه‌ای مارول،‌ تنها به فیلم‌هایش محدود نمی‌شود. Daredevil توانست پنج بار نامزد جایزه امی شود.

Westworld

شبکه/استریم          HBO

بازیگران  ایوان ریچل وود، اد هریس، جفری رایت و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۱۶ تا امروز

 

بر اساس فیلم سال ۱۹۷۳ مایکل کرایتون با همین نام، Westworld یکی از سریال‌های پرفروش HBO در ژانر علمی تخیلی است. داستان درباره یک پارک تفریحی خیالی با فناوری پیشرفته با تم غرب وحشی، که توسط ربات‌های هوشمند اداره می‌شود. از بازیگران سریال می‌توان به ایوان ریچل وود، جفری رایت، تندی نیوتون و جیمز مارسدن اشاره کرد. امتیازهای فصل ابتدایی سریال، توانست بیشترین امتیاز یک سریال شبکه HBO از زمان True Detective را به خود اختصاص دهد و در کنار آن، به محبوب‌ترین سریال HBO تبدیل شود. سریال توانسته نه بار برنده جایزه امی شود.

Dexter

شبکه/استریم          Showtime

بازیگران  مایکل سی. هال، جنیفر کارپنتر، دیوید زایاس و…

امتیاز IMDb        ۸.۶

سال‌های پخش: ۲۰۱۳-۲۰۰۶

 

یک قاتل سریالی متخصص در کالبد شکافی، که اقدامات خشونت آمیزش را بر روی افراد شرور انجام می‌دهد. منتقدین عاشق مقدمه رمان مربوط به سریال شدند و البته هشدار دادند که ممکن است خشونت آن برای بعضی از افراد، ناراحت کننده باشد. از ۲۴ بار نامزدی جایزه امی، سریال چهار بار برنده آن شد.

The Grand Tour

شبکه/استریم          Amazon

مجریان   جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می

امتیاز IMDb        ۸.۷

سال‌های پخش: ۲۰۱۹-۲۰۱۶

 

بعد از اخراج شدن توسط شبکه BBC از برنامه محبوب Top Gear به دلایل انضباطی، جرمی کلارکسون مجری، برنامه‌ای به همین شیوه با نام The Grand Tour را به شبکه آمازون معرفی کرد. کلارکسون نیز از همکاران مجری خود یعنی ریچارد هموند و جیمز می استفاده کرد و آن‌ها در طول این برنامه به خودروها با ترکیبی از بخش‌های پیش‌تولید شده و پخش زنده، می‌پردازند. برای ارائه یک تجربه تعاملی، برای این برنامه تلویزیونی یک ویدیوگیم نیز عرضه شد.

The Shield

شبکه/استریم          FX

بازیگران  مایکل چیکلیس، والتون گاگینز، مایکل جیس و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

سال‌های پخش: ۲۰۰۸-۲۰۰۲

 

سریال The Shield با توجه به اینکه بیشتر جنبه‌های تیره پلیس‌ها را نسبت به ارزش‌های اخلاقی آن‌ها نشان می‌داد، توانست به یکی از بهترین سریال‌های پلیسی تبدیل شود. مایکل چیکلیز در مهم‌ترین نقش کارنامه فعالیت‌های کاری‌اش، یک پلیس متغیر، فاسد و البته، تا حدودی یک رهبر با اخلاق است که تیم کارآگاهی پلیس لس آنجلس را هدایت می‌کند. او بابت بازیگری در این سریال، توانست یک جایزه امی برنده شود. همچنین این سریال، شش بار نامزد جایزه امی نیز شد.

The Marvelous Mrs. Maisel

شبکه/استریم          Amazon

بازیگران  ریچل بروزناهان، الکس بروستین، مایکل زگان و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

در دوره زمانی از سال ۲۰۱۷ تا به امروز، امی شرمن-پالادینو، خالق سریال جذاب The Marvelous Mrs. Maisel، به اندازه‌ای بزرگ جوایز را به خود اختصاص داده است که دیگر هیچ شکی در مورد موفقیت بین‌المللی آن وجود ندارد (از جمله جوایز گلدن گلوب و امی برای بهترین سریال، کارگردانی، بازیگر زن نقش اول و بازیگر مکمل). این سریال تاکنون از ۵۴ بار نامزدی در جوایز امی، ۲۰ بار برنده شده است. ریچل بروزناهان نقش میدج (میریام) میزل را در این سریال ایفا می‌کند. او یک خانه‌دار نیویورکی است که در اواخر دههٔ پنجاه و اوایل دههٔ شصت قوانین جنسیتی خود را مغایرت می‌دهد و تلاش می‌کند به عنوان یک کمدین استندآپ شهرت یابد.

Oz

شبکه/استریم          HBO

بازیگران  کریستوفر ملونی، جی کی سیمونز، دین وینترز و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

در دوره زمانی از سال ۲۰۰۳ تا ۱۹۹۷، اولین سریال درام یک ساعته شبکه HBO، داستانش را در یک زندان بسیار امن و برجسته به تصویر می‌کشد. این سریال، قوانین تلویزیون را به طور کامل تغییر داد و خلق کرد، به نحوی که شبکه در آینده به دنبال سریال‌هایی با اعتبار بالاتر بود. حتی با استانداردهای امروزی، سریال جنبه‌های بسیار خشنی دارد. Oz یک نگاه بی‌رحمانه، غیر قابل تطبیق و متمرکز بر شخصیت به زندگی در محل اصلاح و تربیت پرداخت می‌کند. جی کی سیمونز در نقش یک مرد قدرتمند و زندانی متمرد، بازی فوق‌العاده‌ای را به اجرا می‌گذارد. سریال دو بار برای جایزه امی نامزد شد.

Curb Your Enthusiasm

شبکه/استریم          HBO

بازیگران  لری دیوید، جف گارلین، شریل هاینز و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

در دوره زمانی از سال ۲۰۰۰ تا کنون، لری دیوید، سازنده سریال Seinfeld، در نقش یک نسخه خیالی از خودش بازی می‌کند و در این سریال پرطرفدار و بداهه HBO به شدت موفق عمل کرده است. شخصیت تلویزیونی دیوید به او اجازه می‌دهد تا موقعیت‌های مضحک، ناراحت‌کننده و خنده‌دار را خلق کند که توانسته است توجه و خوشایندی از سوی بسیاری از بینندگان و منتقدان را به دست آورد. از بین ۴۰ بار نامزدی در جوایز امی، سریال دو بار برنده شده است. لری دیوید چندین بار اعلام کرده است که از این نقش و سریال خسته شده است و به همین دلیل، ساخت فصل نهم سریال به تعویق افتاده است.

Dragoon Ball Z

شبکه/استریم          Fuji TV

صداپیشگان           جوجی یانامی، ماساکو نوزاوا، مایومی تاناکا و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

در دوره زمانی از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۸۹، شاید مشهورترین انیمه در تمام تاریخ، Dragoon Ball Z، به لطف شخصیت اصلی محبوب خود، یعنی گوکو، شناخته شود. این سریال ادامه‌ای بر نسخه اصلی Dragoon Ball است و داستان از روی مانگایی با همین نام، Z، الهام گرفته شده است. Z زندگی گوکو و دوستان بالغش را در تلاش برای حفظ جهان در مقابل شروران و دشمنان به تصویر می‌کشد. انیمه دو فصل ادامه دیگر نیز دارد که در حال حاضر Dragoon Ball Kai در حال بازسازی آن است.

Six Feet Under

شبکه/استریم          HBO

بازیگران  پیتر کراوس، لارن آمبروز، مایکل سی.هال و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

در دوره زمانی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۱، این سریال شبکه HBO درباره یک خانواده مشغول به کار در صنعت تشییع و دفن مردگان است. یک ویژگی منحصر به فرد درباره این سریال وجود دارد: هر قسمت با معرفی یک جسد جدید آغاز می‌شود. قسمت پایانی سریال به بررسی باقی‌مانده عمر شخصیت‌ها می‌پردازد و به سرعت آن را نشان می‌دهد. این قسمت همچنین به عنوان یکی از بهترین قسمت‌های پایانی در تاریخ تلویزیون شناخته می‌شود. از بین ۵۳ بار نامزدی در جوایز امی، سریال نه بار برنده این جایزه شده است.

۳۵ – Bojack Horseman

شبکه/استریم          Netflix

صداپیشگان           ویل آرنت، آرون پاول، آلیسون بری و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

در دوره زمانی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۱۴، در این انیمیشن سریالی نتفلیکس، داستان زندگی یک ستاره تلویزیونی سابق با صدای ویل آرنت روایت می‌شود که به دنبال بازگشت به روزهای اوج خود است. باید توجه داشت که او یک اسب انسان نما است. فصل اول سریال با مشکلاتی در جذب خنده بینندگان مواجه شد و هنوز نمی‌توانست تصمیم‌گیری کند که آیا این خط داستانی عجیب موفق است یا خیر. اما فصل‌های بعدی به شخصیت بوجک عمق و تعمق بیشتری بخشیدند و سریال توانست نظر منتقدان و طرفداران را جلب کند. این سریال سه بار برنده جایزه امی و دو بار نیز نامزد بهترین انیمیشن سریالی شد.

Freaks and Geeks

شبکه/استریم          NBC

بازیگران  جیمز فرانکو، ست روگن، لیندا کاردلینی و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

قبل از شهرت جود آپاتو به خاطر فیلم‌هایش، یک سریال کمدی درام کوتاه برای شبکه NBC ساخت. این سریال تنها یک فصل داشت، اما به دلیل نمایش صمیمانه و دوستانه ناهنجاری‌های نوجوانان، به عنوان یک اثر کالت محسوب می‌شد. در این سریال، چند بازیگر معروفی معرفی شدند که بعدها در کارهای آپاتو به صورت مکرر حضور داشتند؛ به عنوان مثال، ست روگن، جیسون سگال، مارتین استار و جیمز فرانکو. این سریال توانست سه بار نامزد جایزه امی شود و جایزه بهترین تیم بازیگری را از آن خود کند.

Battlestar Galactica

شبکه/استریم          NBC

بازیگران  ادوارد جیمز الموس، مری مک‌دانل، جیمی بمبر و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

در دوره زمانی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۰۴، این سریال شبکه SyFy باعث بازسازی موفق یک اثر ضعیف با همین نام در دهه هفتاد شد. با استفاده از جلوه‌های ویژه بهتر، داستان قوی و تیم بازیگری برجسته، سریال درخشش بیشتری داشت. در علی‌رغم روند عمومی جذب بازیگران جوان، سازنده سریال، رونالد دی.مور، بازیگران را بر اساس نقش‌هایشان انتخاب کرد: ادوارد جیمز آلموس به عنوان کاپیتان معروف کشتی فضایی و مری مک‌دانل به عنوان دبیر آموزش و پرورش، کسی که به دلیل درستی قانون جانشینی، پس از نابودی بشریت به دست Cyclon، به عنوان رئیس جمهور منصوب می‌شود. خط داستانی پرتنش، بازی‌های قوی و مفاهیم عمیق، سریال را به یکی از برترین‌های ژانر علمی تخیلی در تلویزیون تبدیل کرد. از بین ۲۵ نامزدی جایزه امی، سریال پنج بار برنده شد.

Rome

شبکه/استریم          HBO

بازیگران  کوین مک‌کید، ری استیونسون، پالی واکر و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

در دوره زمانی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۰۴، سریال تاریخی و جذاب HBO، داستان دو سرباز دوران باستانی رم را شرح می‌دهد و همچنین به اتفاقات تاریخی آن دوران می‌پردازد. منتقدان برای فصل اول سریال به خاطر ساختار روایی قوی و صحنه‌های هیجان انگیز بزرگسالانه استقبال کردند. اما مشابه امپراطوری روم، به دلایل مالی، سریال در فصل دوم لغو شد. از بین ۱۵ نامزدی جایزه امی، سریال هفت بار برنده شد.

Arrested Development

شبکه/استریم          Fox/Netflix

بازیگران  جیسون بیتمن، ماکیل سرا، ویل آرنت و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

سریال ابتدا در سال ۲۰۰۳ پخش شد و بعدها توسط نتفلیکس در سال ۲۰۱۳ دوباره زنده شد. این کمدی غیرمعمول، داستان خانواده بلاث را به تصویر می‌کشد که سعی می‌کنند پس از زندانی شدن پدر خانواده، سر و سامان خود را بازسازی کنند. بازیگران این سریال شامل جیسون بیتمن، مایکل سرا، ویل آرنت، پورشا دی راسی و جسیکا والتر هستند. این سریال که بسیار محبوب در میان منتقدان است، شش بار برنده جوایز امی و گلدن گلوب شد. حتی با اینکه سریال در سال ۲۰۰۶ توسط شبکه فاکس لغو شد.

The Boys

شبکه/استریم          Amazon

بازیگران  آنتونی استار، کارل اربن، جک کواید و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

سریال اختصاصی شبکه آمازون، یک دنیایی را به تصویر می‌کشد که در آن ابرقهرمانان به عنوان ابزاری غیراخلاقی برای نظام سرمایه‌داری شناخته می‌شوند. هیویی کمپبل، یک فرد عادی است که توسط یک ابرقهرمان بسیار سریع و عضو گروه The Seven، که مشهورترین گروه ابرقهرمانان جهان است، به طور تصادفی کشته می‌شود. پس از وقوع اتفاقاتی، هیویی عضو یک گروه مخفی به نام “The Boys” می‌شود که تحت رهبری بیلی بوچر (با بازی کارل اربن) قرار دارد. هدف این گروه، نابودی ابرقهرمانان به خاطر جرائم و رازهای تاریکی که پشت آن‌هاست است. این سریال با موفقیت زیادی روبرو شده و در سال ۲۰۲۱ جایزه بهترین سریال ابرقهرمانی ساترن را کسب کرده است.

South Park

شبکه/استریم          Comedy Central

صداپیشگان           تری پارکر، مت استون، بیل هیدر و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

یک انیمیشن کمدی بسیار جذاب و خلاق، ساخته شده توسط تری پاکر و مت استون که به شدت برتری The Simpsons را به چالش می‌کشد. یک سریال بسیار پرطرفدار از شبکه کمدی سنترال است، که درباره شهری خیالی به نام ساوث پارک در ایالت کلورادو و زندگی چهار دوست پسر به نام‌های کنی، استن، اریک و کایل است. این سریال تأثیر بسیار زیادی در فرهنگ عام داشته و سازندگان آن را به محبوبیت بی‌نظیری رسانده‌اند. همچنین از این انیمیشن، یک فیلم سینمایی و دو بازی ویدیویی ساخته شده است. در تاریخچه این انیمیشن، می‌توان چهار جایزه امی را به ثبت رسانده است.

House

شبکه/استریم          Fox

بازیگران  هیو لاوری، رابرت شاون لئونارد، لیزا ادلستاین و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

هیو لوری، در نقش یک دکتر، با رفتارهای غیراخلاقی در برابر بیماران خود مواجه است، اما به دلیل توانایی های تشخیصی خود، به عنوان یک عبقری در شغل پزشکی شناخته می‌شود. هر قسمت، یک معمای پزشکی جدید را برای او ارائه می‌دهد که باید حل کند و این ممکن است سخت باور شود، اما این فرمول به شدت برای سریال کارآمد بود. منتقدان بازی لوری را تحسین کرده‌اند و او موفق شد در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول در یک سریال درام در مراسم گلدن گلوب شود.

House of Cards

شبکه/استریم          Netflix

بازیگران  کوین اسپیسی، رابین رایت، مایکل کلی و…

امتیاز IMDb        ۸.۷

House of Cards، یک سریال که به عنوان یک نمونه برجسته در مورد نتفلیکس و زمان جدید تلویزیون که بر اساس “داده‌های بزرگ” توسعه یافته است، شناخته می‌شود. این سریال، برگرفته از یک مینی‌سریال دهه ۹۰ با همین نام از شبکه BBC است. House of Cards از ۵۶ نامزدی جایزه امی برخوردار بوده و هفت بار برنده شده است. این اثر هیجان‌انگیز سیاسی با بازی کوین اسپیسی و رابین رایت، پس از اتهامات آزار و اذیت جنسی کوین اسپیسی، تعلیق شد و فصل آخر آن در سال ۲۰۱۸ بدون حضور اسپیسی از سوی نتفلیکس پخش شد.

Stranger Things

شبکه/استریم          Netflix

بازیگران  دیوید هاربر، وینونا رایدر، میلی بابی براون و …

امتیاز IMDb        ۸.۷

سریال بسیار پرمخاطب برادران دافر، یک داستان هیجان‌انگیز در دهه ۸۰ را به تصویر می‌کشد و از تابستان ۲۰۱۶، از طریق نتفلیکس پخش می‌شود. تأثیرات قوی این سریال بر فرهنگ عام به گونه‌ای بود که فروش وافل‌های برند Eggo را بالا برده، هواداران را نگران وضعیت بارب کرده و تلاش کرده است تا با حفظ جذابیت برای مخاطبان بعد از دیدن فصل‌های متوالی سریال، آن‌ها را هیجان‌زده نگه دارد. این سریال از بین ۳۸ نامزدی جایزه امی، هفت بار برنده این جایزه شده است.

The West Wing

شبکه/استریم          NBC

بازیگران  مارتین شین، بردلی وایتفورد، آلیسون جنی و…

امتیاز IMDb        ۸.۸

ساخته شده توسط آرون سورکین، این سریال درام سیاسی شبکه NBC، به قصه‌ای از یک کاخ سفید خیالی با رهبری رئیس جمهوری دموکراتیک با بازی مارتین شین می‌پردازد. منتقدان به نوشتار هوشمندانه و دیالوگ‌های تیز و برجسته آن تشویق می‌کنند. The West Wink در میان مخاطبان خود، به ویژه قشر ثروتمند، بسیار محبوب است و در تبلیغات تجاری نیز توانست عملکرد خوبی داشته باشد. این سریال از بین ۹۵ نامزدی جایزه امی، ۲۶ بار برنده شده است، از جمله برنده بهترین سریال درام.

Last Week Tonight with John Oliver

شبکه/استریم          HBO

مجری     جان اُلیور

امتیاز IMDb        ۸.۹

پس از بازنشستگی جان استوارت و لغو The Daily Show، طرفداران به دنبال یک جایگزین بودند و با ظهور جان الیور راه‌اندازی شدند. الیور، فردی است که به خاطر برنامه The Daily Show جایزه امی را دریافت کرد و در حال حاضر به عنوان میزبان برنامه هفتگی خود حضور دارد. این برنامه تلویزیونی محبوب، توانسته به طور فراوانی نامزد شود و جوایز زیادی را به دست آورد.

Ted Lasso

شبکه/استریم          Apple

بازیگران  جیسون سودکیس، هانا ودینگهام، برت گلدشتاین

امتیاز IMDb        ۸.۸

در طی همه‌گیری کووید-۱۹، اپل یک سری کمدی دلخواه به نام Ted Lasso را به مخاطبانش ارائه کرد. داستان این سریال درباره‌ی یک مربی پیشین فوتبال آمریکایی است که باید رهبری یک تیم ضعیف و پراکنده در لیگ برتر انگلیس به نام ریچموند را بر عهده بگیرد.

Twin Peaks

شبکه/استریم          ABC/Showtime

بازیگران  کایل مک‌لاهان، شرلین فن، لارا فلین بویل و…

امتیاز IMDb        ۸.۸

سال‌های پخش: ۱۹۹۱-۱۹۹۰ و ۲۰۱۷

 

تعجب برانگیز است که چنین سریالی، با اغراق غیرمعمول خود در اوایل دهه نود، روی صفحه تلویزیون پخش شود. داستان این سریال درباره تحقیقات یک عامل FBI به نام دیل کوپر است که قصد دارد راز قتل یک دختر در یک شهر جنگلی واشنگتن را حل کند. با وجود اینکه می‌توانستیم انتظار یک سریال رایج و معمولی را داشته باشیم، دیوید لینچ و مارک فراست ما را با چیزی روبرو می‌کنند که به طور واقعی عجیب است. این سریال ترکیبی از سرئالیسم، درام، وحشت و کمدی است که کیفیت آن به اندازه یک فیلم سینمایی است. Twin Peaks به عنوان یکی از برجسته‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون آمریکا شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۷، سریال برای یک فصل دیگر به تلویزیون بازگشت و توسط شبکه Showtime پخش شد. بازیگران نسخه اصلی نیز در این فصل حضور داشتند تا هواداران در سراسر جهان را در یک ماجراجویی جدید همراهی کنند. سریال توانسته دو بار جایزه امی را به دست آورد.

It’s Always Sunny in Philadelphia

شبکه/استریم          FX

بازیگران  چارلی دی، راب مک‌النهی، دنی دویتو و …

امتیاز IMDb        ۸.۸

سال‌های پخش: از ۲۰۰۵ تا به کنون

 

شخصیت‌های اصلی این داستان در یک محیط کار فعالیت می‌کنند، اما این سریال Cheers نیست. بی‌نظیر، ساختار شکن، احمقانه و خنده‌دار، It’s Always Sunny in Philadelphia حدود و مرزهای یک سریال تلویزیونی عالی را به چالش می‌کشد. در فصل اول، سریال با یافتن سبک کمدی خاص خود مشکل داشت، اما در فصل دوم با حضور دنی دویتو، توانست به موفقیت جهانی دست یابد. این سریال تا به کنون سه بار برنده جایزه امی شده است. با توجه به فصل پانزدهم این سریال، توانست به عنوان طولانی‌ترین سریال کمدی لایو در تاریخ تلویزیون شناخته شود.

Seinfeld

شبکه/استریم          NBC

بازیگران  جری ساینفیلد، لری دیوید، جولیا لویس-دریفوس و…

امتیاز IMDb        ۸.۸

سال‌های پخش: ۱۹۹۸-۱۹۸۹

 

یک سریال که توسط Entertainment Weekly، Rolling Stone و TV Guide مکانزده به عنوان یکی از برترین سریال‌های تاریخ تلویزیون شناخته شده است. Seinfeld دارای دیالوگ‌های جذاب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و تکه‌کلام‌هایی است که به بخشی جداپذیر از فرهنگ عمومی تبدیل شده‌اند. ساخته لری دیوید و جری ساینفیلد در سال ۱۹۸۹، این سریال تلاش کرد تا ساینفلید و سایر بازیگران اصلی سریال، جولیا لوئیس درایفوس، جیسون الکساندر و مایکل ریچاردز را برای همیشه به یادگار بمانند. در سال ۱۹۹۳، این سریال جایزه بهترین سریال کمدی امی را به دست آورد و ۶۸ بار نیز برای این جایزه نامزد شد.

Dark

شبکه/استریم          Netflix

بازیگران  لویس هافمن، لیسا ویکاری، اُلیور ماسوچی و…

امتیاز IMDb        ۸.۸

سال‌های پخش: ۲۰۲۰-۲۰۱۷

 

از بعضی از تم‌های سریال علمی تخیلی Dark می‌توان به سفر در زمان، ربودن کودک، ناپدید شدن، انرژی اتمی و تئوری توطئه اشاره کرد. اولین سریال آلمانی نتفلیکس توانست به موفقیت جهانی دست یابد و به یکی از رقبای Stranger Things تبدیل شود. فصل سوم سریال توانست با پیچیدگی‌ها و توانایی‌های داستانی مرتبط با خط زمانی، خانواده‌ها و روابط ادامه داده و در آن به موفقیت دست یابد.

Better Call Saul

شبکه/استریم          AMC

بازیگران  باب ادنکرک، ریا سیهورن، جاناتان بنکس و…

امتیاز IMDb        ۸.۹

سال‌های پخش: ۲۰۲۲-۲۰۱۵

 

اسپین آف سریال معروف AMC، سریال Breaking Bad، قبل و بعد از رویدادهای داستان این اثر رخ می‌دهد و با تمرکز بر یک وکیل ضعیف با بازی باب ادنکرک به تصویر کشیده می‌شود. سریال تاکنون توانسته است به ۲۱ بار نامزدی جایزه امی، ۱۱ بار نامزدی جایزه نویسندگان آمریکا و چهار بار نامزدی جایزه گلدن گلوب برسد. این سریال علاوه بر اینکه در ردیف اثرهای بزرگ قرار گرفته است، توانست از انتظارات منتقدان فراتر برود.

The Mandalorian

شبکه/استریم          Disney+

بازیگران  پدرو پاسکال، جیانکارلو اسپوزیتو، جینا کارنو و…

امتیاز IMDb        ۸.۸

سال‌های پخش: از ۲۰۱۹ تا به کنون

 

سریال بسیار موفق شبکه دیزنی پلاس، The Mandalorian، اولین سریال لایو اکشن در دنیای Star Wars است و داستان آن بین خط زمانی قسمت پنجم – Return of the Jedi و قسمت ششم – The Force Awakens روایت می‌شود. سازنده فصل اول سریال، جان فاورو است و داستان درباره مندلورینی مشهور به نام دین جارین (پدرو پاسکال) است که به عنوان یک بادبان جایزه‌گیر فعالیت می‌کند و در کنارش، از یک نوزاد (Baby Yoda) محافظت می‌کند. این سریال توانسته است به ۱۴ بار نامزد جایزه امی شود و یک بار هم موفق به اخذ آن شود.

Narcos

شبکه/استریم          Netflix

بازیگران  وگنر مورا، پدرو پاسکال، بوید هالبروک و…

امتیاز IMDb        ۸.۸

سال‌های پخش: ۲۰۱۸-۲۰۱۵

 

یکی از سریال‌های محبوب نتفلیکس، درام هیجان‌انگیزی درباره زندگی واقعی یک رهبر تجارت مواد مخدر کلمبیایی، در اواخر دهه هشتاد را شرح می‌دهد. فصل اول و دوم سریال، به زندگی رهبر یک کارتل مواد مخدر بسیار مشهور، پابلو اسکوبار می‌پردازد و فصل سوم، درباره رشد و سقوط کارتل کالی است. سریال توانسته است نامزد جوایز متعددی شود، از جمله سه بار نامزد جایزه امی. همچنین یک اسپین آف با عنوان Narcos: Mexico از آن ساخته شده است.

Friends

شبکه/استریم          NBC

بازیگران  جنیفر آنیستون، متیو پری، کورتنی کاکس و…

امتیاز IMDb        ۸.۹

سال‌های پخش: ۲۰۰۴-۱۹۹۴

 

وقتی جویی، ریچل، راس، مانیکا، چندلر و فیبی – بازی شده توسط تیم بازیگری بی‌نظیر و فراموش نشدنی، تشکیل داده شده از متیو له‌بلانک، جنیفر آنیستون، دیوید شویمر، کورتنی کاکس، متیو پری و لیسا کوردو – همدیگر را ملاقات کردند، توانستند اثر عجیب و غریبی در دنیای تلویزیون به وجود آورند. یک سیت کام کمدی بسیار محبوب و پرطرفدار که موفق شد ۶۳ بار نامزدی جایزه امی را بدست آورد و در سال ۲۰۰۲ به عنوان بهترین سریال کمدی انتخاب شود. این سریال توانسته است تأثیر قابل توجهی بر روی حرفه سینمایی و تلویزیونی بازیگرانش داشته باشد و همچنین، یک اسپین آف به نام Joey نیز برای آن ساخته شده است. در سال ۲۰۲۱، توسط HBO Max فیلمی تجدید دیدار متمرکز بر روی بازیگران این سریال ساخته شد.

Gravity Falls

شبکه/استریم          Disney XD

صداپیشگان           الکس هرش، جیسون ریتر، کریستین شال و…

امتیاز IMDb        ۸.۹

سال‌های پخش: ۲۰۱۶-۲۰۱۲

 

شهر خیالی Gravity Falls واقع شده در ایالت اورگان، به عنوان یکی از پرطرفدارترین مکان‌های سریال‌های دیزنی شناخته می‌شود که توسط الکس هرش ساخته شده است. جیسون ریتر و کریستن شال، در نقش برادر و خواهر دوقلو صداپیشگی می‌کنند که قرار است یک تابستان را در کنار عمو استن سپری کنند و در نهایت، شروع به کاوش در این شهر عجیب و غریب می‌کنند. با اینکه سریال فقط دو فصل دارد، اما به دلیل جذابیت، حالت انیمیشنی و مناسب بودن برای تمامی رده‌های سنی، هنوز هم پرطرفداری خود را حفظ کرده است. سریال موفق شده است دو بار برنده جایزه امی شود.

Fargo

شبکه/استریم          FX

بازیگران  مارتین فریمن، ایوان مک‌گرگور، باب ادنکرک و…

امتیاز IMDb        ۸.۹

سال‌های پخش: از ۲۰۱۴ تا به کنون

 

مقتبس شده از فیلم برادران کوئن با همین عنوان، Fargo یک سریال کمدی تلخ آنتولوژی است که داستان زندگی افراد عجیب و غریب یک شهر کوچک را شرح می‌دهد. منتقدان به خاطر برتری اصلی و طنز متفاوت این اثر، امتیازات بالایی به آن اعطاء کرده‌اند. سریال توانسته است شش بار برنده جایزه امی شود.

The Office

شبکه/استریم          NBC

بازیگران  استیو کارل، جان کرایزیسنکی، جنا فیشر و…

امتیاز IMDb        ۸.۹

سال‌های پخش: ۲۰۱۳-۲۰۰۵

 

بر پایه سریال موفق شبکه BBC خلق شده توسط ریکی جرویس و استیون مرچنت، در نسخه آمریکایی آن استیو کارل نقش یک مدیر خوش‌قلب اما بسیار بی‌ترتیب را در شرکت کاغذ Dunder Mifflin بازی می‌کند. سریال توانست استیو کارل را از یک خبرنگار Daily Show به یکی از بازیگران بسیار محبوب سینما تبدیل کند. این سریال بسیار خنده‌دار بوده و موفق شده است ۴۲ بار نامزد جایزه امی شود و پنج بار برنده آن شود.

True Detective

شبکه/استریم          HBO

بازیگران  متیو مک‌کانهی، وودی هارلسون، کالین فارل و…

امتیاز IMDb        ۸.۸

سال‌های پخش: ۲۰۱۴ تا امروز

 

در این سریال آنتولوژی بسیار موفق، در هر فصل گروه جدیدی از بازیگران به عنوان کارآگاهان، سعی در حل پرونده‌های جنایی دارند. فصل اول سریال با بازی متیو مک‌کانهی و وودی هارلسون، به بهترین سریال درام آن سال تبدیل شد و منتقدان آن را به عنوان یک سریال بی‌نظیر خواندند. در فصل دوم سریال کالین فارل، ریچل مک‌آدامز، وینس وان و تیلور کیچ نقش‌آفرینی کردند. در فصل سوم همچنین ماهرشالا علی در کنار کارمن اجوگو، استیون درف، اسکات مک‌نیری و ری فیشر حضور داشتند. سریال توانست پنج بار برنده جایزه امی شود.

The Twilight Zone

شبکه/استریم          UPN/CBS

بازیگران  راد استرلینگ، ویلیام شیتنر، رابرت مک‌کورد و…

امتیاز IMDb        ۹

سال‌های پخش: ۱۹۶۴-۱۹۵۹، ۱۹۸۹-۱۹۸۵، ۲۰۰۳-۲۰۰۲، از ۲۰۱۹ تا به کنون

 

سریال پرموفق و نمادین راد سرلینگ، The Twilight Zone، به مسائلی از جمله تبعیض، جنگ، دولت و اخلاق پرداخت می‌کند. این سریال ژانرهای فانتزی، هیجان‌انگیز، علمی تخیلی و… را با هم ترکیب می‌کند و درس‌هایی بی‌فراموش (اگرچه بسیار ترسناک) با خط داستانی‌های استثنایی به مخاطبان ارائه می‌دهد. نسخه اصلی سریال به صورت سیاه و سفید است و راد سرلینگ تا سال ۱۹۶۴ به عنوان خالق سریال حضور داشت. اولین بازسازی آن در سال ۱۹۸۵ و یک فیلم برای احیای آن در سال ۱۹۸۳ تحت تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ نیز ساخته شد. از هشت بار نامزدی جایزه امی، سریال سه بار موفق به دریافت آن شد.

Batman: The Animated Series

شبکه/استریم          Fox Kids

صداپیشگان           کوین کانروی، مارک همیل، باب هستینگز و…

امتیاز IMDb        ۹

سال‌های پخش: ۱۹۹۵-۱۹۹۲

 

بروس تیم، خالق Batman: The Animated Series، اولین سریال در دنیای بزرگ سریال‌های انیمیشنی را بنیان گذاری کرد که با Justice League Unlimited به پایان رسید. سریال تمرکز خود را بر بتمن، با صدای پیشگی کوین کانوروی، متمرکز کرده است که از عنوان ابرقهرمان خود استفاده می‌کند. در این سریال، نقش جوکر را مارک همیل با اجرای فوق‌العاده‌ای به تصویر می‌کشد. سریال بارها نامزدی برای جوایز امی از جمله جایزه بهترین نویسندگی یک سریال انیمیشنی را بدست آورد.

Firefly

شبکه/استریم          Fox

بازیگران  نیتن فیلیون، سامر گلاو، آلن تودیک و…

امتیاز IMDb        ۹

سال‌های پخش: ۲۰۰۳-۲۰۰۲

 

سریال کوتاه عمر جاس ویدون، یک درام علمی-تخیلی که در آینده رخ می‌دهد است و حتی با لغو شدن در فصل دوم توسط شبکه فاکس، نتوانست جلوی شهرت گسترده آن را بگیرد. هنگام عرضه سریال بر روی دی‌وی‌دی، این اثر توانست محبوبیت بیشتری به دست آورد. سریال دارای یک تیم بازیگری قوی است (با ناتان فیلیون در نقش اصلی) و یک جایزه امی برای افکت‌های ویژه‌اش را به خانه برده است. این سریال توانسته منبع الهامی برای کمیک‌ها، یک بازی ویدئویی نقش‌آفرینی و فیلم Serenity محصول سال ۲۰۰۵ باشد.

Sherlock

شبکه/استریم          BBC

بازیگران  بندیکت کامبربچ، مارتین فریمن، اندرو اسکات و…

امتیاز IMDb        ۹.۱

سال‌های پخش: از ۲۰۱۰ تا به کنون

 

بندیکت کامبربچ این بار در نقش شرلوک هلمز، در این سریال محبوب تلویزیونی ساخته شده بر اساس سری رمان‌های کارآگاهی آرتور کانن دویل، عمل کرد می‌کند. شبکه‌های BBC و WGBH با همکاری یکدیگر این شاهکار را برای PBS تولید کردند و سریال توانست هم در نظر منتقدان و هم در میان تماشاچیان، بازخوردهای بسیار خوبی را دریافت کند و به یک اثر محبوب تبدیل شود. سریال توانسته سه بار برنده جایزه امی، از جمله بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای کامبربچ شود.

The Sopranos

شبکه/استریم          HBO

بازیگران  جیمز گاندولفینی، ادی فالکو، تونی سیریکو و…

امتیاز IMDb        ۹.۲

سال‌های پخش: ۲۰۰۷-۱۹۹۹

 

جیمز گاندولفینی، در این سریال بسیار پرطرفدار HBO نقش یک رهبر مافیای ایتالیایی-آمریکایی را بازی می‌کند که باید تعادلی بین زندگی خانوادگی و فعالیت‌های جنایی خود برقرار کند. گاندولفینی نیز به خاطر بازی در این نقش، برنده جایزه امی شده است. ادی فالکو، لورین براکو و جیمی لین سیگلر، همچنین بازیگران دیگری در این سریال حضور دارند. بسیاری از منتقدین به خاطر تأثیر سریال بر صنعت و ارتقاء فرم هنری، این را به عنوان بهترین سریال در تاریخ تلویزیون تشخیص می‌دهند. از مجموع ۱۱۲ نامزدی جایزه امی، این سریال موفق به کسب ۲۱ جایزه شده است.

Rick and Morty

شبکه/استریم          Adult Swim

صداپیشگان           جاستین رویلند، کریس پارنل، اسپنسر گرامر و…

امتیاز IMDb        ۹.۲

سال‌های پخش: از ۲۰۱۳ تا به کنون

 

سریال انیمیشنی کمدی علمی-تخیلی بزرگسالانه شبکه Adult Swim، روایتگر داستان‌های ریک، یک دانشمند دیوانه، و دخترش (سارا چالک) و فرزندانش می‌باشد. Rick and Morty به خاطر خلاقیت، دقت در مسائل علمی و عجیب‌بودن جامعه‌ای که خلق کرده است، توانسته نمرات بسیار بالا را به دست آورد و به یک اثر بزرگ و بسیار محبوب تبدیل شود. این سریال تا به کنون موفق به کسب دو بار جایزه امی شده است، از جمله بهترین سریال انیمیشنی در سال ۲۰۲۰.

Game of Thrones

game-of-thrones

game-of-thrones

شبکه/استریم          HBO

بازیگران  کیت هرینگتون، لینا هیدی، میسی ویلیامز و…

امتیاز IMDb        ۹.۲

سال‌های پخش: ۲۰۱۹-۲۰۱۱

 

براساس مجموعه رمان‌های محبوب جورج آر.آر مارتین، A Song of Ice and Fire، این سریال بسیار موفق HBO به شدت پیشرفت کرد. این سریال افسانه‌ای با محوریت داستان‌های هیجان انگیز دو خاندان قدرتمند در قرون وسطی، تلاش‌های آن‌ها برای کسب حکومت بر هفت قلمروی وستروس را به تصویر می‌کشد. Game of Thrones در چهار فصل ابتدایی خود، بارها به چالشی برای سریال The Sopranos در مورد تعداد بیننده‌ها تبدیل شد. این سریال تأثیرگذار بر روی محصولات مرتبط، بازی‌ها و مجسمه‌های زره بود و همچنین توانست فروش رمان‌ها را افزایش دهد. از مجموع ۱۶۰ نامزدی جایزه امی، این سریال موفق به کسب ۵۶ جایزه شده است.

Avatar: The Last Airbender

Avatar: The Last Airbender

Avatar: The Last Airbender

شبکه/استریم          Nickelodeon

صداپیشگان           زک تایلر ایسن، مای ویتمن، دانته بسکو و…

امتیاز IMDb        ۹.۳

سال‌های پخش: ۲۰۱۸-۲۰۱۵

 

برایان کونیتزکو و مایکل دانته دی‌مارتینو، با الهام گرفتن از سبک انیمه‌ای، با هم یک سریال درباره شخصی به نام آواتار، که می‌تواند چهار عنصر اصلی: آب، باد، خاک و آتش را با هم ترکیب و کنترل کند، ساختند. آنگ، آواتار فعلی، توسط یک برادر و خواهر از قبیله آب به نام‌های کاتارا و سوکا، در یک قطعه یخ منجمد پیدا می‌شود و حال او باید جهان را از تحت سلطنت ملت آتش نجات دهد. ادامه این سریال، The Legend of Korra نام دارد که وقایع آن هفتاد سال بعد از Avatar: The Last Airbender روایت می‌شود. این انیمیشن دوست‌داشتنی در سال ۲۰۰۷، توانست نامزد جایزه بهترین انیمیشن سریالی امی شود.

The Wire

The Wire

The Wire

شبکه/استریم          HBO

بازیگران  دومینیک وست، ادریس آلبا، آندره رویو و…

امتیاز IMDb        ۹.۳

سال‌های پخش: ۲۰۱۸-۲۰۰۲

 

تا به امروز، The Wire پس از یک دهه، همچنان به عنوان یکی از برترین سریال‌های تاریخ تلویزیون شناخته می‌شود. این سریال درام HBO، توانست با بازیگرانی معروف از جمله ادریس البا، مایکل بی. جردن و مایکل کی. ویلیامز، موفق شود. سریال به طور واقع‌گرا نگاهی به شهر بالتیمور، مواد مخدر، دپارتمان پلیس، مدارس و رسانه‌ها دارد. سریال توانست دو بار نامزد جایزه بهترین سریال درام امی شود.

Breaking Bad

Breaking Bad

Breaking Bad

شبکه/استریم          AMC

بازیگران  برایان کرانستون، آرون پاول، جیانکارلو اسپوزیتو و…

امتیاز IMDb        ۹.۴

سال‌های پخش: ۲۰۱۸-۲۰۱۳

 

سریال موفق شبکه AMC، توانست والتر وایت را به یک آیکون تبدیل کند. همچنین برایان کرانستون توانست شخصیت معلم شیمی‌ای که به یک رئیس مواد مخدر تبدیل می‌شود را به یک کارآگاه تبدیل کند. او برای بازی در این نقش، توانست چهار بار برنده جایزه امی شود. سریال به عنوان بهترین سریال تاریخ تلویزیون، پربیننده‌ترین سریال یک شبکه کابلی و موفق‌ترین سریال در نظر منتقدین دست یافت.

 

برای تماشای این سریال های معروف و دیدنی با انوع زبان ها ، کیفیت و… میتوانید به وبسایت فارسی دی جی مویز مراجعه کنید 

 

 

 

 

 

امتیاز

فرهنگ و هنر

بهترین فیلم های دنیا برای تماشاتماشای سریالدیدنی ترین سریال های دنیاسریال بازفیلم باز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *