پر طرفدار ترین غذا ها در بین ایرانی ها

پر طرفدار ترین غذا ها در بین ایرانی ها

پر طرفدار ترین غذا ها در بین ایرانی ها


احتمالا یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های روزمره برای خانم‌های خانه‌دار، انتخاب غذا برای خانواده است. غذایی که در کنار تقویت کننده بودن، همه اعضای خانه از خوردن آن‌ لذت ببرند. به تازگی مستندی از تلوزیون ملی پخش شده که در آن با همه پرسی لیستی از محبوب‌ترین غذا‌ها در بین ایرانیان تهیه‌ کرده‌اند. ما در این مقاله به این لیست که متشکل از ۵۱ غذاست پرداخیتم که می‌تواند به خوبی شما را از شر سردرگمی برای پیدا کردن یک غذای خوشمزه رها کند. با مجله همراه باشید.

۱ـ قرمه سبزی

۱ـ قرمه سبزی

۱ـ قرمه سبزی

بدون شک یکی از بزرگ‌ترین اشتراک‌های جامعه‌ی ایرانی، دوست داشتن قرمه سبزی است. قطعا یک قرمه سبزی به روغن افتاده که سبزی‌ها لیمو عمانی‌هایش به اندازه بوده و به خوبی جا افتاده، دهان هر کسی را به آب خواهد انداخت.

۲ـ باقالی پلو با ماهیچه

این غذای لذیذ که به عنوان یکی از وعده‌های مجلسی سفره‌ی ایرانی محسوب می‌شود، به طور معمول برای مجلس های رسمی و دورهمی‌ها تهیه می‌شود. این غذا که معمولا در آن از ماهیچه‌ي گوسفندی، باقلا سبز، شوید خشک شده، پودر هل و دارچین استفاده می‌شود، قطعا لبخند را بر لب اعضای خانواده خواهد آورد.

۳ـ شیشلیک

جالب است بدانید که این غذا علاوه بر ایران، در اتحادیه‌ی جماهیر شوروی سابق، مغولستان و بخش‌هایی از اروپای مرکزی نیز پر طرفدار است. در ترکی کباب سیخی به معنای سیخ‌کباب استفاده می‌شود. در دستور تهیه‌ی اصلی این غذا از گوشت بره استفاده شده اما در هر اقلیم با توجه به علایق، از گوشت‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید : از ترکیب چه گیاهانی دمنوش خوبی خواهیم داشت ؟ 

۴ـ کباب بره

این کباب یکی از انواع قدیمی و سنتی کباب ایرانی به شمار می‌رود. این کباب به دلیل اینکه از گوشت لحم و یکدست تهیه می‌شود به عنوان یکی از مجلسی‌ترین کباب‌ها شناخته می‌شود.

۵ـ کباب کوبیده

۵ـ کباب کوبیده

۵ـ کباب کوبیده

این کباب یکی از شناخته شده‌ترین غذا‌های ایرانی در سراسر دنیاست. تاریخچه‌ی کباب کوبیده به زمان قاجار رسیده و به عنوان یکی از وعده‌های سنتی محسوب می‌شود.

۶ـ خورشت فسنجان

خورشت فسنجون یا فسنجان یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین خورشت‌های ایرانی است. این غذا ابتدا در استان گیلان پخته شد اما به دلیل طعم بی‌نظیرش، در اکثر شهر‌های ایران پخته می‌شود.

۷ـ چنجه

اکثر خانواده‌های ایرانی با توجه به سلیقه خود این کباب را با گوشت گوسفندی یا گوساله تهیه می‌کنند. این کباب اصیل اکثرا در مهمانی‌ها استفاده می‌شود و درست کردن آن احتیاج به مهارت دارد.

۸ـ ته‌چین ایرانی

۸ـ ته‌چین ایرانی

۸ـ ته‌چین ایرانی

ته‌چین مرغ خانگی‌، با رسپی‌های مختلفی از سوی آشپزها تهیه می‌شود‌، این وعده غذایی ایرانی فوق‌العاده خوشمزه و لذیذ می‌باشد که در کنار قورمه سبزی و زرشک پلو با مرغ و … در میان غذاهای رسمی و مخصوص مهمانی‌ها دیده می‌شود.

۹ـ آبگوشت

آب گوشت که با نام دیزی هم در بین مردم شناخته می‌شود، یکی از غذاهای معروف و سنتی ایرانیان است. این غذای خوشمزه و پر‌طرفدارترین، که با روش‌های متنوعی تهیه می‌شود، البته روش تهیه گوشت‌آب سنتی تقریبا در تمام شهرهای کشور یکسان است.

۱۰ـ جوجه کباب

این غذا یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و بسیار محبوب ایرانی است که علاوه بر دستور پخت بسیار ساده، خیلی سریع نیز آماده می‌شود. جالب است بدانید این کباب خوشمزه در کنار کباب‌هایی مثل کباب کوبیده از مجلسی‌ترین کباب‌ها محسوب می‌شود.

۱۱ـ سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو با ماهی یکی از غذاهای محبوب و مهم برای ما ایرانی‌ها می‌باشد. این غذای لذیذ مانند ته چین مرغ و رشته پلو، جزء غذاهای مناسبتی بوده که در طول تاریخ از آن استفاده می‌کردند. این روزها سبزی‌ پلو با ماهی بیشتر در شب عید نوروز از ماهی پلو استفاده می‌کنند.

۱۲ـ پیتزا

پیتزا غذای لذیذی است که بر روی یک نان گرد و صاف پخته می‌شود و معمولا روی آن با سس گوجه فرنگی و پنیر و مواد دلخواه پوشانده می‌شود. پیتزا اولین بار در قرن دهم میلادی در ایتالیا به ثبت رسید. امروزه پیتزا یکی از پر‌طرفدارترین غذاهای دنیا به حساب آمده و به عنوان متداول‌ترین فست فود در اروپا و آمریکا استفاده می‌شود.

۱۳ـ لازانیا

این غذا هم مثل ماکارونی یکی از انواع پاستاهای خوشمزه و بسیار محبوب در جهان است. لازانیا هم مثل انواع پاستاها اصالتی ایتالیایی داشته و از نظر مواد اولیه، شباهت‌هایی هم به پیتزا دارد. شاید به همین دلیل است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. جالب است بدانید که تاریخچه آن به ۱۹۷ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد یعنی تقریباً ۲۳۰۰ سال پیش!

۱۴ـ خورشت قیمه

خورش قیمه نیز مانند خورش سبزی، زرشک پلو و فسنجان از غذای اصیل و قدیمی ایران است که در بیشتر مراسم‌ها و مهمانی‌ها تهیه می‌شود.

۱۵ـ آش رشته

از جمله آش‌های معروف و اصیل ایرانی، آش رشته است. این غذا که در ماه رمضان و ماه محرم به عنوان نذری پخت می‌شود، طرفداران بسیار زیادی دارد. سبزی‌ها و حبوبات فراوانی که در این آش وجود دارد، از نظر خواص بسیار مغذی و پر از خاصیت هستند که در کنار طعم خوشمزه آش رشته، نیاز عمده‌ی بدن را برطرف می‌کنند.

۱۶ـ ماکارونی

ماکارونی یکی از انواع پاستا است که اصالت آن تعلق به کشور ایتالیا دارد. این غذا در بین مردم سراسر جهان بسیار محبوب است و به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین غذاها در سراسر جهان شناخته می‌شود.

۱۷ـ زرشک پلو با مرغ

این غذای لذیذ و نسبتاً ساده به عنوان یک غذای رسمی و مجلسی شناخته شده است. دستور آماده‌سازی نسبتاً ساده زرشک پلو با مرغ، آن را برای مهمانی‌های پررونق بهترین انتخاب می‌کند.

۱۸ـ‌ چلو گوشت ایرانی

چلو گوشت همچنین به عنوان یک غذای مجلسی شهرت دارد، اما به دلیل هزینه بالای مواد اولیه، در رویدادهای مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این غذای لذیذ را می‌توانید با استفاده از گوشت گوساله یا گوسفند به سلیقه خود تهیه کنید. البته، همانطور که ممکن است بدانید، چلو گوشت با استفاده از گوشت گوسفندی خوشمزه‌تر و لذیذتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید : در ماه رمضان برای سحری چه بخوریم  ؟

۱۹ـ لوبیا پلو

لوبیا پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار محبوب در ایران است که با استفاده از مواد غذایی متنوع تهیه می‌شود. می‌توانید لوبیا پلو را به همراه گوشت قرمز یا گوشت مرغ بپزید و بسته به سلیقه خود طعم و مزه آن را تغییر دهید.

۲۰ـ کشک بادمجان

همگان می‌دانند که در بسیاری از غذاهای ایرانی از بادنجان استفاده می‌شود. کشک نیز یک تولید محصول اصیل و صددرصد ایرانی است که طعم خوبی همراه با شوری و ترشی به غذا می‌بخشد.

۲۱ـ قلوه دل و جگر

قلوه دل و جگر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین‌المللی است که ریشه‌های ایرانی دارد. این غذا به روش‌های متفاوتی طبخ می‌شود و محبوبیت آن به حدی است که به سختی می‌توان یک شهر را یافت که قلوه دل و جگر نداشته باشد.

۲۲ـ پاستا

پاستا یکی از غذاهای لذیذ و بسیار پرطرفدار در جهان است که انواع متعددی دارد. جالب است که بدانید ماکارونی و لازانیا نیز به عنوان انواعی از پاستا محسوب می‌شوند که در غذاهای معروف ایتالیایی شناخته می‌شوند.

۲۳ـ کباب ترکی

۲۳ـ کباب ترکی

۲۳ـ کباب ترکی

کباب ترکی یا دونر کباب، یکی از مشهورترین غذاهای ترکیه است. این غذا به دلیل طعم خوبش در سراسر جهان شناخته شده است. محبوبیت کباب شامی در ترکیه مانند محبوبیت ساندویچ فلافل در کشور ماست که به راحتی در هر شهری می‌توان آن را یافت.

۲۴ـ کوفته ایرانی

کوفته سیب زمینی یکی از انواع غذاهای محلی ایران است که در سراسر کشور با نام های مختلفی شناخته می‌شود. این غذا در خانه‌های مختلف با دستور پخت‌های متفاوتی طبخ می‌شود.

۲۵ـ پنیر

پنیر به عنوان یک صبحانه، عصرانه یا غذای جانبی، در کنار گردو، بادام، خیار و گوجه مصرف می‌شود. این وعده غذایی همیشه جای خاصی در رژیم غذایی مردم ایران داشته است.

۲۶ـ سوپ جو

سوپ جو از پرطرفدارترین و پر فروش‌ترین سوپ‌های رستورانی است. این غذا تقریبا در همه رستوران‌ها به عنوان سوپ اصلی سرو می‌شود و با استقبال زیادی مواجه است. جالب است بدانید بر خلاف گمانهای عموم، سوپ جو حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است و به عنوان یک غذای کامل شناخته می‌شود.

۲۷ـ کوفته تبریزی

این کوفته خوشمزه همانطور که از نامش مشخص است، اصالتی تبریزی دارد. اما در شهرهای مختلف کشور با مواد متنوعی تهیه می‌شود. جالب است بدانید در برخی رستوران‌های قدیمی هنوز این کوفته را به روش اصیل و سنتی تهیه می‌کنند. به این صورت که به جای چرخ کردن گوشت، آن را در هاونگ‌های بزرگ می‌ریزند و به صورت دستی می‌خردند.

۲۸ـ آب دوغ خیار

تهیه آب دوغ خیار در فصل تابستان رایج است. جامعه ایرانی به خاطر طبیعت خنک و لذت بخش آب دوغ خیار، آن را در این فصل مصرف می‌کنند. این غذا علاوه بر ایجاد حس خنکی در بدن، با استفاده از روش‌های مختلف به طعم خوشمزه‌تری دست می‌یابد.

۲۹ـ حلیم

حلیم از جمله غذاهای بسیار خوشمزه است که در ماه‌های محرم و رمضان مورد علاقه قرار دارد. این غذای لذیذ اکثراً به عنوان صبحانه سرو می‌شود.

۳۰ـ مرغ سوخاری

مرغ سرخ‌کرده یک غذای خوشمزه و بسیار محبوب در سراسر جهان به شمار می‌رود که با روش‌های متنوعی تهیه می‌شود. این غذا که به عنوان یک غذای جهانی شناخته می‌شود، در دسته بندی غذاهای سریع الاجرا قرار می‌گیرد.

۳۱ـ همبرگر

این فست‌فود محبوب را می‌توان با توجه به سلیقه و نیازهای خانواده، با انواع گوشت تهیه کرد. همبرگر به دلیل طعم خاص خود، در بین کودکان دارای محبوبیت ویژه‌ای است.

۳۲ـ بادمجان

بادنجان یکی از مواد غذایی بسیار رایج در آشپزی ایرانی است که با آن غذاهای بسیار متنوعی تهیه می‌شود. غذاهایی که با بادنجان تهیه می‌شوند، تقریباً همه دسته‌بندی‌های غذایی مثل غذاهای سریع الاجرا، سنتی و… را شامل می‌شوند.

۳۳ـ کله پاچه

۳۳ـ کله پاچه

۳۳ـ کله پاچه

کله پاچه یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی است که به طور معمول برای صبحانه تهیه می‌شود. البته باید از شب قبل آن را بارگذاری کنیم تا بتوانیم به عنوان صبحانه سرو کنیم. جالب است بدانید که این غذا به عنوان یکی از عجیب‌ترین غذاهای جهان شناخته می‌شود.

۳۴ـ املت

املت یکی از انواع اورتوهای پرطرفدار ایرانی است. به خاطر محبوبیت بالا در قهوه‌خانه‌ها نیز سرو می‌شود. این املت  لذیذ در گذشته فقط از ترکیب تخم مرغ و گوجه فرنگی به همراه ادویه تهیه می‌شده است، اما امروزه در برخی رستوران‌ها و کافه‌ها موادی مانند پیاز، فلفل دلمه‌ای و قارچ را نیز به این املت اضافه کرده‌اند.

۳۵ـ سالاد الویه

سالاد الویه یکی از مشهورترین غذاهای کشور روسیه است. به دلیل طعم لذیذ این غذا، در سراسر جهان شناخته شده است. این سالاد خوشمزه از بیشتر علاقه‌مندی‌ها در کشور روسیه برخوردار بوده و جالب است بدانید غذای برجسته در این کشور سالاد الویه است.

۳۶ـ آش قلمکار

این غذا یکی از آش‌های قدیمی و سنتی ایرانی است که بیشتر به عنوان نذری در مراسم های مذهبی مانند ماه محرم و ماه رمضان پخت می‌شود. آش قلمکار همچون آش بادمجان، از غذاهایی شمرده می‌شود که هر کسی نمی‌تواند آن را به خوبی پخت کند.

۳۷ـ عدس پلو

۳۷ـ عدس پلو

۳۷ـ عدس پلو

عدس پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که به دلیل محبوبیت بسیاری که دارد، علاوه بر رستوران‌های سنتی، در مناسبت‌های خاص به عنوان نذری سرو می‌شود.

۳۸ـ کته کباب ایرانی

پلو کباب یا کته  کباب رشتی از غذاهای سنتی و پرطرفدار گیلان است. این غذا هواداران زیادی بین شمالی‌ها، مسافران و گردشگران دارد.

۳۹ـ استانبولی

این غذای لذیذ را به دلخواه می‌توانیم با گوشت مرغ، گوشت قرمز و حتی بدون گوشت برای گیاه‌خواران تهیه کنیم. استانبولی را در شهر‌های مختلف کشور با مواد بسیار متنوعی درست می‌کنند که شما هم می‌توانید از مواد غذایی مورد علاقه خود در این غذا استفاده کنید.

۴۰ـ سیب زمینی سرخ شده

سیب زمینی سرخ شده هم مانند سیب زمینی تنوری یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه فست‌فودی است که می‌توان آن را به سادگی و در کمترین زمان تهیه کرد. این پیش غذای لذیذ را می‌توانید به صورت ساده یا همراه با پنیر پیتزا ارائه دهید.

۴۱ـ میرزا قاسمی

غذای میرزا قاسمی یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که به خطه شمالی کشور تعلق دارد. در این غذا از بادمجان کبابی، گوجه و تخم مرغ استفاده می‌شود. این غذا با استفاده از سیر بسیار پخته می‌شود که طعم و عطر منحصر به فردی به آن می‌بخشد.

۴۲ـ ماهی

همواره غذاهای مختلفی که با ماهی تهیه می‌شوند در رژیم غذایی ایرانی‌ها حضور داشته است. در نقاط گوناگون کشور، طبق آداب و رسوم محلی، طعم و مزه‌های متفاوتی به ماهی اضافه می‌شود که هرکدام به صورت خاص خودشان متمایز هستند.

۴۳ـ مرغ بریانی ایرانی

مرغ بریانی یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب در سراسر جهان است و به عنوان یک غذای بین‌المللی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید : مصرف ران و بال مرغ ضرر دارد ؟ 

۴۴ـ خورشت کرفس

یکی از دلایلی که شاید کمتر خورش کرفس را در سفره‌های ایرانی مشاهده می‌کنیم، این است که این خورش شباهت‌هایی به خورش قورمه سبزی دارد و به همین دلیل اکثراً قورمه سبزی را ترجیح می‌دهند. جالب است بدانید کرفس فواید و خواص بسیاری دارد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به تمیز کردن کبد، حفظ سلامت پوست و مو، کمک به لاغری، حفظ سلامت قلب، کنترل فشار خون، تقویت حافظه، کاهش سردردهای میگرن و ده‌ها خاصیت دیگر اشاره کرد.

۴۵ـ کنسرو ماهی

تن ماهی همواره در مواقع ضروری به کمک ما رسیده است! به همین دلیل به عنوان یکی از جزء‌های رژیم غذایی ایرانی‌ها شناخته می‌شود.

۴۶ـ هات داگ

هات داگ یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ساندویچ‌ها در سراسر جهان است، و اصالت آن، مانند ساندویچ مشهور همبرگر، متعلق به کشور آلمان است. این غذای خوشمزه در دسته بندی غذاهای سریع الاجرا قرار دارد و به همین دلیل مناسب است در زمان‌هایی که فرصت آشپزی کافی ندارید.

۴۷ـ فلافل ایرانی

فلافل، یکی از غذاهای خوشمزه عربی است که به عنوان یک غذای بین‌المللی در سراسر جهان شناخته می‌شود. این غذای لذیذ به چند دلیل از محبوب‌ترین غذاهای خاورمیانه و به خصوص لبنان است، از جمله دلایل محبوبیت فلافل می‌توان به زمان پخت سریع، قیمت بسیار مناسب و متشکل بودن از مواد گیاهی اشاره کرد.

۴۸ـ کوکو سبزی

کوکو سبزی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین کوکوهای ایرانی است. این غذای خوشمزه همانطور که از نامش پیداست، از سبزیجات عطرده تهیه می‌شود که در برخی شهرها از جمله شهرهای شمالی کشور، از سبزیجات محلی استفاده می‌شود.

۴۹ـ سوسیس بندری

سوسیس بندری یکی از انواع غذاهای ساندویچی ایرانی است که ریشه‌های آن به استان‌های جنوبی کشور مربوط می‌شود. این غذای لذیذ و فوری به دلیل طعم بسیار خوشمزه‌اش، از جنوب کشور به سایر شهرهای ایران گسترش یافته و امروزه به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای ساندویچی مشهور است.

۵۰ـ میگو

میگو به عنوان یکی از منابع اصلی دریایی و بسیار مغذی، جایگاه خود را در میان هنرهای ایرانی دارد. با توجه به سلیقه‌ی مردم، در زمان‌های مختلف با میگو غذاهای متنوعی تهیه می‌شود.

۵۱ـ کوکو سیب‌زمینی

این غذا با استفاده از مواد و دستورهای بسیار گوناگون تهیه می‌شود. محبوبیت فراوان کوکو سیب‌زمینی به دو دلیل اصلی برمی‌گردد، اولاً به سرعت طبخ آن برمی‌گردد. دلیل دوم نیز آن است که با وجود استفاده از مواد غذایی ساده، بسیار خوشمزه و لذیذ است…

برای سفارش انواع غذا های مختلف به سایت اسنپ فود مراجعه کنید !

 

 

امتیاز

آشپزی

ایرانی ها چه غذایی دوست دارن ؟ایرانی ها چی میخورن ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *