سئو چیست؟ معرفی و بررسی seo

سئو چیست؟ معرفی و بررسی seo

سئو چیست؟ معرفی و بررسی seo


در پاسخ به سوال سئو چیست باید گفت که عبارت SEO مخفف عبارت بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌باشد. در واقع در سئو ما وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو، به ویژه موتور  گوگل، بهینه می‌کنیم. این بهینه‌سازی منجر به افزایش رتبه ما در نتایج جستجوی گوگل و جذب بازدیدکنندگان از صفحه اصلی گوگل می‌شود. گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجو در جهان، برای دیده شدن در آن باید اصول و قواعد مشخصی را رعایت کنیم. در ادامه مقاله، درباره مفهوم سئو بحث خواهیم کرد و در این سری از مقالات آموزشی به بررسی عمیق‌تر این موضوع و راهکارهای سئو کردن وب‌سایت خواهیم پرداخت.

دلیل اهمیت سئو سایت

دلیل اهمیت سئو سایت

دلیل اهمیت سئو سایت

فهمیدیم که با بهینه‌سازی وب‌سایت یا همان سئو کردن سایت می‌توانیم لینکمان را در صفحه اول گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار دهیم و خودمان را به کاربران معرفی کنیم. پس مهمترین دلیل استفاده از سئو همین صفحه اول گوگل و سایر موتورهای جستجو است. اگر لینکی در صفحه اول گوگل نداشته باشید، حضورتان در بستر اینترنت بی‌فایده است. وقتی هیچ کاربری با جستجو کردن نمی‌تواند وب‌سایتتان را ببیند، چگونه شخصی متوجه وجود شما خواهد شد؟ البته دقت کنید که تنها موتور جستجوی گوگل نیست و تعداد موتورهای جستجو بسیار بیشتری وجود دارد.

 

طبق تحقیقات رسمی انجام شده، گوگل سهم بسیار بزرگی از بازار جستجوگران اینترنت را به خود اختصاص داده است. طبق آمار رسمی سایت SmartInsights، در حال حاضر روزانه بیش از ۶ میلیارد بار در اینترنت جستجو انجام می‌شود. موتورهای جستجوی زیادی مانند گوگل، یاهو و بینگ وجود دارند، اما بیش از ۸۰ درصد این جستجوها با موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود. پس با این اعداد و ارقام، طبیعی است که وب‌سایت ما به سئو شدن نیاز داشته باشد. پس مهمترین دلایل سئو کردن سایت عبارتند از:

 

افزایش بازدید از سایت با بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو

کاربردی تر کردن محتوای وب‌سایت از طریق رعایت اصول سئو

افزایش فروش سایت با توجه به دریافت بازدید بیشتر از گوگل

برندسازی و آشنا شدن برند مورد نظرمان در گوگل و ذهن جستجوکنندگان

افزایش میزان حضور کاربر و افزایش ترافیک سایت

آماده‌سازی سایت برای تبلیغات و جذب سرمایه تبلیغاتی

بیشتر بخوانید :از لنزهای تماسی VR تا تله‌پاتی با AI؛ ۱۰ فناوری که در دهه‌های آینده احتمالاً زندگی ما را متحول می‌کنند

اهداف سئو سایت چیست

سئو با هدف بهینه‌سازی سایت وارد عمل می‌شود. بهینه‌سازی به معنای بهبود کارایی وبسایت است. اصلاً موتورهای جستجو نتایج بهینه‌سازی را چگونه ارزیابی می‌کنند؟ قطعاً برای همه موتورهای جستجوی بزرگ مانند گوگل، رضایت کاربران مهمترین هدف است. اگر کاربری در گوگل عبارت “سئو چیست؟” را جستجو کند ولی گوگل برای او ساعت هوشمند نمایش دهد، قطعاً دیگر کسی از گوگل استفاده نخواهد کرد.

 

پس هدف سئو مشخص است. موتورهای جستجو به دنبال بهترین نتیجه و بهترین محتوا برای کاربران هستند و سئو نیز وظیفه دارد تا این هدف را در وبسایت اجرا کند. محتوایی از دید گوگل بهینه‌سازی شده محسوب می‌شود که مفید برای کاربران باشد و نیازهای کاربران را برطرف کند. پس با هدف جلب توجه کاربر و تولید محتوای مورد نیاز کاربران بایستی به سوی سئو و بهینه‌سازی برویم.

دلیل اهمیت سئو برای موتورهای جستجو

دلیل اهمیت سئو برای موتورهای جستجو

دلیل اهمیت سئو برای موتورهای جستجو

همانطور که گفتیم موتورهای جستجو به کاربران وابسته هستند. اگر کاربری از یک موتور جستجو استفاده نکند، آن موتور هرگز درآمدی نخواهد داشت. پس گوگل و سایر موتورهای جستجوی اینترنتی به دنبال جلب رضایت کاربران خود هستند. کاربران نیز زمانی راضی خواهند بود که یک موتور جستجو نتایج مرتبط ترین و مناسب ترین را برای آنها نشان دهد. به عنوان مثال، سرچ کردن کلمه “سامسونگ S22” باید تمام سایت‌های مرتبط با نقد و بررسی و فروش سامسونگ S22 را نمایش دهد و در نتایج جستجو آیفون ۱۳ نباید ظاهر شود.

 

اما چگونه این اتفاق ممکن است؟ تا زمانی که قوانینی وضع نشود، هماهنگی و انظباطی هم به وجود نخواهد آمد. پس موتورهای جستجو و به‌ویژه گوگل، قوانین و مقرراتی را برای مدیران وبسایت‌ها در نظر گرفته‌اند. رعایت این قوانین و تکنیک‌ها به موتور جستجوی گوگل نشان می‌دهد که ما از این قوانین پیروی می‌کنیم. گوگل هم صرفاً به وبسایتی اهمیت می‌دهد که از این قوانین پیروی کرده باشد. پس به اجرا کردن این قوانین و تکنیک‌ها سئو گفته می‌شود و دلیل اهمیت سئو برای موتورهای جستجو نیز همین قوانین وضع شده است.

تاثیر سئو در فروش

فروش به طور مستقیم با تعداد بازدید کاربران ارتباط دارد. اگر وبسایت شما روزانه ۱۰ بازدید کننده داشته باشد، نمیتوانید روزانه ۵۰ فروش را ثبت کنید. اما زمانی که تعداد بازدیدکنندگان سایت به ۵۰۰ نفر روزانه افزایش یابد، تعداد فروش نیز به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. برای افزایش تعداد بازدید، دو راهکار دارید. راه اول، صرف هزینه‌های بالا برای تبلیغ در وبسایت‌های دیگر یا خرید تبلیغات کلیکی است. و راه دوم، سئو و بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو می‌باشد.

 

در راه اول، هزینه‌های شما بسیار بالا خواهد بود و شما فقط می‌توانید برای مدت محدودی از این روش استفاده کنید. به عنوان مثال، میتوانید ۵ هزار کلیک از گوگل یا یکتانت خریداری کنید. اما این ۵ هزار کلیک در نهایت بعد از ۱۰ روز به اتمام خواهد رسید و اعتبار شما به پایان خواهد رسید. به دلیل هزینه بالا، نمیتوانید طول سال از این نوع تبلیغات استفاده کنید. اما در راه دوم، یعنی سئو و بهینه‌سازی وبسایت، شما یک بار هزینه میکنید و به صفحه اول گوگل می‌رسید و برای حفظ این رتبه هزینه کمتری نسبت به تبلیغات در گوگل خواهید داشت.

انواع سئو سایت چیست

انواع سئو سایت چیست

انواع سئو سایت چیست

شاید یکی از سوالاتی که به ذهن شما می‌رسد، مربوط به انواع سئو و اهمیت آن باشد. در هر زمینه‌ای و برای دسته‌بندی هر حوزه‌ای، روش‌های مختلف و متعددی وجود دارد. سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست و انواع مختلفی از سئو برای آن معرفی شده است. برخی از این دسته‌بندی‌ها مربوط به روش انجام سئو است و برخی دیگر مربوط به محل اجرای سئو می‌باشند. با این حال، به طور کلی می‌توانیم دسته‌بندی‌های زیر را برای سئو وبسایت در نظر بگیریم:

سئو تکنیکال چیست؟ (Technical)

سئو تکنیکال به مجموعه‌ای از روش‌ها و فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که همیشه تمام جنبه‌های سئو مرتبط با نوشتن محتوا و مقالات و لینک‌سازی نیست. در حقیقت، از ابتدای طراحی وبسایت، باید نکات سئو در کدنویسی HTML وبسایت رعایت شود. به عبارت دیگر، قالب وبسایت باید با رعایت اصول سئو و با استفاده از تگ‌های کاربردی سئو مانند هدر (Header)، فوتر (Footer) و ناوبری (Nav) طراحی و کدنویسی شود. علاوه بر این، موارد دیگری نیز وجود دارند مانند رعایت نشانه‌گذاری‌ها (Schema)، بهینه‌بودن سرعت وبسایت و نمایش صحیح در دستگاه‌های موبایل با استفاده از طراحی واکنش‌گرا (ریسپانسیو) که همگی به سئو تکنیکال تعلق دارند.

 

به مفهوم On Page در سئو چیست؟

سئو از دو بخش کلی داخلی و خارجی تشکیل شده است. بخش داخلی شامل تمام فعالیت‌هایی است که درون وبسایت خودمان برای بهبود سئو انجام می‌دهیم. به عنوان مثال، لینک‌سازی داخلی بین صفحات سایت، تولید محتوا در سایت، قرار دادن ویدیو و دسته‌بندی مناسب محتوا که همه در داخل وبسایت انجام می‌شوند. مجموعه این فعالیت‌ها که در داخل سایت صورت می‌گیرد، سئو داخلی یا On Page SEO نامیده می‌شود. با توجه به اینکه محتوا جایگاه مهمی در سئو دارد و گوگل هم به دنبال محتوای با کیفیت است، سئو داخلی بسیار اهمیت دارد و زمان‌بر نیز است.

سئو خارجی چیست؟ (Off Page SEO)

سئو خارجی به کلیه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که خارج از محیط وبسایت انجام می‌شود و در مقابل سئو داخلی قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، هنگام استفاده از بک لینک یا لینک سازی خارجی برای صفحات خود، این فعالیت‌ها درون وبسایت ما نیستند و به عنوان سئو خارجی شناخته می‌شوند. پس از انجام سئو داخلی و ایجاد محتوای مناسب، بهترین روش برای معرفی و ایندکس شدن وبسایت در موتورهای جستجو، همین سئو خارجی است. البته در سئو خارجی همیشه باید به فعالیت و تعداد لینک‌های دریافتی توجه کنیم؛ زیرا بی‌توجهی یا افراط در لینک سازی خارجی ممکن است منجر به جریمه شدن از سوی گوگل شود.

 

منظور از سئو اخلاقی یا White Hat در سئو چیست؟

سئو اخلاقی به تمام فعالیت‌هایی گفته می‌شود که کاملاً قانونی و بر اساس معیارهای موتورهای جستجو انجام می‌شوند. همانطور که پیش از این بیان شد، موتورهای جستجو قوانین و مقرراتی را برای سئوکاران مشخص وضع کرده‌اند. اجرای صحیح این قوانین بدون دور زدن یا نقض آنها به معنای انجام سئو اخلاقی یا سئو کلاه سفید است. با این حال، برخی از سئوکاران مبتدی و حتی برخی از حرفه‌ای‌های که به کار خود اطمینان دارند، اقداماتی برای دور زدن الگوریتم‌های گوگل انجام می‌دهند.

 

سئو کلاه‌سیاه چیست؟

سئو کلاه‌سیاه به تکنیک‌ها و روش‌هایی اطلاق می‌شود که با هدف دور زدن موتورهای جستجو انجام می‌شود. به عنوان مثال در گذشته از لینک‌سازی انبوه برای دور زدن موتورهای جستجو استفاده می‌شد. به این معنی که وبسایتی که بیشترین تعداد لینک را از سایت‌های دیگر دریافت می‌کرد، رتبه‌بندی بالاتری در نتایج گوگل کسب می‌کرد. اما با معرفی الگوریتم‌هایی مانند الگوریتم پاندا، این فعالیت‌ها به عنوان سئو کلاه‌سیاه شناخته شدند و تاثیری در بهبود سئو و رتبه‌بندی وبسایت ندارند. اگر گوگل تخلفات شما را متوجه شود، قطعاً جریمه خواهید شد و در صورت ادامه فعالیت‌های نامناسب، پنالتی دریافت خواهید کرد.

 

منظور از پنالتی گوگل در سئو چیست؟

زمانی که شما تخلفاتی مانند لینک‌سازی انبوه انجام می‌دهید، الگوریتم‌های موتورهای جستجوی گوگل این تخلفات را تشخیص می‌دهند. در ابتدا، برای کلیدواژه‌ای که لینک‌های انبوه برای آن ایجاد کرده‌اید، جریمه می‌شوید و رتبه‌بندی خود را از دست می‌دهید. اگر این تخلف ادامه داشته باشد، به لیست پنالتی شدگان گوگل اضافه خواهید شد. به این معنی که گوگل سایت شما را به شدت جریمه کرده و به صورت مداوم به رفتار شما توجه خواهد کرد. به عبارت دیگر، گوگل به شما نزدیکتر می‌شود. حتی اگر بعداز پنالتی هم از سئو کلاه‌سیاه دست برندارید، به لیست سیاه دائمی گوگل افزوده خواهید شد.

روش‌های انجام سئو سایت

برای انجام سئو، روش‌ها و مراحل مختلفی وجود دارد. سئو اصولی و سئو پولی دو روش کلی برای سئو کردن سایت استفاده می‌شوند. در سئو اصولی، شما با رعایت قوانین و مقررات گوگل، وبسایت خود را بهینه می‌کنید و این روش نیازمند صبر و پیگیری طولانی مدت است. ممکن است نتایج در سئو اصولی تا ۶ ماه به طول بیانجامد. اما در سئو پولی، شما از قوانین تخطی کرده و با خرج کردن به صفحه اول گوگل خواهید رسید. در این روش، هر لحظه ممکن است شناسایی شوید و رتبه خود را از دست دهید. اما مراحل انجام سئو اصولی شامل موارد زیر می‌شود:

 

۱- تحقیق کلمات کلیدی سئو (SEO Keyword Research)

تحقیق کلمات کلیدی یکی از بخش‌های حیاتی سئو است که به طور معمول در زبان فارسی اهمیت کافی به آن داده نمی‌شود. عدم انجام درست تحقیق کلمات کلیدی می‌تواند به سایت شما آسیب برساند. عدم اختصاص زمان کافی به تحقیق کلمات کلیدی سایت، مشابه ساختمانی است که بنا به طرز اشتباهی بنا شده است و یک شاعر در این مورد می‌گوید: “اگر خشت اول را معمار کج بگذارد، دیوار نیز به طرف کج خواهد رفت.”

 

۲- سئو داخلی یا On-Page SEO

دومین بخش مهم در سئو مربوط به تولید محتوا و بهینه‌سازی سرعت و امنیت وبسایت است. بله، درست شنیدید؛ سرعت و امنیت هر دو جزء سئوی داخلی سایت محسوب می‌شوند و اگر به خوبی انجام شوند، هزینه‌های بخش‌های دیگر به شدت کاهش می‌یابد. تقریباً ۹۰ درصد این بخش توسط سئوکار و برخی موارد توسط طراح وبسایت یا سایت ساز، قابل انجام است. البته باید در نظر داشت که لینک سازی داخلی نیز جزء موارد سئوی داخلی محسوب می‌شود. لینک سازی داخلی، تمام محتوای سایت شما را با یکدیگر مرتبط خواهد کرد.

 

۳- سئو خارجی و ساخت لینک (Off-Page SEO and Link Building)

تقریباً بخشی که در زبان فارسی کمتر به آن اشاره می‌شود، بخش سئوی خارجی و لینک سازی خارجی است که نیازمند تخصص و هزینه است. در واقع، بدون این بخش، هرگز نمی‌توانید در عبارات رقابتی جایگاه خوبی کسب کنید. با این حال، متأسفانه آموزش‌های حرفه‌ای در زبان فارسی برای این بخش به صورت کامل وجود ندارد.

 

۴- سئو پیشرفته یا Advanced SEO

سئو پیشرفته یا تکنیکال سئو بعد از انجام سه مرحله قبلی یا حتی در حین آنها باید انجام شود. در این بخش، بیشتر بر روی ابزارهای تحلیل تمرکز می‌کنیم و سعی می‌کنیم سایت را از نظر کاربرپسندی و گوگلپسندی بهبود بخشیم. به عبارت دیگر، تجربه کاربری نیز به شکلی به مباحث سئو مربوط خواهد بود. بخش سئو پیشرفته یا تحلیل سایت و بهبود آن، شبیه به نمای ساختمانی و دقیق‌کاری است. به عنوان مثال Core Web Vitals و…

بیشتر بخوانید :هوش مصنوعی چیست؟

 

قیمت خدمات سئو چقدر است؟

صنف خاصی برای تعیین قیمت سئو وجود ندارد و قیمت آن بستگی به تخصص هر فرد و محتوا و مقیاس کاری که قرار است انجام شود دارد. به عنوان مثال، برای رقابت در کلمه کلیدی “بلیط هواپیما”، سئوکار باید با وبسایت‌های معتبری مانند علی‌بابا رقابت کند، بنابراین نیاز به هزینه‌های بالایی (مثلاً ۵۰۰ میلیون تومان یا بیشتر) خواهد بود. اما برای رقابت در کلمه کلیدی “فروش نان لواش در قستنطنیه” ممکن است هزینه ۲ میلیون تومان کافی باشد.

 

بنابراین، هزینه سئو بستگی به حجم و کلمات کلیدی مورد نظر و محتوای سایت است و معمولاً به صورت قراردادی تعیین می‌شود. در سئو کیفی، سئوکار تضمین می‌کند که وبسایت ما در کلمه کلیدی “آموزش برنامه‌نویسی اندروید” را به رتبه اول گوگل یا صفحه اول آن می‌رساند و بر اساس این تعهد، هزینه پروژه تعیین می‌شود. در برخی موارد، نوشتن محتوا و دریافت لینک از یک وبلاگ کافی است، اما در برخی موارد نیاز به هزینه‌های زیادی برای ریپورتاژ و لینک سازی خارجی (به صورت قانونی) است.

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی در سئو یعنی تعیین هدف از بهینه سازی وبسایت. در صورت عدم داشتن یک استراتژی مناسب، هزینه و زمان خود را هدر خواهید داد. بنابراین، داشتن یک استراتژی به معنای تعیین خط قرمزها و تعیین مواردی است که باید در پیش گرفت و مواردی که باید رها شوند. افرادی که در حوزه سئو فعالیت می‌کنند، باید همیشه زمان و هزینه خود را در کلماتی قرار دهند که بیشترین بازده و منفعت را برای وبسایت و شرکت داشته باشند. برای این منظور، باید شاخص‌های ارزیابی عملکرد یا KPI را مدنظر قرار دهیم.

 

اشتباهات رایج در سئو چیست؟

گاهی مالکان و مدیران وبسایت‌ها باور دارند که با خرج کردن و پول‌گذاری بر روی یک وبسایت، می‌توانند به صفحه اول گوگل راه یابند و در آن جایگاه حفظ کنند. باید توجه داشت که اگر این امر ممکن بود، دیگر نیازی به استخدام سئوکاران نبود و همه به راحتی می‌توانستند به صفحه اول گوگل بروند و گوشی‌های آیفون را به فروش برسانند. بنابراین، گوگل تلاش می‌کند به حد امکان از تبدیل سئو به یک مسئله طبقاتی و پولی جلوگیری کند. هر سال الگوریتم‌های جدیدی برای جلوگیری از تخلفات سئو کلاه‌سیاه توسط گوگل منتشر می‌شود. بنابراین، باور به اینکه با پرداخت پول می‌توان به راحتی به صفحه اول گوگل رسید، یکی از اشتباهات رایج در سئو است.

 

اشتباه دیگر، تولید محتوای بی‌کیفیت و بیش از حد است. گاهی مدیران فکر می‌کنند که برای گوگل، تعداد مهمتر از کیفیت است. در حالی که واقعیت این است که گوگل به شدت به کیفیت محتوا اهمیت می‌دهد نه تنها به تعداد آن. داشتن ۱۰ مقاله مفید و کاربردی از داشتن ۱۰۰ مقاله نامناسب و بی‌ارزش بهتر است. بنابراین، بهتر است زمان خود را برای بهبود کیفیت کار صرف کنیم، زیرا این مورد بسیار مهم و حیاتی است.

سوالات متداول در مورد سئو سایت

سئو یا تبلیغات در گوگل ادوردز؟

تبلیغات در گوگل ادوردز موجب افزایش نمایش وبسایت شما برای چند روز خواهد شد، نه برای همیشه. به این معنی که با پرداخت هزینه و خرید کلیک، برای مدت کوتاهی در صفحه اول گوگل قرار خواهید گرفت. پس اگر می‌خواهید پایدار و دائمی باشید، بهتر است سئو را انجام دهید.

 

آیا کسب و کار کوچک نیازمند سئو است؟

هر کسب و کاری، بدون توجه به اندازه و مقیاس آن، نیازمند سئو است. همانطور که در تعریف سئو آمده است، سئو به معنای بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو است. بنابراین، برای جذب کاربران و افزایش فروش وبسایت، هر کسب و کاری باید سئو را آغاز و وبسایت خود را بهینه سازی کند.

 

فرق سئو و دیجیتال مارکتینگ

سئو برای موتورهای جستجو انجام می‌شود، در حالی که دیجیتال مارکتینگ به منظور جذب مشتریان و کاربران انسانی استفاده می‌شود. هرچند سئو بخشی از دیجیتال مارکتینگ است، اما دیجیتال مارکتینگ در ایران بیشتر به تبلیغات و تحلیل رفتار کاربران برای ارائه محصولات مربوط می‌شود. یک دیجیتال مارکتر به طور معمول بررسی تگ‌های HTML را در نظر نمی‌گیرد، در حالی که یک سئوکار تمام جوانب وبسایت را برای بهبود بررسی می‌کند.

بهترین روش برای یادگیری سئو چیست؟

برای یادگیری سئو، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. مثلاً مطالعه کتب و مقالات مرتبط، تماشای ویدیوهای آموزشی در یوتیوب، و یا شرکت در دوره‌های آموزشی می‌تواند انتخاب‌هایی برای یادگیری سئو باشد. با این حال، برای تسلط به موضوع بزرگی مانند سئو، فقط با مطالعه مقالات و تماشای ویدیوهای ساده نمی‌توانید تمامی جوانب را فهمیده و تخصص در آن زمینه بدست آورید. سئو نیازمند تجربه است و تجربه با انجام عملی و کار زیاد به دست می‌آید.

 

بنابراین، روش دیگری که وجود دارد، شامل شرکت در دوره‌های آموزشی سئو است. در این دوره‌ها، یک مدرس با تجربه تجارب خود را با شما به اشتراک می‌گذارد. بهتر است دوره‌ای را انتخاب کنید که امکان کارآموزی رایگان را داشته باشد، زیرا کارآموزی و رفع مشکلات توسط یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای می‌تواند منجر به افزایش مهارت شما در این زمینه و کسب تخصص شود.

 

شغل سئو چیست؟

شغل سئو (Search Engine Optimization) یکی از حوزه‌های مهم و جالب در زمینه بازاریابی دیجیتال است. سئو به مجموعه فعالیت‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که به منظور بهبود رتبه ویدیوها، صفحات وب و محتواها در نتایج موتورهای جستجو (مانند گوگل) انجام می‌شود. هدف اصلی سئو، افزایش دیده شدن وبسایت یا محتوا در نتایج طبیعی و بدون پرداخت هزینه است.

جمع بندی مقاله “سئو چیست؟”

در مقاله “سئو چیست” به بررسی مفهوم بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) پرداخته شد و دریافتیم که سئو به‌معنای بهینه‌سازی موتور جستجو است. بهینه‌سازی به‌معنای اجرای قوانین و راهنماهایی است که گوگل برای ما تعیین کرده است. هرچند موتورهای جستجوی دیگری نیز مانند یاهو و بینگ وجود دارند، اما گوگل بزرگترین و پراستفاده‌ترین موتور جستجو به‌شمار می‌آید. بنابراین، همیشه تلاش و کوشش ما باید در زمینه بهینه‌سازی وبسایت برای موتور جستجوی گوگل باشد.

برای آشنایی بیشتر با سئو سایت به وبسایت کارینو وب مراجعه کنید !

 

 

 

 

 

 

امتیاز

تکنولوژی

آموزش سئو سایتآموزش گوگلرتبه گرفتن در گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *