راجب مد و استایل بیشتر بدانید !توصیه هایی برای شیک پوشی

راجب مد و استایل بیشتر بدانید !توصیه هایی برای شیک پوشی

راجب مد و استایل بیشتر بدانید !توصیه هایی برای شیک پوشی


فهرست محتوا

گرچه به نظر می‌رسد این روزها “مد و فشن” از هیچ قوانین خاصی پیروی نمی‌کند، اما دنیای مد و لباس قوانینی دارد که طراحان لباس و استایلیست‌ها از گذشته رعایت می‌کرده‌اند. قوانینی که در طول تاریخ مد و پوشاک جمع‌آوری شده‌اند، به شما کمک می‌کند که بهتر انتخاب‌های لباسی داشته باشید و استایل مناسبی را پیدا کنید. این دانش از نکات بیشتر در زمینه مد و فشن به شما کمک می‌کند تا استایل منحصر به فرد و حرفه‌ای‌تری داشته باشید و مانند استایلیست‌های مشهور لباس‌های خود را انتخاب کنید.

البته پیش از آنکه به بررسی این ۴۰ نکته بپردازیم، منطقی است که شما را بیشتر با مفاهیم مد، صنعت مد و اطلاعات جالب درباره آن آشنا کنیم.

مد به چه معناست؟

مد به چه معناست؟

مد به چه معناست؟

اکثراً مد یا فشن به عنوان یک صنعت جهانی در نظر گرفته می‌شود که به تشخیص اینکه چه چیزهایی باید بپوشیم، چگونه در جلوی دیگران ظاهر شویم و چگونه استایل شخصی خود را ایجاد کنیم، می‌پردازد؛ اما مد تنها یک تجارت نیست. در واقع، این یک پدیده‌ی فرهنگی و اجتماعی است که از تمایل انسان‌ها به آزمون کردن چیزهای جدید نشأت می‌گیرد. مد یا فشن چیزی است که در زندگی روزانه‌مان با آن سروکار داریم. حتی افرادی که مدعی‌اند به شکل خاصی به پوشش خود توجه نمی‌کنند و اهمیت چندانی به ترکیب رنگ‌ها و انتخاب لباس‌های خود نمی‌دهند، در واقع هر روز صبح لباس‌هایی را انتخاب می‌کنند که نمایانگر احساسات و پیام‌های زیادی درباره‌ی آن‌هاست.

یکی از ویژگی‌های مشهود و قابل توجه در دنیای مد و فشن، تغییر است. ما به طور مداوم با ایده‌های جدید در زمینه‌هایی مانند موسیقی، فیلم، نوع لباس‌ها و شیوه‌های پوشیدن آن‌ها آشنا می‌شویم. به عنوان مثال، عینک‌های ری‌بن بعد از عرضه فیلم “Men In Black” بسیار محبوب شدند یا در دهه‌ی ۱۹۵۰، بسیاری از جوانان مانند الویس پریسلی لباس‌های خاصی را انتخاب می‌کردند. همه‌ی این نمونه‌ها نشان‌دهنده‌ی مد و فشن در زندگی ما هستند.

بیشتر بخوانید : معرفی انواع ست های بلوار شلوار ترند شده

با برخی از برندهای برجسته جهان آشنا شوید

با برخی از برندهای برجسته جهان آشنا شوید

با برخی از برندهای برجسته جهان آشنا شوید

برندهای برجسته در عرصه کفش:

نایک (Nike)

آدیداس (Adidas)

لوم (Loom)

ریباک (Reebok)

پوما (Puma)

کانورس (Converse)

نیوبالانس (New Balance)

ایر جردن (Air Jordan)

اسکچرز (Skechers)

تامی هیلفیگر (Tommy Hilfiger)

برندهای معروف در دنیای مد مردانه و زنانه:

گوچی (GUCCI) – برند ایتالیایی

لویی ویتون (Louis Vuitton) – برند فرانسوی

شنل (Chanel) – برند فرانسوی

زارا (ZARA) – برند اسپانیایی

یونیکلو (UNIQLO) – برند ژاپنی

اچ اند ام (H&M) – برند سوئدی

پرادا (Prada) – برند ایتالیایی

تیفانی اند کو (Tiffany & Co) – برند آمریکایی

کارتیر (Cartier) – برند فرانسوی

فندی (FENDI) – برند ایتالیایی

هرمس (Hermès) – برند فرانسوی

بالنسیاگا (Balenciaga) – برند اسپانیایی

دیور (Dior) – برند فرانسوی

ژیوانچی (Givenchy) – برند فرانسوی

ورساچه (Versace) – برند ایتالیایی

رالف لورن (Ralph Lauren) – برند آمریکایی

تاریخچه‌ی طراحی مد و فشن

ریشه‌های طراحی مد در اصل به سال ۱۸۲۶ بازمی‌گردد. باورها بر این است که Charles Frederick Worth، نخستین طراح مد جهان در بازه‌ی زمانی ۱۸۲۶ تا ۱۸۹۵ فعالیت داشت. چارلز در ابتدا به عنوان فروشنده پارچه‌ها شروع کرد و بعداً یک خانه‌ی مد در پاریس تأسیس کرد؛ اصولاً او کسی بود که سنت خانه‌های مد و فشن را برای اولین بار آغاز کرد و به مردم می‌گفت که چه لباسی بهترین است و بهتر است چه استایلی داشته باشند.

در این دوره، برای توسعه الگوهای لباس خود، تعدادی از خانه‌های مد به کار گرفتند. این الگوها به مشتریان ارائه و توضیح داده می‌شد و اگر مورد پسند آن‌ها قرار گرفت، سفارش ثبت می‌شد و لباس‌ها دوخته می‌شد.

در آغاز قرن بیستم، تحولاتی نو در مد و فشن به وقوع پیوست که ابتدا در پاریس آغاز شد و از آنجا به سراسر جهان گسترش یافت. الگوهای جدید لباس ابتدا در پاریس ایجاد می‌شدند پیش از اینکه به دیگر نقاط جهان منتقل شوند. به همین دلیل، می‌توان پاریس را به عنوان “پایتخت مد” تشخیص داد. در طول این دوره، مد و فشن به سادگی نماد لباس‌هایی بود که به صورت منحصر به فرد برای افراد طراحی و تهیه می‌شدند. در اواسط قرن بیستم، لباس‌های فشن شروع به تولید انبوه کردند، بخش تولید عمده رشد کرد و افراد دسترسی بیشتری به انواع لباس‌ها داشتند. به انتهای قرن بیستم، مد و فشن به طور گسترده‌تری در جامعه رواج پیدا کرد و آگاهی مردم در این زمینه افزایش یافت؛ به همین دلیل، آنها جایگزین روندهای مشخص بازار شدند و لباس‌هایی را انتخاب می‌کنند که با سبک شخصی‌شان سازگار است.

در حال حاضر، همانطور که می‌دانید، طراحی مد به عنوان یک شغل بسیار مهم در جهان شناخته می‌شود و مؤسسات بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که دوره‌های متعددی در زمینه طراحی مد و فشن ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید : تکنولوژی و نوآوری، تاثیر آن در مد پایدار

تاریخچه‌ی طراحی مد و فشن در ایران

اگر می‌خواهید بفهمید که مد و فشن چه زمانی به ایران وارد شد، باید بدانید که سفر ایرانیان از جمله درباریان و دانشجویان به کشورهای خارجی در دوران قاجاریه، به ویژه انگلستان، باعث آشنایی با مفاهیم مد و فشن شد. برای دقت بیشتر باید اشاره کنیم که این فرآیند به طور اصولی از زمانی آغاز شد که همسر فتحعلی شاه، الیزابت مک‌نیل، همسر جان مک‌نیل (که نماینده‌ی بریتانیا در ایران بود) را به یک مهمانی دعوت کرد.

لباسی که الیزابت پوشیده بود، بسیار ساده و اما جذاب و چشم‌نواز بود. او یک پیراهن ساتن سفید با توری‌های ظریف و یک شنل ابریشمی قرمز داشت؛ این استایل به شدت با لباس‌ها و جواهرات بافته‌شده بافته شده دوره‌ی قاجار در ایران تفاوت داشت. اما همین لباس‌های ساده و زیبا باعث جذب توجه همسر فتحعلی شاه شد و این مسئله به آغاز مد در ایران منجر شد. در ادامه، به تدریج همچنین افراد معمولی نیز تلاش می‌کردند که استایل پوشیدن و حتی آرایش اروپایی را به تن خود اعمال کنند.

علاوه بر این، در دوران‌های پسین قاجاریه، ناصرالدین شاه که به مد و فشن علاقه‌مند بود، اقداماتی را برای ترویج سبک‌های اروپایی در لباس‌پوشیدن انجام داد. دختر ناصرالدین شاه، تاج‌السلطنه که تحصیلات اروپایی داشت و به آزادی زنان اعتقاد داشت، به شدت گسترش مد در ایران را تسهیل کرد. همچنین می‌توان او را اولین طراح مد لباس‌های ایرانی-اروپایی نیز نامید.

طراحی مد و لباس چیست؟

طراحی مد و لباس چیست؟

طراحی مد و لباس چیست؟

طراحی مد (Fashion Designing) به سادگی می‌تواند به عنوان “هنر طراحی پوشاک فشن” تعبیر شود؛ اما همانند دیگر مفاهیم، طراحی مد نیز به مرور زمان تغییر کرده و مفهوم‌های مختلفی به خود گرفته است. به این ترتیب، به جز لباس، موارد دیگری نیز در دسته‌بندی مد و طراحی مد جای می‌گیرند؛ مثل انواع لوازم جانبی از جمله کیف، کفش، جواهرات و…

طراحی مد دارای شاخه‌های بسیار متنوع و گوناگون است و شما با توجه به علاقه و استعداد خود می‌توانید در هرکدام از این شاخه‌ها تخصص پیدا کنید و به عنوان یک طراح مد (Fashion Designer) فعالیت کنید. طراحی لباس عروس، لباس کودکانه، لباس‌های شنا، پوشاک مردانه و زنانه، کیف، کفش، جواهرات و… از جمله شاخه‌های طراحی مد می‌باشند. اینکه تغییرات در طراحی مد باعث ایجاد فرصت‌های شغلی مرتبطی مانند آرایشگری، عکاسی، روزنامه‌نگاری مد، مشاوره در زمینه مد و… شده است، همچنان ادامه دارد.

بهترین دانشگاه‌های طراحی مد در جهان

بهترین دانشگاه‌های طراحی مد آمریکا:

Fashion Institute of Technology، نیویورک

Parsons: مد، هنر و طراحی، نیویورک

Westphal College of Media Arts & Design، فیلادلفیا

Stephens College، کلمبیا

Kent State University، اوهایو

بهترین دانشگاه‌های طراحی مد بریتانیا:

London College of Fashion، لندن

Central Saint Martins، لندن

Royal College of Art، لندن

Manchester School of Art، منچستر

University of Westminster، لندن

بهترین دانشگاه‌های طراحی مد ایتالیا:

Istituto Marangoni International، میلان

Polimoda، فلورانس

Istituto Europeo di Design، میلان

Koefia Academy، رم

Accademia Costume e Moda، رم

بهترین دانشگاه‌های طراحی مد فرانسه:

ESMOD International، پاریس

Institut Francais de la Mode، پاریس

L’IFM Ecole de mode IFM Paris، پاریس

Studio Berçot، پاریس

Paris College of Art، پاریس

مد پایدار (Sustainable Fashion) چیست؟

قطعاً با اصطلاح مد پایدار آشنا هستید. با توجه به اینکه صنعت مد و فشن یکی از صنایع زیان‌زا و مخاطره‌آمیز برای محیط زیست است، برخی از برندهای فشن در تلاش هستند تا راهکارهایی برای حفاظت از محیط زیست پیشنهاد دهند، و این موجب تشکیل مد پایدار شده است. مد پایدار، که به نام مد زیست محیطی نیز مشهور است، یک جریان و فرآیند است که به منظور ایجاد تغییر در سیستم و محصولات مد و فشن، با تمرکز بیشتر بر محیط زیست، عدالت اجتماعی و اقتصاد پایداری توسعه می‌یابد.

تفاوت مد و فشن با استایل چیست؟

احتمالاً این دو مفهوم را با یکدیگر اشتباه می‌گیرید؛ اما باید دانست که مد و استایل از نظر معنایی و مفهومی تفاوت‌های زیادی دارند.

مطابق دانش‌های شما، مد و فشن به‌عنوان نوعی رونق خاص در یک فرهنگ و در یک زمان مشخص تعریف می‌شوند. مد به‌طور مستقیم به ترندهای جدیدی که در هنگام خرید مواجه می‌شوید، مرتبط است. از طرف دیگر، استایل به معنای روش منحصر به فرد هر فرد برای بیان خود است. این می‌تواند از طریق پوشش، نگارش یا حتی سبک کاری صورت گیرد. بنابراین، در عالم مد، “استایل” به معنای سبک شخصی تفاوت‌آفرین است. به‌عبارتی دیگر، شما به‌صورت شخصی یک مدل پوشش و لوازم جانبی خاص و همچنین یک حالت موی منحصر به فرد برگزیده و این انتخاب‌ها به‌همراه افراد دیگر تفاوت‌سازنده‌ای میان شما ایجاد می‌کنند.

مد امسال چیست؟

اگر جزء افرادی هستید که علاقه دارند تا با ترندها و مد جاری آشنا شوند، باید اخبار مرتبط با برندها، مجلات مد و رویدادهای مرتبط با فشن را دنبال کنید تا با ترندها و مدل‌های پرطرفدار هر فصل آشنا شوید. گاهی تماشای نمایش‌های مد و مشاهده عکس‌های لباس‌ها و استایل مدل‌ها ممکن است به نظر شما عجیب و خنده‌دار بیاید؛ اما اصل دلیل این تنوع و تفاوت در طراحی‌ها و لباس‌ها، اعتبار و قدرت طراحی هر برند است. همچنین در نمایش‌های مد، جزئیات و نکات ریز هر مدل را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید ترندهای نوظهور را شناسایی کنید. به همین علت، اگر بر روی یک لباس، پاپیون عظیمی را مشاهده می‌کنید، این نشان‌دهنده بازگشت تزئینات پاپیونی به لباس‌ها می‌باشد.

به عنوان مثال، مدل‌های شلوار پارچه‌ای، ژاکت‌های ورزشی، عینک‌های مختلف با طرح‌های مینیمالی برای آقایان، کفش‌های پلتفرم، کمربندهای زنجیری، بلیزرهای اوورسایز و شلوارهای بلند و گشاد برای خانم‌ها از ترندهای سال ۲۰۲۲ به‌شمار می‌روند. ترندهای مد دائمی نیستند و پس از مدتی از چرخه فشن خارج می‌شوند؛ اما به‌طور کلی، اگر به دنبال راهی برای داشتن یک استایل به‌روز، جذاب و مدرن هستید، دنبال کردن ترندهای فشن و رعایت برخی اصول به‌شدت به شما کمک خواهد کرد.

حالا به اصولی با هم می‌پردازیم که هر بانویی باید آن‌ها را بداند و در استایل خود رعایت کند.

۱. لباس‌های بدنما  و تنگ را با روش استراتژیک پوشیده‌پوشیده به‌کار ببرید

۱. لباس‌های بدنما  و تنگ را با روش استراتژیک پوشیده‌پوشیده به‌کار ببرید

۱. لباس‌های بدنما  و تنگ را با روش استراتژیک پوشیده‌پوشیده به‌کار ببرید

بخشی از جذابیت و جاذبه استایل شما به توانایی تعیین میزان برهنگی و پوشش بر روی بدنتان وابسته است.

“جن راد”، استایلیست معروف آنجلینا جولی، توصیه می‌کند “تنها یک بخش مشخص از بدن خود را برای آشکار شدن انتخاب کنید.”

بنابراین، در انتخاب لباس‌های مجلسی با برهنگی زیاد، بهتر است دامن یا شورت آن لباس بیش از حد کوتاه نباشد؛ همچنین اگر لباسی دارای شانه‌های بلند یا برهنه است، می‌توانید از روشی به نام “لایه‌پوشی” استفاده کنید تا از ظاهر برهنگی جلوگیری کنید.

۲. لباس‌های سفید و ساده را در لیست خریدتان فراموش نکنید

یک نکته مهم: بهتر است شومیزهای سفید را به‌صورت دستی بشویید یا آن‌ها را با لباس‌های کاملاً سفید دیگر در ماشین لباسشویی بشویید. از مقدار زیادی از مواد سفیدکننده استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث زرد شدن پارچه شود.

اگر قصد دارید یک لباس متداول و کاربردی در کمد لباس‌هایتان داشته باشید، حتماً یک شومیز ساده و سفید به تجهیزاتتان اضافه کنید. لباس‌های سفید توانایی دارند که با یک شلوار جین روزانه یک طراوت و جلوه‌ای خاص ایجاد کنند، و همچنین می‌توانند با یک دامن ساده و کلاسیک ترکیب شوند.

۳. از اکسسوری با رنگ‌های روشن استفاده کنید

اگر استایل شما به رنگ‌های طبیعی و کم‌جنبه مانند مشکی، خاکستری، سرمه‌ای یا شتری متمایل است، به راحتی می‌توانید با افزودن رنگ‌های روشن به جزئیات لباس‌ها و اکسسوری ، استایل خود را جذاب‌تر کنید.

از انواع لوازم جانبی از جمله کیف، کفش، جواهرات، کمربند، شال و روسری با رنگ‌های تنوع‌بخش و تازه استفاده کنید. این جزئیات می‌توانند استایل ساده‌ای را تبدیل به یک ظاهر جذاب و منحصر به‌فرد کنند و به‌علاوه، با انواع استایل‌ها به‌راحتی ترکیب می‌شوند.

۴. قد شلوار را با قد پاشنه کفش هماهنگ کنید

“کیت یانگ”، یکی از مشهورترین استایلیست‌های هالیوود، معتقد است که “اشتباه بزرگ بانوان این است که قد شلوارشان را با قد پاشنه کفش‌ها هماهنگ نمی‌کنند.”

به‌طور عملی، باید قد شلوار را به‌گونه‌ای تعیین کرد که با قد پاشنه کفش‌های تخت زنانه یا پاشنه بلند همخوانی داشته باشد.

یک اصل کلی این است که قد شلوار باید به‌گونه‌ای باشد که حدود ۱٫۵ سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین قرار گیرد یا به‌طور مستقیم به پاشنه کفش برخورد کند.

۵. در عصرها از کیف دوشی بهره‌برداری کنید

یک کیف ظریف و زنانه با بند بلند زنجیری بهترین انتخاب برای زمان‌های عصر و شب است. این نوع کیف‌ها به شما اجازه می‌دهند که دستانتان آزاد باشند تا به‌راحتی لیوان نوشیدنی یا ظرف میوه را بردارید. این پیشنهاد از “چر کالتر”، یکی از استایلیست‌های مشهور، می‌آید. حتی می‌توانید بند کیف را به‌طور یک‌طرفه و کج بیندازید تا حریم بیشتری داشته باشید.

۶. برای شلوارهای جذب، پارچه‌ای با خاصیت کشی انتخاب کنید

اگر قصد دارید یک شلوار جذب انتخاب کنید، مطمئن شوید که پارچه‌ای با الیاف کششی مانند اسپاندکس یا لایکرا انتخاب کنید. در واقع، یک شلوار جذب بدون خاصیت کشی مناسب روی بدن شما قرار نمی‌گیرد.

در نتیجه، شلوارهای جین جذب معمولاً از ترکیبی از ۹۵ درصد نخ و ۵ درصد اسپاندکس تهیه می‌شوند. این ترکیب در هر شلوار زنانه جذب، به عنوان خاصیت کششی ضروری است.

۷. به مراقبت و شست‌وشوی لباس‌ها توجه داشته باشید

برای حفظ ظاهر زیبا و شکل‌پذیری دائمی لباس‌ها، لازم است به مراقبت مناسب آن‌ها توجه کنید.

بعضی از لباس‌ها نیاز به مراقبت‌های خاص دارند. به‌عنوان مثال، لباس‌های سفید یا شیری براق بهتر است همیشه تنها با خشکشویی شوند یا بلوزهای ظریف با دست شسته شوند.

در همیشه به دستورالعمل‌های شست‌وشوی موجود بر روی تگ لباس توجه کنید. اگر این دستورالعمل‌ها را رعایت نکنید، ممکن است لباس‌ها آسیب ببینند.

۸. با توجه به فرم بدن، لباس‌ها را انتخاب کنید

“شوشانا گراس”، یکی از طراحان معروف لباس و مدل، اعتقاد دارد که “پس از پیدا کردن فرم و مدل لباس مناسب با اندام خود، باید به‌سرعت همیشه به همان مدل و سبک پایبند بمانید.”

به‌عنوان مثال، اگر قدرت ظهور بالایی دارید، بهتر است از پیراهن‌های ماکسی بسیار بلند خودداری کنید و در عوض، یک پیراهن کمربنددار با قد تا بالای زانو را انتخاب کنید. یا اگر بخش بالاتنه‌ی بزرگی دارید، بهتر است از بلوزهای با طرح‌های افقی اجتناب کرده و به‌جای آن لباس‌های ساده یا بدون طرح انتخاب کنید.

۹. فهرستی از لباس‌های مورد علاقه‌تان تهیه کنید

اگر همیشه در هنگام خرید لباس در تردید باشید و دقیقاً ندانید کدام مدل‌ها را انتخاب کنید، بهتر است یک فهرست از ۱۰ لباس محبوب در کمدتان تهیه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا به راحتی تشخیص دهید کدام مدل لباس با آنچه که قبلاً دارید، هماهنگی خوبی دارد و همچنین به شما یادآوری می‌کند که کدام مدل‌ها را به هیچ وجه نمی‌پوشید.

۱۰. برای پوشیدن لباس ویژه‌ای، آماده‌باشی کامل داشته باشید

اگر قصد دارید یک لباس بسیار مهم مانند یک لباس مجلسی ویژه را بخرید، فراموش نکنید که قبل از پوشاندن آن، حتماً لباس زیر، گن و سوتین مناسب را داشته باشید. پوشاندن گن، لباس زیر و سوتین مناسب باعث می‌شود لباس اصلی به درستی بر روی بدنتان نمایان شود.

حتی به جزئیات هم توجه کنید؛ پوشیدن کفش با پاشنه بلند، استفاده از رژ لب و آرایش موها کمک می‌کند تا تصویری بهتر از نتیجه‌ی نهایی به دست آورید.

۱۱. اگر شک دارید، جین را یک سایز کوچک‌تر انتخاب کنید

در زمان خرید شلوار جین زنانه، هنگامی که شک دارید، بهتر است به سمت یک سایز کوچک‌تر بروید. شلوارهای جین معمولاً با گذر زمان کمی کش می‌آیند و گشادتر می‌شوند؛ بنابراین انتخاب یک سایز کوچک‌تر از حد، ایمن‌تر خواهد بود. به علاوه، هیچ چیز بیشتر از یک جین بی‌فرم و فاقد شکل ناپذیر به نظر نخواهد آمد که استایل شما را نجوا خواهد کرد.

۱۲. کمد لباس‌هایتان را منظم کنید

لباس‌ها هم برای تنفس کردن فضایی لازم دارند! باید به طور آسان تمام لباس‌هایتان را ببینید و از بین آن‌ها انتخاب کنید، بدون این که مجبور باشید کل کمدتان را جابه‌جا کنید.

بنابراین، کمد لباس‌هایتان را منظم کنید و هر لباسی که بیش از یک سال است نپوشیده‌اید، به دیگران اهدا کنید.

۱۳. همیشه از تمام زوایای لباس خود اطمینان حاصل کنید

۱۳. همیشه از تمام زوایای لباس خود اطمینان حاصل کنید

۱۳. همیشه از تمام زوایای لباس خود اطمینان حاصل کنید

قبل از خروج از خانه، مطمئن شوید که تمامی جزئیات لباس‌هایتان به شکل مطلوبی دیده می‌شوند. تمام زوایا و جزئیات مهم هستند. به نصیحت ما اعتماد داشته باشید.

۱۴. از گردن‌بندها لایه به لایه استفاده کنید

رویکرد هر چه بیشتر بهتر “کوکو شانل” (COCO Chanel)، که از طراحان مشهور دنیای مد و لباس بود، هنوز هم در دنیای فشن اهمیت دارد. استفاده همزمان از چند گردن‌بند می‌تواند نمایانگر خلاقیت شما در یک استایل باشد. می‌توانید چند گردن‌بند از یک جنس انتخاب کنید یا بهتر است به دنبال ایجاد کنتراست باشید.

۱۵. آستر لباس را مورد بررسی قرار دهید

کیفیت آستر و دوخت تمیز آن نماد کیفیت یک لباس است و نشانه‌های برتری طراحی را نیز ارائه می‌دهد. بنابراین همیشه تنها به ظاهر بیرونی محدود نشوید و به دقت دوخت و جنس آستر لباس نیز توجه کنید تا بتوانید ارزش واقعی یک لباس را ارزیابی کنید.

۱۶. ذهن خود را باز کنید

اگر لباسی در اتاق پرو به چشمتان نخورد، به این فکر کنید که شاید تنها با انگیزه‌ای که به آن داده‌اید متفاوت باشد. شاید دیدگاه شما تغییر کند!

۱۷. وفاداری را حفظ کنید

این نکته را می‌توانید از “کیت میدلتون”، دوشس کمبریج، یاد بگیرید! اگر برندهای خاصی با سلیقه‌ی شما هماهنگ هستند، وفادار به آن‌ها بمانید. احتمالاً مجموعه‌های آتی هم با سلیقه‌ی شما همخوانی خواهند داشت.

این رویکردی است که “کیت میدلتون” در انتخاب استایل‌های خود به کار می‌برد؛ استفاده از برندها و طراحان مورد علاقه‌اش که از گذشته به او لباس‌های طراحی کرده‌اند.

۱۸. در مورد کفش، اگر شک دارید رنگ پا بپوشید

کفش با پاشنه‌بلند که با رنگ پا همخوانی دارد همیشه یک انتخاب ایمن است و به علاوه پاهای شما را بلندتر به نظر می‌آورد.

۱۹. طرح‌های راه‌راه را در کمد خود داشته باشید

“تینا چای”، یکی از استایلیست‌های مشهور در دنیای مد و فشن، باور دارد که هر پارچه با طرح راه‌راه، هر چند کلاسیک، کاربردی و همیشگی است و می‌تواند استایل شما را به یک انتخاب ویژه تبدیل کند.

۲۰. لباس‌های خسته کننده نخرید

“هلمز یانگ”، یک طراح معتبر لباس، می‌گوید: “اهمیت لباس‌هایی مثل کت و کاپشن را هرگز نباید نادیده بگیرید. در طول روز، بسیاری از افراد شما را با این پوشاک می‌بینند و تأثیر زیادی روی استایل شما خواهد گذاشت.”

۲۱. دست به تنوع دهید

چرا طرح پلنگی؟ شاید طرح پلنگی محبوب شما نباشد! حتماً طرح پلنگی مناسب سلیقه‌ی خودتان را پیدا نکرده‌اید! هر شخص با هر سلیقه‌ای حتماً طرح پلنگی دلخواهی خواهد داشت که مورد علاقه‌اش باشد!

موارد پلنگی همیشه در میان استایلیست‌های مشهور محبوب‌اند. چه کوچک باشد مانند شال و روسری، یا بزرگتر مثل کفش با پلنگی، بلوز یا شلوار!

طرح‌های پلنگی می‌توانند به آسانی استایل شما را جذاب‌تر و خاص‌تر کنند.

۲۲. با یک خیاط ماهر دوست شوید

اگر می‌خواهید لباس‌هایی دقیقاً به اندازه و شکل بدن خود داشته باشید، هیچ چیز بهتر از برقراری ارتباط و دوستی با یک خیاط با تجربه نیست. تغییر دادن اندازه و فرم لباس‌ها را به او بسپارید و کمد لباس‌هایی پر از لباس‌های مناسب و تطابق‌یافته با شکل بدن خود داشته باشید.

۲۳. یک عنصر جذاب به لباس‌هایتان اضافه کنید

اگر لباس‌های ساده را با یکدیگر ترکیب می‌کنید، یک عنصر جذاب و منحصربه‌فرد به آن‌ها اضافه کنید؛ به عنوان مثال روی یک ست لباس مشکی از یک جفت کفش قرمز یا زرد، یک کیف دستی خاص یا یک شال رنگارنگ استفاده کنید.

۲۴. لباس‌های با طرح‌های مختلف را با هم ترکیب کنید

ترکیب چند تکه لباس با طرح‌های مختلف در یک استایل ممکن است به ترفندها و کارهای حرفه‌ای نیاز داشته باشد، اما نیازی به استایلیست حرفه‌ای نیست؛ می‌توانید از دو راه زیر استفاده کنید:

از طرح‌های مختلف با ترکیب رنگ‌های مشابه استفاده کنید.

یک تکه با طرح‌های بزرگ را با تکه‌ی دیگر با طرح‌های ریز و دقیق ترکیب کنید.

۲۵. به اکسسوری‌ها سرمایه‌گذاری کنید

اگر نمی‌خواهید هزینه‌های زیادی را برای خرید لباس‌های جدید داشته باشید، اما دوست دارید تغییری در استایلتان ایجاد کنید، به اکسسوری‌ها توجه کنید. خرید یک جفت کفش، کیف زنانه جدید یا جزئیات کوچک‌تر مانند انگشتر یا گردنبند می‌تواند استایلتان را تا حدودی تغییر دهد.

۲۶. تسلط بر ترس از رنگ‌ها

رنگ‌های خنثی زیبایی و تأثیر زیادی دارند، اما لازم است ترس از ترکیب رنگ‌ها را غلبه کنید.

برای اطمینان از انتخاب درست، می‌توانید یک رنگ خنثی را با یک رنگ جذاب مثل زرد ترکیب کنید.

همچنین، در مورد ترکیب دو رنگ قوی با یکدیگر نیز فکر کنید. بهتر است رنگ‌هایی مانند صورتی مرجانی و نارنجی که در چرخه رنگ در کنار هم قرار دارند، با هم ترکیب شوند.

با انتخاب یکی از رنگ‌های مورد علاقه‌تان، می‌توانید شروع به ترکیب سایر عناصر استایلتان با آن کنید.

۲۷. ترکیب لباس‌های ضیق و بلند

در تلاش برای حفظ تناسب استایل، می‌توانید لباس‌های ضیق و بلند را با یکدیگر ترکیب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک شلوار سندبادی را با تاپ تنگ یا یک بلوز یا تونیک گشاد را با لگینگ یا شلوار جذب زنانه هماهنگ کنید. در هر صورت، مهم است که به شکل بدن خود آگاهی داشته باشید.

۲۸. آشنایی با مدل‌های مردانه را بیاموزید

شلوارهای پارچه‌ای، کت و شلوار زنانه، شلوار جین بوی‌فرند و شومیزهای گشاد جذاب و بسیاری دیگر از مدل‌های مردانه به عنوان مدل‌های زنانه از دنیای مد گرفته شده‌اند. پس می‌توانید از دنیای مد و لباس مردانه تجربه‌های جدیدی داشته باشید.

کلاه شاپو بگذارید، یک جفت نیم‌بوت چرم جسورانه انتخاب کنید، قواعد مد را دور بزنید و یک استایل خاص و جذاب ایجاد کنید.

۲۹. گوشواره‌های شیوه میخی را انتخاب کنید

نوع گوشواره به شکل طلایی یا نقره‌ای اهمیت ندارد؛ گوشواره‌های میخی با ظرافتی ویژه که دارند، به عنوان اجزای ثابت دنیای مد و فشن شناخته می‌شوند و می‌توانند در هر استایلی جای داشته باشند و به همراه زیورآلات دیگر مانند گردنبند، دستبند، ساعت و غیره هم ترکیب شوند.

علاوه بر این، گوشواره‌های میخی از ویژگی‌هایی برخوردارند که استایل شما را شلوغ نمی‌کنند و به راحتی با دیگر زیورآلات ترکیب می‌شوند.

۳۰. به فاق شلوار توجه داشته باشید

۳۰. به فاق شلوار توجه داشته باشید

۳۰. به فاق شلوار توجه داشته باشید

فاق شلوار جزئی مهمی است که نباید آن را نادیده بگیرید! شلوارهایی با فاق بسیار کوتاه می‌توانند منجر به یک اشتباه بزرگ در استایل شما شوند. بنابراین، ویژه توجهی به فاق شلوار، به ویژه زمانی که در حال انتخاب یک شلوار جین هستید، داشته باشید.

فاق شلوار را مطابق با شکل و اندام خود انتخاب کنید. همچنین، لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید باید با مدل و فاق شلوارتان هماهنگی داشته باشند.

۳۱. خاطرات خوب خود با لباس‌ها را ثبت کنید

هر بار که از خانه بیرون می‌روید و کسی تعریفی از استایل شما می‌کند، یک عکس با همان استایل و لباس بگیرید. در زمان‌هایی که برای انتخاب لباس عجله دارید، به این عکس‌ها نگاه کنید تا انتخاب لباس برایتان آسان‌تر شود.

۳۲. به جای سن، به فرم اندام خود توجه کنید

سن تنها یک عامل است و به ویژه در انتخاب لباس نباید تنها به آن توجه کنید. به جای تمرکز بر سن، به فرم بدن خودتان توجه داشته باشید و لباس‌هایی را انتخاب کنید که با اندام شما هماهنگی دارند.

۳۳. لباس‌های رنگ سفید را در نور بررسی کنید

به خصوص لباس‌های سفید، به ویژه توری یا نازک، توجه داشته باشید که ممکن است در مقابل نور بدن‌نمایی داشته باشند. بنابراین، اگر قصد انتخاب تیشرت یا پیراهن سفید دارید، همیشه آن‌ها را در معرض نور بررسی کنید. همچنین، مطمئن شوید که لباس‌های زیری که می‌پوشید مناسبی دارند.

۳۴. یک اکسسوری منحصر به فرد را به عنوان نقطه‌ی تمرکز انتخاب کنید

در صورتی که لباس مجلسی شما ساده باشد، مثلاً یک پیراهن ساده مشکی، یا اگر می‌خواهید به استایل مجلسی خود جذابیتی خاص اضافه کنید، از زیورآلات استفاده کنید. مثلاً گوشواره، گردنبند یا اکسسوری‌های خاص مانند کیف یا کفش با پاشنه بلند و طرح‌های درخشان را انتخاب کنید تا نقطه‌ی تمرکز استایل شما باشند.

۳۵. با دقت در تخفیف‌ها خرید کنید

تخفیفات فرصت‌های بزرگی برای خرید هستند. اما برای بهره‌وری بیشتر از تخفیفات، قبل از آن‌ها باید بدانید چه چیزی را می‌خواهید و چقدر به شما کمک می‌کند.

۳۶. از کمربند استفاده کنید

کمربندها می‌توانند به هر لباسی زندگی ببخشند؛ از یک پیراهن مجلسی ساده تا شلوار جین با فاق بلند. یک کمربند چرم خاص انتخاب کنید یا با یک کمربند رنگارنگ لباس‌های ساده‌تان را تزیین کنید تا جلب توجه کنند.

۳۷. همیشه مجموعه کمک‌های اولیه‌ی لباس در دسترس داشته باشید

اشیاءی مانند سنجاق قفلی، گیره مو، دئودورانت، سوزن ته‌گرد و اسفنج آرایشی برای حذف لکه‌های ناشی از اسپری می‌توانند در مواقع اضطراری به شما کمک کنند. در مهمانی‌ها به خصوص باید این موارد را در اختیار داشته باشید.

۳۸. همیشه لباس با کیفیت بپوشید

حتی اگر به دنبال راحتی هستید، همچنان نباید از شیک بودن استایلتان کاسته کنید. هرگز به خاطر عجله یا راحتی، از کیفیت لباس‌های خود کاسته نشان دهید! اگر نیاز است، از شب قبل برنامه‌ریزی کنید تا در روز بعد استایل مناسبی داشته باشید. حتی با افزودن چند اکسسوری ساده می‌توانید استایل عادی خود را به یک ترکیب منحصر به فرد تبدیل کنید.

۳۹. اگر لباسی به شما می‌پسندد، چند نسخه از آن بخرید!

به‌طور معمول، باید تنوع در انتخاب لباس‌ها داشته باشید و آخرین مدل‌ها را امتحان کنید. اما اگر یک لباس خاص به شما می‌پسندد و با آن احساس راحتی می‌کنید یا به اندام شما می‌پوشد، بهتر است چند نسخه از آن را تهیه کنید. این‌طوری همیشه یک گزینه مورد علاقه در دسترس دارید.

۴۰. از کفش با پاشنه باریک استفاده کنید

همیشه یک جفت کفش با پاشنه بلند و ظریف که با پاهای باریک سازگاری دارد، داشته باشید. این نوع کفش‌ها می‌توانند پاها را طولانی نشان دهند و به استایل شما زیبایی و ظرافت بیفزایند. این مدل کفش‌ها همچنین به طور مداوم مورد توجه است و با بیشتر لباس‌های مجلسی سازگاری دارند.

منبع دیجی استایل 

امتیاز

فشن

استایل های جذاب مردانهصنعت مد و فشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *