بررسی استایل سریال پیکی‌بلایندرهای خوش‌پوش

بررسی استایل سریال پیکی‌بلایندرهای خوش‌پوش

بررسی استایل سریال پیکی‌بلایندرهای خوش‌پوش


احتمالا با یک نگاه سطحی به بخشی از صحنه‌های سریال “پیکی بلایندرز”، تصور می‌کنید که مردان این سریال از جمله جنتلمن ها نیستند و نمی‌توان افراد خاصی را شناسایی کرد؛ اما در حقیقت، این خانواده در تاریخ واقعی وجود داشته و جزو گروه‌های تبهکار بوده‌اند که در لباس‌های خوش‌پوش ظاهر می‌شدند. شاید حتی در مقایسه با بسیاری از مردان خیابانی امروزی، آنها بسیار جذاب‌تر بودند.

دهه ۲۰ میلادی یکی از پایه‌های اصلی و موثر در شکل‌گیری فشن مردانه بوده و نمی‌توان انکار کرد که استایل مردان در سریال “پیکی بلایندرز” می‌تواند منبع الهام فوق‌العاده‌ای باشد.

نکات کلیدی استایل “پیکی بلایندرز” و سبک لباس پوشیدن آن‌ها

نکات کلیدی استایل “پیکی بلایندرز” و سبک لباس پوشیدن آن‌ها

نکات کلیدی استایل “پیکی بلایندرز” و سبک لباس پوشیدن آن‌ها

گرچه پوشیدن از سویت‌شلوار سه تکه بدون لوازم جانبی مرتبط با گردن و یقه (مانند کراوات، پاپیون یا دستمال‌گردن) در استایل مردان پیکی‌بلایندرز به چشم می‌خورد، اما در فصل‌های مختلف شاهد بودیم که “آرتور” از پاپیون استفاده می‌کند یا “تامی” کراوات به خود می‌بندد. همچنین، نکته جالب دیگری نیز وجود دارد که کراواتی که “تامی” استفاده می‌کرد باعث می‌شد که ظاهرش جدیت بیشتری داشته باشد، در حالی که “آرتور” که بیشتر از “پاپیون” استفاده می‌کرد، برادر بزرگتری بود.

 

کفش‌های مورد علاقه پیکی‌بلایندرز، بوت‌های آکسفورد با زیره چرم مشکی بودند.

 

پیراهن‌های مردانه پیکی‌بلایندرز بیشتر شامل پیراهن‌های راه راه بودند. همچنین، آن‌ها از پیراهن‌هایی با یقه‌ی جداشونده نیز استفاده می‌کردند. این نوع یقه پیراهن که جدا می‌شد و قابل استفاده با پیراهن‌های مختلف بود، در حالت کلی مورد علاقه “تامی شلبی” نیز بود.

 

در کل، اجزای استایل پیکی‌بلایندرز می‌تواند با تکه‌های مدرن‌تر مشابهت داشته باشد و در نتیجه، بهتر است از آن الهام‌گرفته و استفاده شود و یا به صورت دقیق پیاده‌سازی شود، مشابه شخصیت‌های دیگر فیلم‌ها.

بیشتر بخوانید : آشنایی با اصطلاحات مد و فشن 

کلاه توئید، محبوب‌ترین اکسسوری پیکی‌ها

کلاه توئید، محبوب‌ترین اکسسوری پیکی‌ها

کلاه توئید، محبوب‌ترین اکسسوری پیکی‌ها

کلاه مورد علاقه “شلبی‌ها”، یک نوع از خانواده کلاه‌های تخت با نام “توئید” است که در زمان گذشته برای طبقه کارگران و پسران روزنامه‌فروش به‌کار می‌رفت. با گذر زمان، این کلاه به یکی از کلاه‌های محبوب تبدیل شده که در تمام فصول سال استفاده می‌شود و جایگزین جذابی برای کلاه‌های ساده شده است. رنگ‌ها و جنس پارچه‌های این کلاه‌ها بسیار متنوع هستند. با این حال، بیشتر از همه، رنگ خاکستری را بر سر “شلبی‌ها” دیده‌ایم.

استفاده از “اورکت‌های زمستانی” در استایل بازیگران سریال

“تامی شلبی” عاشق اورکت‌های تاریک و جدی با ساختار پارچه پرزانه و سنگین است. در واقع، چنین چیزی شاید با یک دست کت‌وشلوار “توئید” هم‌اصلاح نشود، اما برای “تامی شلبی” محدودیت خاصی در استایل و لباس‌پوشیدن وجود ندارد و این مسئله باید در ظاهر و سبک لباس او به‌خوبی قابل مشاهده باشد.

استایل شخصیت‌های کاریزماتیک خانواده شلبی

“تامی شلبی” (با بازی درخشان کیلیان مورفی)، رهبر گروه پیکی بلایندرز، از گنگسترهای بیرمنگام ناشناس و خوشتیپ است. در طول فصول مختلف سریال، استفاده “تامی شلبی” از لوازم جانبی مردانه به تدریج تکامل پیدا کرد و به مرور از آن‌ها بیشتر استفاده کرد. همچنین، در ویدیوهای تبلیغاتی فصل پنج، در یک پالتو با آستر قرمز دیده شد که کمتر قبلاً از چنین رنگ روشنی استفاده کرده بود. برای “شلبی‌ها”، پایبند ماندن به dress codeهایی که از اصول مد و پوشش کارگر نشات می‌گرفت، بسیار مهم بود. پالت رنگی مورد علاقه آن‌ها شامل رنگ‌های تیره، خنثی و مونوکروم بود و با وجود اینکه رقبایشان در انتخاب رنگ‌ها و طرح‌ها جسورتر به نظر می‌آمدند، “شلبی‌ها” با وجود پیشرفت وضع مالی‌شان به این اصول پایبند ماندند. به نظر می‌رسد که نحوه پیرایش موهای مردان سریال پیکی‌بلایندرز در اوج خود، الهام بخشی برای بسیاری از آقایان بود.

بررسی استایل مردان سریال پیکی بلایندرز

بررسی استایل مردان سریال پیکی بلایندرز

بررسی استایل مردان سریال پیکی بلایندرز

استایل مردان سریال پیکی بلایندرز، الهام گرفته از مد دهه ۲۰ میلادی بود. این گروه با کلاه‌های خاص و منحصربه‌فرد خود معروف بودند و حتی زمانی که شرایط مالی خود را بهبود بخشیدند و قادر به خرید کلاه‌های نمدی گران قیمت شدند، به کلاه‌های خود وفادار ماندند؛ این کار از جمله اقداماتی بود که با رعایت آن، می‌خواستند تفاوت خود را با طبقات اشرافی و ثروتمند انگلستان آن زمان حفظ کنند. لازم به ذکر است که اجزای جداپذیری از استایل “تامی شلبی” شامل دستکش‌های سیاه، ساعت جیبی با زنجیر و زنجیر آلبرت بود. نام آلبرت بر روی این زنجیرها به دلیل علاقه پرنس آلبرت انگلستان در دوره “ویکتورین” به استفاده از این نوع ساعت‌ها بود. این نوع ساعت دارای یک میله در یک طرف است که برای اتصال زنجیر به سوراخ دکمه جلیقه استفاده می‌شود. در انتهای دیگر زنجیر، یک قلاب چرخشی برای اتصال ساعت وجود دارد.

 

با پیشروی سریال در طول زمان، تأثیرات مدهای دهه ۳۰ میلادی نیز در لباس‌پوشیدن این گروه روشن می‌شود.

بررسی پوشش و مد مردان در دهه ۱۹۲۰ میلادی

همانطور که پیشتر هم اشاره شد، دهه ۲۰ میلادی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ شناخته می‌شود؛ زمانی که استایل‌ها از تجملات و سنگینی دوره ویکتوریایی انگلستان فاصله گرفته و وارد دوران جدیدی شده بودند. با این حال، بافت سنگین و رنگ‌های تیره باز هم در این دوران جغرافیایی با هوای سرد و شهر صنعتی و دودآلود به دلیل نیاز به لباس‌هایی با دوام و کثیف‌شدن کمتر محبوبیت خود را حفظ می‌کرد. مردان طبقه کارگر تعداد محدودی لباس‌های کت و شلوار، کفش چکمه و کلاه داشتند. در این دوران، کت‌های پشت‌بلند مردان انگلیسی به طور کامل منسوخ شده بودند. در حال حاضر، شاید دیگر از ساعت‌های زنجیردار یا یقه‌های جداشونده استفاده نمی‌شود.

داستانی بر اساس سرگذشت واقعی، پیکی‌بلایندرز واقعی چه کسانی بودند؟

در اواخر دهه‌های ۱۸۸۰ و آغاز دهه‌های ۱۹۰۰، در حالی که انقلاب صنعتی توانایی رفع فقر کارگران را نداشت، یک باند جنایتکار به نام پیکی بلایندرز در بیرمنگام شکل گرفت. این عبارت به مرور زمان برای جوانان جنایتکار محله‌های فقیرنشین بیرمنگام نیز به کار رفت. اگرچه بسیاری معتقدند که کاریزمای شخصیت‌های سریال، بیشتر از شخصیت‌های واقعی آن‌ها است، با این حال، استایل و لباس این خانواده، به همان اندازه که در گروه‌های دیگر خلافکاری، جذبه و قدرت آن‌ها را نشان می‌دهد.

افسانه‌ی کلاه‌های تیغ‌دار

گروه طراحان لباس سریال پیکی بلایندرز کوشیدند تا با توجه به واقعیات زمان خود، به طراحی لباس‌ها بپردازند؛ اما در واقع، داستان سریال سه دهه پس از آن که بلایندرها به گنگسترهای قدرتمند منطقه تبدیل شده‌اند، روایت شده است. این موضوع که آن‌ها تیغ در کلاه‌هایشان نهفته داشتند، به کاملا درستی صحبت نمی‌شود؛ زیرا تا سال ۱۹۰۳ تیغ دو لبه هنوز عرضه نشده بودند، و حتی در صورت داشتن قابلیت خرید آن‌ها توسط پیکی‌ها، ابزار دوختن تیغ‌های ضخیم درون کلاه‌هایشان در دسترس نبوده است.

بررسی نساجی و ریسندگی در دهه ۱۹۲۰ میلادی و مقایسه آن با سریال

در دهه بیستم میلادی، تکنولوژی نساجی و ریسندگی نخ‌ها و الیاف چندان پیشرفته نبود. این موضوع باعث می‌شد که پارچه‌ها خشک و درشت‌تر بودند و جزئیات و پترن لباس‌ها کمتر و ظاهراً ساده‌تر بودند. به همین دلیل، استفاده از پارچه‌های پشمی برای شلوار و کت با دیگر اجزا استایل، به همراه رنگ‌های خنثی و یا پترن‌های ساده و بی‌اصالت صورت می‌گرفت. امروزه پارچه‌ها دارای ظرافت و سبکی بیشتری هستند.

کالکشن کپسولی پیکی‌بلایندرز از برند “کنت و کارون”

در سال ۲۰۱۹، برند “کنت و کارون” با همکاری شبکه تلویزیونی پخش‌کننده‌ی سریال “پیکی بلایندرز”، الهام گرفته از مد و پوشاک مردان در دهه بیستم میلادی شهر بیرمنگام، به تولید کالکشن کپسولی پرداخت. این برند در ژانویه ۲۰۱۹، این کالکشن را به بازار عرضه کرد. “دیوید بکهام” که یکی از صاحب‌امتیازان اصلی این برند است، و “دانیل کرنز” مدیر خلاق آن هستند. این برند در سال ۱۹۲۶ توسط کنت و دوروتی کورون که از خیاطان معروف “Savile Row” بوده‌اند، تأسیس شده است.

 

در سال ۲۰۱۵، زمانی که دیوید بکهام صاحب امتیاز اصلی این برند شد، دوباره به مرکز توجه مد بریتانیا بازپرداخت. در گذشته، این برند با عکاس پری اوگدن و گروه موسیقی راک Stone Roses همکاری داشته‌است. بکهام همچنین اعلام کرده است که خانواده‌اش طرفداران پروپاقرص سریال “پیکی بلایندرز” هستند و عشق به کلاه‌های فلت توئید را از پدربزرگش به ارث برده‌است.

بیشتر بخوانید : فشن چیست ؟ 

“استیون نایت” و “Garrison Tailors”

شاید کمی عجیب و غریب باشد که لباس‌های افرادی که یک قرن پیش زندگی می‌کردند برای علاقه‌مندان به مد امروز جذاب باشد، اما این اتفاقی است که با مهارت “استفانی کولی” طراح صحنه و لباس این سریال رقم خورده است. جدای از شهرت جهانی این سریال و لباس‌هایش، این گروه در خود انگلستان نیز دنباله‌روهای زیادی پیدا کرده است و خانم “استفانی کولی” در یک مصاحبه گفته است که: “مطمئنم تمام مردان بریتانیایی عاشق پوشیدن کت‌وشلوار هستند.”

 

استیون نایت نویسنده، کارگردان و تولید‌کننده‌ی این سریال است که پخش آن از سال ۲۰۱۳ آغاز شد. او متولد ۱۹۵۹ و اهل بریتانیا و خالق آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری است. او برای گروه طراحی و تولید لباس برای این سریال عنوان “The Garrison Tailors” را برگزید. این نام برگرفته از می‌خانه محبوب خانواده شلبی است.

کلام آخر: خداحافظی پیکی بلایندرز

نخستین قسمت‌های این مجموعه در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد و آخرین قسمت فصل پایانی در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. در این بازه زمانی طولانی، این سریال توجهات بسیاری را در زمینه‌های مختلف به خود جلب کرده و طرفداران بسیاری را به دنبال‌کردن ادامه داستان تشویق کرده است. آهنگ‌ساز فصل‌های ۵ و ۶ این سریال، “آنا کلوی”، یک ترانه ویژه به نام “aint no grave” برای “تامی شلبی” ساخته‌است و در ماه “مه” ۲۰۲۲ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و اعلام کرده که این یک خداحافظی صمیمانه با شخصیت محبوب خود در این سریال است.

 

امتیاز

فشن

استایل های جذاب مردانهفشن در سریال پیکی بلایندرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *