عادت های افراد موفق قبل از صبحانه

عادت های انسان های موفق قبل از صبحانه

عادت های انسان های موفق قبل از صبحانه


شاید این عنوان برای شما ساده یا غیرعادی به نظر آید، اما جالب است که اطلاع داشته باشید که این عنوان یکی از مسائلی است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. وب‌سایت Inc.com، مجله فوربس، لورا وندرکام در یک کتاب به همین نام، Business Insider و مجلات دیگر نیز به این موضوع پرداخته‌اند. بطور طبیعی، یک بخش از روال صبحگاهی افراد موفق به تطابق با سلیقه آنها وابسته است. اما در اینجا تلاش کرده‌ایم بخش مشترک این برنامه‌ها را مرور کنیم:

اولین مورد – انسان‌های پیروز زود از خواب بلند می‌شوند!

اولین مورد - انسان‌های پیروز زود از خواب بلند می‌شوند!

اولین مورد – انسان‌های پیروز زود از خواب بلند می‌شوند!

این جمله ساده اما بسیار حیاتی است. به هر حال، اگر می‌خواهیم قبل از وعده صبحانه فعالیت خاصی انجام دهیم یا از الگوهای افراد موفق در موارد قبل از صبحانه الهام بگیریم، نیاز داریم که پیش از وعده صبحانه وقت مناسبی داشته باشیم! همچنین، در طول تمام روز (به‌عبارتی ساعات پس از صبحانه)، زنگ تلفن همراه و اعلان‌های پیام‌ها ممکن است از ما فرصت تمرکز، تفکر و لحظات با کیفیت را سلب کنند. بنابراین، بیدار شدن زودانی می‌تواند فرصت‌های با کیفیتی را برای ما ایجاد کند. در واقع، چند دقیقه قبل از خوابیدن و چند دقیقه قبل از بلند شدن از تخت، زمان‌های کیفی واقعی زندگی روزمره ما هستند. از این‌رو، اشتباه نکنید. اگر موقعیت دارید که یک ساعت زودتر از زمان معمول بلند می‌شوید و از این ساعت قبل از وعده صبحانه به درستی استفاده کنید، به طور واقعی ساعات کاری روزمره خود را نه ۱۰٪ افزایش داده‌اید، بلکه احتمالاً زمان با کیفیت روزانه خود را ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ درصد افزایش داده‌اید! لورا وندرکام در کتاب خود توضیح می‌دهد که ۹۰ درصد از مدیرانی که در مطالعات مورد نظر قرار گرفته‌اند، قبل از ساعت ۶ صبح از خواب بلند می‌شوند. به‌علاوه، باب ایگر، مدیرعامل دیزنی، روز خود را ساعت ۴:۳۰ صبح شروع می‌کند.

بیشتر بخوانید : چای یا قهوه ؟ کدام نوشیدنی بهتر است ؟

بخش دوم – اولین فعالیت پس از بیدار شدن، تمرینات جسمانی هستند.

این تمرین‌ها ممکن است شامل انجام انعطاف‌پذیری، پیاده‌روی یا هر فعالیت دیگری باشد که به طور مستقل از حمایت از سلامتی، سطح آگاهی را افزایش می‌دهند. به دلیل برنامه‌های پرشغفته افراد موفق، می‌توان فرض کرد که انجام تمرینات انعطاف‌پذیری صبحگاهی به معنای پرکردن فضای خالی نیست، بلکه یک ابزار برای افزایش بهره‌وری روزانه محسوب می‌شود.

بخش سوم – برنامه ریزی

برنامه‌ریزی و اندیشیدن درباره مهم‌ترین وظایف روزانه، هفتگی و زندگی، کاری است که تنها در ساعت صبح، قبل از آغاز برنامه روزمره، امکان‌پذیر است. زمانی که هنوز شغل، همسری، والدینی، کودکی، مدیریت و کارمندی، تمرکز و برنامه‌ریزی را از ما نگرفته‌اند. نویسندگانی که به نوشتن در شب عادت ندارند (زیرا عادت اکثر نویسندگان به نگارش شبانه است) اغلب برای نگارش انتخاب می‌کنند تا نوشتن شبانه.

بخش چهارم – وقت گذاشتن برای اعضای خانواده

بخش چهارم – وقت گذاشتن برای اعضای خانواده

بخش چهارم – وقت گذاشتن برای اعضای خانواده

اختصاص زمان با کیفیت به اعضای خانواده و هم‌راه عاطفی در برنامه صبحگاهی بسیاری از اشخاص پیشرو موجود است. ما معمولاً شبانه و در زمان پس از اتمام کار و زندگی روزمره خود، زمانی را برای اعضای خانواده و هم‌راه عاطفی‌امان می‌گذاریم. دو مشکل در این الگوی رفتاری وجود دارد. ابتدا اینکه در آن زمان خسته‌ایم و احیانًا تمرکز و تحمل ما کاهش می‌یابد. دوم اینکه این “حال خوب”، تنها به ما منجر به “خواب خوب” می‌شود. احتمالاً زمان کمتری در صبح دسترسی داریم، اما ذهن شاد و پرانرژی داریم و هنوز خسته نشده‌ایم. سپری کردن وعده صبحانه با خانواده، ارسال پیامک به یک دوست و هر کار دیگری از این دست، ممکن است به جز ایجاد احساس خوب در آن لحظه، انرژی مثبتی را برای زندگی و کار روزمره نیز به ما منتقل کند.

بخش پنجم – از فرصت مراسم چای و قهوه صبحانه، به منظور ایجاد و توسعه شبکه کاری و دوستانه استفاده می‌کنند.

مدت‌هاست که جلسات کاری، در مقابل تمرکز شدید بر سفره دوستانه صبحانه، پیروزی نمی‌جویند. خستگی، خستگی روزانه، ترشحات هورمونی در شب، همه این عوامل با هم، محیط مناسبی را برای شکل‌گیری یک شبکه ارتباطی دوستانه یا حتی ایجاد یک ارتباط کاری مؤثر محدود می‌کنند. به همین دلیل، مطالعات نشان می‌دهد که افراد موفق ترجیح می‌دهند زمان صبحانه یا لحظات چای و قهوه صبحگاهی خود را به این مقاصد اختصاص دهند. ذهن ما در ساعات ابتدایی روز، هنوز آزاد و آماده است. اما در ساعات پایانی شب، خسته و بی‌انرژی و بارگیری از تنش‌های روزانه، پشت میز چای و قهوه و شام قرار می‌گیرد.

بخش ششم – مرور تجربیات، اشیا و فرصت‌های مثبت.

برای برخی از ما، شاید یک گلدان در گوشه اتاق یادآور لحظات و خاطرات خوشایند باشد. برای دیگران، کارت پستال تبریک تولد یک دوست نزدیک. برای بعضی، ممکن است مرور پیام‌های متنی دوستانه یا عاشقانه‌ای که شب قبل با دوست خود انجام داده‌ایم، لذت‌بخش باشد. برای یکی دیگر، خاطرات از سفرهای تعطیلاتی در سال گذشته. اشخاص پیشرو، همواره به صورت عمدی یا بی‌خودآگاه، قسمتی از وقت صبحگاهی خود را برای مرور این تجربیات خوشایند اختصاص می‌دهند. این احساس مثبت می‌تواند به راحتی روزهای متفاوتی را برای ما خلق کند. اگر خاطراتی از این دست تجربیات دارید، آنها را در اطراف تخت‌خواب یا میز کار یا میز صبحانه‌تان نگه دارید.

بخش هفتم – ارزیابی ایمیل‌ها و پیام‌ها

بخش هفتم - ارزیابی ایمیل‌ها و پیام‌ها

بخش هفتم – ارزیابی ایمیل‌ها و پیام‌ها

اساتید مهارت مدیریت زمان (آنان که همگی از این مهارت سخن می‌گویند) یکی از ترفندهای ارزشمند خود را در مدیریت ایمیل‌ها و مطالعه آنها و جابه‌جایی این زمان به مواقعی از خستگی، فرسودگی و عدم تمرکز تلقی می‌کنند. زیرا اعتقاد دارند که پاسخ دادن به ایمیل‌ها و خواندن آنها، کاری وقت‌گیر و کم‌اثر است. اما بسیاری از افراد پیشرو، در ساعات صبحگاهی خود، زمانی را برای مرور و پاسخ به ایمیل‌ها اختصاص می‌دهند. شاید بخواهید بگویید ایمیل‌های مهمی دارم و همه ایمیل‌هایم، پیام‌های جالب برای من است! در واقع، این عمل صبحگاهی می‌تواند به شما کمک کند. معمولاً در شبانه‌روز یا در ساعت‌هایی که به کار روزمره مشغول هستیم، گاهاً مدت‌ها درگیر ایمیل‌ها و پیام‌ها می‌شویم. اغلب اعتقاد داریم که در حال استراحت هستیم. اما همین ایمیل‌ها ممکن است به طور غیرمستقیم از ما انرژی بگیرند. شاید اگر زمان مرور ایمیل‌ها را به صبح منتقل کنیم، بفهمیم که بسیاری از ایمیل‌هایی که در صندوق ورودی ما قرار دارند و روزانه وقت و انرژی ما را می‌گیرند، بهتر است در دسته‌بندی اسپم باشند!

بخش هشتم –چک کردن اخبار

مطالعه اخبار روزانه به روش روزنامه‌های چاپی یا سایت‌های خبری احتمالاً نیاز به بیش از ۱۵ دقیقه ندارد. با این اقدام، روز من با دانش کامل از شرایط ایران و جهان آغاز می‌شود. اغلب اشخاص پیشرو، رسانه‌های مختلف از زوایای مختلف سیاسی و اقتصادی را بررسی می‌کنند تا به‌طور مداوم به نزدیک‌ترین تخمینی از واقعیت‌های فعلی دست یابند.

منبع متمم

امتیاز

سبک زندگی

زندگی سالمموفقیت در زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *