مشخصات فیدلیتی پرستیژ از نظر فنی، طراحی و آپشن

مشخصات فیدلیتی پرستیژ از نظر فنی، طراحی و آپشن

مشخصات فیدلیتی پرستیژ از نظر فنی، طراحی و آپشن


شرکت بهمن موتور به تازگی تصاویری از نسخه‌های آزمایشی فیدلیتی پرستیژ، محصول جدید خود را در خیابان‌های تهران منتشر کرده است. این خودرو، که نسخه فیس‌لیفت و بهسازی شده فیدلیتی پرایم نیز نامیده می‌شود، احتمالاً از ابتدای سال آینده وارد بازار ایران خواهد شد و با رقبای فراوان در بازار خودروهای کراس اوور لوکس چینی رقابت خواهد کرد. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله از سایت مجله به بررسی فیدلیتی پرستیژ، گروه بهمن بپردازیم و ببینیم این خودرو لوکس و زیبا از چه ویژگی‌ها و امکاناتی برای رقابت با رقبای فراوان خود در بازار ایران استفاده می‌کند.

معرفی و بررسی طراحی فیدلیتی پرستیژ

معرفی و بررسی طراحی فیدلیتی پرستیژ

فیدلیتی پرستیژ، که در اصل جتور X70 پلاس است، در سال ۲۰۲۰ بنسخه فیس‌لیفت جتور X70 (فیدلیتی پرایم) معرفی و عرضه شد. تغییرات حجم ظاهری و فنی این نسخه نسبت به نسخه قبلی بسیار بزرگ است و جتور آن را نسل دوم X70 معرفی می‌کند. از پاییز سال ۱۴۰۰ و پس از عرضه فیدلیتی پرایم توسط بهمن موتور، شایعاتی درباره عرضه فیدلیتی پرستیژ شنیده می‌شد. اما از شهریور ۱۴۰۱ و پس از انتشار تصاویر نسخه آزمایشی در ایران، این شایعات واقعیت پیدا کرد و در چند ماه آینده و پس از عرضه دیگنیتی پرستیژ، فیدلیتی پرستیژ به عنوان دومین عضو از خانواده پرستیژهای بهمن موتور به بازار عرضه خواهد شد.فیدلیتی پرستیژ نسبت به فیدلیتی پرایم، ظاهری به ‌روزتر و اسپرت تر دارد. چراغ‌ ها در قسمت جلو باریک ‌تر شده و جلو پنجره آن نیز بزرگ ‌تر شده است که ظاهری خشن ‌تر را به تصویر می‌کشد. استفاده از دی‌لایت‌های عمودی در طرفین سپر نیز ظاهر خودرو را عریض‌تر نمایش می‌دهد. در نمای جانبی، فیدلیتی پرستیژ کمترین تغییرات را نسبت به فیدلیتی پرایم دارد و تنها با تغییر طرح رینگ چرخ‌ها، افزودن یک نوار کرومی در قسمت پایینی درب‌ها و اضافه کردن یک ورودی هوای تزئینی روی گلگیر جلو، از نسخه قبلی متمایز می‌شود.می‌توانیم اوج هنر طراحان فیدلیتی پرستیژ را در نمای عقب این خودرو مشاهده کنیم. در این قسمت، با چراغ‌های به‌هم پیوسته و گرافیک زیبا، خروجی‌های چهارگانه اگزوز و انتقال جای پلاک از روی سپر به درب صندوق، از سادگی بیش از حد فیدلیتی پرایم بهتر عمل کرده و نمایی به‌روز و جذاب دارد.می‌توانیم اوج هنر طراحان فیدلیتی پرستیژ را در نمای عقب این خودرو مشاهده کنیم. در این قسمت، با چراغ‌های به‌هم پیوسته و گرافیک زیبا، خروجی‌های چهارگانه اگزوز و انتقال جای پلاک از روی سپر به درب صندوق، از سادگی بیش از حد فیدلیتی پرایم بهتر عمل کرده و نمایی به‌روز و جذاب دارد.

مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ

معرفی و بررسی طراحی فیدلیتی پرستیژ

در بازار چین، فیدلیتی پرستیژ با دو نوع پیشرانه عرضه می‌ شود. نوع اول شامل موتور ۱٫۵ لیتری توربو است که در حال حاضر در فیدلیتی پرایم استفاده می‌شود. اما با توجه به اظهارات مسئولین بهمن موتور، احتمال استفاده از این موتور بسیار کم است و به‌جای آن، فیدلیتی پرستیژ با احتمال بسیار قوی با پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو GDI در بازار ایران عرضه خواهد شد.پیشرانه مذکور، قدرت حداکثر ۱۹۴ اسب بخار و گشتاور حداکثر ۲۹۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند و نیرو را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه از نوع تر (Wet) به محور جلو انتقال می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی و حداکثر سرعت فیدلیتی پرستیژ با این مشخصات فنی به ترتیب برابر با ۸٫۱ لیتر در صد کیلومتر و ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است. شتاب صفر تا صد احتمالاً در حدود ۹ ثانیه خواهد بود.شما اشتباه نمی‌کنید اگر با مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ آشنا هستید. درست است که پیشرانه و گیربکس این خودرو همان پیشرانه و گیربکس فونیکس تیگو ۸ پرو مدیران است. یک نکته مثبت در مورد تجهیزات فنی فیدلیتی پرایم، استفاده از گیربکس دوکلاچه تر است. این گیربکس دوکلاچه تر، مشکلات گیربکس دوکلاچه خشک نسخه پرایم را ندارد و به حداقل کاهش استهلاک و خرابی معروف است.مشخصات فنی خودرو بهمن فیدلیتی پرستیژ به شرح زیر است:

– مدل خودرو: بهمن فیدلیتی پرستیژ

– پیشرانه: چهار سیلندر توربوشارژر با آرایش خطی سیلندرها و سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI)

– حجم موتور: ۱۵۹۸ cc

– حداکثر قدرت: ۱۹۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور

– حداکثر گشتاور: ۲۹۰ نیوتن‌متر در ۲۰۰۰ – ۴۰۰۰ دور

– گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه از نوع تَر (WDCT)

– مصرف سوخت (ترکیبی): ۸٫۱ لیتر در صد کیلومتر

– شتاب صفر تا ۱۰۰ (S): حدود ۹ ثانیه

– حداکثر سرعت: ۱۸۰ Km/h

– حجم مخزن سوخت: ۵۷ L

– حجم صندوق بار: ۸۹ (حداقل) – ۱۶۸۰ (حداکثر) L

– ابعاد لاستیک‌ها: ۲۵۵/۴۵R20

– سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

– سیستم تعلیق عقب: مستقل چند اتصالی (Multi Link)

– وزن خالص: ۱۵۶۰ Kg

– طول×عرض×ارتفاع: ۴۷۴۹ × ۱۹۰۰ × ۱۷۲۰ mm

– فاصله بین دو محور: ۲۷۴۵ mm

بیشتر بخوانید:معرفی پورشه پانامرا جدید

آپشن‌های فیدلیتی پرستیژ

آپشن‌های فیدلیتی پرستیژ

لیست نهایی آپشن‌های فیدلیتی پرستیژ هنوز مشخص نشده است، اما با توجه به اینکه فیدلیتی پرستیژ نسخه ارتقا یافته فیدلیتی پرایم می‌باشد، منتظر آپشن‌های کامل‌تری نسبت به تیپ پرایم باشید.به علاوه بر امکاناتی از جمله کی‌لس استارتر، سقف پانوراما، مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی، ترمز پارک برقی با اتوهلد، صندلی‌های جلو برقی مجهز به گرم‌کن، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ۳۶۰ درجه، نورپردازی کابین، درب صندوق بار برقی با سنسور پا و تنظیم حالت رانندگی Eco – Sport، شارژر وایرلس تلفن همراه، هشداردهنده نقاط کور، هشداردهنده انحراف از لاین، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)، ایربگ‌های جلو و جانبی و غیره، می‌توان انتظار داشت که امکاناتی نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، سردکن صندلی‌های جلو، شیفترهای تعویض‌دنده پشت فرمان، حافظه صندلی راننده، کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری، نوربالا اتوماتیک، رادار تابلوخوان، رانندگی نیمه‌خودکار، ایربگ‌های پرده‌ای و سایر امکانات مشابه نیز در این خودرو موجود باشد.

منبع:.hamrah-mechanic.com

در آخر

در پایان مرور مشخصات فیدلیتی پرستیژ و با نگاه‌ دار به ویژگی ‌های آن، می‌توانیم به تعدادی از مزایا مانند ظاهر زیبا و به‌روز، فضای کابین و صندوق بار بزرگ، قابلیت‌ های حرکتی مناسب، آپشن‌ های کامل و گیربکس کم استهلاک تر نسبت به فیدلیتی پرایم اشاره کنیم. برای ارزیابی معایب فیدلیتی پرستیژ هنوز زود است، اما در حال حاضر می‌توانیم عدم سازگاری به ‌اندازه کافی پیشرانه با کیفیت سوخت ایران و عدم استفاده از سیستم دو دیفرانسیل را به عنوان معایب آن بیان کنیم.

امتیاز

خودرو

آپشن‌های فیدلیتی پرستیژمعرفی و بررسی طراحی فیدلیتی پرستیژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *