معرفی کامل جیپ واگنییر S برقی، شاسی‌بلند لوکس با ۶۰۰ اسب بخار قدرت

معرفی کامل جیپ واگنییر S برقی، شاسی‌بلند لوکس با 600 اسب بخار قدرت

معرفی کامل جیپ واگنییر S برقی، شاسی‌بلند لوکس با 600 اسب بخار قدرت


واگنییر S با قیمت ۷۲ هزار دلار و دو موتور برقی، ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر را طی می‌کند. جیپ چند سالی است که یک شاسی‌بلند برقی کوچک به نام اونجر را در اروپا عرضه می‌کند و اکنون اولین خودروی برقی خود را برای بازار ایالات متحده معرفی کرده است. این خودرو شاسی‌بلند بزرگ و مجلل واگنییر S است که قبلاً نمونه اولیه آن را دیده بودیم. واگنییر S دومین خودرو بر روی پلت‌فرم STLA-Large استلانتیس پس از دوج چارجر جدید به حساب می‌آید. این شاسی‌بلند بزرگ از یک بسته باطری ۱۰۰.۵ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که مسافتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر را تأمین خواهد کرد. واگنییر S همچنین از قابلیت شارژ بسیار سریعی برخوردار است که می‌تواند ظرف ۲۳ دقیقه باطری‌ها را از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ کند.با مجله آنلاین همراه باشید .

برسی ظاهری

برسی ظاهری

برسی ظاهری

واگنییر S ظاهری کاملاً متمایز از واگنییر بنزینی مستطیلی شکل دارد و با طول ۴,۸۸۷ میلی‌متر، به‌مراتب از مدل بنزینی ۵,۴۵۳ میلی‌متری خود کوچکتر است. درواقع، شاسی‌بلند برقی جیپ حتی از گرند چروکی پنج‌نفره هم کمی کوتاه‌تر است. این خودرو با طراحی فشردهٔ اتاق و شیب تند ستون D که تا حدی یادآور رنجروور ولار است، از فرم جعبه‌ای تمامی محصولات قبلی جیپ کاملاً فاصله گرفته است. این طراحی همچنین ضریب درگ ۰.۲۹ Cd را به همراه داشته که از تمامی خودروهای قبلی جیپ کمتر است.

در جلوی خودرو، ویژگی اصلی جیپ یعنی جلوپنجرهٔ هفت شیاری همچنان حفظ شده است، اما به‌دلیل نیاز کمتر واگنییر S به خنک‌کنندگی، این جلوپنجره به عنصری تزئینی تبدیل شده است. همچنین در این جلوپنجره نورپردازی نیز وجود دارد. در داخل خودرو هم مانند گرند چروکی و واگنییر بنزینی، شاهد فناوری‌های فراوانی هستیم. به گفتهٔ جیپ، در اینجا مجموعاً ۴۵ اینچ نمایشگر وجود دارد که شامل صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی اصلی، نمایشگر کنترل سیستم تهویه و نمایشگر سرنشین جلو می‌شود. نسخه‌ای که در حال حاضر معرفی شده است، لانچ ادیشن نام دارد که از سیستم صوتی مکینتاش با ۱۹ بلندگو بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید : نیسان ترا + معرفی و مشخصات فنی

مشخصات فنی

مشخصات فنی

مشخصات فنی

واگنییر S لانچ ادیشن به‌صورت استاندارد به سیستم محرکهٔ دو موتوره چهارچرخ متحرک مجهز است که ۶۰۰ اسب بخار توان و ۸۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، شاسی‌بلند بزرگ آمریکایی‌ها در تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که حتی از گرند چروکی ترک‌هاوک ۷۰۷ اسب بخاری هم سریع‌تر است. البته در واگنییر S برای کاهش مصرف انرژی، موتور جلو می‌تواند خاموش شود. این خودرو از حالت‌های رانندگی برفی و ماسه‌ای بهره‌مند است اما خبری از سیستم تعلیق بادی که در گرند چروکی و واگنییر بنزینی وجود دارد، نیست. جالب اینجاست که جیپ هیچ اطلاعاتی دربارهٔ توانایی‌های آفرود واگنییر S ارائه نکرده و اطلاعاتی در مورد زوایای ورود و خروج و سایر مشخصات آفرودی منتشر نکرده است. با این حال، سازندهٔ آمریکایی هم‌زمان با این شاسی‌بلند الکتریکی، نسخهٔ مفهومی بنام واگنییر S تریل‌هاوک را نیز معرفی کرده است که از ۵ سانتی‌متر ارتفاع بیشتر از زمین و تایرهای ۳۱.۵ اینچی آل‌ترین بهره می‌برد که زوایای ورود و خروج بهتر و چسبندگی بیشتری را فراهم می‌کند. در این کانسپت، شاهد قلاب‌های بکسل قرمزرنگ روی سپرها و دماغه‌ای با طراحی متفاوت هستیم که برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی هنگام آفرود، با روکش پلاستیکی ضد خش پوشیده شده است.

برسی امکانات

واگنییر S تریل‌هاوک علاوه بر حالت‌های رانندگی برفی، ماسه‌ای، اقتصادی، اتوماتیک و اسپرت، از حالت صخره نیز بهره می‌برد که برای حرکت با سرعت پایین طراحی شده است. برای این نسخه همچنین قفل الکترونیکی محور عقب نیز در نظر گرفته شده است. این کانسپت در داخل با فرمان هشت‌ضلعی جدید و یک پانل قرمزرنگ روی کنسول مرکزی برای انتخاب حالت‌های رانندگی و قفل دیفرانسیل، نمای متفاوتی با واگنییر S معمولی دارد. هرچند تریل‌هاوک یک کانسپت است، اما کاملاً آمادهٔ تولید به نظر می‌رسد و احتمالاً در آیندهٔ نزدیک به خانوادهٔ واگنییر S اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید : تست و بررسی ام وی ام X33 کراس؛ کراس‌اووری با طراحی متفاوت

قیمت

واگنییر S در نسخهٔ لانچ ادیشن ۷۲ هزار دلار قیمت دارد، اما احتمالاً جیپ در آینده نسخه‌های ارزان‌تری نیز ارائه خواهد کرد. این خودرو حتی می‌تواند به پیشرانهٔ بنزینی نیز مجهز شود زیرا پلت‌فرم STLA-Large برای تجهیز به هر دو نوع قوای محرکه طراحی شده است. به هر حال، واگنییر S لانچ ادیشن پاییز امسال راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات متحده خواهد شد.

منبع : پدال 

امتیاز

خودرو

برسی خودرومعرفی خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *