معرفی کتاب های بیل گیتس،فهرست کتاب های پیشنهادی بیل گیتس

معرفی کتاب های بیل گیتس + فهرست کتاب های پیشنهادی بیل گیتس

معرفی کتاب های بیل گیتس + فهرست کتاب های پیشنهادی بیل گیتس


بنیانگذار شرکت مایکروسافت ،بیل گیتس که علاقه زیادی به مطالعه کتاب دارد و تاکنون سه کتاب نوشته است. که در این مقاله از سایت مجله ، قصد داریم به معرفی کتاب ‌های بیل گیتس بپردازیم و یک لیست از کتاب ‌های پیشنهادی او را ارائه دهیم.بیل گیتس، یکی از نمادهای صنعت کامپیوتر است و به شدت شناخته شده است. وی موسس مایکروسافت و یکی از افراد ثروتمند و خیریه‌گر برجسته جهان محسوب می‌شود. بیل گیتس علاقه مند به مطالعه کتاب ‌های متنوع است و اعتقاد دارد کتاب خوب می‌تواند یک هدیه ی خاص باشد. در این مقاله، سه کتابی که توسط بیل گیتس نوشته شده را مورد بررسی قرار می ‌دهیم و سپس کتاب ‌هایی که توصیه شده توسط او را معرفی می‌کنیم.

معرفی کتاب های بیل گیتس

علاقه‌ی ویژه‌ ی بیل گیتس به کتاب بسیار است و خود او نیز تاکنون سه کتاب نوشته که ،در ادامه قصد داریم آن‌ها را معرفی کنیم.

کتاب راهی که در پیش است (the road ahead)

کتاب راهی که در پیش است (the road ahead)

کتاب راهی که در پیش است (the road ahead)

کتاب “The Road Ahead” توسط بیل گیتس، موسس مایکروسافت، ناتان میهرولد و پیتر رینیرسون، یک ژورنالیست، نوشته شده است. این کتاب در نوامبر سال ۱۹۹۵ به چاپ رسیده است. “مسیر پیش رو” به طور خلاصه تأثیرات انقلاب رایانه‌های شخصی را مورد بررسی قرار می‌دهد و آینده‌ای را توصیف می‌کند که با ورود بزرگراه جهانی اطلاعات تغییر یافته است. در این کتاب، بیل گیتس توضیح می‌دهد که چگونه ابزارهای آینده نحوه تصمیم‌گیری در زمینه‌های مختلف را تغییر می‌دهند؛ از دریافت چه چیزی گرفته تا انتخاب دوستان و خانواده در یک دنیای پیچیده‌تر شده. نكته جالبی درباره این کتاب، دانستن طرز فكر و نظر بیل گیتس درباره فناوری و پیشرفت است. به عنوان مثال، در این کتاب اشاره‌ای به کیف پول رایانه‌ای دارد و آن را مصور کرده است.

کتاب تجارت با سرعت تفکر (Business @ the Speed of Thought)

کتاب تجارت با سرعت تفکر (Business @ the Speed of Thought)

کتاب تجارت با سرعت تفکر (Business @ the Speed of Thought)

کتاب “تجارت با سرعت تفکر” توسط بیل گیتس و کالینز همینگوی در سال ۱۹۹۹ نوشته شده.موضوع این کتاب، از این قرار است که ، بیل گیتس درباره نحوه کمک تکنولوژی به کسب و کارهای مختلف و تغییر ماهیت کسب و کارها در آینده به علت فناوری صحبت می‌کند.بیل گیتس تأکید می‌کند که مدیران باید تکنولوژی را به عنوان یک دارایی استراتژیک در نظر بگیرند و به هیچ عنوان نباید تکنولوژی به عنوان هزینه ‌های بالاسری نگاه کنند و مثال ‌هایی مختلفی از شرکت خود و شرکت های موفق دیگر آورده است.

کتاب فاجعه در راه است ( How to Avoid a Climate Disaster: The Solutions We Have and the Breakthroughs We Need)

کتاب فاجعه در راه است ( How to Avoid a Climate Disaster: The Solutions We Have and the Breakthroughs We Need)

کتاب فاجعه در راه است ( How to Avoid a Climate Disaster: The Solutions We Have and the Breakthroughs We Need)

بیل گیتس علاقه زیادی به مطالعه تغییرات آب و هوایی زمین دارد و در این زمینه تحقیقات فراوانی انجام داده است. در کتاب خود، او درباره تغییرات اقلیمی زمین و راهکار هایی برای جلوگیری از فجایع اقلیمی بررسی ‌های متعددی ارائه کرده است. کتاب به ۵ بخش تقسیم شده است: در فصل اول،بیل گیتس شرح می‌دهد که چرا باید به جای کاهش، انتشار گازهای گلخانه‌ای را به طور کامل از بین ببریم.در فصل دوم، چالش‌ های دستیابی به این هدف را بررسی می‌کند.قسمت سوم به پرسش‌هایی می‌پردازد، که به کتابخوان این امکان را می‌دهد، که درباره مباحث مربوط به تغییرات آب و هوایی بررسی کند.در فصل‌های ۴ تا ۹، فناوری‌های موجود برای انطباق و کاهش تغییرات آب و هوایی مورد بررسی قرار می‌گیرند. در بخش پایانی کتاب (فصل‌های ۱۰ تا ۱۲)،بیل گیتس عملکرد های خاصی را برای مبارزه با تغییرات اقلیمی پیشنهاد می دهد.

بهترین کتاب بیل گیتس کدام است

اگر بخواهیم یکی از این دو کتاب را به عنوان بهترین کتاب بیل گیتس معرفی کنیم، توصیه می‌کنیم کتاب “تجارت با سرعت تفکر” را انتخاب کنیم. این کتاب در یکی از نقاط عطف تکنولوژی کامپیوتری در سال ۱۹۹۹ نوشته شده است. در این کتاب بیل گیتس تأکید می‌کند که فضای سایبری و سایر صنعت ها نباید ماهیت ‌های مختلفی داشته باشند و کسب و کارها برای موفقیت در عصر ارتباطات باید تغییر کنند.

لیست کتاب های پیشنهادی بیل گیتس در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲

هر سال، بیل گیتس لیستی از کتاب‌های مورد علاقه خود را منتشر می‌کند. این کتاب‌ ها معمولاً انتخابی از آثاری هستند که به نظر وی ارزش خواندن را دارند. در این بخش، ما قصد داریم به معرفی کتاب ‌های پیشنهادی بیل گیتس در سال ۲۰۲۱ بپردازیم. بیل گیتس، به عنوان یک پرداخت کننده ثروتمند و انسان‌دوست، توصیه ‌هایی برای ما دارد. وی هر سال لیستی از کتاب ‌های پیشنهادی برای تعطیلات تابستان را منتشر می‌کند و در این قسمت، ما قصد داریم به بررسی کتاب‌های پیشنهادی گیتس برای تابستان سال ۲۰۲۱ بپردازیم.

کتاب هیچ اتفاقی بی دلیل نیست ودروغ های دیگری پسندیده ام

کتاب نوشته کیت بولر به عنوان استاد دانشکده الهیات در دانشگاه دوک، توصیه شده است. این کتاب درباره‌ی تحول سرنوشت بیماری سرطان روده بزرگ در مرحله ۴ کیت بولر است و او در تلاش است. تا متوجه شود، چرا این اتفاق رخ داده است و آیا این به معنای آزمایش خداوند است. نتیجه این تلاش، به قصه‌ای از اندوه وادارکننده تبدیل شده است که با عبور از نیروهای فناپذیری و مرگ، چالش های قوی‌تری را برای ایمان و کنار آمدن با این واقعیت ها ارائه می دهد.

کتاب لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci)

کتاب لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci)

کتاب لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci)

چرا گیتس از طرفداران این کتاب است؟ او میگوید که: لئوناردو یکی از جذاب‌ترین آدم ‌هایی است که تا به حال به دنیا آمده است، هر چند که امروزه بیشتر او را نقاش می‌شناسند. اما لئوناردو علاقه‌ های بسیار عجیب و غریب و متنوعی داشت، از آناتومی انسان تا تئاتر. در این اثر، ایزاکسون دیدگاه‌ های مختلف لئوناردو را همچون قطعات پازلی کمک به هم چیده و شرح می‌کند.

کتاب لینکلن در باردو (Lincoln in the Bardo)

گیتس خواندن این کتاب را به خوانندگان توصیه می‌کند. او همیشه فکر می‌کرد که هرآنچه باید درباره آبراهام لینکلن بداند را می‌داند، اما خواندن این رمان باعث شد که درباره بخش‌هایی از زندگی لینکلن دوباره فکر کند. این کتاب رویدادهای تاریخی جنگ داخلی آمریکا را با عناصر فانتزی و خیال در هم می‌آمیزد؛ به طور واقعی، داستان یک گفتگوی طولانی بین ۱۶۶ روح ، از جمله پسر مرحوم لینکلن است. با خواندن این کتاب، او درک می‌کند که لینکلن زیر وزن مصیبت و مسئولیت چه رنج و غمی را تحمل کرده است. این کتاب یکی از آثار جذاب و رمزآلودی است که حتماً بعد از خواندنش آن را به همه تعریف خواهید کرد.

کتاب داستان مبدا: تاریخ بزرگی از همه چیز

کتاب لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci)

کتاب لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci)

دیوید کتاب مورد علاقه من “تاریخ بزرگ” است.که این کتاب داستان خلقت جهان از انفجار بزرگ تا به امروز و جوامع پیچیده را توضیح می‌دهد. این کتاب ادغام دیدگاه‌ها و شواهد از رشته‌های مختلف را در یک روایت واحد به هم می‌بافد. اگر تاکنون “تاریخ بزرگ” را نخوانده‌اید، این کتاب مقدمه‌ای عالی برای آن است. همچنین اگر قبلاً آن را خوانده باشید، با خواندن مجدد آن به مروری تازه خواهید پرداخت. در هر صورت، با خواندن این کتاب به درک و برداشت بهتری از جایگاه انسانیت در جهان دست خواهید یافت.

کتاب حقیقت محض (Factfulness)

این کتاب توسط هانس رسلینگ با همکاری اولا رسلینگ و آنا رسلینگ رانلند نوشته شده است. چرا بیل گیتس خواندن این کتاب را توصیه می‌کند:از روز انتشار اولین بار، بیل گیتس خواندن این کتاب را به همگان توصیه کرده است. هانس رسلینگ، سخنران برجسته و نابغه سلامت جهانی که در سال گذشته درگذشت، در این کتاب به عالمانه ‌ترین شیوه ممکن شما را با واقعیت ‌های اصلی جهان آشنا می‌کند؛ چگونه زندگی بهتر می‌شود و در کدام حوزه‌ها هنوز هم برای پیشرفت جهان باید تلاش کرد. هانس رسلینگ همچنین داستان‌های بی‌فراموشی از زندگی شخصی خود را در بین صفحات این کتاب به ارمغان می‌آورد. به نظر بیل گیتس، این کتاب بیانگر نقطه بلند مرتبه یک نابغه مانند هانس رسلینگ است و بهترین کتابی است که تاکنون خوانده است.

سال ۲۰۲۲

بیل گیتس لیستی از کتاب‌های پیشنهادی برای مطالعه در تابستان ۲۰۲۲ برای تشویق دوستانش به خواندن منتشر کرده است. او تأکید کرده که این لیست بسیار سنگین است، ولی سنگینی آن ناشی از سختی مطالعه نیست، بلکه به دلیل اهمیت موضوعاتی است که شامل برابری جنسیتی، تغییرات آب و هوا، قطبی شدن سیاسی و حقیقت این است که زندگی هرگز همانگونه که جوانان تصور می‌کنند پیش نمی‌رود. با ما همراه شوید تا کتاب‌های پیشنهادی این تابستان ۲۰۲۲ را معرفی کنیم.

کتاب قدرت (The Power)

کتاب قدرت (The Power)

کتاب قدرت (The Power)

در ابتدا پیشنهاد خواندن کتاب «قدرت» برای مطالعه به بیل گیتس از طرف دختر بزرگش، جنیفر، ارسال شده بود و سپس او درباره این کتاب نوشت:واقعیت این رمان علمی-تخیلی توسط نائومی الدرمن نوشته شده است و داستان درباره توانایی زنان در انتشار شوک‌های الکتریکی مرگبار است، که منجر به ظهور جنس زنانه به عنوان جنسیت غالب و بروز مادرسالاری می‌شود. این کتاب به موضوعات برابری جنسیتی و نقش‌های جنسیتی می‌پردازد و پس از انتشار، توانست تحسین منتقدان مختلفی مانند نیویورک تایمز و باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به خود جلب کند.بیل گیتس درباره خواندن این کتاب نوشت: «با خواندن کتاب “قدرت”، من احساس قوی‌تر و عمیق‌تری از آزار و بی‌عدالتی که بسیاری از زنان امروزه تجربه می‌کنند پیدا کردم و تقدیرم از افرادی که در ایالات متحده و سراسر جهان در این زمینه فعالیت می‌کنند، بیشتر شده است.»

کتاب چرا ما قطبی شده ایم (Why We’re Polarized)

کتاب چرا ما قطبی شده ایم (Why We’re Polarized)

کتاب چرا ما قطبی شده ایم (Why We’re Polarized)

بیل گیتس گفته است، که در تلاش است. تا درباره آینده به طور کلی، به خوبی پایدار بماند، اما قطبی شدن سیاسی در ایالات متحده باعث میشود، که دیدگاه او ضعیف شود. موضوع اصلی کتاب «چرا ما قطبی هستیم»، نوشته شده توسط کلین، تحلیلگر سیاسی و یکی از بنیانگذاران Vox، مطرح شده است. در این کتاب، کلین از منظر روان‌شناختی به تقسیم‌بندی‌های سیاسی در آمریکا می‌پردازد و به استدلال می‌پردازد که گروه‌هایی که افراد از آنها به خودشناسی می‌رسند، از جمله احزاب سیاسی، نقش بزرگی در نحوه تصمیم‌گیری و دیدگاه آنها نسبت به جهان دارند. گیتس می‌نویسد: «در صورتی که می‌خواهید بفهمید در رابطه با وضعیت کنونی سیاست در ایالات متحده چه می‌گذرد، باید این کتاب را برای مطالعه انتخاب کنید.»

کتاب رمان بزرگراه لینکلن (The Lincoln Highway: A Novel)

آمور تاولز، نویسنده رمان آمریکایی که به سرعت به یکی از عناصر اصلی فهرست کتاب ‌هایی که بیل گیتس توصیه می‌کند، تبدیل شده است. این میلیاردر کتاب‌خوان، به عنوان پر فروش ‌ترین کتاب خود، رمان “یک جنتلمن در مسکو” را در فهرست تابستان ۲۰۱۹ خود قرار داده بود و اکنون می‌نویسد، که از خواندن “بزرگراه لینکلن” نیز به همان اندازه لذت بخش است. «بزرگراه لینکلن» آخرین اثر تاولز است که سال گذشته منتشر شده است و داستانی از سفر یک نوجوان با برادر کوچکترش در سال ۱۹۵۴ را روایت می‌کند ، که در طول آن، به مسیرهای منحرفی وارد می‌شوند.

کتاب وزارت آینده (The Ministry for the Future)

کتاب وزارت آینده (The Ministry for the Future)

کتاب وزارت آینده (The Ministry for the Future)

رمان “وزارت آینده” یک رمان علمی تخیلی است، که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و در یک آینده نزدیک قرار دارد. این رمان داستان یک سازمان جهانی خیالی را شرح میدهد، که تلاش‌ های مختلفی را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام می‌دهد. بیل گیتس خودش ، به طور حقیقی در زمینه تغییرات اقلیمی فعالیت می‌کند و در سال گذشته یک کتاب در مورد ارائه راه حل‌های بالقوه برای تغییرات آب و هوایی نوشته است. او می‌نویسد که رمان “وزارت آینده” “ایده‌های جذاب زیادی” را ارائه می‌دهد و سپس به طوری که تاثیر داشته باشد. جنبه علمی تغییرات آب و هوایی را توضیح می‌دهد که بتواند”پایانی شگفت‌آور و امیدوارکننده” داشته باشد.

کتاب جهان واقعاً چگونه کار می کند (How the World Really Works: The Science Behind How We Got Here and Where We’re Going)

بیل گیتس هیچ گونه تعریفی نسبت به کتاب “جهان واقعا چگونه کار می‌کند” خوددار نمی شود و آن را “یک شاهکار دیگر از یکی از نویسندگان محبوب من” تعریف می‌کند. این کتاب،بروز ترین اثر واسلاو اسمیل، استاد بازنشسته در رشته علوم محیطی در دانشگاه مانیتوبا است. در سال ۲۰۱۷، گیتس اعلام کرد که همه کتاب‌های منتشر شده تا آن زمان توسط اسمیل را، که در آن لحظه ۳۷ کتاب منتشر شده بود، در موضوعاتی از انرژی پاک تا تولید و کشاورزی خوانده است. گیتس شرح می‌دهد که برای کتاب‌ های جدید اسمیل، همان‌ طور که برخی افراد منتظر رونمایی از فیلم بعدی «جنگ ستارگان» هستند، به شوق و انتظار بوده است. او بیان می‌کند، که بیشتر کتاب ‌های اسمیل شبیه به کتاب‌ های درسی مطالعه می‌شوند. گرچه این کتاب، برای مخاطبان عمومی نوشته شده است و نمایی کلی از زمینه‌های اصلی تخصصی نویسنده را برای خوانندگان ارائه می‌دهد. این اثر تاریخچه شکل‌گیری انرژی و تأثیر آن در تمدن ‌ها را از دوران کشاورزی تا دوران صنعتی و مدرن به تصویر می‌کشد.

کلام آخر

در این مقاله، ما بهترین کتاب های بیل گیتس و تعدادی از کتاب‌های پیشنهادی او برای تابستان ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را شرح دادیم . نظرتان درباره کتاب ‌ها بیل گیتس چیست؟ شما هم میتوانید کتاب های پیشنهادی خود را برای ما اشتراک بگذارید.سپاسگذاریم که با ما همراه بودید امیدواریم که مفید واقع شده باشد.

امتیاز

دسته‌بندی نشده

معرفی کتاب های بیل گیتس،فهرست کتاب های پیشنهادی بیل گیتس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *