چرا از اگزوز های فیک یا نمایشی برای خودروها استفاده می شود؟

چرا از اگزوز های فیک یا نمایشی برای خودروها استفاده می شود؟

چرا از اگزوز های فیک یا نمایشی برای خودروها استفاده می شود؟


بحث این مقاله ما در سایت مجله درباره اگزوزهای فیک هست که در چند روز اخیر بسیار داغ شده و برای بسیاری از افراد سوال پیش آمده که این اگزوزها چه کاربردی دارند و چرا در برخی از خودرو ها از طرح اگزوز بر روی سپر عقب استفاده می‌شود.تازه‌ ترین حاشیه ‌ها درباره اگزوز های نمایشی یا فیک برگرفته از تصاویر و مطالب مختلف در فضای مجازی افراد  بسیاری را به خود جلب کرده است. این مسئله سوالاتی را در ذهن افراد به وجود آورده است.که چرا باید در خودرو های برقی که هیچ موتور احتراقی ندارند، طرح اگزوز در نظر گرفته شود؟ به همین دلیل و با توجه به تعاملات اخیر در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو، تلاش کردیم تا بحث اگزوزهای فیک را به عنوان یک موضوع داغ مورد بررسی قرار دهیم و به شما درباره فلسفه استفاده از این اگزوز ها در خودرو های برقی و یا حتی بنزینی اطلاعاتی ارائه کنیم.

چرا از اگزوز فیک برای ماشین هایی که موتور احتراقی دارند استفاده میشود؟

چرا از اگزوز فیک برای ماشین هایی که موتور احتراقی دارند استفاده میشود؟

چند سال گذشته،آلایندگی در اروپا سخت گیری هایی انجام داد که باعث شد .خودروسازان قاره سبز مجبور شوند از طرح اگزوز بر روی سپر خودرو هایشان استفاده کنند به جای سر اگزوز های واقعی. این تصمیم به خودرو سازان اروپایی امکان می‌ دهد کمی از جذابیت ظاهری و اسپرتی که به دلیل حذف سر اگزوز های واقعی از بین رفته بود، را جبران کنند تا حداکثر سطح جذابیت را برای خودرو هایشان به ارمغان بیاورند.

از طرفی دیگر، خود شاهد استفاده از اگزوز های فیک در خودرو های چینی بودیم، که در واقع دلیل اصلی آن ارزان‌ سازی بود و هیچ ارتباطی به رعایت استاندارد های آلایندگی نداشت. استناد به سراگزوز های واقعی دوتایی یا چهارتایی برای یک خودروساز هزینه ‌بر است و به همین دلیل شرکت ‌ها در تولید محصولات اقتصادی خود از اگزوز های فیک استفاده می‌کنند.

علت نصب اگزوز های فیک برای خودرو های تمام برقی چیست؟

علت نصب اگزوز های فیک برای خودرو های تمام برقی چیست؟

با این حال، در خودرو های برقی، استفاده از سراگزوز های فیک کمی متفاوت است و بیشتر مشاهده می ‌شود که به صورت سفارشی و تخصصی برای مشتریان نصب می ‌شوند. به این معنی که مشتریان علاقه دارند خودروی برقی ‌شان بیشتر شبیه خودرو های با موتور احتراقی باشد و به همین دلیل، از شرکت سازنده خودرو سفارش انجام این نوع نصب را می‌دهند. همچنین باید ذکر کرد که برخی تولید کنندگان خودرو های برقی نیز به طور فابریک از سراگزوز های فیک در طراحی خودروهایشان استفاده می‌کنند. از طرفی دیگر، بسیاری از شرکت‌ ها اعتقاد به نصب سراگزوز مصنوعی ندارند.به عنوان مثال، بعضی از مدل ‌های EQ مرسدس بنز سراگزوز های فیک دارند، اما در مواردی مانند پورشه تایکان و هیوندای آیونیک ۵ N لاین که خودرو های برقی هستند، هیچگونه سراگزوزی وجود ندارد.

منبع:asbe-bokhar.com

کلام آخر

نتیجه میگیریم که نصب سر اگزوز های فیک برای خودرو های برقی اصولاً رایج نیست، اما نمی‌توان گفت که هیچ شرکت یا خودرو سازی از این طرح‌ ها برای محصولات برقی خود استفاده نمی‌کنند، در حقیقت اقدام ایران خودرو کاملاً در تضاد با جهان است. لطفاً توجه داشته باشید که هدف از نوشتن این متن توجیه کامل سراگزوز های غیر واقعی را برای خودرو های برقی ندارد، بلکه صرفاً به منظور آگاهی شما کاربران عزیز سایت مجله  از این موضوع و با هدف قضاوت درست و معقول وارد می‌شود. در پایان، باید دوباره اضافه کنم که نصب سر اگزوز های فیک برای خودرو های برقی به ‌طور کلی در دنیا و صنعت خودرو سازی رایج نیست و استفاده از این طرح‌ ها اکثرا  به سلیقه خودرو سازان یا خریدار مربوط می ‌شود.

امتیاز

خودرو

چرا از اگزوز های فیک یا نمایشی برای خودروها استفاده می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *