تعادل و شادابی در زندگی: آموزش تمرین تعادل با استفاده از اصول روانشناسی مثبت‌نگر

تعادل و شادابی در زندگی: آموزش تمرین تعادل با استفاده از اصول روانشناسی مثبت‌نگر

تعادل و شادابی در زندگی: آموزش تمرین تعادل با استفاده از اصول روانشناسی مثبت‌نگر


زمانی که ما به نمایندگی دیگران را در ذهن خود تصور می‌کنیم و از آنها انتظاراتی را پیدا می کنیم که ممکن است با واقعیت‌ ها متفاوت باشد، اما جهان به ما آموزش می ‌دهد که تعادل را یاد بگیریم و به واقعیت ‌ها و آدم ‌ها با دید باز نگاه کنیم، تا بتوانیم انتظارات واقع‌ گرایانه ‌ای داشته باشیم و تعادل را در نگاهمان حفظ کنیم.در ادامه این مقاله از سایت مجله آنلاین، با اصول روانشناسی مثبت ‌نگر آشنا می‌شویم. همراه ما باشید.

منتظر بی انصافی ها باش

با توجه به عدم انصاف مردم در برخی اوقات، بهتر است که منتظر بی ‌انصافی‌ ها باشید. بعضی از افراد معمولاً بی ‌انصاف، بی ‌منطق و خود محور هستند، اما شما باید آنان را ببخشید و از آنها عبور کنید. منصفانه بودن در حق خود و دیگران، یک توانایی بزرگ است که بسیاری از افراد آن را ندارند و آن را نمی‌شناسند.

از مهربانی ‌هایت دست نکش

از مهربانی ‌هایت دست نکش

اگر مهربان باشی، ممکن است متهم شوی که انگیزه ‌های پنهانی داری و مهربانی تو تبدیل به زمینه ‌ای برای خودخواهی دیگران شود. اما به هر حال مهربان باش و مهربانی کن، اما این مهربانی را هم برای خودت محکم کن و به اهلش هم بخش. این یکی از اصول روان‌ شناسی مثبت‌ است.

در صورت موفقیت، انتظار داشتن دوستان دروغین و دشمنان واقعی را داشته باش. به یاد داشته باش که همان‌طور که قابلیت حسادت‌ برانگیز را داری، همچنین قابلیت تحسین ‌برانگیزی را در خودت داری.

با اخلاق و راستکار باش

اگر اخلاقی و راستکار باشی، بعضی ممکن است تلاش کنند تا تو را فریب دهند، اما همچنان با اخلاق و راستکار باش و ارزش‌ هایت را به دلیل رفتار بدی نفروش، بلکه حد و مرز آنها را دوباره بررسی کن.

سازنده باش

شاید برخی آنچه را که تو در طول سالیان سال ساخته ‌ای، یک شبه ویران کنند، اما همچنان سازنده باش. دست از کوشش و تلاش برندار، چون سازندگی و خلق و آفرینش همان معنای واقعی بودن انسان است.

نیکوکار باش

نسبت به دیگران نیکوکار باش. بسیاری ممکن است اقدامات و نیکویی ‌های تو را فراموش کنند، اما همچنان نسبت به دیگران نیکوکار باش. بهترین تصویر از مثبت ‌انگیزی، نیکوکاری بالغانه است. برای حفظ نیکوکاری، به مظاهر نیکویی ‌های درونی خود فرصت بده.

بهترین‌ ها را بطلب

برای خودت بهترین ‌ها را طلب کن و بهترین‌ هایت را به جهان عطا کن. وقتی به دیگران عطا می‌کنی، در واقع خودت نیز به دست می‌آوری و هرگز آن را از دست نمی‌دهی.

شادمان باش

شادمان باش

اگر شاد باشی و آرامش دست یابی، بعضی حسادت می‌کنند، اما همچنان شادمان باش. شاد بودن حق توست و سهم توست. اجازه نده کسانی با فهم نادرست و افراد غیر مرتبط، حق و سهمت را از تو بگیرند. به آن وقت بده و از آن محافظت کن.

منبع:darmankade.com

سخن پایانی

نتیجه‌گیری این است که فرد باید ارزش ‌های خود را حفظ کند و با اخلاق و راستکاری رفتار کند. باید به خود فرصت داده شود تا نیکویی ‌های درونی خود را بروز دهد و نیکوکاری را در برخورد با دیگران حفظ کند. همچنین مهم است که بهترین ‌ها را بخواهیم و به دنیا ببخشیم، همچنین اصول روانشناسی مثبت ‌را در زندگی عملی کنیم. در نهایت، مهربانی و شادمانی را بشکافیم و در مواجهه با تحقیقات این حوزه، تمرکز خود را روی تمرین این اصول قرار دهیم.سپاسگذارم که با همراه بودید امیدواریم که مطالب مفید واقع شده باشد.

امتیاز

روانشناسی

آموزش تمرین تعادل با استفاده از اصول روانشناسی مثبت‌نگرتعادل و شادابی در زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *