همه چیز درباره روش‌ های سرمایه گذاری کم ریسک در ایران

همه چیز درباره روش‌ های سرمایه گذاری کم ریسک در ایران

همه چیز درباره روش‌ های سرمایه گذاری کم ریسک در ایران


در اوقاتی که تورم و نوسانات بازار در ایران در اوج خود هستند، ممکن است شما برای سرمایه‌ گذاری، پس‌انداز خود را با دشواری به دست آورده‌اید، تردیداتی پیش آید. اما خوشبختانه، روش‌ هایی مطمئن‌ تر برای رشد و حفظ سرمایه گذاری هایتان در این شرایط وجود دارد. با انتخاب سرمایه‌ گذاری‌ های کم‌ ریسک، ممکن است به دنبال بازدهی مناسب با حداقل ریسک باشید و این اقدام می‌تواند به شما در مواجهه با نوسانات بازار کمک کند. در ادامه این مقاله از سایت مجله آنلاین، تعدادی از سرمایه‌ گذاری ‌های کم‌ ریسک و مواردی که باید قبل از اقدام به آن‌ها مورد توجه قرار گیرد، معرفی شده است.

روش‌ های سرمایه‌ گذاری کم‌ ریسک چیست؟

روش‌ های سرمایه‌ گذاری کم‌ ریسک چیست؟

چه کسی سرمایه‌ گذار باشد، مهم است که راه ‌هایی که برای حفظ سرمایه و در عین حال بهره‌ مندی از سود های متوسط فراهم می‌آید، شناخته شود. این سرمایه‌ گذاری‌ ها که کم‌ ریسک هستند، به خصوص برای افرادی که به دنبال حفظ سرمایه و از دست دادن آن جلوگیری می‌کنند، مناسب می‌باشند. این نوع سرمایه‌ گذاری، در دارایی ‌های کم‌ خطر انجام می‌ شود که علاوه بر حفظ سرمایه، بازدهی قابل قبولی نیز دارند. بنابراین، حتی برای افرادی که برای اهداف مالی کوتاه ‌مدت خود پس‌انداز می‌کنند، این روش مناسب و موثر است.

برای سرمایه‌ گذاری کم ‌ریسک چه فاکتورهایی را در نظر بگیریم؟

برای سرمایه‌ گذاری کم ‌ریسک چه فاکتورهایی را در نظر بگیریم؟

بررسی و تحقیق در زمینه سرمایه‌گذاری ‌های اطمینان ‌بخش می‌تواند در دوره‌ های بازار پر حرکت و پویا مفید باشد. با این حال، باید در نظر داشت که سرمایه‌ گذاری‌ با کمترین ریسک به معنای کسب بازده کمتر است. در اینجا چند نکته وجود دارد که قبل از انتخاب یک سرمایه‌ گذاری کم ریسک که برای شما مفید است، باید به آنها توجه کنید:

تعیین اهداف سرمایه‌ گذاری

در تصمیم‌گیری‌های مربوط به سرمایه‌گذاری، ابتدا باید برنامه‌ای مالی کامل و موثر تهیه کنید. بدون یک برنامه و اهداف دقیق، تصمیم‌گیری‌های موفقی در زمینه سرمایه‌ گذاری انجام نخواهد شد. پیش از هر اقدامی، باید هدف خود را مشخص کنید.

ارزیابی نقدینگی سرمایه

نقدینگی نرخی است که به شما امکان می‌دهد سریعاً سرمایه‌ گذاری‌ ها یا دارایی‌ها را به پول نقد تبدیل کنید. ایجاد یک جریان نقدینگی قوی می‌تواند در شرایط ضروری به شما کمک کند تا به پول نقد دسترسی داشته باشید.

در نظر گرفتن شرایط فردی و شخصی

در سرمایه‌ گذاری، شرایط و نیازهای شخصی شما نقش مهمی ایفا می‌کنند. باید به این نکته توجه کنید که با گذشت زمان، شرایط و نیاز های شما ممکن است تغییر کنند. بنابراین، برنامه سرمایه‌ گذاری خود را با توجه به این عوامل تنظیم کنید.

ارزیابی میزان تحمل ریسک

برای انجام سرمایه‌ گذاری موفق، باید به دقت میزان تحمل خود را نسبت به ریسک ارزیابی کنید. همه انواع سرمایه‌ گذاری دارای میزانی از ریسک هستند، بنابراین باید با دقت این موضوع را در نظر بگیرید.

انواع روش ‌های سرمایه‌ گذاری با کمترین ریسک

هنگامی که اهداف و عوامل شخصی خود را بررسی کردید، گام بعدی این است که گزینه ‌های سرمایه‌ گذاری با کمترین سطح ریسک و تفاوت آنها را بررسی کنید. در زیر چند نمونه از سرمایه‌ گذاری ‌های با کمترین ریسک و با سود قابل ‌توجه در سال جاری آورده شده است:

سهام

طلا

اوراق قرضه و بندرت

اوراق قرضه شرکتی

حساب ‌های پس‌انداز با بازده بالا

گواهی ‌های سپرده

صندوق ‌های سرمایه‌ گذاری مشترک

بهترین روش سرمایه گذاری کدام است؟

بهترین روش سرمایه گذاری کدام است؟

یافتن گزینه‌ های سرمایه‌ گذاری پایدار و اطمینان‌ بخش برای ساخت و حفظ ثروت، به‌ ویژه در چشم ‌انداز اقتصادی فعلی، بسیار حیاتی است. تورم و نرخ ‌های بهره بالا در حال حاضر بر اقتصاد تأثیرگذارند، بنابراین برای سرمایه‌ گذاران حائز اهمیت است که اطمینان حاصل کنند سرمایه‌ گذاری مطمئن کافی برای جبران ریسک موجود در پرتفوی خود دارند.

یکی از راه‌ هایی که بسیاری از افراد می‌توانند امنیت را به پرتفوی خود اضافه کنند، سرمایه‌ گذاری در طلا است. بدون شک، یکی از کم‌ ریسک‌ترین سرمایه‌ گذاری‌ها در شرایط فعلی ایران، خرید طلا است. تمرکز سرمایه‌ گذاری بر روی این فلز گران‌بها فواید بیشماری دارد، اما یکی از دلایلی که باعث شده محبوبیت آن در سال ‌های اخیر افزایش یابد، این است که یک دارایی امن است. به این ترتیب، می‌تواند به عنوان محافظی در برابر عدم قطعیت ‌های اقتصادی عمل کند.

از زمان تمدن ‌های باستانی تا دوران مدرن، طلا ارزشی منتخب جهانی بوده است. امروزه، سرمایه‌ گذاران طلا را عمدتاً به عنوان محافظی در برابر نا آرامی‌ های سیاسی و تورم می ‌خرند، زیرا طلا همبستگی پایینی با سایر طبقات دارایی دارد. علاوه بر این، بسیاری از مشاوران ارشد سرمایه‌ گذاری، تخصیص سبد در کالا ها، از جمله طلا، را برای کاهش ریسک کلی پرتفوی توصیه می‌کنند. فرصت ‌های زیادی برای سرمایه‌ گذاری در طلا وجود دارد، از جمله شمش (به عنوان مثال، شمش‌ های طلا)، صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری مشترک، خرید سکه و خرید طلا و جواهرات.

بیشتر بخوانید:بهترین روش سرمایه گذاری روی طلا چیست ؟ سرمایه گذاری در طلا و نکات مهم آن

سکه‌ های طلا

برای چندین دهه، مقادیر زیادی سکه طلا توسط دولت ‌های مستقل در سراسر جهان منتشر شده است. معمولاً سرمایه‌گذاران سکه ‌ها را از دلالان خصوصی با قیمتی بالاتر از ارزش طلای اصلی خود خریداری می‌کنند. هرچند شما در زمان خرید سکه، چیزی به نام اجرت پرداخت نمی‌کنید که همین باعث می‌شود تا به سود بالاتری برسید.

طلا در صندوق ‌های سرمایه‌گذاری مشترک

یکی از جایگزین‌ های خرید مستقیم سکه، شمش و هر نوع طلای فیزیکی، استفاده از یکی از صندوق ‌های قابل معامله (ETF) در بورس کالا است. هر سهم از این ابزار های تخصصی نشان ‌دهنده مقدار ثابتی طلا مانند یک دهم اونس است. این وجوه ممکن است مانند سهام، در هر حساب کارگزاری یا حساب بازنشستگی فردی خریداری یا فروخته شود. مزایای عمده صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری مشترک طلا عبارتند از:

حذف ریسک ‌های مربوط به نگهداری فیزیکی طلا و سکه

حداقل سرمایه مورد نیاز و کارمزد کمتر معاملات

امکان فروش راحت و آسان ‌تر نسبت به طلا فیزیکی از طریق امکان معامله در بورس (ETF)

سرمایه‌ گذاری به شکل غیر مستقیم و مدیریت حرفه ‌ای سرمایه شما توسط افراد متخصص

خرید جواهرات طلا

خرید جواهرات طلا

بطور کلی، سرمایه‌گذاری در طلا به عنوان یک گزینه با ریسک کم، به‌ ویژه برای بازه‌ های زمانی میان ‌مدت و بلند مدت مورد توجه قرار می‌گیرد. طلا تاریخچه‌ای دارد که نشان می‌دهد ارزش آن به مدت طولانی حفظ شده و به عنوان یک ابزار مقاومت در برابر تورم و نوسانات بازار ارزشمند است. مالکیت جواهرات طلا علاوه بر فراهم کردن لذت زیبایی، به عنوان یک سرمایه‌ گذاری با کمترین ریسک و بازده مطلوب شناخته می‌شود.

در واقع، خرید طلای بدون نگین به دلیل وزن بیشتر طلا و کمتر بودن هزینه‌ های اضافی، به ‌عنوان گزینه ‌ای مناسب‌ تر برای سرمایه‌ گذاری در نظر گرفته می‌شود. با خرید طلا به صورت ساده و بدون نگین، علاوه بر سرمایه‌گذاری، از زیبایی و جلوه زینتی آن نیز لذت برده و از بخشی از درآمد ماهیانه برای این منظور استفاده کردن، به ‌عنوان یک راهکار پس ‌انداز یا سرمایه‌ گذاری موثر است.

گرفتن نمایندگی طلا از برند های معروف

گرفتن نمایندگی طلا از برند های معروف

هنگامی که یک کسب‌ وکار راه ‌اندازی می‌شود، مواجه با چالش ‌های بسیاری است، اما گرفتن نمایندگی از برند های معروف طلا با ریسک کمتری همراه است. بسیاری از سرمایه‌ گذاران بزرگ تر، به جای سرمایه‌ گذاری مستقیم در بازار طلا، ترجیح می‌دهند نمایندگی فروش و خرید طلا از برندهای معروف راه‌اندازی کنند.

یکی از راه ‌های به دست آوردن سود از طریق بازار طلا، گرفتن نمایندگی از گالری ‌ها و برندهای معروف فروش طلا است. با یک سرمایه کم، می‌توانید به سرمایه‌ گذاری در این زمینه بپردازید و در کوتاه‌ مدت به سود قابل‌توجهی دست یابید. بدون شک، استفاده از نمایندگی از برند های معروف طلا، فرایند آگاهی از برند و جذب مشتریان اولیه را سریع‌تر و آسان‌تر می‌سازد و شما می‌توانید با کمترین تبلیغات، در مدت زمان کوتاه به سود قابل توجهی دست یابید.

سپاسگذاریم که با ما همراه بودید امیدواریم که مطالب گفته شده برایتان مفید واقع شده باشد.

منبع:learning.emofid.com

امتیاز

دانستنی ها

بهترین روش سرمایه‌ گذاری کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *