معرفی بهترین فیلم های فانتزی سینمای جهان . این فیلم ها را از دست ندهید!

معرفی بهترین فیلم های فانتزی سینمای جهان . این فیلم ها را از دست ندهید!

معرفی بهترین فیلم های فانتزی سینمای جهان . این فیلم ها را از دست ندهید!


آیا از علاقمندان به فیلم‌های فانتزی هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این ژانر به دست آورید؟ در این مقاله به دنیای سینمایی فیلم‌های فانتزی سر می‌زنیم و بهترین عناوین این سبک را به شما معرفی خواهیم کرد.

فیلم‌های جادویی با داستان‌هایی که از واقعیت فراتر می‌روند مانند جادو، وقایع خارق‌العاده، اسطوره‌شناسی، فولکلور و دنیاهای فانتزی غریب و زیبا ساخته می‌شوند. این ژانر به عنوان یکی از شاخه‌های ادبیات گمانه‌زن کنار فیلم‌های علمی-تخیلی و ترسناک قرار می‌گیرد. در بهترین فیلم‌های فانتزی جادویی معمولاً عناصری از جادو، اسطوره، شگفتی، فرار از واقعیت و وقایع خارق‌العاده حضور دارند. از دهه ۲۰۰۰ به بعد، این ژانر در سینما به شکل موفقیت‌آمیز و پرطرفداری پیش رفت و فیلم‌هایی مانند “ارباب حلقه‌ها” و “هری پاتر” در همین دوره تولید شدند، که به همین دلیل این آثار مسیر جدیدی را در دنیای فیلم‌های فانتزی به رویه گذاشتند. منتظر مروری بر بهترین و معروف‌ترین فیلم‌های فانتزی جادویی جهان باشید.با مجله انلاین همراه باشید .

فهرست برترین فیلم‌های فانتزی

در اینجا به معرفی برخی از فیلم‌های برجسته خارجی در ژانر فانتزی و فهرستی از بهترین فیلم‌های جادویی می‌پردازیم. به دلیل تعداد زیاد این فیلم‌ها، ممکن است برخی آثار در این لیست حضور نداشته باشند.

۶۴٫ فیلم IF

64. فیلم IF

64. فیلم IF

سال ساخت: ۲۰۲۴

کارگردان: John Krasinski

بودجه ساخت: ۱۱۰ میلیون دلار

میزان فروش: ۱۶۱ میلیون دلار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۷

بازیگران: رایان رینولدز (Ryan Reynolds)، جان کرازینسکی (John Krasinski)، فیونا شاو (Fiona Shaw)، کیلی فلمینگ (Cailey Fleming)، فیبی والر بریج (Phoebe Waller-Bridge)، استیو کارل (Steve Carell)، امیلی بلانت (Emily Blunt)

این فیلم فانتزی داستان Bea را دنبال می‌کند که توانایی مشاهده دوستان خیالی دیگران را دارد اما کودکانی که IF ها به آن‌ها کمک کرده بودند، آن‌ها را فراموش کرده‌اند. همسایه او هم این توانایی را دارد. فیلم IF نظرات مختلف منتقدان را به همراه داشت. همچنین مدت این فیلم حدود ۱ ساعت و ۴۴ دقیقه است.

بیشتر بخوانید : معرفی جدیدترین و بهترین سریال های ترکی ۲۰۲۴

۶۳٫ فیلم Damsel

63. فیلم Damsel

63. فیلم Damsel

سال ساخت: ۲۰۲۴

کارگردان: Juan Carlos Fresnadillo

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۱

بازیگران: میلی بابی براون (Millie Bobby Brown)، ری وینستون (Ray Winstone)

فیلم Damsel محصول Netflix است و نقدهای متفاوتی از منتقدان را دریافت کرده است. داستان این فیلم درباره Elodie است که موافقت می‌کند با Prince Henry ازدواج کند. او بعداً متوجه می‌شود که آن‌ها قصد داشته‌اند او را به عنوان قربانی یک بدهی به جایی که اژدها حضور دارد، ترک کنند و او برای بقا تلاش می‌کند. همچنین مدت این فیلم حدود ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه است.

۶۲٫ فیلم باربی (Berbie)

62. فیلم باربی (Berbie)

62. فیلم باربی (Berbie)

سال ساخت: ۲۰۲۳

کارگردان: گرتا گرویگ (Greta Gerwig)

بودجه ساخت: ۱۲۸–۱۴۵ میلیون دلار

میزان فروش: ۱٫۴۴۲ میلیارد دلار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷

بازیگران: مارگو رابی (Margot Robbie)، رایان گاسلینگ (Ryan Gosling)، آمریکا فریرا (America Ferrera)، کیت مک‌کینون (Kate McKinnon)

فیلم باربی یکی از جدیدترین فیلم‌های سینمایی فانتزی است که توجهات زیادی را در سال ۲۰۲۳ به خود جلب کرد. این اثر به کارگردانی گرتا گرویگ ساخته شد و توانست به سود بالای تجاری برسد، به طوری که جز پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان شود. همچنین منتقدان نیز نظرات مثبتی درباره این اثر ابراز کرده‌اند. در این فیلم، باربی و کن که زندگی رنگارنگ و عالی سرزمین باربی برایشان خسته کننده شده، با اولین فرصت وارد دنیای انسان‌ها می‌شوند و متوجه می‌شوند که زندگی واقعی چه چیزی است.

بیشتر بخوانید : بیوگرافی مارگو رابی درباره زندگی شخصی و هنری اش و لیست بهترین فیلم هایش

فیلم فانتزی دیزنی The Little Mermaid ( پری دریایی کوچک)

سال ساخت: ۲۰۲۳

کارگردان: راب مارشال (Rob Marshall)

بودجه ساخت: ۲۵۰ میلیون دلار

میزان فروش: ۵۶۹٫۶ میلیون دلار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۲

بازیگران: الی بیلی، جونا هائر کینگ، داوید دیگز، آکوافینا، جیکوب ترمبلی

فیلم سینمایی فانتزی پری دریایی کوچک یکی از اقتباس‌های جدید موزیکال از دیزنی است که بر اساس انیمیشنی با همین نام از سال ۱۹۸۹ ساخته شده است. در این اثر داستان آریل، یک پری دریایی که عاشق دنیای انسان‌هاست و به دنبال تجربه زندگی در آن‌جا می‌باشد، روایت می‌شود. او عاشق یک انسان می‌شود و به دنبال کمک از سوی جادوگر دریا به نام اورسولا می‌رود. اورسولا به آریل پیشنهاد می‌دهد که در مقابل صدایش، دو پا بگیرد تا بتواند زندگی روی زمین را تجربه کند. پیشنهاد می‌کنیم که این فیلم فانتزی پرنسسی را تماشا کنید.

فیلم Dungeons & Dragons: Honour Among Thieves (سیاه چال‌ها و اژدهایان)

سال ساخت: ۲۰۲۳

کارگردان: جاناتان گلدستین (Jonathan Goldstein)، جان فرانسیس دالی (John Francis Daley)

بودجه ساخت: ۱۵۰ میلیون دلار

میزان فروش: ۲۰۸٫۲ میلیون دلار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۳

بازیگران: کریس پاین، میشل رودریگز، رگی شان پیج، جاستس اسمیت، سوفیا لیلیس، هیو گرنت

سال ۲۰۲۳ سالی برتر برای فیلم‌های فانتزی تخیلی بود و عناوین مختلفی در این ژانر منتشر شدند. افسانه‌ای از سیاه چال‌ها و اژدهایان، فیلمی اکشن و هیجان‌انگیز است که با بازیگران استعدادمند و ماجراجو در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. این فیلم پس از انتشار، نقدهای مثبتی دریافت کرد و توانست تحسین بسیاری را جلب کند، اما متأسفانه در باکس آفیس به نظرات انتظارات پاسخ نداد و فروشش از حد مورد انتظار پایین‌تر بود.

فیلم Renfield (رنفیلد)

سال ساخت: ۲۰۲۳

کارگردان: کریس مک‌کی (Chris McKay)

بودجه ساخت: ۶۵ میلیون دلار

میزان فروش: ۲۶٫۷ میلیون دلار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۴

بازیگران: نیکلاس هولت، آکوافینا، نیکلاس کیج، شهره آغداشلو، بن شوارتز

سرگذشت خدمتکار دراکولا در قالب یک فیلم سینمایی جادویی و اسرارآمیز به علاقه‌مندان این شخصیت خطرناک و قدیمی ارائه شده است. فیلم رنفیلد داستان مردی را به تصویر می‌کشد که به خاطر حرص و طمع، موافقت می‌کند که به نامیرایی برسد و برای همیشه به خدمت دراکولا، خون‌آشام قدیمی و وحشی، دربیاید. گذشت سال‌ها از زمانی که این معامله را پذیرفته بوده است و حالا رنفیلد از اینکه زندگی‌اش را در گرو یک رابطه سمی و بی‌ارزش با دراکولا گذرانده است، خسته شده است. او تصمیم می‌گیرد از این بند بیرون بیاید و یک زندگی جدید را شروع کند. اما آیا این فرار از دام دراکولا به همین سادگی انجام می‌شود؟

رنفیلد یکی از نام‌آشناترین فیلم‌های فانتزی در سال ۲۰۲۳ است که توانست با گروهی از بازیگران معروف، توجه بسیاری را به خود جلب کند. همچنین، طنز و شوخ‌طبعی در این فیلم از جذابیت‌های آن بود که مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. با وجود برخی انتقادات نسبت به داستان و فیلمنامه، می‌توان رنفیلد را جز بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ دانست که مشاهده آن توصیه می‌شود.

فیلم Everything Everywhere All at Once (همه چیز همه جا به یکباره)

فیلم Everything Everywhere All at Once (همه چیز همه جا به یکباره)

فیلم Everything Everywhere All at Once (همه چیز همه جا به یکباره)

سال ساخت: ۲۰۲۲

کارگردان: دنیل کوان (Daniel Kwan)، دنیل شینرت (Daniel Scheinert)

بودجه ساخت: ۱۴٫۳–۲۵ میلیون دلار

میزان فروش: ۱۴۱٫۲ میلیون دلار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۸

بازیگران: میشل یئو، استفانی هسو، کی هوی کوان، جنی اسلیت، هری شام جونیور

همه چیز همه جا به یکباره از جذاب‌ترین اثرهای سال ۲۰۲۲ در ژانر فانتزی است. این فیلم افتخارات زیادی مانند دو جایزه گلدن گلوب، ۱۰ نامزدی بفتا و ۱۱ نامزدی اسکار را به خود اختصاص داده است. در این اثر، یک مهاجر چینی به طور غیرمنتظره‌ای به قهرمانی افسانه‌ای تبدیل می‌شود و مجبور می‌شود نسخه‌های مختلف از خودش در دنیاهای موازی را با هم ترکیب کند تا فردی که قصد دارد آرامش چندجهانی را بهم بزند را متوقف کند.

۵۷٫ فیلم Avatar: The Way of Water (آواتار: راه آب)

سال ساخت: ۲۰۲۲

کارگردان: جیمز کامرون

بودجه ساخت: ۳۵۰-۴۶۰ میلیون دلار

میزان فروش: ۲٫۳۲ میلیارد دلار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۸

بازیگران: سم ورتینگون، زوئي سالانیا، سیگورنی ویور، کیت وینسلت، استیون لنگ، کلیف کرتیس

فیلم آواتار: راه آب یکی از بهترین عناوین این فهرست است که بسیاری از ما را منتظر اکران خود نگه داشته بود. این اثر تخیلی و اکشن داستان جیک سالی و نایتیری را روایت می‌کند که با یک تهدید جدید مواجه می‌شوند و باید راهی برای حفاظت از خود و فرزندانشان بیابند. اگر هنوز فیلم افسانه‌ای آواتار: راه آب را تماشا نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم به زودی این جدیدترین عنوان از فرنچایز آواتار را تجربه کنید.

فیلم Matilda the Musical (موزیکال ماتیلدا)

سال ساخت: ۲۰۲۲

کارگردان: متیو وارچس (Matthew Warchus)

میزان فروش: ۳۴٫۳ میلیون دلار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۱

بازیگران: اما تامپسون، آلیشا ویر، لاشانا لینچ، استیون گراهام

در ادامه به معرفی فیلم های تخیلی جادویی موزیکال ماتیلدا می‌پردازیم. این اثر داستان دختری به نام ماتیلدا را نشان می‌دهد که به یک مدرسه شبانه روزی منتقل می‌شود. او که تحمل بدرفتاری و سرکوب‌های خانم مدیر را ندارد، تصمیم می‌گیرد با استفاده از قدرت‌های ویژه‌اش به مقابله با او بپردازد. پیشنهاد می‌کنیم این فیلم تخیلی جادویی موزیکال ماتیلدا را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید : با بهترین فیلم های پلیسی سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

فیلم Black Adam (بلک آدام)

فیلم Black Adam (بلک آدام)

فیلم Black Adam (بلک آدام)

سال ساخت: ۲۰۲۲

کارگردان: ژاومه کویت-سرا (Jaume Collet-Serra)

بودجه ساخت: ۲۰۰ میلیون دلار

میزان فروش: ۳۹۳ میلیون دلار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۷

بازیگران: دواین جانسون، آلدیس هاج، نوحا سنتینو و سارا شاهی

بلک آدام علاوه بر اینکه فیلمی ابرقهرمانی و جذاب است، از جنس فیلم‌های فانتزی نیز است. داستان این فیلم درباره بلک آدام، یک ابرانسان باستانی است که پس از ۵۰۰۰ سال از زندان جادویی خود آزاد می‌شود و به دنبال اجرای عدالت برای خودش می‌آید. بلک آدام همچنین به عنوان اسپین آف فیلم شزم! (Shazam!) محسوب می‌شود.

دانلود مجموعه بلک آدام 

فیلم Three Thousand Years of Longing (سه هزار سال حسرت)

سال ساخت: ۲۰۲۲

کارگردان: جورج میلر (George Miller)

بودجه ساخت: ۶۰ میلیون دلار

میزان فروش: ۲۰٫۳ میلیون دلار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۷

بازیگران: ادریس البا، تیلدا سوئینتون

معرفی بهترین فیلم های فانتزی جادویی جهان را با سه هزار سال حسرت ادامه می‌دهیم. این فیلم سینمایی فانتزی و عاشقانه داستان یک جادوگر باستانی را به تصویر می‌کشد که زندگی خود را برای یک استاد دانشگاه به تاریخچه هزاران ساله‌اش می‌گوید. این اثر علیرغم عملکرد نامطلوب در باکس آفیس، امتیازات قابل توجهی از منتقدان دریافت کرد و تحسین آن‌ها را به همراه داشت.

 

فیلم Day Shift (شیفت روز)

سال ساخت: ۲۰۲۲

کارگردان: جی. جی. پری (J. J. Perry)

بودجه ساخت: ۱۰۰ میلیون دلار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۱

بازیگران: جیمی فاکس، دیو فرانکو، ناتاشا لیو بوردیزو، مگان گود، کارلا سوزا

فیلم سینمایی فانتزی شیفت روز درباره یک پدر خانواده است که در اثر تصادف به نظافتکار استخر تبدیل می‌شود، در حالی که واقعاً یک شکارچی خون‌آشام است. این فیلم فانتزی فراطبیعی و اکشن کمدی در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. اگر به دنبال یک تجربه سینمایی با جذابیت‌های خاص از جنس فانتزی هستید، پیشنهاد می‌کنیم شیفت روز را انتخاب کنید.

فیلم The School for Good and Evil (مدرسه خیر و شر)

سال ساخت: ۲۰۲۲

کارگردان: پال فیگ (Paul Feig)

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۵٫۹

بازیگران: سوفیا آن کاروسو، سوفیا وایلی، لارنس فیشبرن، میشل یئو و…

فیلم تخیلی جادوگری مدرسه خیر و شر اثری جذاب از سال ۲۰۲۲ است. این فیلم داستان دو دوست صمیمی را به تصویر می‌کشد که به یک موسسه خاص برای آموزش پرنسس‌ها و شخصیت‌های شرور می‌روند. آن‌ها که پیش‌تر نزدیک بودند، در این مدرسه دوستی خود را در مواجهه با چالش‌های بزرگ آزمایش می‌کنند. این فیلم فانتزی با بازیگران مجرب و صحنه‌های بصری دل‌نشینی نیز برخوردار است. با این حال، انتقاداتی نیز به داستان و روایت آن ارائه شده است.

فیلم Ghostbusters: Afterlife (شکارچیان روح: پس از زندگی)

فیلم Ghostbusters: Afterlife (شکارچیان روح: پس از زندگی)

فیلم Ghostbusters: Afterlife (شکارچیان روح: پس از زندگی)

سال ساخت: ۲۰۲۱

کارگردان: جیسون ریتمن (Jason Reitman)

بودجه ساخت: ۷۵ میلیون دلار

میزان فروش: ۲۰۴ میلیون دلار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷٫۱

بازیگران: کری کون، فین ولفهارد، مک‌کنا گریس، آنی پاتس، ارنی هادسون

فیلم Ghostbusters: Afterlife یکی از اثار جدید فانتزی در سبک فراطبیعی و کمدی است. این فیلم، چهارمین قسمت از سری فیلم‌های Ghostbusters است و داستان آن ۳۲ سال پس از رویدادهای فیلم Ghostbusters II (1989) را روایت می‌کند. این اثر پس از چندین بار تاخیر، در نهایت در نوامبر ۲۰۲۱ منتشر شد و توانست استقبال مثبتی از طرف مخاطبان و منتقدان داشته باشد.

فیلم The Map of Tiny Perfect Things (نقشه چیزهای کوچک عالی)

سال ساخت: ۲۰۲۱

کارگردان: ایان ساموئلز (Ian Samuels)

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۸

بازیگران: کاترین نیوتون، کایل آلن، جرماینی هریس و آنا‌ میکامی

فیلم فانتزی نقشه چیزهای کوچک عالی از جدیدترین آثار این لیست است که توسط آمازون پرایم منتشر شد. این اثر با نقدهای خوبی روبرو شد و به جایزه انتخاب منتقدان نیز نامزد شد. داستان این فیلم درباره دو نوجوان به نام‌های مارک و مارگارت است که در یک چرخه زمانی گیر افتاده‌اند. این اثر علاوه بر زیبایی‌های فانتزی خود، یک عاشقانه دیدنی نیز است.

فیلم Jungle Cruise (گشت و گذار در جنگل) از برجسته‌ترین فیلم‌های فانتزی

سال ساخت: ۲۰۲۱

کارگردان: ژاومه کویت-سرا (Jaume Collet-Serra)

بودجه ساخت: ۲۰۰ میلیون دلار

میزان فروش: ۲۱۳٫۸ میلیون دلار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۶

بازیگران: دوئین جانسون، امیلی بلانت، ادگار رامیرس و…

فیلم Jungle Cruise یکی از بهترین اثار سینمایی فانتزی سال ۲۰۲۱ است که بر پایه یکی از پارک‌های تفریحی والت دیزنی ساخته شده است. داستان این فیلم یک ماجراجویی جدید درباره یک کاپیتان قایق کوچک است که دو نفر را به جستجوی درخت زندگی در عمق جنگل می‌برد، یعنی یک دانشمند و برادرش. منتقدان به شدت شیمی بین دوئین جانسون و امیلی بلانت را ستودند، اما نقدهایی نسبت به فیلمنامه و استفاده بیش از حد از تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر را ارائه دادند.

بیشتر بخوانید : جدیدترین انیمیشن های ۲۰۲۴ که حتما باید ببینید! این انیمیشن ها را از دست ندهید .

۴۸٫ فیلم The Green Knight (شوالیه سبز)

سال ساخت: ۲۰۲۱

کارگردان: دیوید لوری (David Lowery)

بودجه ساخت: ۱۵ میلیون دلار

میزان فروش: ۱۹ میلیون دلار

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۶

بازیگران: دیو پاتل، آلیس ویکاندر، جوئل ادگرتون، ساریتا چودهوری، شان هریس

فیلم شوالیه سبز یک اثر حماسی در دوران قرون وسطایی در فهرست بهترین فیلم های سینمایی فانتزی جهان قرار دارد. دیوید لوری به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و تدوینگر این فیلم را با برگرفتن از یک شعر قرون وسطایی به نام “سر گاوین و شوالیه سبز” ساخته است. این فیلم حماسی و فانتزی در زمینه فیلمبرداری، موسیقی، بازیگری، کارگردانی و نویسندگی، تحسین منتقدان را به همراه داشت.

داستان این برترین فیلم حماسی و فانتزی سال ۲۰۲۱ درباره برادرزاده‌ی شاه آرتور است، سر گاواین. او برای مقابله با شوالیه سبز و اثبات شجاعت خود، به یک سفر ماجراجویانه می‌پردازد که در آن با ارواح، غول‌ها، دزدها و کلاهبرداران رو به رو می‌شود.

۴۷٫ فیلم Cinderella (سیندرلا)

فیلم Cinderella (سیندرلا)

فیلم Cinderella (سیندرلا)

سال ساخت: ۲۰۲۱

کارگردان: کی کانن (Kay Cannon)

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۴٫۲

بازیگران: کامیلا کبیو، ایدینا منزل، مینی درایور و…

فیلم سیندرلا جدیدترین عنوان در لیست بهترین فیلم‌های تخیلی جادوگری است که بر اساس همان داستان پریان قدیمی نوشته شارل پرو (Charles Perrault) ساخته شده است. این فیلم موزیکال عاشقانه نمایشی نوین از داستان سیندرلا را به تصویر می‌کشد. سیندرلا دختری آرزومند است که به یک طراح لباس معروف تبدیل شود. با این حال، عشقی غیرمنتظره نیز در راه او قرار دارد.

۴۶٫ فیلم The One and Only Ivan (ایوان منحصربه‌فرد) یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی فانتزی

سال ساخت: ۲۰۲۰

کارگردان: تئا شاروک (Thea Sharrock)

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۶

بازیگران: سم راکول، آنجلینا جولی، دنی دویتو و…

The One and Only Ivan، یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های فانتزی سینمایی جدید محسوب می‌شود که بر اساس یک رمان کودکانه به همین نام از کاترین اپلگیت (Katherine Applegate) ساخته شده است. داستان آن مشتمل بر زندگی ایوان، یک گوریل که همراه با دو فیل و یک سگ در یک مرکز خرید بزرگ زندگی می‌کند و تلاش او برای کشف هویت خود و یادآوری گذشته‌اش را نشان می‌دهد. این فیلم از جذابیت‌های برجسته فیلم‌های سینمایی فانتزی دیزنی است و پیشنهاد می‌شود آن را از دست ندهید.

۴۵٫ فیلم سینمایی Godmothered (مادرخوانده)

سال ساخت: ۲۰۲۰

کارگردان: شارون مگوایر (Sharon Maguire)

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶٫۱

بازیگران: آیلا فیشر و جیلیان بل

فیلم جدید Godmothered نیز یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های فانتزی است. داستان آن درباره یک پری مادرخوانده تازه کار است که به آموزش درمی‌آید و متوجه می‌شود که جهان احتمالاً دیگر به مادرخوانده‌ها نیاز ندارد. بنابراین، او تصمیم می‌گیرد تا این نظر را اصلاح کند و در این مسیر به یک دختر کمک می‌کند.

فیلم A Mermaid in Paris (پری دریایی در پاریس)

سال تولید: ۲۰۲۰

کارگردان: ماتیاس مالزیو (Mathias Malzieu)

فروش: ۶۳۰ هزار دلار

رتبه IMDb: 5.7

بازیگران: نیکولا دوووشل، مریلین لیما، رومن بورنژه، روسی د پالما

این فیلم فانتزی پری دریایی در پاریس یکی از نام‌آورترین انتخاب‌های این فهرست است. در این فیلم، یک مرد در شهر پاریس یک پری دریایی را نجات می‌دهد و به آرامی در او عاشق می‌شود. اگر به دنبال تماشای یک فیلم فانتزی عاشقانه و کمدی هستید، پری دریایی در پاریس ممکن است گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

فیلم Dolittle (دولیتل)

فیلم Dolittle (دولیتل)

فیلم Dolittle (دولیتل)

سال تولید: ۲۰۲۰

کارگردان: استیون گیگان (Stephen Gaghan)

بودجه تولید: ۱۷۵ میلیون دلار

فروش جهانی: ۲۵۱٫۴ میلیون دلار

رتبه IMDb: 5.6

بازیگران: رابرت داونی جونیور، آنتونیو باندراس، مایکل شین و…

دولیتل از جمله فیلم های برجسته در سبک فانتزی است که بر اساس شخصیت دکتر دولیتل (رابرت داونی جونیور) از طریق ایده‌های هیو لافتینگ (Hugh Lofting) ساخته شده است. داستان این فیلم درباره یک دانشمند است که توانایی برقراری ارتباط با حیوانات را دارد. او توسط ملکه مامور می‌شود تا راهی برای درمان بیماری مهلک خود پیدا کند و به همراه دوستانش در جستجوی درخت شفابخش به سفری ماجراجویانه می‌پردازند.

فیلم The Secret Garden (باغ اسرار آمیز)

سال تولید: ۲۰۲۰

کارگردان: مارک ماندن (Marc Munden)

بودجه تولید: ۲۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۷٫۹ میلیون دلار

رتبه IMDb: 5.5

بازیگران: کالین فرث، جولی والترز، دیکسی اگریکس و…

باغ اسرار آمیز به عنوان یکی از پرطرفدارترین و بهترین فیلم‌های فانتزی سال ۲۰۲۰ شناخته می‌شود. این فیلم بر اساس رمانی از فرانسس هاجسون برنت (Frances Hodgson Burnett) که در سال ۱۹۱۱ نوشته شده، ساخته شده است. در واقع، The Secret Garden چهارمین فیلمی است که بر اساس این رمان ساخته شده است. داستان این فیلم در انگلستان در سال ۱۹۴۷ رخ می‌دهد و درباره دختر یتیمی است که با عمویش زندگی می‌کند و در نزدیکی خانه‌ای با باغ جادویی آشنا می‌شود.

فیلم Aladdin (علاءالدین)

سال ساخت: ۲۰۱۹

کارگردان: گای ریچی (Guy Ritchie)

بودجه تولید: ۱۸۳ میلیون دلار

فروش جهانی: ۱ میلیارد دلار

رتبه IMDb: 6.9

بازیگران: مینا مسعود، ویل اسمیت، نائومی اسکات، مروان کنزاری، نوید نگهبان، نسیم پدراد، بیلی مگنوسن، نومان اکار

به دنیای فیلم‌های سینمایی فانتزی و عاشقانه Aladdin وارد می‌شویم. این فیلم، اولین اقتباس سینمایی از داستان معروف علاءالدین بود که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد و بعداً به صورت مجموعه‌ای از ماجراها ادامه یافت. جدیدترین نسخه از این داستان فانتزی به سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد. گای ریچی، کارگردان برجسته هالیوود، داستان علاءالدین را به صورت یک فیلم تخیلی و موزیکال درآورد و با حضور بازیگرانی چون ویل اسمیت و نائومی اسکات، آن را به تصویر کشید.

داستان این فیلم تخیلی جادویی دیزنی، قهرمانی فقیر و بی‌خانمان را روایت می‌کند که در خیابان‌های شهری به نام آگرابا از فروشگاه‌ها دزدی می‌کند. یک روز، علاءالدین با جاسمین، شاهزاده قصر که برای تجربه زندگی در بین مردم از قصر خارج می‌شود، آشنا می‌شود و به او علاقه‌مند می‌شود. اما وقتی متوجه می‌شود که جاسمین شاهزاده است، ناامید و ناامید می‌شود. با این حال، شانس به علاءالدین رو رفته و زمانی که اتفاقی یک چراغ جادوی اسرارآمیز را پیدا می‌کند، زندگی او دگرگون می‌شود.

فیلم Christopher Robin (کریستوفر رابین)

سال ساخت: ۲۰۱۸

کارگردان: مارک فارستر (Marc Forster)

بودجه تولید: ۷۵ میلیون دلار

فروش جهانی: ۱۹۷ میلیون دلار

رتبه IMDb: 7.2

بازیگران: ایوان مک‌گرگور، هیلی آتول، جیم کامینگز، برد گرت

فیلم کریستوفر رابین، یکی از پرطرفدارترین اثرهای ژانر فانتزی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. این کمدی-فانتزی، با الهام از داستان‌های کودکانه Winnie-the-Pooh (وینی پو) ساخته شده و به عنوان بخشی از این فرنچایز شناخته می‌شود. این فیلم به دلیل فروش قابل توجه خود به عنوان پرفروش‌ترین فیلم این فرنچایز تبدیل شد.

داستان فیلم فانتزی کریستوفر رابین، نمایش دادن وی به عنوان یک بالغ است. او که اکنون درگیر زندگی جدید، کار و خانواده‌اش است، ناگهان با دوست دوران کودکی‌اش، خرس وینی میلی ملاقات می‌کند. کریستوفر تصمیم می‌گیرد به وینی کمک کند تا به جنگل بازگردد و به یاد خاطرات زیبای کودکی‌شان بیفتد.

فیلم Sorry to Bother You (ببخشید مزاحم شما شدم)

فیلم Sorry to Bother You (ببخشید مزاحم شما شدم)

فیلم Sorry to Bother You (ببخشید مزاحم شما شدم)

سال‌ ساخت: ۲۰۱۸

کارگردان: بوتس رایلی (Boots Riley)

بودجه تولید: ۳٫۲ میلیون دلار

فروش جهانی: ۱۸٫۳ میلیون دلار

رتبه IMDb: 6.9

بازیگران: کیت استنفیلد، تری کروس، پتن اسوالت، دیوید کراس، دنی گلاور، استیون ین، آرمی همر

این فیلم کمدی نخستین تجربه کارگردانی بوتس رایلی در فیلم‌سازی بلند است که پس از انتشار در سال ۲۰۱۸ توانست سود بالایی را برای تولیدکنندگانش به ارمغان آورد. این فیلم فانتزی کمدی، جوان سیاه‌پوستی به نام کش را به تصویر می‌کشد که به عنوان فروشنده تلفنی کار می‌کند و برای موفقیت در این کار، تصمیم می‌گیرد با لهجه سفیدپوستان صحبت کند. پس از مدتی که کش در حرفه‌ی خود موفق می‌شود، درگیر رویدادهایی می‌شود که به سرعت او را در توطئه‌ای پیچیده و نامتوقع می‌اندازد، که او را بین درآمدزایی مالی و حفظ دوستانش در حرکت‌های انجمنی میاندازد.

فیلم Mary Poppins Returns (بازگشت مری پاپینز)

سال ساخت: ۲۰۱۸

کارگردان: راب مارشال (Rob Marshall)

بودجه تولید: ۱۳۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۳۵۰ میلیون دلار

رتبه IMDb: 6.7

بازیگران: امیلی بلانت، لین-مانوئل میراندا، بن ویشاو، امیلی مورتیمر، کالین فرث

قبل از این، ما فیلم Mary Poppins را که در سال ۱۹۶۴ به عنوان یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های جادویی معرفی کرده‌ایم. این فیلم، تحت عنوان Mary Poppins Returns، در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و به سرعت به یکی از بهترین فیلم‌های فانتزی برای نوجوانان تبدیل شد. این اثر بازخورد مثبتی از منتقدان در زمینه بازیگری، کارگردانی، جلوه‌های بصری، موسیقی، طراحی لباس، جلوه‌های ویژه و ایجاد حس نوستالژی دریافت کرد. فیلم Mary Poppins Returns افتخاراتی از جمله چهار نامزدی اسکار را به دست آورد.

داستان فیلم Mary Poppins Returns در لندن و چند دهه پس از اتفاقات فیلم اصلی رخ می‌دهد، جایی که مری پاپینز به عنوان پرستار سابق جین و مایکل بنکس بازمی‌گردد، هنگامی که مایکل به تازگی همسرش را از دست داده است.

فیلم فانتزی Paddington 2 (پدینگتون ۲)

سال ساخت: ۲۰۱۷

کارگردان: پل کینگ (Paul King)

بودجه تولید: ۴۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۲۲۸ میلیون دلار

رتبه IMDb: 7.8

بازیگران: هیو بونویل، سالی هاوکینز، برندان گلیسون، جولی والترز، هی گرنت

فیلم پدینگتون ۲ یک کمدی لایواکشن جذاب است که به عنوان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های فانتزی جهان شناخته می‌شود. این فیلم، ادامه‌ای است بر پدینگتون که در سال ۲۰۱۴ با استقبال بی‌نظیری معرفی شد. پدینگتون ۲ نیز توانست با دستاوردهای خود جایگاه ویژه‌ای در فهرست بهترین فیلم‌های فانتزی را کسب کند.

داستان این فیلم درباره خرسی به نام پدینگتون است که با خانواده براون زندگی می‌کند. او هدیه‌ای برای خاله‌اش می‌خرد که به طور ناگهانی دزدیده می‌شود و پدینگتون به اشتباه به جرم متهم و به زندان می‌افتد. حالا او و خانواده براون باید واقعیت پشت این اتفاق را پیدا کنند و پدینگتون را از دام اتهامات بی‌گناهی نجات دهند.

بیشتر بخوانید :۱۰ فیلم حماسی تجربی که به آثار سینمایی دیگر شباهتی ندارند

فیلم فانتزی A Monster Calls (هیولایی فرا می‌خواند)

سال تولید: ۲۰۱۷

کارگردان: خوان آنتونیو بایونا (J. A. Bayona)

بودجه ساخت: ۴۳ میلیون دلار

فروش جهانی: ۴۷٫۳ میلیون دلار

رتبه IMDb: 7.5

بازیگران: لوییس مک دوگال، لیام نیسون، فلیسیتی جونز، سیگورنی ویور، توبی کبل و جرالدین چاپلین

یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی دیدنی در این فهرست، فیلم تخیلی جادویی «هیولایی فرا می‌خواند» است که رابطه پسربچه‌ای ۱۰ ساله با هیولایی عظیم را به تصویر می‌کشد؛ اما داستان آن فراتر از این رابطه عجیب‌و‌غریب است و به عواطف و احساسات عمیق انسانی می‌پردازد. این فیلم با وجود فروش متوسط، به دلیل مضامین، کارگردانی، بازی‌ها و جلوه‌های ویژه، توجه منتقدان را جلب کرد.

فیلم فانتزی The Shape of Water (شکل آب)

فیلم فانتزی The Shape of Water (شکل آب)

فیلم فانتزی The Shape of Water (شکل آب)

سال ساخت: ۲۰۱۷

کارگردان: گی‌یرمو دل تورو

بودجه تولید: ۲۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۱۹۵٫۲ میلیون دلار

رتبه IMDb: 7.3

بازیگران: سالی هاوکینز، مایکل شنون، ریچارد جنکینز، داگ جونز، مایکل استلبرگ و اکتاویا اسپنسر

پس از یازده سال از انتشار فیلم هزارتوی پن، گی‌یرمو دل تورو باز هم به ژانر فانتزی پرداخت و فیلم “شکل آب” را اخراج کرد. “شکل آب” که یکی از بهترین فیلم‌های ژانر فانتزی و عاشقانه تلقی می‌شود، داستان یک نظافتچی لال در یک آزمایشگاه دولتی است که به یک موجود غریب و انسان‌نما عاشق می‌شود. این فیلم تخیلی عاشقانه که به دلیل بازیگری، فیلم‌نامه، کارگردانی، جلوه‌های ویژه و موسیقی متنش مورد تحسین همگان قرار گرفته است، در جشنواره فیلم بین‌المللی ونیز به عنوان برنده جایزه شیر طلایی شناخته شد. “شکل آب” در سیزده نوبت مختلف در مراسم اسکار نامزد شد و در برخی دسته‌ها از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان نیز موفق به کسب جوایز شد.

تماشای آنلاین فیلم و سریال 

فیلم عاشقانه Beauty and the Beast (دیو و دلبر)

سال تولید: ۲۰۱۷

کارگردان: بیل کاندن (Bill Condon)

بودجه ساخت: ۱۶۰-۲۵۵ میلیون دلار

فروش جهانی: ۱٫۲۶۴ میلیارد دلار

رتبه IMDb: 7.1

بازیگران: اما واتسون، دن استیونز، لوک ایوانز، یوان مک‌گرگور، ایان مک‌کلن، اما تامسون، کوین کلاین، جش گد، آدرا مک‌دانلد، گوگو امبتا-را، استنلی توچی و آدریان شیلر

فیلم بعدی در فهرست فیلم‌های خیالی و پرنسسی، یکی دیگر از آثار مشهور «دیو و دلبر» است؛ این اثر نیز بر اساس انیمیشنی کلاسیک از والت دیزنی ساخته شده است. این فیلم دیزنی که اما واتسون نقش اصلی را ایفا کرده است، با فروشی بیش از ۱٫۲ میلیارد دلار، به عنوان پرفروش‌ترین فیلم موزیکال لایو اکشن، دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ و شانزدهمین فیلم پرفروش در تاریخ سینما شناخته شده است. این فیلم خیالی جادویی یکی از محبوب‌ترین، عاشقانه‌ترین و جذاب‌ترین اثرهای پرنسسی است.

فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle (جومانجی : به جنگل خوش آمدید)

سال ساخت: ۲۰۱۷

کارگردان: جیک کاسدان (Jake Kasdan)

بودجه تولید: ۱۵۰-۹۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۹۶۲ میلیون دلار

رتبه IMDb: 6.9

بازیگران: دواین جانسون، کوین هارت، جک بلک، کارن گیلان، الکس وولف، مدیسون آیسمن، نیک جوناس

این فیلم ماجراجویی فانتزی Jumanji: Welcome to the Jungle، که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، توسط جیک کاسدان کارگردانی شد. این فیلم به عنوان دنباله مستقلی برای فیلم اکشن Jumanji از سال ۱۹۹۵ به حساب می‌آید که با بازی رابین ویلیامز معروف شد. داستان فیلم درباره چهار نوجوان است که به دنیای خطرناک بازی کامپیوتری جومانجی می‌افتند، جایی که با جانوران وحشی و جنگل‌های چالش برانگیز مواجه می‌شوند. آن‌ها باید به شخصیت‌های بازی تبدیل شده و تمام مراحل را با پیروزی طی کنند تا بتوانند از این دنیای خطرناک خارج شوند. این فیلم یکی از محبوب‌ترین و بهترین فیلم‌های فانتزی سینمایی جهان است.

مجموعه فیلم سینمایی فانتزی Fantastic Beasts (جانوران شگفت انگیز)

مجموعه فیلم سینمایی فانتزی Fantastic Beasts (جانوران شگفت انگیز)

مجموعه فیلم سینمایی فانتزی Fantastic Beasts (جانوران شگفت انگیز)

سال ساخت: از سال ۲۰۱۶ تاکنون

کارگردان: دیوید یتس

بودجه تولید: بین ۵۷۵ و ۶۰۰ میلیون دلار (برای سه فیلم)

فروش جهانی: ۱٫۸۷۴ میلیارد دلار (برای سه فیلم)

بازیگران: جود لاو، مس میکلسن، ادی ردماین، جانی دپ، کالین فارل و…

فیلم بعدی در فهرست بهترین فیلم‌های فانتزی به مجموعه فیلم جانوران شگفت‌انگیز اختصاص دارد. این سری فیلم‌ها بر اساس کتابی نوشته جی. کی. رولینگ ساخته شده و به عنوان اسپین آف هری پاتر شناخته می‌شود. در واقع دنیای این مجموعه فیلم و دنیای هری پاتر هم‌اندازه همراه و تعامل دارند.

داستان این فیلم‌های تخیلی جادویی درباره وقایعی است که پس از پایان سفرهای تحقیقاتی خود، نیوت اسکمندر وارد شهر نیویورک می‌شود و به طور ناخواسته تعدادی از موجودات داخل چمدانش آزاد می‌شوند، که این اتفاقات به ماجراهای پرماجرایی منجر می‌شود.

مجموعه فیلم فانتزی Doctor Strange (دکتر استرنج)

سال ساخت: از سال ۲۰۱۶ تا به امروز (ممکن است ادامه دار باشد)

کارگردان: اسکات دریکسون (Scott Derrickson) (2016) و سم ریمی (Sam Raimi) (2022)

بودجه تولید: بین ۱۶۵ تا ۲۳۶٫۶ میلیون دلار (۲۰۱۶) و ۲۰۰ میلیون دلار (۲۰۲۲)

فروش جهانی: ۶۷۷٫۸ میلیون دلار (۲۰۱۶) و ۹۵۵ میلیون دلار (۲۰۲۲)

بازیگران: بندیکت کامبربچ، ریچل مک آدامز، مس میکلسن، تیلدا سوئینتن، الیزابت اولسن، سوچی گومز، جان کرازینسکی و…

یکی از فیلم‌های جادویی فانتزی دیگر که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، مجموعه فیلم جادوگری دنیای مارول با نام Doctor Strange است. این مجموعه بر اساس شخصیتی به همین نام از دنیای مارول ساخته شده و شامل دو فیلم تاکنون است؛ اولین فیلم در سال ۲۰۱۶ با نام Doctor Strange و دومین فیلم در سال ۲۰۲۲ با نام Doctor Strange in the Multiverse of Madness منتشر شده است. احتمالاً که این مجموعه به سه فیلم تبدیل شود، اما هنوز خبر رسمی از انتشار قسمت سوم این مجموعه منتشر نشده است.

داستان این فیلم‌های تخیلی جادویی درباره یک جراح ماهر به نام استیون وینسنت استرنج (بندیکت کامبربچ) است که دارای توانایی خارق‌العاده‌ای در عمل جراحی است. او در حرفه‌ی خود بسیار موفق است و به خوبی پول در می‌آورد، اما بعد از یک تصادف و تلفن همراه پیچیده، دست‌هایش غیر قابل استفاده می‌شوند و او مجبور می‌شود به جستجوی جادوگری به نام انشنت وان بپردازد تا بتواند بهبود یابد. این ماجرا او را به سمت یافتن هویت واقعی خود هدایت می‌کند. ترکیب مضمون‌های ابرقهرمانی، جادوگری و فانتزی، این مجموعه را یکی از برترین و محبوب‌ترین سری‌های فیلم فانتزی ساخته است.

فیلم سینمایی فانتزی دیزنی The Jungle Book (کتاب جنگل)

سال ساخت: ۲۰۱۶

کارگردان: جان فاورو (Jon Favreau)

بودجه تولید: ۱۷۷ میلیون دلار

فروش جهانی: ۹۶۶٫۶ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 7.4

بازیگران: بیل مری، بن کینگزلی، ادریس البا، اسکارلت جوهانسون، لوپیتا نیونگو، جیانکارلو اسپوزیتو، کریستوفر واکن و برایتون شاربینو

 

جان فاورو به‌ظاهر به تولید فیلم‌های فانتزی از انیمیشن‌های والت دیزنی علاقه مند است و به‌تازگی با فیلم موزیکال «شیر شاه» توجه بسیاری را جلب کرده است؛ اما او پیش از این در سال ۲۰۱۶ با اقتباس از فیلم جذاب دیزنی به نام «کتاب جنگل» سر و کار داشت که اقتباسی از انیمیشنی با همین نام محصول سال ۱۹۶۷ بود. داستان فیلم معروف دیزنی کتاب جنگل درباره پسربچه یتیمی است که در جنگل و در کنار حیوانات بزرگ بزرگ می‌شود. این فیلم یک پدیده تجاری بزرگ بود و پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۶ و سی‌امین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد. The Jungle Book به دلیل اثرات ویژه‌ای که داشت، در هشتاد و نهمین مراسم اسکار نیز مورد تقدیر قرار گرفت و امروزه به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی فانتزی شناخته می‌شود.

فیلم Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children (خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب)

سال ساخت: ۲۰۱۶

کارگردان: تیم برتون (Tim Burton)

بودجه تولید: ۱۱۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۲۹۶٫۵ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 6.7

بازیگران: آسا باترفیلد، الا پرنل، ایوا گرین، ساموئل جکسون، لورن مک‌کراستی

خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب یکی از فیلم‌های سینمایی تخیلی جادویی است که داستان پسری به نام جیک و دوستان جدیدش را به تصویر می‌کشد. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که جیک خانه‌ای پر از بچه‌های با قدرت‌های فراطبیعی پیدا می‌کند. این بچه‌ها زیر نظر خانم پرگرین زندگی می‌کنند و در کنار هم زندگی شادی دارند. اما کم کم مشکلاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد و جیک باید از این خانه و ساکنینش در برابر دشمنانشان محافظت کند.

فیلم Cinderella (سیندرلا)

سال ساخت: ۲۰۱۵

کارگردان: کنت برانا (Kenneth Branagh)

بودجه تولید: ۹۵-۱۰۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۵۴۳٫۵ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 6.9

بازیگران: لیلی جیمز، کیت بلانشت، ریچارد مدن، استلان اسکارشگورد، هالیدی گراینگر، درک جاکوبی، هلنا بونهام کارتر، سوفی مک‌شرا، هایلی اتول، بن چاپلین و جاشوآ مک‌گوایر

فیلم های داستانی و آرمانی از جوامع پرنسسی همیشه به توجه جامعه پذیرفته شده اند. این بار، شرکت والت دیزنی به ساخت یکی از انیمیشن‌های پرطرفدار خود اقدام کرد و در سال ۲۰۱۵ فیلم سیندرلا را تولید کرد، یک فیلم تخیلی جادویی عاشقانه. این اثر دیزنی با داستانی پرنسسی، با فروش بالایی که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بود، به عنوان پرفروش‌ترین فیلم کارگردانی کنت برانا شناخته می‌شود. در هشتادوهشتمین مراسم جوایز اسکار، این فیلم برای بهترین طراحی لباس نیز نامزد شد. سیندرلا از جمله عاشقانه‌ترین و بهترین فیلم‌های سینمایی پرنسسی در چند سال اخیر است.

دانلود فیلم و سریال های خارجی 

مجموعه فیلم فانتزی The Maze Runner ( دونده مارپیچ)

سال‌های ساخت: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸

کارگردان: وس بال (Wes Ball)

بودجه ساخت: ۳۴ میلیون دلار

فروش جهانی: ۳۴۸ میلیون دلار

بازیگران: دیلن اوبرایان، کایا اسکودلاریو، توماس سنگستر، ویل پولتر، کی هونگ لی، پاتریشا کلارکسون

مجموعه فیلم های فانتزی جادویی دونده مارپیچ در ژانر ماجراجویی و اکشن بر اساس رمانی به همین نام اثر جیمز دشنر و تحت کارگردانی وس بال ساخته شده‌اند. قسمت اول این مجموعه در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و با استقبال و فروش خوبی مواجه شد. دو قسمت بعدی این مجموعه نیز به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ منتشر شدند.

مجموعه دونده مارپیچ، از بهترین فیلم های سینمایی علمی تخیلی، داستان پسری به نام توماس را روایت می‌کند که همراه با گروهی از نوجوانان در مکانی عجیب و پیچیده به بیداری می‌پردازد. آن‌ها هیچ چیزی از جهان خارج خود را به یاد نمی‌آورند، به جز رویاهای عجیب و غریبی از یک سازمان مرموز به نام W.C.K.D. توماس امیدوار است با جمع کردن پارچه‌های خاطرات گذشته و پیدا کردن نشانه‌هایی که در این مارپیچ پیدا می‌شود، دلیل اصلی حضور خود در این مکان و راهی برای فرار پیدا کند.

فیلم سینمایی فانتزی Maleficent (مالفیسنت)

فیلم سینمایی فانتزی Maleficent (مالفیسنت)

فیلم سینمایی فانتزی Maleficent (مالفیسنت)

سال ساخت: ۲۰۱۴

کارگردان: رابرت استرومبرگ (Robert Stromberg)

بودجه تولید: ۱۸۰-۲۶۳ میلیون دلار

فروش جهانی: ۷۵۸٫۵ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 7

بازیگران: آنجلینا جولی، شارلتو کوپلی، ال فانینگ، ایملدا استنتون، جونو تیمپل، سم رایلی و لزلی من وی

یکی از جذابیت‌های فیلم تخیلی جادوگری Maleficent، این است که به شخصیت منفور دیزنی، یعنی شرور قهرمان داستان زیبای خفته، می‌پردازد. این فیلم فانتزی و ماجراجویی که با الهام از انیمیشن زیبای خفته ساخته شده، از زاویه دید شخصیت منفی داستان، یعنی مالفیسنت با بازی آنجلینا جولی (Angelina Jolie) روایت می‌شود. Maleficent به عنوان یکی از برترین فیلم‌های فانتزی پرنسسی شناخته می‌شود و چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۴ بود. دنباله این فیلم با عنوان Maleficent: Mistress of Evil در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ اکران شد.

مجموعه فیلم فانتزی The Hunger Games (بازی های گرسنگی)

سال‌های ساخت: ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵

کارگردان‌ها: گری راس (Gary Ross) و فرانسیس لارنس (Francis Lawrence)

بودجه تولید: ۴۹۵ میلیون دلار

فروش جهانی: نزدیک به ۳ میلیارد دلار

امتیاز IMDb: 7

بازیگران: جنیفر لارنس، جاش هاچرسون، وودی هرلسون، الیزابت بنکس، لنی کراویتز، لیام همسورث ،دونالد ساترلند

کمتر کسی است که تاکنون نام و آوازه مجموعه فیلم های علمی تخیلی The Hunger Games یا همان بازی‌های گرسنگی را نشنیده باشد. این مجموعه را می‌توان در بین معروف‌ترین فیلم های فانتزی و برجسته‌ترین فیلم‌های ژانر ماجراجویی قرار داد که موفق شد مخاطبان و طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کند.

قسمت اول از این فیلم تخیلی جادوگری چهارگانه از فیلم های فانتزی، در سال ۲۰۱۲ منتشر شد که موفق شد رکورد باکس آفیس را شکست دهد و برای چند هفته متوالی در صدر جدول فروش سینماهای جهان قرار بگیرد. قسمت‌های دوم و سوم این مجموعه سینمایی فانتزی نیز که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ منتشر شدند، به همین منوال رکورددار فروش بودند. چهارمین قسمت مجموعه بازی های گرسنگی در سال ۲۰۱۵ با عنوان بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد – بخش ۲ به اکران رسید. با انتشار قسمت چهارم از این مجموعه فیلم سینمایی فانتزی، داستان این مجموعه به اتمام رسید.

داستان مجموعه فیلم های فانتزی جادویی بازی های گرسنگی بر اساس رمانی سه گانه به همین نام اثر سوزان کالینز ساخته شده است. داستان این برجسته‌ترین فیلم سینمایی فانتزی در آینده‌ای پسا‌نسانی، در شهری به نام پانم، رخ می‌دهد. بر اساس امری دولتی، هر سال ۲۴ دختر و پسر ۱۲ تا ۱۸ سال باید در یک مسابقه به نام عطش مبارزه که به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود، شرکت کنند و با یکدیگر مبارزه کنند. شرایط این مسابقه این گونه است که تمام شرکت کنندگان کودک و نوجوان باید یکدیگر را بکشند و هرکس که در پایان باقی بماند، برنده اصلی خواهد بود. در سال ۲۰۲۳ فیلمی به نام بازی‌های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها (The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes) که پیش‌درآمدی بر این مجموعه فیلم است، منتشر خواهد شد

فیلم فانتزی سه‌گانه The Hobbit (هابیت)

سال‌های ساخت: ۲۰۱۲-۲۰۱۴

کارگردان: پیتر جکسون (Peter Jackson)

بودجه تولید: بین ۷۰۰ تا ۷۴۵ میلیون دلار

فروش جهانی: ۲٫۹۳۸ میلیارد دلار

بازیگران: مارتین فریمن، ایان مک‌کلن، ریچارد آرمیتاژ، بندیکت کامبربچ، اوانجلین لیلی

پس از موفقیت سه‌گانه ارباب حلقه‌ها، پیتر جکسون تصمیم گرفت سه‌گانه هابیت را نیز به عنوان پیش‌درآمدی بر ارباب حلقه‌ها بسازد. این سه‌گانه همچنین با موفقیت بسیار زیادی روبرو شد و جایگاه ویژه‌ای در فهرست بهترین فیلم‌های تخیلی جادوگری و نیز برترین فیلم‌های سینمایی جهان را به خود اختصاص داد. فهرست انجازات این مجموعه فیلم جادویی بسیار بلند است. فیلم‌های هابیت در کل بیش از ۱۷۵ نامزدی و ۴۳ جایزه را در جشنواره‌های مختلف به دست آوردند.

داستان این فیلم جادوگری در دنیای خیالی سرزمین میانه و ۶۰ سال پیش از وقایع فیلم ارباب حلقه‌ها روایت می‌شود. هابیتی به نام بیلبو بگینز باید با ۱۳ همراه دیگر، به رهبری تورین اوکنشیلد، برای بازپس‌گیری کوه تنهایی از دست اژهایی به نام اسماگ، در یک سفر طولانی و بسیار خطرناک شرکت کند.

فیلم جادویی هیجانی Alice in Wonderland (آلیس در سرزمین عجایب)

سال‌های ساخت: ۲۰۱۰

کارگردان: تیم برتون

بودجه تولید: ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۱٫۰۲۵ میلیارد دلار

امتیاز IMDb: 6.4

بازیگران: جانی دپ، آن هتوی، هلنا بونهام کارتر، کریسپین گلاور، میا واشیکوفسکا، مت لوکاس

در جستجوی یک فیلم سینمایی جادویی و مهیج، چه بهتر از آلیس در سرزمین عجایب؟ این فیلم داستان دختری به نام آلیس را روایت می‌کند که با تعقیب یک خرگوش سفید، وارد سرزمین عجایب می‌شود؛ جایی که همه او را می‌شناسند و انتظار دارند تا برای بهبود شرایط آنها کاری انجام دهد و به مقابله با ملکه قرمز بپردازد. دنباله این فیلم با عنوان آلیس در آنسوی آینه (Alice Through the Looking Glass) نیز به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های افسانه‌ای و تخیلی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید : ۴۱ سکانس مرگ برتر تاریخ سینما / بهترین مردن های سینمای جهان

فیلم Hugo (هوگ)

فیلم Hugo (هوگ)

فیلم Hugo (هوگ)

سال ساخت: ۲۰۱۱

کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)

بودجه تولید: بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۱۸۵٫۸ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 7.5

بازیگران: بن کینگزلی، ساشا بارون کوهن، کلویی مورتز، امیلی مورتیمر، جود لا، ری وینستون، ایسا باترفیلد و کریستوفر لی

مارتین اسکورسیزی به طور عمده کارگردان فیلم های فانتزی نمی‌باشد؛ با این حال، با فیلم تخیلی جادویی Hugo وارد دنیای سینمای کودکانه با نام هوگو شد. در مراسم اسکار هشتاد و چهارم، این فیلم برای ۱۱ جایزه نامزد شد و بیشتر از همه فیلم‌های دیگر آن دوره نامزد بود و پس از آن، ۵ جایزه از جمله بهترین فیلم‌پردازی و بهترین جلوه‌های ویژه را برد. با این حال، این فیلم کودکانه و سرگرم‌کننده از نظر تجاری نتوانست موفقیت بسیاری را کسب کند و در مقابل بودجه تقریباً ۱۵۰-۱۷۰ میلیون دلاری‌اش، فقط ۱۸۵ میلیون دلار فروش داشت.

فیلم سینمایی فانتزی Avatar (آواتار)

سال ساخت: ۲۰۰۹

کارگردان: جیمز کامرون (James Cameron)

بودجه تولید: ۲۳۷ میلیون دلار

میزان فروش جهانی: ۲٫۷۹ میلیارد دلار

امتیاز IMDb: 7.8

بازیگران: سم ورثینگتون، زویی سالدانیا، استیون لانگ، میشل رودریگز، سیگورنی ویور، جووانی ریبیسی، ژول دیوید مور و سی.سی.اچ. پاوندر

پس از فیلم Avengers: Endgame، آواتار دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان محسوب می‌شود. این آثار جیمز کامرون بیش از ۲ میلیارد دلار فروش کسب کرده و به عنوان اولین فیلمی که بیش از ۲ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند، شناخته می‌شود. آواتار در مراسم جوایز اسکار برای ۹ بار نامزد شده بود و ۳ جایزه از جمله بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین فیلم‌پردازی را به خود اختصاص داد.

۲۰٫ فیلم فانتزی The Curious Case of Benjamin Button (مورد عجیب بنجامین باتن)

سال تولید: ۲۰۰۸

کارگردان: دیوید فینچر (David Fincher)

هزینه تولید: ۱۶۷ میلیون دلار

فروش جهانی: ۳۳۴ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 7.8

بازیگران: برد پیت، کیت بلانشت، تراجی پی. هنسون، جولیا اورموند، الیاس کوتیاس، جرد هریس، جیسون فلمینگ، تیلدا سوئینتن و ماهرشالا علی

دیوید فینچر، یک کارگردان مشهور آمریکایی به تولید فیلم‌های مشهور اقتباسی معروف است. یکی از این آثار، «مورد عجیب بنجامین باتن» نام دارد که بر اساس یک داستان کوتاه از اف. اسکات فیتزجرالد، نویسنده آمریکایی ساخته شده است و در دسته فیلم‌های فانتزی جادویی قرار می‌گیرد. این فیلم داستان یک مرد را روایت می‌کند که به طور معکوسی پیر می‌شود؛ به این معنی که با ظاهری پیر به دنیا می‌آید و با گذر زمان، جوان‌تر می‌شود. این اثر که به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تخیلی و عاشقانه شناخته می‌شود، جوایزی از جمله جایزه اسکار بهترین گریم و بهترین جلوه‌های ویژه را به خود اختصاص داده است.

۱۹٫ فیلم فانتزی Stardust (گرد ستاره)

سال ساخت: ۲۰۰۷

کارگردان: متیو وان (Matthew Vaughn)

هزینه تولید: ۷۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۱۳۷ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 7.6

بازیگران: چارلی کاکس ،هنری کویل،رابرت دنیرو ، میشل فایفر، پیتر اوتول و کلر دینز

فیلم سینمایی فانتزی Stardust (گرد ستاره) یکی از آثار این فهرست است. این اثر برگرفته از رمانی نوشته شده توسط نیل گیمن در سال ۱۹۹۹ بوده و با بازیگران برجسته‌ای که در آن حضور داشتند، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. Stardust (گرد ستاره) توانست نظرات مثبتی از منتقدان به دست آورد و در سایت متاکریتیک امتیاز ۷۵ درصد را به دست آورد و همچنین در همان سال جایزه هوگو بهترین اجرای درام را برنده شد. داستان این بهترین فیلم فانتزی تخیلی درباره یک جوان به نام تریستان است که عاشق دختری به نام ویکتوریا می‌شود و برای او ماجراجویی آغاز می‌کند تا یک تکه از ستاره‌ی فرود آمده‌ی یک دنباله‌دار را از دنیای جادویی آنسوی دیوار به او برساند.

فیلم فانتزی Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت)

سال ساخت: ۲۰۰۷

کارگردان: تیم برتون (Tim Burton)

هزینه تولید: ۵۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۱۵۳٫۴ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 7.3

بازیگران: جانی دپ ، هلنا بونهام کارتر، آلن ریکمن، تیموتی اسپال، ساشا بارون کوهن

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت) یکی از عناوین برجسته در دنیای فیلم‌های افسانه‌ای است که به کارگردانی تیم برتون ساخته شد و با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شد. این اثر علاوه بر فروش چشمگیر، جایزه اسکار بهترین کارگردانی نیز را به خود اختصاص داد. یک نکته مهم دیگر این است که اسلیپی هالو به جانی دپ نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را فراهم آورد.

داستان این فیلم افسانه‌ای تخیلی درباره‌ی یک آرایشگر با استعداد است که به دستور یکی از قدرتمندان شهر، به تبعید فرستاده می‌شود، همسرش به قتل می‌رسد و دخترش نیز گم می‌شود. او پس از سال‌ها به شهر خود بازمی‌گردد تا با استفاده از ابزار آرایشگری‌اش، انتقام بگیرد.

فیلم Enchanted (افسون زده)

فیلم Enchanted (افسون زده)

فیلم Enchanted (افسون زده)

سال ساخت: ۲۰۰۷

کارگردان: کوین لیما (Kevin Lima)

هزینه تولید: ۸۵ میلیون دلار

فروش جهانی: ۳۴۰٫۵ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 7.1

بازیگران: ایمی آدامز، پاتریک دمپسی، جیمز مارسدن، تیموتی اسپال و ایدینا منزل

فیلم جادویی Enchanted از جذاب‌ترین و بهترین اثرهای فیلم‌های تخیلی فانتزی محسوب می‌شود که توجه فراوانی را به خود جلب کرد. ایمی آدامز انتخاب شد از بین ۲۵۰ بازیگر دیگر که برای این نقش آزمون دادند. علاوه بر بازیگران برجسته، Enchanted از موسیقی‌های جذابی که توسط آلن منکن و استفان شوارتز ساخته شده بودند، نیز برخوردار است. این فیلم نامزد دو جایزه در مراسم‌های گلدن گلوب و اسکار شد. در سال ۲۰۲۲، دنباله این فیلم با نام Disenchanted ساخته شد.

داستان این فیلم جادویی درباره دختری به نام جیزل است که با شاهزاده ادوارد آشنا می‌شود و به او عاشق می‌شود. نزدیک به زمان ازدواج این زوج می‌رسد، اما نامادری بدجنس ادوارد که موقعیت خود را در خطر می‌بیند، جیزل را به یک چاه جادویی می‌اندازد که او را به دنیای واقعی می‌آورد.

فیلم فانتزی Pan’s Labyrinth (هزارتوی پن)

سال ساخت: ۲۰۰۶

کارگردان: گی‌یرمو دل تورو (Guillermo del Toro)

هزینه تولید: ۱۹ میلیون دلار

فروش جهانی: ۸۳٫۳ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 8.2

بازیگران: ایوانا باکرو، سرژی لوپس، ماریبل وردو، داگ جونز، آریانا خیل، آلکس آنگولو و روژه کاساماژور

شاید فیلم جادویی Pan’s Labyrinth کمی با دیگر فیلم‌های این فهرست تفاوت داشته باشد. این اثر تخیلی جادوگری نه تنها یک فیلم فانتزی برای نمایش سرزمین‌های عجیب و غریب و قدرت‌های فوق‌العاده نیست، بلکه Pan’s Labyrinth یک فیلم با ابعاد اخلاقی، فلسفی و حتی تاریخی است که تماشاگران را دوچندان لذت‌بخش می‌کند.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین سریال های معمایی

فیلم سینمایی فانتزی The Illusionist (شعبده باز)

سال ساخت: ۲۰۰۶

کارگردان: نیل برگر (Neil Burger)

هزینه تولید: ۱۶٫۵ میلیون دلار

فروش جهانی: ۸۷٫۸ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 7.6

بازیگران: ادوارد نورتون، پل جیاماتی و جسیکا بیل

فیلم فانتزی The Illusionist عنوان بعدی است که برای معرفی به شما آماده کرده‌ایم. این اثر تولید مشترک آمریکا و جمهوری چک است و از داستان آیزنهایم شعبده‌باز (Eisenheim the Illusionist) اثر استیون میلهاوزر مقتبس شده است. نقادان از این فیلم استقبال کردند و توانست در بخش بهترین فیلمبرداری جوایز اسکار نامزد شود. داستان این فیلم تخیلی جادوگری درباره آیزنهایم شعبده‌باز اتریشی-مجارستانی است که به دختری از طبقه مرفه جامعه علاقه‌مند می‌شود، اما با مخالفت‌های اجتماعی مواجه می‌شود. او سعی می‌کند با استفاده از توانایی‌های خود در شعبده‌بازی به شهرت و ثروت دست یابد و این ساختار را متلاشی کند.

فیلم The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (سرگذشت نارنیا: شیر، جادوگر و جالباسی)

فیلم The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (سرگذشت نارنیا: شیر، جادوگر و جالباسی)

فیلم The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (سرگذشت نارنیا: شیر، جادوگر و جالباسی)

سال ساخت: ۲۰۰۵

کارگردان: اندرو آدامسون (Andrew Adamson)

هزینه تولید: ۱۸۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۷۴۵ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 6.9

بازیگران: ویلیام مسلی، آنا پاپپلول، اسکندر کینس، جورجیا هنلی، لیام نیسون، تیلدا سوئینتون، جیمز مک‌آووی، جیم برودبنت، ری وینستون و داون فرنچ

فیلم تخیلی سرگذشت نارنیا: شیر، جادوگر و جالباسی قطعاً یکی از بهترین اثار سینمایی فانتزی محسوب می‌شود. این اثر که نخستین بخش از سری فیلم‌های سرگذشت نارنیا است، شما را به دنیای جادویی نارنیا می‌برد و ساعات شادی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این فیلم با بیش از ۷۰۰ میلیون دلار فروش، در میان منتقدان نیز با استقبال فراوان مواجه شد و به سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۵ تبدیل شد. در حین تماشای معروفترین فیلم‌های جادویی جهان، این اثر را فراموش نکنید.

فیلم سینمایی فانتزی Big Fish (ماهی بزرگ)

سال ساخت: ۲۰۰۳

کارگردان: تیم برتون

هزینه تولید: ۷۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۱۲۲٫۹ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 8

بازیگران: ایوان مک‌گرگور، آلبرت فینی، بیلی کروداپ، جسیکا لانگ، هلنا بونهام کارتر، الیسون لومن، رابرت گویلام، ماریون کوتیار، استیو بوشمی، دنی دویتو و میسی پایل

دوباره با تیم برتون و یکی از بهترین آثار فیلم جادویی آمریکایی! ماهی بزرگ، بر اساس رمانی به همین نام از دانیل والاس ساخته شده است و محور داستانی آن مصالحه بین پدر در حال مرگ و پسرش است. این فیلم به خاطر این مضمون خاص برای برتون اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا پدرش در سال ۲۰۰۰ و مادرش در سال ۲۰۰۲، دقیقاً یک ماه قبل از آغاز فیلمبرداری ماهی بزرگ درگذشتند. ماهی بزرگ یکی از آن فیلم‌های فانتزی جادویی است که به شما احساساتی عمیق و تجربه‌ای ناب می‌دهد و ارزش دیدن مکرر را دارد.

فیلم فانتزی Charlie and the Chocolate Factory (چارلی و کارخانه شکلات‌سازی)

سال تولید: ۲۰۰۵

کارگردان: تیم برتون

هزینه تولید: ۱۵۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۴۷۵ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 6.6

بازیگران: جانی دپ، فردی هایمور، دیوید کلی، هلنا بونهام کارتر، میسی پایل و کوین الدن

فیلم سینمایی جادویی و رمانتیک «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» چهارمین همکاری تیم برتون و جانی دپ است. داستان این فیلم از بهترین اثرهای فانتزی سینمایی است، دربارهٔ پسری به نام چارلی که در یک مسابقه برنده می‌شود و به عنوان جایزه به یک کارخانه شکلات‌سازی جادویی و پر از راز و رمز دعوت می‌شود. این اثر در میان منتقدان و در بازار فیلم‌ها موفقیت بزرگی را کسب کرده است و به عنوان یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های فانتزی جهان شناخته می‌شود.

فیلم فانتزی Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه)

سال تولید: ۲۰۰۳

کارگردان: گور وربینسکی (Gore Verbinski)

هزینه تولید: ۱۴۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۶۵۴٫۳ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 8

بازیگران: جانی دپ، اورلاندو بلوم، کیرا نایتلی، جفری راش، جک داونپورت و جاناتان پرایس

یکی از بازیگران پرطرفدار در فیلم‌های فانتزی، جانی دپ (Johnny Depp) است؛ او علاوه بر بازی در فیلم‌های عجیب تیم برتون، در سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب هم محبوب شده است. «نفرین مروارید سیاه» اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب بود که با استقبال عمومی و نقدهای مثبتی مواجه شد. این اثر به عنوان برجسته‌ترین فیلم جادویی کمدی شناخته می‌شود.

مجموعه فیلم فانتزی Harry Potter (هری پاتر)

سال ساخت: ۲۰۰۱-۲۰۱۱

کارگردانان: کریس کلمبوس (Chris Columbus)، آلفونسو کوارون (Alfonso Cuarón)، مایک نیوول و دیوید یتس (David Yates)

هزینه تولید: ۱٫۲ میلیارد دلار

فروش جهانی: ۷٫۷ میلیارد دلار

بازیگران: دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، ریچارد هریس، مایکل گمبون، گری اولدمن، آلن ریکمن، متیو لوئیس، هلنا بونهام کارتر و…

یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های فانتزی جادویی تاریخ، مجموعه فیلم های هری پاتر محسوب می‌شوند. این مجموعه بر اساس مجموعه کتابی به همین نام اثر نویسنده بریتانیایی جی.کی. رولینگ (J. K. Rowling) ساخته شده است. طرفداران سینما و جادوگری حتماً این اثر زیبا و هنرمندانه را دیده‌اند. این فیلم تخیلی جادویی به طور گسترده‌ای در دنیای کودکان و نوجوانان جا افتاده و در خاطرات آن‌ها نقش بزرگی دارد. مجموعه هری پاتر در کل شامل ۸ فیلم است که از سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ منتشر شدند. به تازگی نیز مستندی با عنوان بازگشت به هاگوارتز (Harry Potter 20th Anniversary: Return to Hogwarts) به مناسبت بیست سالگی هری پاتر ساخته شده است.

داستان فیلم سینمایی فانتزی هری پاتر درباره پسری به نام هری است که پدر و مادرش را از دست داده و با خاله و شوهرخاله‌اش زندگی می‌کند. یک روز، مردی به نام روبیوس هاگرید با حقایقی از مرگ پدر و مادر هری برای او ظاهر می‌شود. آنها جادوگر بودند و توسط مردی به نام لرد ولدمورت کشته شدند. ولدمورت قصد دارد همچنین هری را بکشد. هاگرید هری را به مدرسه جادوگری هاگوارتز دعوت می‌کند و داستان از این نقطه آغاز می‌شود.

۹٫ مجموعه فیلم فانتزی The Lord of the Rings (ارباب حلقه ها)

9. مجموعه فیلم فانتزی The Lord of the Rings (ارباب حلقه ها)

9. مجموعه فیلم فانتزی The Lord of the Rings (ارباب حلقه ها)

سال ساخت: ۲۰۰۱-۲۰۰۳

کارگردان: پیتر جکسون (Peter Jackson)

هزینه تولید: ۲۸۱ میلیون دلار

فروش جهانی: ۲٫۹۹۱ میلیارد دلار

بازیگران: ایان مک کلن، الیجاه وود، ویگو مورتنسن، لیو تایلر، شان آستین، کیت بلانشت، اورلاندو بلوم، جان ریس-دیویس، بیلی بوید، شان بین، هوگو ویوینگ، کریستوفر لی و دامینیک مانهن

 

فیلم حماسی و جادویی «ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه» اولین قسمت از سه‌گانه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها است و به عنوان یکی از برترین آثار IMDb شناخته می‌شود. در سال ۲۰۰۲، قسمت دوم این سه‌گانه با عنوان The Two Towers و در سال ۲۰۰۳، قسمت سوم با عنوان The Return of the King منتشر شدند. داستان این فیلم تخیلی و جادویی در سرزمین میانه، جایی که وقایع خیالی اتفاق می‌افتد، و درباره ارباب تاریکی‌ها که به دنبال یافتن حلقه‌ای به نام «حلقه یگانه» است، می‌باشد. این سه‌گانه از برجسته‌ترین آثار فانتزی جادویی است که به طور کلی بیش از ۸۰۰ بار نامزدی و ۴۷۵ جایزه در جشنواره‌های مختلف را از آن خود کرده‌اند.

فیلم Sleepy Hollow (اسلیپی هالو)

سال تولید: ۱۹۹۹

کارگردان: تیم برتون (Tim Burton)

هزینه تولید: ۷۰–۱۰۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۲۰۷٫۱ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 7.3

بازیگران: جانی دپ، کریستینا ریچی، کریستوفر لی، میراندا ریچاردسون، مایکل گمبون

فیلم Sleepy Hollow که در ایران به نام شوالیه بی سر شناخته می‌شود، یک اثر فانتزی تخیلی است که به کارگردانی تیم برتون بر اساس داستان افسانه‌ای اسلیپی هالو اثر واشینگتن ایروینگ ساخته شد. این فیلم دریافت نقدهای بسیار مثبتی بود و توانست جایزه بهترین کارگردانی در مراسم اسکار را کسب کند. همچنین از نظر بازار عملکرد قابل توجهی داشت.

داستان این فیلم فانتزی و معمایی درباره‌ی ایکابد کرین، یک افسر پلیس است که به عقل و منطق اعتقاد دارد و باور به افسانه‌ها و خرافات ندارد. او توسط مافوق خود به روستای اسلیپی هالو فرستاده می‌شود تا معمای جنایات زنجیره‌ای در این روستا را حل کند.

۷٫ فیلم The Addams Family (خانواده آدامز)

سال ساخت: ۱۹۹۱

کارگردان: بری سوننفلد (Barry Sonnenfeld)

بودجه تولید: ۳۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۱۹۱٫۵ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 6.9

بازیگران: آنجلیکا هوستون، رائول جولیا، کریستوفر للوید

فیلم تخیلی خانواده آدامز یکی از اثار این فهرست است که بر اساس یک انیمیشن تلویزیونی به همین نام از آثار چارلز آدامز ساخته شده است. این فیلم با مشکلات و تأخیرات زیادی تولید شد و به گونه‌ای پر ماجرا و جذاب بود که مورد توجه قرار گرفت و برایش دنباله‌هایی نیز تولید شد.

داستان این فیلم فانتزی برترین درباره یک خانواده عجیب به نام آدامز است که شامل پدر خانواده گومز، مادر خانواده مورتیشیا و فرزندانشان ونزدی و پوگسلی است. آنها دو خدمتکار وفادار به نام‌های لورچ و تینگ دارند. یک روز، اطلاعاتی نیز به گومز می‌رسد که برادری گم‌شده دارد و خانواده قصد دارند تا او را پیدا کنند. اما وکیل آنها نیز نقشه‌های خود را برای فریب و کسب ثروت بیشتر دارد.

۶٫ فیلم فانتزی Edward Scissorhands (ادوارد دست‌قیچی)

6. فیلم فانتزی Edward Scissorhands (ادوارد دست‌قیچی)

6. فیلم فانتزی Edward Scissorhands (ادوارد دست‌قیچی)

سال ساخت: ۱۹۹۰

کارگردان: تیم برتون (Tim Burton)

بودجه تولید: ۲۰ میلیون دلار

فروش جهانی: ۸۶ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 7.9

بازیگران: جانی دپ، وینونا رایدر، داین ویست، کتی بیکر، آنتونی مایکل هال و وینسنت پرایس

ادوارد دست‌قیچی از جمله برترین فیلم‌های فانتزی است. تیم برتون، کارگردان مشهور، همواره به ساخت فیلم‌های فانتزی و تخیلی علاقه‌مند بوده و اثرات قابل توجهی در این ژانر داشته است. این فیلم جذاب، چهارمین اثر از تولیدات برتون است که او را از دوران کودکی خود الهام گرفته است. ادوارد دست‌قیچی پس از فیلم بتمن ساخته شد که با استقبال گسترده‌ای روبرو بود. اگرچه فروش ادوارد دست‌قیچی نسبت به فیلم پیشین برتون کمتر بود، اما همواره به عنوان یکی از برترین فیلم‌های تخیلی شناخته می‌شود.

فیلم Beetlejuice (بیتل جویس)

سال ساخت: ۱۹۸۸

کارگردان: تیم برتون (Tim Burton)

بودجه تولید: ۱۵ میلیون دلار

فروش جهانی: ۷۴٫۷ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 7.5

بازیگران: الک بالدوین، جینا دیویس، جفری جونز، کاترین اوهارا

بیتل جویس یکی دیگر از فیلم‌های فانتزی تخیلی است که به کارگردانی تیم برتون ساخته شد و داستان آن توسط مایکل مک‌دوول و لری ویلسون نوشته شده است. این اثر همچنین یک موفقیت تجاری بوده و در بازار فروش خوبی داشته است. همچنین، بیتل جویس توانست یک جایزه اسکار و سه جایزه ساترن را به دست آورد.

داستان این فیلم فانتزی جادویی درباره زوجی به نام باربارا و آدام است که درگذشته‌اند و روحشان هنوز در خانه‌ای که ساکن بودند، حضور دارد. یک روز، خواهر باربارا خانه را به افراد دیگری می‌فروشد و حالا زوج قصد دارند آنها را از خانه فراری دهند.

فیلم The Princess Bride (عروس شاهزاده)

سال ساخت: ۱۹۸۷

کارگردان: راب رینر (Rob Reiner)

بودجه تولید: ۱۶ میلیون دلار

فروش جهانی: ۳۱ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 8

بازیگران: کری الوز، مندی پتینکن، کریس ساراندون، کریستوفر گست، رابین رایت

یکی از آثار فهرست فیلم‌های تخیلی جادویی، فیلم عروس شاهزاده است. این فیلم کمدی-عاشقانه جادویی بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است و داستان مزرعه‌داری به نام وستلی را روایت می‌کند که باید عشق واقعی خود، شاهزاده باترکاپ را از دست شاهزاده هامپردینک منحوص‌کار نجات دهد. فیلم سینمایی فانتزی عروس شاهزاده فروش چندانی در گیشه نداشت، اما در سال‌های بعد به یک فیلم کالت تبدیل شد و امروزه آن را از بهترین فیلم‌های دهه ۱۹۸۰ و یکی از برترین آثار رینر می‌شناسند.

مجموعه فیلم فانتزی Star Wars (جنگ ستارگان)

مجموعه فیلم فانتزی Star Wars (جنگ ستارگان)

مجموعه فیلم فانتزی Star Wars (جنگ ستارگان)

سال ساخت: ۱۹۷۷ تاکنون

سازنده: جورج لوکاس (George Lucas)

بودجه تولید: ۱٫۷۵ تا ۱٫۸۱۵ میلیارد دلار (برای ۱۲ فیلم)

فروش جهانی: ۱۰٫۳۱۸ میلیارد دلار (برای ۱۲ فیلم)

بازیگران: مارک همیل، هریسون فورد، کری فیشر، لیام نیسون، ایوان مک گروگر، ناتالی پورتمن، آدام ریور، دیزی ریدلی، جان بویگا، مت لنتر، فلیسیتی جونز، آلدن ارنرایک و…

جنگ های ستاره ای که در ایران با نام جنگ ستارگان مشهور است، یک مجموعه فیلم از بهترین اثار فانتزی جادویی است که می‌تواند در زندگی کسی تجربه شود. آفرینندگان این مجموعه ابتدا قصد داشتند که آن را به صورت یک سه‌گانه تولید کنند، اما پس از اتمام سه فیلم اصلی، تصمیم گرفتند تا مسیر ساخت آن را ادامه دهند و به ۱۲ فیلم برسانند. این مجموعه تنها به فیلم‌ها محدود نمی‌شود و شامل کتاب‌ها، رمان‌ها، کمیک‌ها، مجلات، سریال‌ها و بازی‌های رایانه‌ای نیز می‌شود. اولین فیلم از این مجموعه در سال ۱۹۷۷ ساخته شد و ساخت آثار جدید از این مجموعه همچنان ادامه دارد.

داستان این فیلم فانتزی سینمایی درباره دوران‌های گذشته‌ای است که یک کهکشان نامعلوم در فاصله‌ای دور قرار دارد. در این منطقه، علاوه بر انسان‌ها، موجودات نیمه‌انسان و ربات‌هایی به نام درویدها وجود دارند. وظیفه درویدها خدمت به انسان‌ها است. به دلیل پیشرفت تکنولوژی، سفرهای بین کهکشانی و به سیارات مختلف در این منطقه آسان شده است و همه چیز توسط نیرو، یک قدرت معنوی که تحت کنترل ایده‌ای است، سرپرستی می‌شود. این فیلم چالش‌هایی را که افراد در این منطقه تجربه می‌کنند، به تصویر می‌کشد.

دانلود مجموعه استار وارز 

فیلم Mary Poppins (مری پاپینز) از برترین فیلم های فانتزی جهان

سال تولید: ۱۹۶۴

کارگردان: رابرت استیونسون (Robert Stevenson)

هزینه تولید: ۴٫۴-۶ میلیون دلار

فروش جهانی: ۱۰۳٫۱ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 7.8

بازیگران: جولی اندروز، دیک ون دایک، کرن دوتریس، متیو گاربر، دیوید تاملینسون، گلینیس جونز، هرمیون بادلی، اد وین، دوریس لوید، آلن نِیپیر، رتا شا، هرمیون بادلی، جی. پت امالی و جینی تایلر

فیلم موزیکال و فانتزی Mary Poppins به عنوان یکی از برجسته‌ترین اثار فیلم‌سازی فانتزی جهان شناخته می‌شود. این اثر ترکیبی از صحنه‌های زنده و انیمیشن است و تنها فیلم استودیوی والت‌دیزنی است که برای جایزه اسکار بهترین فیلم نامزد شده بود، با اینکه این جایزه را نگرفته است. به جای آن، موفق به کسب جوایزی مانند بهترین بازیگر زن، بهترین ویرایش، بهترین افکت‌های ویژه، بهترین موسیقی متن و بهترین آهنگ شد. این اثر همچنین دنباله‌هایی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید :بهترین فیلم های ژانر بقا و نجات ؛ معرفی ۲۵ عنوان از فیلم های ژانر نجات از مرگ

فیلم فانتزی The Wizard of Oz (جادوگر شهر از)

فیلم فانتزی The Wizard of Oz (جادوگر شهر از)

فیلم فانتزی The Wizard of Oz (جادوگر شهر از)

سال تولید: ۱۹۳۹

کارگردان: ویکتور فلمینگ (Victor Fleming)

هزینه تولید: ۲٫۸ میلیون دلار

فروش جهانی: ۲۶٫۱ میلیون دلار

امتیاز IMDb: 8

بازیگران: جودی گارلند، فرانک مورگان، ری بولگر، برت لار، جک هالی و کلارا بلندیک

معرفی بهترین فیلم‌های جادویی جهان را با اثر «جادوگر شهر از» ادامه می‌دهیم. این فیلم فانتزی موزیکال به عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار تاریخ سینما و بهترین فیلم‌های فانتزی شناخته می‌شود. این اثر اقتباسی است از رمانی به همین نام که برای کودکان نوشته شده و توسط ال. فرانک باوم نوشته شده است. این فیلم به دلیل استفاده از فناوری رنگ (به‌عنوان یکی از اولین فیلم‌هایی که از این فناوری استفاده کرد)، داستان فانتزی، موسیقی متن برجسته و شخصیت‌های جذاب خود، بسیار محبوب شده است. «جادوگر شهر از» در مراسم جوایز اسکار بهترین موسیقی متن و بهترین ترانه فیلم را کسب کرد.

سخن پایانی

به پایان مقاله‌ای پر از معرفی بهترین فیلم‌های فانتزی می‌رسیم و تلاش کردیم که شما را با عناوین برجسته این ژانر آشنا سازیم. سریال‌های فانتزی که داستان‌های جذابی دارند، ممکن است برای مخاطبان به یادماندنی باشند. نظر شما درباره بهترین فیلم‌های فانتزی سینمایی چیست؟ آیا فیلمی به ذهنتان می‌رسد که در اینجا معرفی نشده باشد؟ بهترین فیلم تخیلی جادویی که دیده‌اید چه نام داشت؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید. از همراهی و حمایت شما سپاسگزاریم.

منبع : پلازا 

امتیاز

چهره ها

فیلم سینماییمعرفی فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *