آشنایی با معادن بزرگ طلا در جهان

آشنایی با معادن بزرگ طلا در جهان

آشنایی با معادن بزرگ طلا در جهان


طلا، به عنوان یکی از گران‌بها ترین عناصر فلزی در جهان، با ویژگی‌ها و خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد خود، در حوزه‌های متعددی از فناوری، بهداشت، و صنعت کاربرد دارد. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران بسیاری از این فلز گران‌بها را در کسب و کارهای خود بهره‌برداری می‌کنند. در جواهرات، طلا بی‌مثال است و هیچ فلزی ارزشمندتر از آن نمی‌باشد. دوام و زیبایی طلا، این منبع طبیعی گرانبها را به یک ماده بسیار محبوب در میان عموم مردم تبدیل کرده است. ترکیب، ویژگی‌ها، و خواص طلا، آن را به یکی از فلزات ارزشی در سرتاسر جهان تبدیل کرده است. استخراج از معادن طلا نیازمند تجهیزات بزرگی است و بسیاری از شرکت‌های معدنی با بهره‌برداری از ذخائر طلا، این معادن را به بزرگ‌ترین معادن طلا در جهان تبدیل کرده‌اند. در این مقاله، ما به بزرگ‌ترین معادن طلا در جهان و کشورهای تأمین‌کننده طلا خواهیم پرداخت. در ادامه همراه مجله باشید.

معدن طلای بادینگتون (Boddington):

معدن طلای بادینگتون (Boddington):

معدن طلای بادینگتون (Boddington):

این معدن طلا در جنوب شرقی شهر پرث، استرالیا واقع شده و از سال ۲۰۱۱ تا به امروز حدود یک میلیون اونس طلا از آن استخراج شده است. این معدن به عنوان بزرگ‌ترین معدن طلا در این منطقه شناخته می‌شود و طلا و مس را به دست می‌آورد.

بیشتر بخوانید :فایده های طلا – ۱۰ ویژگی معجزه آسای طلا برای زنان

معدن طلای گلداسترایک (Goldstrike):

معدن گلداسترایک در مناطق اورکا و الکو در ایالت نوادا، ایالات متحده واقع شده است. این معدن که در سال ۱۹۸۷ توسط شرکت باریک در شمال نوادا خریداری شد، بزرگ‌ترین معدن طلا در شمال آمریکا به شمار می‌آید. در سال ۲۰۱۱، تولید طلا از این معدن به ۱,۰۸۸,۰۰۰ اونس رسید و حدود هفتصد و هزار نفر در آن معدن مشغول به کار هستند. این معدن نیز به صورت روباز عمل می‌کند.

یاناکوچا (Yanacocha)

یاناکوچا (Yanacocha)

یاناکوچا (Yanacocha)

یاناکوچا که در کاتامارکا واقع شده است، بزرگ‌ترین معدن طلا در آمریکای جنوبی است. در سال ۲۰۱۱، حدود ۱,۲۹۳,۰۰۰ اونس طلا از این معدن استخراج شده است. معدن طلای یاناکوچا در کشور پرو واقع شده و به صورت روباز فعالیت می‌کند. استخراج از این معدن در سال ۱۹۹۳ آغاز شد و در حال حاضر تحت مدیریت بانک جهانی قرار دارد. این معدن در ارتفاع ۴۵۷۲ متری از سطح دریا و در منطقه شمالی پرو واقع شده است.

کورتز (Cortez)

معدن کورتز در شهر Elko، ایالت نوادا، ایالات متحده قرار دارد. در این معدن سالانه حدود ۳۰۰,۰۰۰ اونس طلا استخراج می‌شود. کورتز همچنین یک معدن روباز و زیرزمینی است و دارای یک منطقه بسیار وسیع با امتیاز ۲۸۰۰ کیلومتر مربع است. در این معدن، بیش از سه هزار معدنچی به کار مشغول هستند. شرکت باریک، بعد از کشف طلا در منطقه نوادا، امتیاز این معدن را با پرداخت ۱۵۳ میلیون دلار خریداری کرد و به فعالیت در منطقه شمالی ایالات متحده پرداخت.

گراسبرگ (Grasberg)

معدن گراسبرگ در منطقه پاپوآ در کشور اندونزی واقع شده و بزرگ‌ترین معدن طلا و دومین معدن مس بزرگ جهان است. این معدن همچنین دارای عیار بالایی از طلا و نقره نیز می‌باشد. ذخائر این معدن حدود ۲٫۸ میلیارد تن با عیار ۱٫۰۹ درصد مس، ۰٫۹۸ گرم در تن طلا، و ۳٫۸۷ گرم در تن نقره دارد. در گراسبرگ، بیش از ۱۸ هزار نفر در فعالیت‌های معدنی مشغول به کار هستند.

موریونتائو (Muruntau)

در صحرای خشک قزل قوم ازبکستان در سال ۱۹۵۸ کشف معدن طلای موریونتائو شد و در تاریخ ۱۹۶۷ معدنکاران به بهره‌برداری از آن پرداختند. این معدن علاوه بر طلا، ذخائری از فیروزه و آرسنیک نیز دارد. در واقع، موریونتائو بزرگ‌ترین معدن جهان تلقی می‌شود، به گونه‌ای که بسیاری از زمین‌شناسان این را بزرگ‌ترین معدن طلا در جهان می‌دانند. این معدن پنجمین معدن عمیق جهان است که دارای ۵۸۰ متر عمق می‌باشد و حجم ذخایر طلا در این معدن تخمین زده می‌شود که بین ۲۵۰۰ تا ۵۳۰۰ تن است.

پوئبلو ویجو (Pueblo Viejo)

معدن پوئبلو ویجو در فاصله ۶۰ مایلی شمال شهر سانتو دومینگو واقع شده و در شمال پایتخت جمهوری دومینیکن واقع شده است. امتیاز استخراج طلا از این معدن توسط دو شرکت کانادایی با پرداخت ۶۱۰ میلیون دلار خریداری شده و فعالیت‌های استخراجی آغاز شده است.

لَهیر (Lihir)

لَهیر (Lihir)

لَهیر (Lihir)

لَهیر یکی دیگر از بزرگ‌ترین معادن طلا در جهان است و در یک جزیره گرمسیری در پاپوآ گینه نو واقع شده است. این معدن در سال ۱۹۹۷ به تولید بیش از ۱۰ میلیون اونس طلا رسید. بیشترین سنگ‌های معدنی تولیدی توسط لهیر غیرقابل ذوب هستند و این معدن دارای غنی‌ترین ذخائر گوگرد است. در سال ۲۰۱۰، شرکت لهیر گلد و شرکت معدنی نیوکرست به توافق رسیدند و معدن طلای لهیر به صورت رسمی به مالکیت معدن نیوکرست درآمد و فعالیت‌های استخراجی از آن آغاز شد.

کارلین (Carlin)

معدن طلای کارلین یکی دیگر از تولیدکنندگان طلا در ایالت نوادا واقع شده و این معدن شامل سه معدن در فونیکس، لانگ کانیون و سونگای می‌شود، اما تنها معدن طلای کارلین را تامین می‌کند. این معدن غنی‌ترین ذخائر طلا در نیمکره غربی را داراست و حدود ۳ درصد از طلای تولیدی جهان از معدن کارلین استخراج می‌شود. این معدن که بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت دارد، از ۳ گودال روباز و ۴ حفره زیرزمینی تشکیل شده است.

پناس کوئینتو (Peñasquinto)

در استان ساکاتکاس مکزیک معدن پناس کوئینتو واقع شده و به عنوان بزرگ‌ترین معدن روباز در مکزیک شناخته می‌شود. این معدن همچنین دارای بزرگ‌ترین ذخایر نقره در جهان است. پس از دریافت ۲۵ درصد از مقدار ذخایر نقره این معدن، شرکت کانادایی گلدکورپ به کار استخراج از معدن مشغول است. از این نکته نیز باید تاکید کرد که در سال ۲۰۱۰، روی و سرب نیز در این منطقه کشف شد.

۱۰ کشور برتر تولید کننده طلا

10 کشور برتر تولید کننده طلا

10 کشور برتر تولید کننده طلا

در ادامه با قول های تولید طلا در جهان آشنا میشویم.

چین – ۳۶۸٫۳ تن

برای سال‌های زیادی، چین با داشتن ۱۱ درصد از تولید معدنی جهانی، بزرگ‌ترین و برترین کشور در تولید طلا بود. اما شایان ذکر است که تولید از ۳۸۳ تن در سال گذشته به ۳۶۸ تن کاهش یافت و چهارمین سال متوالی کاهش یافت. این روند نزولی عمدتاً ناشی از سیاست‌های سخت‌تر زیست‌محیطی است که توسط دولت تحمیل شده است.

روسیه – ۳۳۱٫۱ تن

بیشترین طلای اروپا از روسیه تأمین می‌شود و این کشور از سال ۲۰۱۰ به مرور تولید خود را افزایش داده است. در سال ۲۰۱۹، روسیه از استرالیا پیشی گرفت و دومین تولید کننده بزرگ جهان شد تا قبل از آن استرالیا بزرگ‌ترین تولید کننده طلا در جهان بود. روسیه سهم بزرگی از طلا را خریداری می‌کند.

استرالیا – ۳۲۷٫۸ تن

هشت سال است که استرالیا به صورت متوالی تولید طلا را افزایش داده است. صنعت معدنی بیش از نیمی از کل صادرات استرالیا را تولید می‌کند و حدود ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد. تولید بیشتر در چندین معدن و افزایش پروژه‌هایی مانند Mount Morgans (کوه مورگانز) و Cadia Valley (دره کادیا) به افزایش تولید کمک کرده است.

بیشتر بخوانید : گوشواره میخی طلا: معرفی ۱۲ مدل از جذاب ترین گوشواره های زنانه و دخترانه

ایالات متحده – ۱۹۰٫۲ تن

در ایالات متحده برای اولین بار در چند سال اخیر تولید طلا به زیر ۲۰۰ تن رسید و به کاهشی که از سال ۲۰۱۹ آغاز شد ادامه داد. لازم به ذکر است که حدود ۸۰ درصد از طلای تولید شده در ایالات متحده از نوادا بدست می‌آید.

ازبکستان – ۱۰۱٫۶ تن

ازبکستان از ۹۴٫۶ تن تولید طلا در سال ۲۰۱۹ به ۱۰۱٫۶ تن افزایش داده و به این معنا تولید طلا افزایش یافته است. این معدن دارای ذخایر عظیم فیروزه و آرسنیک می‌باشد. این کشور در منطقه آسیای مرکزی واقع شده و مورونتائو، بزرگ‌ترین معدن طلای روباز جهان از نظر مساحت را در این ناحیه داراست. زمین‌شناسان معتقدند که بزرگ‌ترین ذخیره طلا در جهان ممکن است در این منطقه واقع شده باشد.

مکزیک – ۱۰۱٫۶ تن

اگرچه تولید طلا در این کشور برای پنجمین سال متوالی کاهش یافته است، اما مکزیک همچنان یک منبع رقابتی برای تولید طلا است. تولید از تنها ۵۰٫۸ تن در سال ۲۰۰۸ به بیش از ۱۳۱ تن در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته که یکی از بزرگترین افزایش‌ها در این دوره بوده است. مکزیک به دلیل هزینه‌های نظارتی نسبتاً پایین، مکان مناسبی برای استخراج معادن محسوب می‌شود.

اندونزی – ۱۰۰٫۹ تن

اندونزی خانه دومین معدن بزرگ و بلند طلای جهان به نام گراسبرگ است که توسط PT Freeport اندونزی اداره می‌شود و کمتر از ۲۰۰۰۰ کارگر در آن مشغول به کار هستند. این کشور در منطقه اقیانوس آرام جنوبی مسئول برداشت حدود ۳ درصد از تأمین جهانی طلا است.

برزرگ‌ترین تولیدکنندگان طلا در جهان کدام‌اند؟

معادن چین به تنهایی نزدیک به ۱۵ درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داده و در سال ۲۰۱۴ میزان ۴۶۲ تن طلا را استخراج کردند، که این میزان را به بزرگ‌ترین تولیدکننده طلا در جهان تبدیل می‌کند. استرالیا و روسیه هر یک حدود ۸٫۵ درصد از تولید جهانی طلا را از زیرزمین خود برداشت کردند. سپس ایالات متحده با ۶٫۷۳ درصد، پرو با ۵٫۴۶ درصد و آفریقای جنوبی با ۵٫۳۶ درصد در این لیست قرار دارند.

منبع : روت کالا

امتیاز

طلا و جواهر

استخراج طلامعدنمعدن طلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *